Minua ärsyttää tämä median holhoava linja, kuin puhuisi pikkulapsille "Koronaviruspandemian vastuulliseen nujertamiseen kuuluu rokotuksen ottaminen"
On eri asia sanoa, että "kannattaa ottaa rokote, koska a, b, ja c" kuin lässyttää tuollaista syyllistävää "vastuullisuutta".
Kommentit (52)
Harmi kun maksumuurin takana. Nyt jää tämä propaganda minulla nielemättä.
Ne saa ottaa ketkä tuolla juoksevat ja kokoontuvat. Esim triplassa so ma li t kokoontuu ja huutaa/ räkii toistensa päälle. Tämän takia epidemia ei lopu koskaan. Itse melkeen vuoden eristäytyneenä ilman sos.kontakteja ja tässä kiitos. En varmasti ala koekaniiniksi rokotteelle. Idiootit ottakoot ensin
Vierailija kirjoitti:
Varmasti meidänkin yhteiskunnassa on tahoja, jotka seuraavat ajankohtaisiin asioihin liittyviä mielipiteitä. Tällä hetkellä moni suomalainen ei ole ottamassa tuota hurjalla tahdilla kehiteltyä rokotetta, niinpä mediassa pitää uhkakuvien myötä vaikuttaa ihmisten rokotehalukkuuteen.
Oikeasti pelottavaa kuinka ison valta-aseman yhteiskunnissa rokotevalmistajat ovat jo nyt saaneet. En olisi yllättynyt, jos jatkossa minun terveystietoni ei enää ole lainsäädännöllä turvattua salassapidettävää tietoa, vaan tietoa joka määrittää minun yhteiskuntakelpoisuuteni ja oikeuteeni vapaaseen liikkumiseen.
Vaikkakin nyt kohta myyntiluvan saavia rokotteita on tutkittu hyvin pienellä ihmismäärällä, varmasti rokotteesta kieltäytyjiä tullaan syyllistämään muiden terveyden vaarantamisella. Onko rokotetutkimuksiin osallistuneet ihmiset eläneet ns. normaalia elämää vai ovatko nämä olleet karanteenimaisiss olisuhteissa koko tutkimuksen ajan?
Eli Kiinan malli myös tänne?
Tässä ei mitään salaliittoteorioita tarvita tajutakseen, että tämä korona on vain savuverho, jonka takana asiat saadaan menemään tiettyyn suuntaan. Näin politiikka on aina toiminut: ensin tehdään "ongelma", sitten "ratkaistaan" se tavalla joka edistää päättäjien tarkoitusperiä. Onhan mm. Sauli Niinistökin omin sanoin viitannut uuteen maailmanjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ne saa ottaa ketkä tuolla juoksevat ja kokoontuvat. Esim triplassa so ma li t kokoontuu ja huutaa/ räkii toistensa päälle. Tämän takia epidemia ei lopu koskaan. Itse melkeen vuoden eristäytyneenä ilman sos.kontakteja ja tässä kiitos. En varmasti ala koekaniiniksi rokotteelle. Idiootit ottakoot ensin
Sinä vaikutatkin suurelta Suomen toivolta, jonka olemassaolo on elintärkeää Suomelle. Pysy vain siellä putkassasi.
Ps. Jos sinäkin osaisit esittää kritiikkisi asiallisesti, asiat voisivat muuttuakin. Kukaan ei halua samaistua kaltaiseesi, joten valitettavasti huutosi valuu kuin vesi hanhen selästä.
Kun nyt olen kuunnellut tuota Eerika kirjaa, siinä on malliesimerkki siihen, miten luodaan joukkohypnoosi/psykoosi/mikälie. Asiat lähtevät menemään haluttuun suuntaan, vaikka järjellä ajateltuna asiat olisi ihan toisin. Sielläkin palaverissa kukaan ei todennut, että nyt loppuu höpinä kaksi vuotta kestäneestä nelosraskaudesta ja lapsi saa lähestymiskiellon isäänsä ja tämän naisystävään. Jaariteltiin vaan kaikenlaista eikä kukaan uskalla nostaa kissaa pöydälle.
Hyvä pointti ap. Minä olen lähtökohtaisesti rokotemyönteinen, mutta sikainfluenssarokoteskandaalin jälkeen myönnän suhtautuvani hieman kriittisesti nopeasti uusiin, pandemiaan kehitettyihin rokotteisiin. Ja ärsyttää myös hesarin pääkirjoituksen lause "Vaikka uudet rokotteet on kehitetty maailmanennätystahdissa, turvallisuudessa ei tehdä kompromisseja."
Ihan samaa sanottiin sikainflunessarokotteesta. Eikä varmasti rokotteen kehittäjällä ole tavoitteena tehdä paskaa rokotetta isoilla sivuvaikutuksilla, ei tietenkään. Toki he yrittävät tehdä mahdollisimman onnistunen rokotteen, koska se maksimoi taloudelliset voitot. MUTTA silti kun rokote on tehty tällaisella pika-aikataululla, on mielestäni vain fiksua miettiä myös rokotteen mahdollisia riskejä ja pitkäaikaisseurauksia. Toki myönnän, että paitsi rokotteella, niin koronaviruksen sairastamisella voi olla yllättäviä pitkäaikaisvaikutuksia joista emme vielä tiedä. Eli kumpi on sitten isompi paha: epämääräinen riski rokotteen ottamisessa vai epämääräinen (mahdollisesti vielä isompi) riski koronan sairastamisessa?
No joopa joo, ketä kiinnostaa joku flunssarokote. Ottakoot ne, joita kiinnostaa. Muut voivat melko varmasti olla ottamatta. Eniten ihmettelen ihmisiä, jotka oikeasti tekevät jotakin vain siksi, että joku toinen yrittää painostamalla ja syyllistämällä saada heidät tekemään jotain.
Ja sitten kärvistellä karanteenissa seuraavat viisi vuotta kun uniikki lumihiutale haluaa olla individualistit eikä häntä pakoteta mihinkään mitä hän ei ITSE halua. En ota minäkään rokotetta. Tietenkään.
Paljon auttaisi, jos viranomaiset sanoisivat, että herran haltuun ja hyvää onnea kaikille rokotettaville. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta... eniten ärsyttää viranomaisten tarve esiintyä kaikkitietävinä asioista, joista eivät tiedä yhtään enempää kuin kiinnostunut rivikansalainen. Vähemmästäkin menee kunnioitus.
Ja kaikki rokotetta kritisoivat viestiketjut häviävät kuin pieru Saharaan. Näin toimii meillä tasapuolinen media.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutatkin suurelta Suomen toivolta, jonka olemassaolo on elintärkeää Suomelle. Pysy vain siellä putkassasi.
Ps. Jos sinäkin osaisit esittää kritiikkisi asiallisesti, asiat voisivat muuttuakin. Kukaan ei halua samaistua kaltaiseesi, joten valitettavasti huutosi valuu kuin vesi hanhen selästä.
Minähän oonkin väittäny , että oon yksinään kauhean tärkeä? Mee nyt jonnekki muualle laukomaan typeriä kommenttejasi
Vierailija kirjoitti:
jos haluaa olla yleissivistynyt niin median seuraaminen on verrattavissa tupakkaan: haitallista ja tappaa niin käyttäjän kun tämän läheiset.
Hyvin sanottu!
Se on juuri näin 👍
En ymmärrä miten vaikeaa salaliittohörhöille on vaan ottaa rokote.
Joka ikisen detaljien tiimoilta pitää tarttua kuin pikkulapsi oviaukkoon.
"Ikävä sanankäänne! Ei mulle piikkiä! ÄÄÄÄÄ!"
Kasvakaa aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljon auttaisi, jos viranomaiset sanoisivat, että herran haltuun ja hyvää onnea kaikille rokotettaville. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta... eniten ärsyttää viranomaisten tarve esiintyä kaikkitietävinä asioista, joista eivät tiedä yhtään enempää kuin kiinnostunut rivikansalainen. Vähemmästäkin menee kunnioitus.
Tavis tietää paremmin kuin asiantuntija 🙄
Sano nyt vielä, että persut on sivistynyt ja älykäs puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos haluaa olla yleissivistynyt niin median seuraaminen on verrattavissa tupakkaan: haitallista ja tappaa niin käyttäjän kun tämän läheiset.
Hyvin sanottu!
Se on juuri näin 👍
Jämpti on näin.
On paljon parempi tunkea pää hiekkaan ja kehitellä omat teoriat asioista, maalaisjärjellä. Ne voi sitten siinä asennossa kätevästi piereskellä muiden ihmeteltäviksi.
Välillä voi nousta pystyttelemään kylttejä, joissa lukee "herätkää lampaat, bää bää xD".
Pikkulapsen käytökseen kuuluu myös uhmakkuus... et sä mua määrää. Osa jää tuolle tasolle 🙄
Niin kauan kun tämä kamala pelottava tappava pandemia ei ole sellainen että ihan oikeasti alkaa tippumaan vauvasta vaariin ihmisiä niin en ota yhtäkään rokotetta. Tämä on influenssa. Suomessa on kuollut enemmän normaali influenssaan kuin koronaan. Jos joku haluaa panikoida tän flunssan takia niin vapaasti. Mua tämä asia ei hetkauta. Elämä jatkuu niin kuin ennenkin. Vähemmän ihmisiä onneksi siellä missä matkustelen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavis tietää paremmin kuin asiantuntija 🙄
Sano nyt vielä, että persut on sivistynyt ja älykäs puolue.
Eipä tuolle ryhmälle järkipuhe mene perille.
Kun on kerran luettu netistä, että valtamedia ja viranomaiset ovat salaliitossa kansalaista vastaan, se on viimeinen totuus.
Minkä lisäksi rokotteissa on paljon EPÄILYTTÄVÄÄ. Mikään asia ei saa pellepersua yhtä kierroksille kuin EPÄILYTTÄVÄT ASIAT.
Varmasti meidänkin yhteiskunnassa on tahoja, jotka seuraavat ajankohtaisiin asioihin liittyviä mielipiteitä. Tällä hetkellä moni suomalainen ei ole ottamassa tuota hurjalla tahdilla kehiteltyä rokotetta, niinpä mediassa pitää uhkakuvien myötä vaikuttaa ihmisten rokotehalukkuuteen.
Oikeasti pelottavaa kuinka ison valta-aseman yhteiskunnissa rokotevalmistajat ovat jo nyt saaneet. En olisi yllättynyt, jos jatkossa minun terveystietoni ei enää ole lainsäädännöllä turvattua salassapidettävää tietoa, vaan tietoa joka määrittää minun yhteiskuntakelpoisuuteni ja oikeuteeni vapaaseen liikkumiseen.
Vaikkakin nyt kohta myyntiluvan saavia rokotteita on tutkittu hyvin pienellä ihmismäärällä, varmasti rokotteesta kieltäytyjiä tullaan syyllistämään muiden terveyden vaarantamisella. Onko rokotetutkimuksiin osallistuneet ihmiset eläneet ns. normaalia elämää vai ovatko nämä olleet karanteenimaisiss olisuhteissa koko tutkimuksen ajan?