omat menot vauvaperheessä
Kertokaapa mielipiteitänne. Meillä kaksi lasta: 3vuotias ja 7kk. Minä pääasiassa vastuussa lapsien hoidosta, mikä tietenkin luonnollista kun äitiyslomalla olen. Mies käy 2-3 kertaa viikossa harrastuksissa. Minä harvemmin, nyt ollut reilun kuukauden tauko, välillä yritin käydä kerran viikossa kuntosalilla/lenkillä. Se kuitenkin jäi, koska tuntuu vaikealta lähteä kotoa johonkin "vähemmän tärkeän" asian takia, kun mies ei selvästi innostu lähdöstäni. Hoitaa kyllä lapset jos menen, mutta silti rivien välistä luettavissa ettei ole mielellään lasten kanssa keskenään, ainakaan kovin pitkään.
No, tämä nyt vielä menettelee, jumppailen kotona. Mutta nyt alkoi vähän ärsyttämään kun tuli puhe illanvietoista.. Tähän asti ollemme käyneet pääasiassa yhdessä viihteellä, silloin kun saamme lapsenvahdin eli 3kertaa viimeisen puolen vuoden aikana, mikä minulle riittäisi hyvin, mutta mies valittaa jatkuvasti kun ei pääse kuulemma tarpeeksi usein kavereiden kanssa viihteelle. Näiden kolmen yhteisen kerran lisäksi mies käynyt kerran ilman minua baarissa, ja useana iltana kun lapset nukkumassa miehen kaveri/kaverit tulevat meille viettämään iltaa, jolloin minä tietenkin hoidan lapsien heräilyt ja mies keskittyy kavereihinsa. Tämä tosin ei eroa tavallisuudesta koska muulloinkin se olen minä kuka yöheräilyt (joita meidän lapsilla vielä paljon) hoitaa.. Minulla ei juuri kavereita iltaisin (lasten mentyä nukkumaan)käy.
No nyt, kun alan olla kyllästynyt kuuntelemaan sitä valitusta oman ajan(ja nimenomaan baari-iltojen) vähyydestä, ehdotin miehelle, että onko meidän pakko käydä aina yhdessä baarissa. Mitä jos mies menisi kavereidensa kanssa ilman minua, ja minä jäisin lasten kanssa kotiin, niin pääsisi useammin kun ei tarvitsisi lapsenvahtia.. Vastavuoroisesti tietenkin ajattelin, että minullakin olisi oikeus käydä kavereiden kanssa viihteellä isän hoitaessa lapsia.. No, mieshän sanoi että jos minua ei haittaa voi toki mennä yksinkin, mutta kun tuli puheeksi että minäkin sitten joskus(todennäköisesti huomattavasti harvemmin) kävisin kaverin kanssa kaksin, niin siitähän se riemu repesi. Ei kuulemma onnistu, lasten kanssa on hänen mielestään tylsää olla yksin kotona, varsinkin kun tietää että toinen viihteellä. Wtf?
Kommentit (3)
Mä ihmettelen aina, että ettekö puhu näistä asioista ennen lasten hankkimista. Ap ei nimittäin ole ainut tuossa tilanteessa. Useat kaverini riitelevät myös harrastusajoistaan.
Ei mekään mitään kirjallisia pöytäkirjoja tehty, mutta sovittiin, että molemmat voi harrastaa yhtä paljon. Itse olen ainakin paljon parempi äiti ja puoliso, kun pidän itsestäni huolta urheilemalla. Ja yhtä paljon minäkin virkistyn kavereideni kanssa järjestetyistä illanvietoista kuin mieheni omistaan (näitä kyllä aika harvoin!). Pitäkää puolianne hyvät naiset!!
Niin, nyt jälkeenpäin hyvä miettiä miksei puhuttu.. Kai se oli itselle niin itsestään selvyys.. Mutta toiselle ei.. Mietityttää vaan mitä miehen mielessä liikkuu..miten joku voi ajatella noin itserakkaasti? Mitä tässä voisi tehdä että toinen tajuaa ajatell joskus muitakin..ja sen että minullakin pitäisi olla samanlailla oikeus omaan aikaan?.. Ap
itsekästä