Kertokaa mulle omin sanoin mitä tarkoittaa sana "Hyvinvointivaltio" ? Sana on vapaa
Tää on mulle ainakin vähän vieras sana ja outo sana mitä käytetään esim tästä valtiosta.
Miten "hyvinvointivaltiossa" ihminen näkee pelkästään pahoinvointia ympärillään? Tää on vaikee asia käsittää.
Siis kelle se valtio on hyvä? jollekkin pohatalle kuka koko systeemiä pyörittää ja kuka hyötyy siitä vai? Ei se ainakaan kansalaisille tunnu olevan.
Kuka sen sanan edes määrittää tai mistä se on tullu? ei se kansalaisilta ole tullut.
Mä tiedän mitä te vastaatte, että täällä on sairaanhoito hyvää ja koulut ilmasia.
Mut kattaaks tää niiku kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin? Ei ainakaan mun mielestä.
MIksi valtio joka kutsuu itseään hyvinvointivaltioksi, levittää itse kokoajan ihan älyttömästi pahaa ympärilleen?
Kommentit (13)
Itse ainakin mietin niin, että se pitää sisällään lupauksen auttaa heikoimpia.
SIksi Perskokkareet ajavat Yhteiskuntaa alas niin että ryske käy.
Ap:n voisi vaikka puoleksi vuodeksi hylätä Intiaan ilman rahaa, niin tulisi hyvinvointivaltion käsite hyvin nopeasti selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin mietin niin, että se pitää sisällään lupauksen auttaa heikoimpia.
SIksi Perskokkareet ajavat Yhteiskuntaa alas niin että ryske käy.
Millä tavalla sinä tai kukaan olette heikompia kuin "perskokkareet"? Haukkujen perusteella he ovat yhteiskunnan heikoimpia, joita pitää sinun kaltaisten toimesta potkia vielä alemmaksi.
Hyvinvointivaltiossa valtio voi hyvin.
Tämän huomaa siitä, että mitkään verovarat eivät riitä ja lääkäriin on järjetön jono.
Onneksi hyvinvointialuejohtajille, monkulttuurisuuskoordinaattoreille, suunnittelupäälliköille, koulutusvientijohtajille, hallintopalvelujohtajille sekä TE-toimiston noin 3000 tyhjäntoimittelijalle riittää rahaa.
Niitä toisten hiellä ja verellä eläviä pitää vähentää puoleen, lopuilta palkat puolittaa. Kuin myös valtion hallinnosta. Töitähän on minimipalkalla vaikka kuin. Vai eikö kelpaa mm, sopeutujille.
Käytin sanaa 70-luvun alussa yleisönosastokirjoituksessani, mistä poliitikot nappasivat sen kielenkäyttöönsä.
Heikoista ja köyhistä pidetään huolta. Kaikki saavat hoitoa ja apua sairauksiin. Tasavertaisesti.Tukiverkko kaikille kansalaisille. Nykyään nuo asiat ei enää täysin toteudu.
Minusta se olisi sellainen jossa ihmiset oikeasti voisivat hyvin. Nythän systeemi on se, että rahaa jaetaan luukulta ja ihmiset jää koteihinsa yksinään murehtimaan. En ole tukia vastaan, olen vain sitä mieltä että se ei riitä. Tarvittaisiin terapiatakuu ja jotain täytyy tehdä ihmisten yksinäisyydelle. Se tappaa.
Lehti oli HS ja aiheeni Helsingin asuntotilanne.
Varmaan sitä että ei olla sodassa tai että ei ole yleistä nälänhätää.