Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt alkaa oikeasti ottamaan päähän (vapaa-ajan paikan vietosta asiaa).

Vierailija
20.04.2014 |

Meillä on suvun kesken yhteinen paikka kotiseudullani missä kaikki voivat viettää vikonloppuja yms. Talo on vanha mummolani ihan syntymäkotini tien toisella puolella. Itsekin olen siinä joskus asunut lähemmäs vuoden.

Siellä on tätieni, mummoni ja jotain meidänkin sellaista tavaraa mitä ei tarvisi aina kuskata mukanaan. On ollut pinnasänkyä, varavaunuja yms. Pikkuhiljaa olen puolen vuoden aikana nuita kuskannut pois kun ne on aina olleet ne meidän tavarat jotka on olleet tiellä ja joita ei tarvita. Kesällä meille kyllä on vauva tulossa, mutta kun ovat tiellä. Tädilläni on siellä tv-pöytää, sohvaa yms.

Nyt oli tullut viesti että voisinko ottaa teippiharjaa mukaan kun sohva on niin kissan karvoissa. Meidän kissa ei ole ollut siellä kahteen kuukauteen. Tätilläni on myös itsellään eläimiä joista lähtee karvoja.  Minun eläimet usein on vanhempieni luona kun ollaan siellä. Ja nyt alkaa tuntumaan, että sinne mekin jatkossa mennään punkkaamaan. Vaikka siellä on paljon vähemmän tilaa. Eipähän ole meidän sotkut enää siivottavana, vaikka kuinka olisimme itse lähtiessä siivonneet.

Kiitos kun sain purkaa mieltäni. Alkaa vain oikeasti jo ottamaan päähän.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä tässä ottaa päähän? En ihan ymmärtänyt muuta kuin sen teippiharjajutun.

Vierailija
2/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan se, että ne on aina ne meidän jutut jotka on tiellä ja häiritsee. Ei pelkkä teippiharja, vaan se että joka ikinen kerta on jotain mitä pitää viedä pois tieltä, tai joka on ollut tiellä ja on viety pois. Tai ne on aina ne meidän kissan/koiran karvat, ei kenekään muun siellä olevan. Vaan ne ollaan aina me.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö ... Eikö se lisää viihtyisyyttä jos putsaa sohvasta karvat, eivät sitten tartu vaatteisiinkaan ja siis ihan riippumatta siitä, kenen eläimen ne nimenomaiset karvat on? Varmaan koko teidän suku siellä joskus on pessyt ikkunoita, imuroinut, tiskannut, tuonut keittiöön jotain puuttuvia astioita tai välineitä, hoitanut pihaa jne.? Sehän on teidän yhteinen paikka, josta pidetään yhteisesti huolta.

Sääli ettei siellä ilmeisesti ole ullakkoa tai pihavarastoa, jonne olisitte saaneet pinnasängyn ja vaunut uutta vauvaa odottamaan. Ei kai kukaan halua ainakaan lastenvaunuja keskelle asuinhuonetta, tuleehan siitä varastomainen olo. 

Vierailija
4/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää selvemmät käyttösopimukset talosta ehdottomasti! Inventoikaa yhdessä koko talo: turha romu pois ja tavaroille selvät säilytyspaikat. Jokainen vastaa omasta kamastaan ja jokainen siivoaa kunnolla aina lähtiessäln. Ota kännykällä kuva kun lähdet paikoista.

Vierailija
5/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee meteli tyhjästä.

Vierailija
6/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloselle. Minä olen aina siivonnut lähtiessä, myös imuroinut sen sohvan. Viimeksi imuroin sinne tullessa heti kun hiiri oli kuskannut sinne sohvan rakoon siemeniä. Ja sitten vielä lähtiessä. Vaunut yms. on olleet varastoissa. Mutta jostain syystä ne on olleet sielläkin tiellä. Mutta jotenkin tuntuu vain, että tätä paulautteta saadaan aina vain me. Meidän tavaroita on hävinnyt, kun ne on siivottu jonnekin muualle talteen. Tämä tätini on aina siivoamassa kotonaankin, niin myös tuolla. Vaikka siellä olisi edellisenä päivänä joku muu siivonnut niin hän tulee ja aloittaa alusta. Tähän asti olen katsonut sormien läpi, mutta nyt alkaa jo ärsyttää.

Yöpyminen siellä on ollut helpompaa, koska siellä on enemmän huoneita kuin vanhemmillani. Siksi on ollut luonnollista, että mekin ollaan siellä oltu. Nyt taidan jatkossa vain viedä kaiken omaisuuteni vanhempieni varastoihin. Eihän minulla ole periaatteessa kuin isäni kautta oikeus tuolla olemiseen.

ap

Vierailija
7/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha - et siis oikeasti edes omista sitä vaan se on isäsi, joka on antanut sinulle käyttöoikeuden? Silloin tätisi luonnollisesti olettaa, että käyttäydyt kuin vieras eli et tee kesäkodista tavaravarastoasi vaan viet ne romppeet isän ja äidin varastoon.

Vierailija
8/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isän sisärukset ovat antaneet käyttöoikeuden. Myös silloin kun asuin siinä. Pidin talosta huolta, ja maksoin asumiskustannukset. Kuitenkaan ei ole kuin tämä yksi täti jota ne meidän tavarat siellä häiritsee. Paikka on perikunnan paikka.

ap

Vierailija
9/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:00"]

Kaikki isän sisärukset ovat antaneet käyttöoikeuden. Myös silloin kun asuin siinä. Pidin talosta huolta, ja maksoin asumiskustannukset. Kuitenkaan ei ole kuin tämä yksi täti jota ne meidän tavarat siellä häiritsee. Paikka on perikunnan paikka.

ap

[/quote]

Miksi ne on antaneet sen käyttöoikeuden? Tuskin siksi, että tekisit talosta varastoa. Paikka voi olla perikunnan paikka, mutta sinä et ole perikunnan jäsen vaan isäsi.

Vierailija
10/10 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:00"]

ap

[/quote]

Miksi ne on antaneet sen käyttöoikeuden? Tuskin siksi, että tekisit talosta varastoa. Paikka voi olla perikunnan paikka, mutta sinä et ole perikunnan jäsen vaan isäsi.

[/quote]

Sitä täytyy varmaan kysyä heiltä. Mutta ehkä osa syy on kuitenkin se, että minä käyn siellä paljon useammin, kuin nämä sisarukset ja samalla pidän huolta talosta. Isäni on se joka on pitänyt pihat kunnossa, kun siellä ei muita ole. Ja talo ei ole sen enempää varastona meidänkään tavaroille niin kuin ei muidenkaan. Vaan ne on olleet ulkovarastoissa.

ap