Miten horon leimasta eroon?
Oon 13-vuotias tyttö jolla on horon leima. Täytän 14v syyskuussa. Mua nimittelee aika moni ihminen horoksi ja kiusaa eri tavoin, tuntuu et enää en jaksa sitä... :(( oon nyt kestäny tota hommaa koko 7 luokan ja onneks kohta alkaa kesäloma ja saa pari kuukautta olla aika lailla ilman kokonaan niitä kiusaajia, mut jos kiusaaminen jatkuu viel 8 luokalla niin kerronko porukoille ja opettajille??
En kyl haluis. Koska siitä tulee rollikellomainen fiilis ja mä pelkään et se kiusaaminen vaan pahenee, kun ne kiusaajat saa tietää et mä oon kertonu opelle ja sit mun vanhemmilla on niin paljon jo kaikkii omii huolii et en viittis rasittaa niitä enempää...
Sit mä en tiiä et pitäskö mun tuntee syylisyyttä jostain. Mä oon kyl nyt seurustellu tosi usean kanssa ja monen kanssa lähetelly sellasia seksiviestejä, mut emmä oo kuitenkaan seksii harrastanu niinku noi väittää ja niiden puheet on sellasii. Oon vaan halunnu olla seksikäs ja haluttu ja joskus myös ottanu sellasii aika seksikkäitä kuvia itestäni, mut tuntu et kaikki tää homma meni joskus överiks ja mä olin ihan nolo kun mulla ei ollu kokemusta. Nyt sit tiiän et mitä ois pitäny tehdä toisin, mut tuntuu et se kaikki on liian myöhästä koska mua kiusataan jo...! toivon vaan et oisin onnistunu olee älykkäämpi ja kypsempi jotta oisin toiminu toisin. Ja yks kaveri on etenkin erittäin katkera kun mä olin tykästyny kanssa sen poikaystävään... ja tykkään kyllä siitä valitettavasti vieläkin... ja se sit älys et tykkään siitä, kun tein vähän semmosia juttuja... ei se poikaystävä pettäny mun kans tai mitään, mut juteltiin esim. vähän semmosii jne.
En tajua miten mulla oli elämässä yhessä vaiheessa sellanen vaihe et tuntu et mie tykkään kaikista! tai en oikeen tienny et ketä kohtaan mulla on millonkin tunteita. Sit se johti tuohon et poikaystävät vaihtu aika tiukkaan tahtiin, viikon seurustelun jälkeen yms. :(
Oonko mie ihan paska ihminen?
Ainoot kaverit keitä mulla nyt on niin muutama oman luokkalainen tyttö ja sit viikonloput pyörin yhtien 20v miesten kans kun ne ryyppää. Mä en kyl juo, mut oon niiden seuras mukana... On mukava et kelpaan ees joidenki seuraan, eikä ne halveksi mua, vaan on ystäviä mulle. Harmittaa et nähdään aina vaan sillon kun ne on yleensä humalassa... mut ollaan me viikollakin joskus koulun jälkeen selvinpäin nähty ja on ne mukavia ollu sillonki. :)
Mut tota kiusaamista tosiaan en enää jaksais... emmä enää käyttäydy niin typerästi. Mut kun se ei silti lopu... ja oon koittanu olla välittämättäkii, mutta ei tunnu auttavan mitään... jne.
Kommentit (135)
Surullista sanoa näin, mutta... Joskus on vain parempi olla yksin. Keiden kaikkien kanssa viettäisit aikaa, jos he olisivat ainoat kaverisi? Rikollistenkin kanssa?
Jos teet koulussa paljon töitä päästäksesi eroon leimasta, niin kaikki se työ menee hukkaan, jos sinut nähdään sopimattomassa porukassa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:01"]
Surullista sanoa näin, mutta... Joskus on vain parempi olla yksin. Keiden kaikkien kanssa viettäisit aikaa, jos he olisivat ainoat kaverisi? Rikollistenkin kanssa?
Jos teet koulussa paljon töitä päästäksesi eroon leimasta, niin kaikki se työ menee hukkaan, jos sinut nähdään sopimattomassa porukassa.
[/quote]
Pelkään vaan et jos oon yksin, nii en kestä sitä kiusaamista näinkään hyvin enää mitä oon kestäny tähän asti. :/
Ja voisin mä rikollistenki kans olla, jos ne ei oo mulle mitään pahaa tehny, eikä tee. Mut onneks en nyt semmosis porukois kuitenkaan pyöri. Noi pojat on ihan kunnollisii, mut juhlivat tietysti välillä kun niillä on ikää siihen tarpeeks.
Ja kuka sit määrittelee sen porukan? eiks ite saa päättää kenen kaveri on?
Mua ärsyttää iha vitusti tollanen...
Ja tuntuu et se työ kyllä menee muutenki hukkaan...
Joka päivä koitan olla kun koko leimaa ei ois olemas ja kun meen koulun ovista sisään, nii päätän et tänään mulla alkaa uus elämä! mut sit kun joku huutaa HUORA! nii se päättyy siihen ja koko päivä on pilalla!
Tosta yhdestä vi-tun viisikirjaimisesta sanasta. Se on niinku, ihan, sietämätöntä.
Ja minkä ihmeen takia näitä mun vastauksia alapeukutetaan????
Kun en tietääkseni oo mitenkään rumasti vastannu, jos kirosanoja ei lasketa ja muutenki kirjottanu ihan asiallisesti ja asiaa...!
Kertokaa.
Ja en tietääkseni tee siinä mitään väärää et oon eri-ikäisten kaveri ... ja sukupuolesta riippumatta ...
Noni jo on tuotaki alapeukutettu ja varmasti tätäki vastausta tullaan alapeukuttamaan...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:08"]
[/quote]
Ja voisin mä rikollistenki kans olla, jos ne ei oo mulle mitään pahaa tehny, eikä tee. Mut onneks en nyt semmosis porukois kuitenkaan pyöri. Noi pojat on ihan kunnollisii, mut juhlivat tietysti välillä kun niillä on ikää siihen tarpeeks.
[/quote]
Sinun tapauksessa koulukaverisi, jos heidän kanssa haluaisit olla. Voihan tietenkin olla mahdollista, että koulukaverit eivät ola moksiskaan parikymppisistä kavereistasi, mutta tässä keskustelussa on tullut jo ilmi, että tuollainen kaveriporukka on aikamoinen horoleima.
Voi sua pikkuunen! <3
Todennäköisesti oot kaunis kun sua haukutaan huoraksi. Vaikka joku sua haukkuis niin älä usko niitä! Älä koskaan rupee ajatteleen jotta olisit huora!! Monia sun ikäisiä huoritellaan kun niillä haukkujilla on itellä paha olla ja ovat epävarmoja itestään ja siksi haukkuvat sua. Sä olet arvokas ihminen! Muista se! :) Sä voit kuule ihan hyvin kertoa sun äidille, sä oot sille varmasti rakas ja uskon jotta sekin varmaan kaipaa sun kanssa läheisyyttä ja haluaa jotta sä kerrot sille sun ongelmista ja salaisuuksista. Sä oot nyt sellaisessa elämänvaiheessa jossa sä päätät jotta uskotko valheita, annat toisten kiusta, etäännyt vanhemmista, siirryt pikkuhiljaa ryyppy/huume ja seksikuvioihin. Vai oletko viisas ja itseäsi arvostava nuorinainen joka kertoo äidilleen, keksitte jotain ratkaisuja, vaihdat koulua? lähdet parin vuoden päästä opiskeleen unelmiesi alaa, kasvat ja kypsyt rauhassa, säilytät hyvän suhteen vanhempiisi ja olet esimerkillinen isosisko syntyvälle lapselle :) Ja muista aina jotta vaikka sä olisit kuinka yksin tahansa niin Jeesus rakastaa sua ja haluaa jotta sä kerrot huolesi rukouksessa. Taivaaniskä voi hetekssä muuttaa tuon kiusauskuvionkin voimavaraksi ja voitoksi! Kunpa mä olisin aikoinani tehnyt fiksun ratkaisun niin olisin säästynyt siltä oikealta huoran maineelta ja monelta muultakin harmilta. Oon saanut syntini anteeksi ja Herra on muuttanu mun elämäni suunnan parempaan. Jeesus rakastaa juuri sua, sä oot sille tärkeä ja se haluaa auttaa sua. Muistan sua rukouksissa!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:21"]
[/quote]
[/quote]
Sinun tapauksessa koulukaverisi, jos heidän kanssa haluaisit olla. Voihan tietenkin olla mahdollista, että koulukaverit eivät ola moksiskaan parikymppisistä kavereistasi, mutta tässä keskustelussa on tullut jo ilmi, että tuollainen kaveriporukka on aikamoinen horoleima.
[/quote]
No vittu en kyllä rupee elämään niiden sääntöjen mukaan !
Mulla on omakin elämä ja saa olla, eikä se silti oikeuta kiusaamaan, kellä on kavereina keitäkin, jos se muka siitä johtus.
Mieti nyt ite... Miten typerää ja lapsellista ois se, et jotkut sun kaverit määrää sun kaveriporukan?
Elätkös itse noin?
Viestejä alapeukutetaan, koska et huoli mitään neuvoja vaan jankkaat samaa.
Typerä provo.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:11"]
Kun en tietääkseni oo mitenkään rumasti vastannu, jos kirosanoja ei lasketa ja muutenki kirjottanu ihan asiallisesti ja asiaa...!
Kertokaa.
Ja en tietääkseni tee siinä mitään väärää et oon eri-ikäisten kaveri ... ja sukupuolesta riippumatta ...
[/quote]
Samasta syystä kuin sinäkin, kun alapeukutat sinua auttavien viestejä (eli jotka eivät selvästikään miellytä sinua).
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:25"]
Voi sua pikkuunen! <3
Todennäköisesti oot kaunis kun sua haukutaan huoraksi. Vaikka joku sua haukkuis niin älä usko niitä! Älä koskaan rupee ajatteleen jotta olisit huora!! Monia sun ikäisiä huoritellaan kun niillä haukkujilla on itellä paha olla ja ovat epävarmoja itestään ja siksi haukkuvat sua. Sä olet arvokas ihminen! Muista se! :) Sä voit kuule ihan hyvin kertoa sun äidille, sä oot sille varmasti rakas ja uskon jotta sekin varmaan kaipaa sun kanssa läheisyyttä ja haluaa jotta sä kerrot sille sun ongelmista ja salaisuuksista. Sä oot nyt sellaisessa elämänvaiheessa jossa sä päätät jotta uskotko valheita, annat toisten kiusta, etäännyt vanhemmista, siirryt pikkuhiljaa ryyppy/huume ja seksikuvioihin. Vai oletko viisas ja itseäsi arvostava nuorinainen joka kertoo äidilleen, keksitte jotain ratkaisuja, vaihdat koulua? lähdet parin vuoden päästä opiskeleen unelmiesi alaa, kasvat ja kypsyt rauhassa, säilytät hyvän suhteen vanhempiisi ja olet esimerkillinen isosisko syntyvälle lapselle :) Ja muista aina jotta vaikka sä olisit kuinka yksin tahansa niin Jeesus rakastaa sua ja haluaa jotta sä kerrot huolesi rukouksessa. Taivaaniskä voi hetekssä muuttaa tuon kiusauskuvionkin voimavaraksi ja voitoksi! Kunpa mä olisin aikoinani tehnyt fiksun ratkaisun niin olisin säästynyt siltä oikealta huoran maineelta ja monelta muultakin harmilta. Oon saanut syntini anteeksi ja Herra on muuttanu mun elämäni suunnan parempaan. Jeesus rakastaa juuri sua, sä oot sille tärkeä ja se haluaa auttaa sua. Muistan sua rukouksissa!
[/quote]
Okei, kiitti. :)
No oon tosi onnellinen kyl tuosta mulle syntyvästä pikkuveljestä, koska se on mun ainut sisarus ja haluan sitten hoitaa sitä ja olla sen kans läheinen ja oottaa sitä et se kasvaa ja päästäis vaan tulemaan enemmän läheisiks ja tekee kaikkee kivaa yhdessä ja olla tukena toinen toisillemme. :)
Ja mä en kyl usko jumalaan... ei meidän koko perhe oo mikään uskovainen... ja jos sä uskot, haluaisin kysyy et miks jumala rankasee mua sit tällä tavalla?
