Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsisäisaterialle pukeutuminen, teinin kanssa riita

Vierailija
20.04.2014 |

Teinitytär haluaa lähteä anoppilaan pääsisäisaterialle mustissa sukkiksissa, pienissä farkkushortseissa ja hihattomassa topissa. Ajauduttiin riitaan, vaadin asiallisempaa pukeutumista kun paikalle tulee isomummo ym. sukulaisia ja ruuat on viimeisen päälle. No olen kuulemma sekaisin ja hän ei lähde ollenkaan. Sanokaa nyt vaadinko mahdottomia? En ole mikään pukeutumisnatsi mutta itsekin kiskoin (rennon) mekon päälle vaikka viihtyisin paremmin farkuissa. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikossa heti virhe, aaargh. Pääsiäisateriasta on kyse.

Vierailija
2/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko kysyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on kiva olla wt-sakkia, ei ole noita ongelmia

Vierailija
4/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olet oikeassa, todella lutkahtavan ja halvan oloinen asu - edes kaupungille, saati juhla-aterialle.

N23

Vierailija
5/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on kiva olla wt-sakkia, ei ole noita ongelmia

Vierailija
6/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuvailemasi vaatetus nyt ei ole sovelias mihinkään hetkeen. Joten et vaadi liikoja!

Vierailija
7/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset pukeutuu tipu tai kanipukuun. Täysi-ikäiset saa valita vaatteet itse. 

Vierailija
8/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh hoijaa! mihin vanhemmuus on kadonnut?

Vierailija
9/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä fritsut kaulassa?

Vierailija
10/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole fritsut kaulassa, idiootti. Tyttö on kiltti lievästi asperger 14-vuotias. Sukkiksetkin oli siis paksut läpinäkymättömät ja toppi väljä, kauniisti kuvioitu ja tyylikäs kiva vaate sinänsä, mutta kokonaisuudessa oli liikaa raajoja mun makuun. Olisi tietty pitänyt kirjoittaa alunperin selkeämmin tämä kuvaus. -ap

Vierailija
11/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrääkö teini teillä ap? Selvität kerran vielä tilaisuuden luonteen ja pyydä teiniä etsimään siihen sopivat vaatteet kaapista. Jos ei ala tapahtua, kännykkä hyllylle viikoksi. 

Vierailija
12/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit saavat ehkä pukeutumistaan anteeksi. Ehkä kannattaisi koittaa asiallisesti jutella lapsen kanssa siitä miten hänen valitsemaansa asua voisi hieman muokata jotta se sopisi vierailulle. Sinuna tulisin vähän vastaan. Sano vaikka että asu on kiva jos lisäät siihen pitkähihaisen neuletakin tmv. En mikäkään teininä ymmärtänyt tuollaisia asioita mutta nyt nuorena aikuisena pukeudun varmasti aina tilanteeseen sopivalla tavalla ja etiketin mukaisesti. Jos sukkahousut on paksut eivätkä näy lapi ja topin kaula-aukko ei ole liian antava niin eiköhän hartiahuivi tai juuri vaikka se neuletakki pelasta paljon. Tai katsokaa vaikka kaapista kiva t-paita?

Vierailija
13/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia ei kannata pääsiäistä pilata, mutta jos voit lempeästi suositella hihallista yläosaa ettei tule sellaista oloa että joku istuu ruokapöydässä "puolialastomana", ne se olisi minusta hyvä. 

Vierailija
14/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:31"]No ei ole fritsut kaulassa, idiootti. Tyttö on kiltti lievästi asperger 14-vuotias. Sukkiksetkin oli siis paksut läpinäkymättömät ja toppi väljä, kauniisti kuvioitu ja tyylikäs kiva vaate sinänsä, mutta kokonaisuudessa oli liikaa raajoja mun makuun. Olisi tietty pitänyt kirjoittaa alunperin selkeämmin tämä kuvaus. -ap

[/quote]

Ite oot idiootti. Ja assburger kakaras kans

Vierailija
15/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:25"]Tuo kuvailemasi vaatetus nyt ei ole sovelias mihinkään hetkeen. Joten et vaadi liikoja!

[/quote]

Mä tulin just ulkoa haravoimasta. Päällä mustat sukkikset, farkkushortsit, tuubitoppi, kumpparit ja kaulahuivi. Sopii siihen hommaan ainakin ihan hyvin.

Vierailija
16/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin pukeutua noin. Meillä isomummo ei pienestä hätkähdä. Häihin tai hautajaisiin pakottaisin asiallisempaan asuun, mutta Jeesus tuskin pahastuu, jos hänen ylösnousemuksensa juhlana melkein lapsi pukeutuu niinkuin haluaa.

Vierailija
17/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, ite oot -argumentti heitetty kehiin :D

Vierailija
18/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, ite oot -argumentti heitetty kehiin :D

Vierailija
19/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tietysti syytä pukeutua toisella tapaa, mutta silti olen sitä mieltä, että antaa teinin kapinoida pukeutumisellaan, hakea se oma tyylinsä erehdystenkin kautta. Maailmassa on niin paljon isompiakin huolenaiheita ja murheita.

Vierailija
20/46 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista: niin kauan kun ei itse asumistaan ja vaatteitaan kustanna, vanhempien sana on se joka painaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan