Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hätäapu virtsatietulehdukseen!!!!

Vierailija
20.04.2014 |

Eilen illalla alkanut virtsatietulehdus, tietty kaupat ovat kiinni ja mitään karpalo/puolukkamehua kotona :-( onko mitään vinkkejä miten helpottaa tätä epämukavuutta kotikonstein?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen virtsatietulehdus ei ole muutenkaan syy mennä mihinkään viikonloppupäivystykseen. Käskevät odottaa terveyskeskuksen päivystykseen viikolle. (kokemusta on)

Vierailija
22/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoma ja PESUT lämpimällä vedellä ilman saippua monta kertaa päivässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:18"]

Aikuisen virtsatietulehdus ei ole muutenkaan syy mennä mihinkään viikonloppupäivystykseen. Käskevät odottaa terveyskeskuksen päivystykseen viikolle. (kokemusta on)

[/quote]

Itsellä ainakin aina niin kovat kivut, että en todellakaan voisi odottaa edes yön yli (ja ennen kuin kukaan alkaa vinkumaan, niin ei auta särkylääkkeetkään niin paljon). Ja joka kerta kun olen päivystykseen mennyt, niin olen päässyt puolentunnin sisällä vastaanotolle, eikä kukaan ole vihjaissutkaan, että lähdepä kotiisi odottelemaan.

Muutenkin ihmetyttää tämä asenne, jolla yritetään saada virtsatietulehdus pois kotikonstein. Toki antibiootteja ei saisi turhaan syödä paljoa, mutta aina on vaarana tulehduksen nousu muniaisiin, joka ei ole todellakaan mitään lastenleikkiä.

Vierailija
24/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatietulehduksen voi parantaa jopa itse kokonaan ilman antibiootteja. Itse olen parantanut lähes joka kerta. Olen vaan juonut ihan tajuttomasti ja ravannut vessassa kunnes on helpottanut. Sitten kun oon vienyt näytteen, niin tulehdusta ei oo enää ollut. Lääkärikin on mulle sanonu että se on ihan mahdollista parantaa itse tulehdus kokonaan, ja että suurin osa virtsatietulehduksista jopa paranisi ajan kanssa itsestään.

Vierailija
25/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:27"]

[/quote]

Itsellä ainakin aina niin kovat kivut, että en todellakaan voisi odottaa edes yön yli (ja ennen kuin kukaan alkaa vinkumaan, niin ei auta särkylääkkeetkään niin paljon). Ja joka kerta kun olen päivystykseen mennyt, niin olen päässyt puolentunnin sisällä vastaanotolle, eikä kukaan ole vihjaissutkaan, että lähdepä kotiisi odottelemaan.

Muutenkin ihmetyttää tämä asenne, jolla yritetään saada virtsatietulehdus pois kotikonstein. Toki antibiootteja ei saisi turhaan syödä paljoa, mutta aina on vaarana tulehduksen nousu muniaisiin, joka ei ole todellakaan mitään lastenleikkiä.

[/quote]

Ihmisillä on tosiaan erilainen kipukynnys, jotkut kestää kipua paremmin kuin toiset.

Vierailija
26/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

Ihmisillä on tosiaan erilainen kipukynnys, jotkut kestää kipua paremmin kuin toiset.

[/quote]

Tai sitten toisten kivut eivät vain yksinkertaisesti ole niin kovia? En itse vingu mistään pikkukivuista, mutta virtsatietulehduksen aikaan en voi olla edes paikallani.

Vierailija
27/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos tuossa yläpuolella jo mainittu, ett c-vitamiinia kannattaa ottaa runsaasti. Ota vaikka 1000 mg. Happamuus on pahasta noille bakteereille, siksi ne puolukat, karpalot ja sitruunatkin tehoaa. Sama juttu c-vitamiinissa, kun se on askorbiinihappoa.

Pikimmiten itse kyllä lähtisin lääkäriin, koska ei ole kiva, jos munuaiset tulehtuu.

Vierailija
28/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:10"]Eilen illalla alkanut virtsatietulehdus, tietty kaupat ovat kiinni ja mitään karpalo/puolukkamehua kotona :-( onko mitään vinkkejä miten helpottaa tätä epämukavuutta kotikonstein?

