Julkinen sektori ja kahvi
Onko näin, ettei julkisella sektorilla kuulu tapoihin, että työnantaja tarjoaisi kahvit+maidot yms työntekijöille? Yksityisellä puolellahan nämä laitetaan surutta vähennyksiin.
Kommentit (48)
Perustuu ihan työnantajan vapaaehtoisuuteen, myös yksityisellä. Kunnat ja valtio ei työntekijälle tarjoa kahvia.
Jos on joku erikoistilaisuus niin tarjotaan. esim. jouluna saa mahdollisuuden ostaa työporukalla kahvipaketin ja kaupasta joulutortun työnantajan piikkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistossa maaseudulla saatiin pitkän väännön jälkeen kahvit ja maidot talon puolesta. Todennäköisesti tuottavuus kasvoi, kun ainainen säätö ja tappelu kimppakahvien kanssa jäi pois.
Millä maaseutupaikkakunnalla on yliopisto?
Kuopio, Rauma, Rovaniemi... aluksi
En tiennytkään, että Rauma on yliopistokaupunki. Kuopio ja Rovaniemi sen sijaan taitavat olla oikeita kaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnallisessa päiväkodissa töissä. Itse tuodaan kahvit, maidot ja suodatinpaperit, myös kahvinkeitin oli henkilökunnan ostettava itse. Meillä ei ole taukohuonetta, mutta eipä kukaan taukojakaan ehdi pitämään vaan kahvi haetaan juoksujalkaa ryhmään.
Syömme lasten kanssa valvonta-aterian verotusarvolla. Kerran työkaverini kysyi, että voiko hän käyttää säästyneen maitonsa kahviin, kun juo lounaalla vettä. Ei käynyt esimiehille.
Vanhempainilloissa, joita ei toki koronan takia pidetä nyt muutenkaan, on käsketty tarjoamaan vettä. Henkilökunta hankkii siis omilla rahoillaan kahvia ja suklaata yms. pientä tarjottavaa myös vanhemmille. Samoin, jos lapsille haluaa vuoden kiertoon liittyviä elämyksiä kuten joulupiparit tai pääsiäismunia, on henkilökunnan ostettava myös ne.
Katsokaa! Näin lampaita ovat naiset että jopa asiakkaiden tarjottavat maksavat!
YKSIKÄÄN mies ei ikinä suostuisi tuohon!
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä ja meillä on kahvit, teet, hunajat, kauramaidot, puurohiutaleet, limsat, vissyt, keksit, näkkärit, hedelmät, karkit, pähkinät ja muut satunnaiset tarjoamiset työnantajan puolesta. Jotain hyvää täälläkin puolella, vaikka sitten lomissa hävitään kuntapuolen lomiin verrattuna.
Olen kuntapuolella töissä ja minulla on peräti kolme lomapäivää enemmän kuin normi 4+1 viikkoa lomaa -duunarilla. Yhdellä yksityisellä alalla lomaa kertyi heti 5+1 viikkoa, joten se siitä kuntapuolen hulppeista lomista.
Kahvia ei tarjota eli itse kustannetut kahvit juodaan työpaikalla. Mitään muutakaan naposteltavaa tai syötävääkään ei tarjota.
Töitä saa tehdä ihan helvetisti, mutta palkkaa maksetaan murusia työpanokseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä ja meillä on kahvit, teet, hunajat, kauramaidot, puurohiutaleet, limsat, vissyt, keksit, näkkärit, hedelmät, karkit, pähkinät ja muut satunnaiset tarjoamiset työnantajan puolesta. Jotain hyvää täälläkin puolella, vaikka sitten lomissa hävitään kuntapuolen lomiin verrattuna.
Olen kuntapuolella töissä ja minulla on peräti kolme lomapäivää enemmän kuin normi 4+1 viikkoa lomaa -duunarilla. Yhdellä yksityisellä alalla lomaa kertyi heti 5+1 viikkoa, joten se siitä kuntapuolen hulppeista lomista.
Kahvia ei tarjota eli itse kustannetut kahvit juodaan työpaikalla. Mitään muutakaan naposteltavaa tai syötävääkään ei tarjota.
Töitä saa tehdä ihan helvetisti, mutta palkkaa maksetaan murusia työpanokseen verrattuna.
Valehtelet niin että korvat heiluu. Kuntapuolella täysi lomakertymä alle 15v työssä olleelle on 30pv mutta LAUANTAITA EI LASKETA eli se sun 30pv on 6 viikkoa. Yksityisellä lauantaitkin pitää ”ottaa lomaa” eli viikossa menee 6pv kertymää ja yksityisen loma on 5 viikkoa.
Sitten jos on se 15v täynnä saa 38pv eli hitusen vajaa KAHDEKSAN VIIKKOA (7 vko ja 3pv)
Kaikki ne ovat kaupunkeja. Mutta mikä on Rauman yliopisto?