Miten toimisit? Lapsen uhkailu....
Niin siis miten arvon av-mammat toimisivat, jos joku aikuinen on kilahtanut ihan totaalisesti ja uhannut sanallisesti lastasi. Tämä uhkaus menee siihen malliin, että aikuinen on uhannut käydä lapseesi käsiksi jatkossa, jos näkee lapsesi lähistöllä.
Tämä aikuinen näkee vain oman versionsa asioista, jotka johtivat tuohon. Ne muut osapuolet tietenkin valehtelevat. Tämä aikuinen ei ole yhteistyökykyinen ja on uhannut viedä asian eteenpäin jos häneen ollaan yhteydessä. Eli toisin sanoen tilannetta ei voi selvittää rauhallisen asiallisesti puhumalla ilman pelkoa ettei seuraa esim. lastenauojeluilmoitus.
Ja kyseiset lapset pelkäävät tätä aikuista ja näkevät painajaisia. lapset ovat alakoulun ensimmäisillä luokilla.
Kommentit (13)
Rikosilmoitus poliisille, tietty.
Hyvä olisi jos joku aikuinen olisi tuota uhkausta kuulemassa.
Rikosilmoitus. En minä mitään lastensuojelua rupeaisi pelkäämään, kyllä minä haluaisin asian selväksi ja jos ei muuten onnistu niin se rikosilmoitus ja piste.
Rikosilmoitus on harkinnassa, mutta heidän mielestään oikea osoite on sosiaaliviranomaiset. Siinä poliisi on oikeassa, että tilanne todennäköisesti pahenee tuosta rikosilmoituksesta. Ja kun oikeasti pitää miettiä miten pitkälle ihan olemattoman asian takia kannattaa mennä. Tämä aikuinen pitäisi saada järkiinsä. Mutta on sitä laatua, että hän on aina oikeassa. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:49"]
Niin siis miten arvon av-mammat toimisivat, jos joku aikuinen on kilahtanut ihan totaalisesti ja uhannut sanallisesti lastasi. Tämä uhkaus menee siihen malliin, että aikuinen on uhannut käydä lapseesi käsiksi jatkossa, jos näkee lapsesi lähistöllä.
Tämä aikuinen näkee vain oman versionsa asioista, jotka johtivat tuohon. Ne muut osapuolet tietenkin valehtelevat. Tämä aikuinen ei ole yhteistyökykyinen ja on uhannut viedä asian eteenpäin jos häneen ollaan yhteydessä. Eli toisin sanoen tilannetta ei voi selvittää rauhallisen asiallisesti puhumalla ilman pelkoa ettei seuraa esim. lastenauojeluilmoitus.
Ja kyseiset lapset pelkäävät tätä aikuista ja näkevät painajaisia. lapset ovat alakoulun ensimmäisillä luokilla.
[/quote]Minä ottaisin yhteyttä poliisiin. Mutta ensiksi kysyisin lapsen versiota, miksi
aikuinen hänen mielestään noin käyttäytyy.
Mitä te haluatte, että se kilahtanut aikuinen nyt tekisi?
Mitäkö halutaan? No, että hän pyytää anteeksi, jos keitti vain yli. Osoittaisi sillä näille pienille lapsille ettei ollut tosissaan. Ja voitaisiin me aikuiset keskustella tilanne selväksi. Myös se ettei kaksi lasta ole vain syyllisiä. Hänen oma lapsensa kosti ja meni kertomaan puolet totuudesta. Tuskin tämä aikuinen tietää tätä.
Kyllä nämä pelokkaat lapset osaavat kyseenalaistaa sen, että he ovat pyytäneet anteeksi. Missä on anteeksipyyntö heille? Ja nämä lapset saisivat rauhan kulkea kotinsa lähellä pelkäämättä. Ei mun mielestä näiden tehtävä ole hyppiä pusikkoon piiloon jatkuvasti. Ap
Onko tässä siis kyse kiusaamistapauksesta, vanhemmat eivät ole saaneet kiusaavia lapsiaan kuriin ja uhrin vanhemmalla on palanut päreet totaalisesti. Kurja tilanne, kiusaamiseseen pitäisi puuttua heti ei vasta sitten kun on paskat housussa.