Ja en usko et ne kateellisuudestakaan kiusaa... Oon mä ihan perus nätti mielestäni, mut en kuitenkaan mikään huippu kaunotar... et on paljon muakin kauniimpia olemassa. Joten ei se todellakaan voi olla se syy!
Tottakait kerrot vanhemmillesi ja luokanohjaajalle kiusaamisesta. Turha valittaa nettipalstalla jos ei ole tehnyt asian eteen mitään konkreettista.
Tytärtäni kiusattiin ja meillä on onneksi niin hyvät välit että hän uskalsi ja halusi kertoa kiusaamisesta minulle. Otin yhteyttä luokanohjaajaan ja tilannetta selvitettiin. Kaikkea kiusaamista se ei lopettanut. Kun pahimmat kiusaajat oli vuotta vanhempia helpottui tilanne kun he pääsivät ysiltä.
Vanhemman tehtävä on suojella lastaan.
Ihmettelen kyllä miksi pyörit kaksikymppisten kollien kanssa, jokainen tuosta tietävä pitää sinua horona.
Seuran valinnalla on merkitystä. Jos jatkat heidän kanssaan hengaamista on vain ajan kysymys milloin sitä seksiä tullaan ehdottamaan. Ei ole normaalia että viriilit nuoret miehet ovat ilman seksiseuraa.
Voit pysähtyä ja olla itseksesi, muuttaa pissishorotyylisi asiallisempaan ja lopettaa ne tyhmät posetuskuvat. Hae uutta ikäistäsi seuraa vaikka netistä.
Ihminen viestii tahtomattaan myös ulkonäöllään ja olemuksellaan, sitä sanotaan piiloviestinnäksi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:27"]
Viestejä alapeukutetaan, koska et huoli mitään neuvoja vaan jankkaat samaa.
Typerä provo.
[/quote]
No mikä se neuvo sit on: hylkää ainoat kaverisi?
Vastaa: Kyllä tai Ei?
Ja sit mieti, toimitko kiusaamisen lopettamisen auttamiseksi täysin oikein.
Ja taas vastauksena, Kyllä tai Ei.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:11"]
Kertokaa.
[/quote]
Samasta syystä kuin sinäkin, kun alapeukutat sinua auttavien viestejä (eli jotka eivät selvästikään miellytä sinua).
[/quote]
No mikä se mun todellinen apu sit on ollu???? Mieti.
Ja minä tunnun huomattavasti enemmän saavan alapeukkuja kun te ja en kyl ymmärrä syytä... ei kai munkaan tarvii KAIKKIIN teidän ehdotuksiin suostuu? enks mä saa kuitenki ite loppupeleissä miettii et suostunko vai en?
Viestejäsi alapeukutetaan siksi, että et kovin vastaanottavaisesti saamiisi neuvoihin suhtaudu. Sinä tulit itse neuvoja pyytämään etkä halua ymmärtää niitä ja pidät niitä huonoina neuvoina. Olet kuitenkin vasta lapsi ja viisainta sinun olisi ottaa vaari itseäsi vanhempien ja viisaampien ohjeista.
Kyllä se niin vain on, että fiksuinta sinun olisi luopua siitä miesporukasta. Ihmiset varmasti luulevat sinun harrastavan seksiä heidän kanssaan esim. alkoholia saadaksesi. Vaikka todellisuudessa asia ei noin olisikaan, eivät muut sitä tiedä ja maineen saakin yleensä sen perusteella, mitä sinusta luullaan ja uskotaan. Muutenkaan sinun ikäistesi lasten ei tulisi kulkea humalaisten aikuisten kanssa. Jos nuo miehet ovat ai oita kavereitasi, sitten olisikin viisasta olla vaikka yksin. Sinä et siihen kuole, mutta ainakaan et enää ruoki ennestään huonoa mainettasi.
Se on hauskinta kun teini ei myönnä että ulkoinen olemus ja käyttäytyminen viestii että on horo.
Minulla sellainen kokemus tyttärestäni että ulkoisesti oli emo ja myös käyttäytymiseltään ja ei nuori sitä myöntänyt. Musiikkityyli ja vaatetus sekä meikit. Vasta muutaman vuoden kuluttua myönsi olleensa emo kun kyseinen emoilu oli jäänyt taakse. Minulle asia oli päivänselvää ollut koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No vittu en kyllä rupee elämään niiden sääntöjen mukaan !
