Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saat omenanpalaset pehmeäksi omenapiirakkaan?

Vierailija
20.04.2014 |

Ite kun oon joskus jollain ohjeella tehnyt, laittanut vaan omenanpalat suoraan taikinan päälle ennen uuniinlaittamista, niin ne omenanpalat on jääneet koviksi vaikka koko muu piirakka on ollut kypsää. :-/

Pitääkö niitä omenanviipaleita esikäsitellä jotenkin, esim paistamalla pannulla tms?

Ja oisko antaa myöskin jotain helppoa mutta herkullista omenapiirakan ohjetta? Kiitos. :-P

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granny Smith on paras piirakkaomena, ja sitten suomalaiset happamat laijikkeet, mutta sitruunamehulla höystämällä makeammistakin lajikkeista tulee ihan hyvää piirakkaa.

Vierailija
22/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilaan fariniirisokeria (vai mikä sen ruskean leivontasokerin nimi oli?) ja voita ja omenalohkot sinne viideksi minuutiksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 16:14"]

Meillä on niitä punakuorisia red delicious- omenoita. Saako niistä hyvän omenapiirakan aikaiseksi?

Ap

[/quote]

Saa todellakin hyvän.

Minä leikkaan omenat yleensä vajaan parin sentin kuutioiksi ja laitan hetkeksi pannulle. Pannulle laitan vain voinokareen ennen sitä ja siinä sokerien päälle vaniljasokeria ja joskus siirappia. Kun se alkaa kunnolla sihisemään, laitan ne suoraan piirakkavuokaan taikinan päälle.

Red delicious on oikein hyvä, etenkin jos on sitruunaa tai puolukkaa lisäämään happoja. Tein niillä ja sitruunamehulla omenapiirakan vähän reilu viikko sitten. Itse tykkään tehdä kauraiseen pohjaan ja usein lisään vielä täytteen päälle kaurapaistoksen kaura-voi sekoitusta päälikerrokseksi, joka tekee siitä todella makeaa, rasvaista ja herkullisen täyttävän kaloripommin. Hitaasti paistamalla ja mitä enemmän kaurapaistoksen aineksia, sen kauemmin menee uunissa. Piirakkapohja ruskistuu nopeahkosti.

[/quote]

kuulostaa ihanalle, voisiko saada reseptin? :) 

t. Toinenkin leipomaan innostunut

Vierailija
24/24 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi