Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskenteleekö kukaan KOTITALOUSOPETTAJA luokanopettajana?

Vierailija
20.04.2014 |

Naapuripitäjässä olisi luokanopettajan paikka hakusessa ja mietin pitäisikö hakea. Olen koulutukseltani kotitalousopettaja, mutta minulla on (totta kai) myös luokanopettajan pätevyys. Olen ollut valmistumisesta lähtien kotitalousopettajana ja haluaisin vaihtelua arkeeni. Olen opiskeluaikana tehnyt sijaisuuksia alakoulun puolella.

Kertokaa yläkoulun/alakoulun plussia ja miinuksia, mistä pidät/et pidä? Kumpi tuntuu enemmän omalta jutultasi?

Ja te kotitalousopettajat, jotka olette käyneet luokanopettajan työhaastattelussa - tuntuuko että teitä kohdeltiin samalla tavoin kuin muitakin hakijoita vaikka koulutus oli eri?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot opiskellu kaks ammattia ja mietit tekeekö toinen susta huonomman?? aika hassusti ajateltu

Vierailija
2/5 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:33"]

oot opiskellu kaks ammattia ja mietit tekeekö toinen susta huonomman?? aika hassusti ajateltu

[/quote]

Ei, olen opiskellut vain "kerran", mutta samalla tutkinnolla sai pätevyyden kahteen ammattiin. Opsikelin kotitalousopettajaksi ja siinä sivussa sain myös luokanopettajan ammattipätevyyden. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sullahan on pätevyys? :-D Miten sua kohdeltaisiin muka eri tavalla? Okei, sulla ei ole samaa kokemusta kuin kotitalouden opettamisesta, mutta en näe tuossa kyllä mitään ongelmaa. Hae ehdottomasti!

Itse en kyllä menisi alakouluun - en kyllä yläkouluunkaan - vaikka mikä olisi. Tältä tuntuu ainakin toistaiseksi. Siksi onkin ihan hyvä että musta tulee ope lukioon :-P (Joo, tää ei nyt enää vastannut kysymykseen, mut.)

Vierailija
4/5 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa paikassa asut? Etenkin isommilla paikkakunnilla voi olla hankalaa saada luokanopettajan virkaa ilman kokemusta, vaikka pätevä olisikin. Toki kannattaa aina yrittää!

Vierailija
5/5 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Missäs oot opiskellut, kun sait siinä sivussa monialaiset tehtyä? Monissa kotitalousopettajan koulutusohjelmissa kun ei tätä mahdollisuutta ole. Helsingissäkin on ollut sivuaineoikeutena vain kolmekohan vuotta.

Mutta voipi olla, että jos on hakemassa luokanopettajia ilman aineenopettajan pätevyyttä ja kuntatalous tiukalla, valitaan halvempi vaihtoehto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä