Julkinen sektori ja kahvi
Onko näin, ettei julkisella sektorilla kuulu tapoihin, että työnantaja tarjoaisi kahvit+maidot yms työntekijöille? Yksityisellä puolellahan nämä laitetaan surutta vähennyksiin.
Kommentit (48)
Työntekijät ostavat itse kahvit ja muut, työnantaja yleensä tarjoaa taukotilat. En tiedä mitään julkisen puolen työpaikkaa, jossa työnantaja tarjoaisi edes kahvit.
Ei tarjoa. Hyvä niin, näin rooiboksen ystävänä ärsyttäisi, jos muille ostettaisiin kahvi.
Olen töissä Helsingin kaupungilla ja työnantaja ei tarjoa kahveja kuin joskus harvoin.
Riippuu työnantajasta, osa tarjoaa, osa ei.
Tämä on kyllä erikoista. Yksityissektorilla toimistotöissä en ole ollut yhdessäkään sellaisessa paikassa, jossa kahvit+maidot eivät olisi menneet työnantajan piikkiin.
Kuntatyönantaja ei tarjoa, vetoaa ettei sellaista voi tehdä verovaroilla.
No miettikää sitä valituksen määrää esim. täällä av:lla, jos verorahoilla ostettaisiin työntekijöille kahvia.
Toisessa valtion virastossa, jossa työskentelin oli maksullinen kahviautomaatti, ja toisessa työntekijät toivat itse kahvit ja maidot.
Yliopistossa maaseudulla saatiin pitkän väännön jälkeen kahvit ja maidot talon puolesta. Todennäköisesti tuottavuus kasvoi, kun ainainen säätö ja tappelu kimppakahvien kanssa jäi pois.
Kaupungin asiantuntijatyöpaikassa oli kahvirinki eli kukin toi silloin tällöin paketin kahvia tai esim. suodatinpapereita ja merkkasi listaan tuomisensa. Kai se kohtuullisesti toimi. Maidon käyttäjien käytäntöjä en nyt muista.
Meillä ainakin tarjoaa, työnantaja HUS.
Ilmainen automaattikahvi. Valtiolla.
Olen kunnallisessa päiväkodissa töissä. Itse tuodaan kahvit, maidot ja suodatinpaperit, myös kahvinkeitin oli henkilökunnan ostettava itse. Meillä ei ole taukohuonetta, mutta eipä kukaan taukojakaan ehdi pitämään vaan kahvi haetaan juoksujalkaa ryhmään.
Syömme lasten kanssa valvonta-aterian verotusarvolla. Kerran työkaverini kysyi, että voiko hän käyttää säästyneen maitonsa kahviin, kun juo lounaalla vettä. Ei käynyt esimiehille.
Vanhempainilloissa, joita ei toki koronan takia pidetä nyt muutenkaan, on käsketty tarjoamaan vettä. Henkilökunta hankkii siis omilla rahoillaan kahvia ja suklaata yms. pientä tarjottavaa myös vanhemmille. Samoin, jos lapsille haluaa vuoden kiertoon liittyviä elämyksiä kuten joulupiparit tai pääsiäismunia, on henkilökunnan ostettava myös ne.
Kunnalla töissä ja meillä työnantaja tarjoaa kahvit, maidot, sokerit, hermesetakset ja Teen.
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla töissä ja meillä työnantaja tarjoaa kahvit, maidot, sokerit, hermesetakset ja Teen.
Itse asiassa tarjonnut jo yli 20 vuotta.
Erittäin vanhanaikaista mikäli työnantajasi ei tarjoa. Varmasti kaikessa muussakin erityisen vanhanaikainen, kannattaa pistää tuollainen vaihtoon.
Yliopistolla eräässä yksikössä tuodaan itse kahvipaketit, teet ja sokeri ja.merkkaa listaan tuoneensa. Default on Juhla Mokka. Välillä on tehty niinkin, että jokainen tuo 5e ja sitten joku käy isomman satsin kerralla.
Maitoja kukaan ei muistanut tuoda, niin käytännöksi on vakiintunut, että kun ruokala on samalla käytävällä, sieltä on käyty kahvimaidot laskulle.
Meillä on pakko tuoda ja juoda juhla mokkaa! En ymmärrä miksi. Kivaahan se olisi testailla uusia kahvilaatuja työkavereiden kanssa.
Julkisella saatte palkkannekin muitten taskusta korkeintaan keskinkertaista työtulosta vastaan.
No ei meillä ainakaan. Kaupunki työnantajana ja kahvit tuodaan kotoa.