Mulla on omakin elämä ja saa olla, eikä se silti oikeuta kiusaamaan, kellä on kavereina keitäkin, jos se muka siitä johtus.
Mieti nyt ite... Miten typerää ja lapsellista ois se, et jotkut sun kaverit määrää sun kaveriporukan?
Elätkös itse noin?
[/quote]
Tavallaan kyllä. Kaikki ystäväni ovat järkeviä, mutta he varmasti katsoisivat vähän pitkään, jos kaveeraisin ei-sukua olevien lasten, narkkareiden, rikollisten tms. kanssa. Itsesuojeluvaistokin sanoo, että rikollisista on vain harmia.
Ja voin myöntää, että teini-ikäisenä suhtautuminen hyvään ystäväänkin olisi muuttunut, jos se olisi viettänyt paljon aikaa reippaasti vanhempien miesten seurassa.
Olet oikeassa, ettei se ole reilua.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:31"]
Tottakait kerrot vanhemmillesi ja luokanohjaajalle kiusaamisesta. Turha valittaa nettipalstalla jos ei ole tehnyt asian eteen mitään konkreettista.
Tytärtäni kiusattiin ja meillä on onneksi niin hyvät välit että hän uskalsi ja halusi kertoa kiusaamisesta minulle. Otin yhteyttä luokanohjaajaan ja tilannetta selvitettiin. Kaikkea kiusaamista se ei lopettanut. Kun pahimmat kiusaajat oli vuotta vanhempia helpottui tilanne kun he pääsivät ysiltä.
Vanhemman tehtävä on suojella lastaan.
Ihmettelen kyllä miksi pyörit kaksikymppisten kollien kanssa, jokainen tuosta tietävä pitää sinua horona.
Seuran valinnalla on merkitystä. Jos jatkat heidän kanssaan hengaamista on vain ajan kysymys milloin sitä seksiä tullaan ehdottamaan. Ei ole normaalia että viriilit nuoret miehet ovat ilman seksiseuraa.
Voit pysähtyä ja olla itseksesi, muuttaa pissishorotyylisi asiallisempaan ja lopettaa ne tyhmät posetuskuvat. Hae uutta ikäistäsi seuraa vaikka netistä.
Ihminen viestii tahtomattaan myös ulkonäöllään ja olemuksellaan, sitä sanotaan piiloviestinnäksi.
[/quote]
Okei, kai sit mun pitää kertoo.
Toivottavasti äiti ei saa mitään keskenmenoo tai muita komplikaatioita jos se alkaa ressaa.
Ja ainut konkreettinen asia mitä mä oon tehny nii oon koittanu olla välittämät... mut se ei oikeen onnistu. Oon liian herkkä tai sillain.
Miks sun tytärtä kiusattiin? ja loppuuko mun kiusaaminen vasta kun noi kiusaajat pääsee koulusta!? entä jos törmään niihin sit jossain muualla aikuisiällä????
Ja pyörin se takii kun ne on mun kavereita... ja ei se voi tehdä kenestäkään horoo et on eri ikäsiä kavereita... Se on oikeestaan vaan fiksua ja yleissivistävää. Eikö?
Ja eihän niiden nuorten miesten tarvii just mun kans seksii harrastaa, kai niillä on s-seuraa jossain muuallakin oman ikäsistä?
No tyyli mulla on nyt ainaki tällä hetkellä ihan samanlainen kun muillaki mun ikäsillä ja kuvia en kyl poista sosiaalisesta mediasta, koska samanlaisii kuvii mul on siellä kun muillaki ikäisilläni kavereilla. Kaikilla ei silti oo horon mainetta. Ja netissä mul on jotain kavereita, mut ne ei oo kuitenkaan kavereita oikees elämäs kun asuu kauempana, eikä tiiä mun mainetta, jos tietäis nii eivät varmasti ois mun kavereita. :/
Olemus mul on ehkä välillä vähän vittumainen, kun yritän esittää kovaa, vaikken sitä oo...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:34"]
Viestejäsi alapeukutetaan siksi, että et kovin vastaanottavaisesti saamiisi neuvoihin suhtaudu. Sinä tulit itse neuvoja pyytämään etkä halua ymmärtää niitä ja pidät niitä huonoina neuvoina. Olet kuitenkin vasta lapsi ja viisainta sinun olisi ottaa vaari itseäsi vanhempien ja viisaampien ohjeista.