[/quote]

Juo kaskein karpalomehua tai jotain muunmerkkistä karpalomehua. Karpalomehu auttaa tunnetusti virtstietulehduksiin.

Vierailija
29/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin kerran joulunpyhien yli kaikkia kotikonsteja hyödyntäen no ei auttanut vaan levis munuaisiin eli kyllä se hoitoon meno vaan kannattaa.

Vierailija
30/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvalla virtsatietulehdus etenisi koskaan munuaistulehdukseksi. Jos niin olisi, niin ennen antibioottien keksimistä kaikki naiset ois kuolleet munuaistulehdukseen. Silloin kun virtsatietulehduksia on ollut huonomman hygienian takia paljon useammin kuin nyt, ja jokaisella naisella varmasti vähintään kerran. Tuo munuaistulehduksella pelottelu on vain naisten tapa pelotella toisia naisia. Minuakin on peloteltu ihan turhaan, ikinä ei ole munuaisiin tulehdus mennyt vaikka ois ollut hoitamatta kuukausiakin.

Vierailija
31/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Kela-taksi! Maksaa n. 14 e suuntaansa, matkasta riippumatta. Ei pidä antaa tulehduksen nousta munuaisiin asti.

Vierailija
32/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 tässä vielä. En tarkoittanut pelotella tai sanoa että kaikilla menisi munuaisiin vaan että niin VOI käydä jos ei hoida

Vierailija
33/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida se klamydia pois.

Miksi aikuiselle edes tulisi virtsiitti, seksissäkin peppu/ pimppa jutuilla saa aivan satavarman virtsatie tulehduksen. Ei siis kannata.

Ei sokeria.

Juo puolukka, karpalo.....juo juo juo.

Sitruuna,etikka toki nämä happamoittavat elimistön ja bakteeri ei lisäänny.

Valkosipuli, naava luonnon omat antibiootit.

Vierailija
34/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:40"]

Todella harvalla virtsatietulehdus etenisi koskaan munuaistulehdukseksi. Jos niin olisi, niin ennen antibioottien keksimistä kaikki naiset ois kuolleet munuaistulehdukseen. Silloin kun virtsatietulehduksia on ollut huonomman hygienian takia paljon useammin kuin nyt, ja jokaisella naisella varmasti vähintään kerran. Tuo munuaistulehduksella pelottelu on vain naisten tapa pelotella toisia naisia. Minuakin on peloteltu ihan turhaan, ikinä ei ole munuaisiin tulehdus mennyt vaikka ois ollut hoitamatta kuukausiakin.

[/quote]

Itselläni ei ollut mitään virtsatietulehduksen oireita ennen kuin se oli jo munuaisissa. Tätä ennen siis oli ollut muutamaan kertaan tavallinen virtsatietulehdus, jotka ovat aina oireilleet tyypilliseen tapaan. Munuaistulehdus vain nosti kovan kuumeen ja vähän myöhemmin alkoivat pissaamisongelmat. Ja onneksi edes lääkärit suhtautuvat vakavasti munuaistulehdukseen, kun näköjään muut eivät. Epäilyttää hieman sinun "kuukausia" kestänyt virtsatietulehdus, liekö edes oikeasti ollut tulehdusta.

Vierailija
35/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:40"]

[/quote]

Itselläni ei ollut mitään virtsatietulehduksen oireita ennen kuin se oli jo munuaisissa. Tätä ennen siis oli ollut muutamaan kertaan tavallinen virtsatietulehdus, jotka ovat aina oireilleet tyypilliseen tapaan. Munuaistulehdus vain nosti kovan kuumeen ja vähän myöhemmin alkoivat pissaamisongelmat. Ja onneksi edes lääkärit suhtautuvat vakavasti munuaistulehdukseen, kun näköjään muut eivät. Epäilyttää hieman sinun "kuukausia" kestänyt virtsatietulehdus, liekö edes oikeasti ollut tulehdusta.