Ja tosi kurja että lapset pelkäävät tätä aikuista, mutta mietin kuinka paljon tämä kiusattu lapsi on saanut ensin pelätä näitä kiusaajia.
Minä kilahdin kerran pojalle, joka jatkuvasti kiusasi ja nälvi tytärtäni. Seurasi kotiin ja koko matkan heitti hiekkaa tytön niskaan jne. Kerrampa tuo huligaani käveli vastaan, kun tulin kaupasta. Kumarruin hänen eteensä ja sanoin "jos tuo muiden kiusaaminen ei useista kielloista huolimatta ala loppumaan, revin nahkasi ja teen äidillesi uudet verhot."
Koskaan en kuullut hänen vanhemmistaan, kiusaaminen loppui.
No tavallaan kiusaamista, tavallaan ei. Tätä yhtä on haukuttu syksyllä ja silloin asiaan puututtiin asiallisesti. Tilanne hoidettiin. Lapset ovat ollet kavereita. Nyt tämä ei ole kiusaamista ollut. Lähinnä sellaista tyttölasten kolmiodraamaa. Puolin ja toisin. Joku teki jotain, toinen kosti, mutta kertoi vanhemmilleen että kun nuo muut mutten mä. Ja vanhemmalla asenne ettei meidän lapsi ikinä tee mitään. Jälkikäteen on selvinnyt, että tämä joka ei tee mitään, on kuukausia muiluttanut muita. Että puolin ja toisin. Ap
Mä ymmärrän, että on kiusaamista joka vaatii puuttumisen. Miten me viimeksi onnistuttiin selvittämään puhumalla asiat? Kukaan aikuinen ei alistunut pienten lasten uhkaamiseen sillä tasolla, että toiset menettävät yöunensa. Ja jos kiusaamista olisi ollut aiemmin, niin tuskinpa tämä yksi lapsi olisi kaveerannut päivittäin näiden pahiksien kanssa. Omasta lapsuudesta muistan että tytöt ei sopineet olemaan kolmestaan. Nämä ovat olleet. Muistan myös, että bestis vaihtui tiuhaan ja jostakusta kaverista puhuttiin tyhmiä. Seuraavana päivänä osat olivat vaihtuneet. Lähinnä tilanne pitäisi purkaa niin ettei kenenkään tarvi pelätä. Ap
no jospa sun kersas oppis ettei kiusata :)
haha sori en voi ku nauraa
t kiusaamisen vuoksi lapsen tasolle (tällaisissa asioissa) jäänyt varhaiseläkeläinen :) Kaikkee hyvää piä lapses kurissa toivottavasti kiusattu pääsee yli asiasta, ettei hänestä tule samallaista ex-huumeidenkäyttäjää kuin minä
Jaaha täällä näköjään ajatellaan, että kyse on jostain oikein vakavasta kiusaamisesta. Kaksi lasta piirsivät hiekkakentälle kuvan kaveristaan ja pojasta josta tämä tyttö pitää. Ja kun kaveri on pullea niin lapset taiteilivat kuvan sitten niin. Siis totuuden. Ja erehtyivät nauramaan ulkona jolloin tämä yksi luuli että nauravat hänelle. Tämä nauraminen tapahtui eri tilanteessa. Tamä "kiusattu" kosti kirjoittamalla rumia näistä muista. Eli mun mielestä tilanne oli puhumalla selvitettävä jos ylipäätään piti selvittää. Kaikissa vikaa sillä hetkellä. Mutta jos yksi on jättänyt kertomatta oman osuutensa, on mielestäni vähintään kohtuullista keskustella asiat selviksi aikuisen oikeasti. Ap
Alaikäiseen kohdistuva uhka on aina otettava todesta. Ilmoitus poliisille näin aluksi.