Kyllä se niin vain on, että fiksuinta sinun olisi luopua siitä miesporukasta. Ihmiset varmasti luulevat sinun harrastavan seksiä heidän kanssaan esim. alkoholia saadaksesi. Vaikka todellisuudessa asia ei noin olisikaan, eivät muut sitä tiedä ja maineen saakin yleensä sen perusteella, mitä sinusta luullaan ja uskotaan. Muutenkaan sinun ikäistesi lasten ei tulisi kulkea humalaisten aikuisten kanssa. Jos nuo miehet ovat ai oita kavereitasi, sitten olisikin viisasta olla vaikka yksin. Sinä et siihen kuole, mutta ainakaan et enää ruoki ennestään huonoa mainettasi.
[/quote]
Sanon tän nyt suoraan, oon miettiny kaikkia teidän viestejä, mut en aio luopua kavereistani, koska en näe siihen kuitenkaan mitään järkevää syytä.
Sit ois järkevä syy jos ne esim. pakottais mua juomaan, harrastamaan seksiä tai jotakin muuta sellasta. Esim. tosi rikollisia ja väkivaltasia, käyttäis huumeita.
Mutta kun ei oo mitään sellasta syytä.
Ihan tavallisia miehiä.
Niin älkää enää mulle tollasta ärsyttävää haista vittu paskaa tunkeko.
Ja oman ikäset pojat on muutenki ihan idiootteja es jonneja. Ei ne yhtään tiiä miten naisia ja tyttöjä pitäis oikee oppisesti kohdella..
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:48"]
Olen aika vanha äijä kommentoimaan 13-vuotiaan juttuja, mutta kyllähän noita sunkaltaisia tapauksia oli koulussa silloin munkin nuoruudessani. Tarkoitan siis, että esittivät jonkinlaista kovista, mutta niistä näkyi samaan aikaan, et se oli sellaista esittämistä. Ja sitten, kun ne nimittelee sua, niin ne (tytöt) joko yrittää kostaa sulle jotain kateellisuuden tunnettaan, tai pojat yrittävät kerätä sun tai jonkun muun huomiota nokkimalla sua.
Mä luulen, että paras taktiikka korjata tehtyjä virheitä, on käydä juttelemassa (kahdestaan) sellaisten poikien kanssa, jotka sua kiusaavat. Ja tarkoitan tällä juttelemisella sitä, et pyydät sopivan tilaisuuden tullen sivuun ja kysyt miksi se nimittelee? Äläkä syyllistä vaan ole ennemminkin vähän surullinen ja siinä yhteydessä voit kertoa, ettet oikeasti ole sellainen kuin väitetään. Ei ne pojatkaan tyhmiä ole ja samalla, kun saavat vähän sun huomiota, niin alkavat puhua sun puolesta. Ja senkin jälkeen saat edelleen joiltain lokaa niskaasi, mutta ei se silleen haittaa, kun oot saannu äänesi kuuluviin ja tiedät suurimman osan tietävän totuuden. Tyttöihin tämä keino ei tepsi, mutta se huutelu kyllä loppuu, kun pojat eivät lähde mukaan.
Ja tsemppiä sulle sinne. Edelleen joskus muistelen erästä sunkaltaista "pikkukovista" joka iski mut kait sen takia, et sen kaveri oli ihastunut muhun koulun ujoimpaan poikaan, mut johon en sit tuntenut sellaista vetoa kuin häneen. Olin vaan silloin niin outlife, ettei siitä tullut mitään, mutta jos tapaisin hänet tänään, niin häntäkin harmittaisi, et aika tutustua oli väärä. Olkoon tämä viimeinen vaikka vinkki sulle siitä, ettet kävele vuosisadan rakkaustarinan ohi. ;)
[/quote]
Ok. No kiitos vastauksesta. :)
Minkä ikänen sä oot?