[/quote]

Kyllä se oli oikea tulehdus, koska ensin todettiin tulehdus ja sain antibiootit. Ne ei toimineet, oireet jatkui, en saanut toisia antibiootteja enää ennen kuin parin kuukauden päästä, ja silloin todettiin että ekat antibiootit ei edes tehonneet siihen bakteerin mikä tulehduksen aiheutti.

Vierailija
36/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin virtsatietulehdus nosti äkkiä kuumeen ja kivut oli kovat. Viljelystä löytyi verta ja muutkin arvot oli kolmella plussalla. Lääkäri sanoi, että hyvä, kun en jäänyt odottamaan (olin pari päivää juonut etikkavettä ja karpalomehua ja syönyt c-vitamiinia), koska crp oli jo niin koholla, että munuaisaltaan tulehdus oli lähellä.

Vierailija
37/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oireet näillä kotikonsteilla helpottaisivatkin (mikäli sulla on lievää oirelua vaan, niin saattaa olla että auttaakin), niin menethän silti viikolla antamaan näytteen terkkariin. Saattaa olla että oireet on vain lievittyneet, ja joku yö heräät siihen että pissaat pelkkää verta ja maha ja selkä on tulessa, kivut helvetillisinä. Valitettavasti kokemusta löytyy :)

P.S Sinulle joka sanoit etttä käskettiin vklp-päivystyksestä pois omaan terkkariin, olethan joku provo? Vaikka joillekin tuleekin sen tyylisiä tulehduksia, että vähän kirvelee kun käy pissalla, niin monella kuitenkin virtsis on todella rankka ja tuskallinen tauti, johon liittyy korkea kuume, oksentelua, horkkaa jne.. Ei silloin kukaan asiansaosaava lääkäri aja pois vastaanotolta.

Vierailija
38/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:15"]

Vaikka oireet näillä kotikonsteilla helpottaisivatkin (mikäli sulla on lievää oirelua vaan, niin saattaa olla että auttaakin), niin menethän silti viikolla antamaan näytteen terkkariin. Saattaa olla että oireet on vain lievittyneet, ja joku yö heräät siihen että pissaat pelkkää verta ja maha ja selkä on tulessa, kivut helvetillisinä. Valitettavasti kokemusta löytyy :)

P.S Sinulle joka sanoit etttä käskettiin vklp-päivystyksestä pois omaan terkkariin, olethan joku provo? Vaikka joillekin tuleekin sen tyylisiä tulehduksia, että vähän kirvelee kun käy pissalla, niin monella kuitenkin virtsis on todella rankka ja tuskallinen tauti, johon liittyy korkea kuume, oksentelua, horkkaa jne.. Ei silloin kukaan asiansaosaava lääkäri aja pois vastaanotolta.

[/quote]

En ole provo, viikoloppupäivystykseen kuulemma otetaan vain ihmisiä jotka on hengenhädässä. Virtsatietulehdus ei ole sellainen. Mulla ei ollut kuumetta eikä oksentelua, mutta muuten kyllä selkeät virtsisoireet.

Vierailija
39/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join sitruunavettä ja tavallista vettä runsaasti, nyt on helpottanut jo paljon! ISO kiitos kaikille vinkeistä, ei mennyt kaikki hauskat pääsiäsissuunnitelmat aivan hukkaan!

T. Ap joka voi jopa liikkua johonkin jo

Vierailija
40/60 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon c-vitamiiniin. Sitä kannattaa ottaa todella suuri määrä (vesiliukoisena ylimääräinen tulee ulos). Ekana päivänä 10-20kpl 1000mg tabuja (jaettuna parille-kolmelle kerralle). Toisena päivänä lähes saman verran ja sit pudottaa n. 3-5 grammaan päivässä ja kannattaa syödä reilu viikon verran 2g/päivä. Ja ei siis niitä missä on sorbitolia! Yleensä todellakin toimii tuo c-vitamiini, mutta jos oireet ei helpota jo päivässä-parissa, niin sitten kyllä kannattaa lekuriin lähteä. Munuaistulehdus ei ole kiva juttu, muttei se virtsatietulehduskaan nannaa ole ja aina ennen lähdin kyllä heti lekuriin oireiden ilmestyessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän