Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten horon leimasta eroon?

Vierailija
20.04.2014 |

Oon 13-vuotias tyttö jolla on horon leima. Täytän 14v syyskuussa. Mua nimittelee aika moni ihminen horoksi ja kiusaa eri tavoin, tuntuu et enää en jaksa sitä... :(( oon nyt kestäny tota hommaa koko 7 luokan ja onneks kohta alkaa kesäloma ja saa pari kuukautta olla aika lailla ilman kokonaan niitä kiusaajia, mut jos kiusaaminen jatkuu viel 8 luokalla niin kerronko porukoille ja opettajille??

En kyl haluis. Koska siitä tulee rollikellomainen fiilis ja mä pelkään et se kiusaaminen vaan pahenee, kun ne kiusaajat saa tietää et mä oon kertonu opelle ja sit mun vanhemmilla on niin paljon jo kaikkii omii huolii et en viittis rasittaa niitä enempää...

Sit mä en tiiä et pitäskö mun tuntee syylisyyttä jostain. Mä oon kyl nyt seurustellu tosi usean kanssa ja monen kanssa lähetelly sellasia seksiviestejä, mut emmä oo kuitenkaan seksii harrastanu niinku noi väittää ja niiden puheet on sellasii. Oon vaan halunnu olla seksikäs ja haluttu ja joskus myös ottanu sellasii aika seksikkäitä kuvia itestäni, mut tuntu et kaikki tää homma meni joskus överiks ja mä olin ihan nolo kun mulla ei ollu kokemusta. Nyt sit tiiän et mitä ois pitäny tehdä toisin, mut tuntuu et se kaikki on liian myöhästä koska mua kiusataan jo...! toivon vaan et oisin onnistunu olee älykkäämpi ja kypsempi jotta oisin toiminu toisin. Ja yks kaveri on etenkin erittäin katkera kun mä olin tykästyny kanssa sen poikaystävään... ja tykkään kyllä siitä valitettavasti vieläkin... ja se sit älys et tykkään siitä, kun tein vähän semmosia juttuja... ei se poikaystävä pettäny mun kans tai mitään, mut juteltiin esim. vähän semmosii jne.

En tajua miten mulla oli elämässä yhessä vaiheessa sellanen vaihe et tuntu et mie tykkään kaikista! tai en oikeen tienny et ketä kohtaan mulla on millonkin tunteita. Sit se johti tuohon et poikaystävät vaihtu aika tiukkaan tahtiin, viikon seurustelun jälkeen yms. :(

Oonko mie ihan paska ihminen?

Ainoot kaverit keitä mulla nyt on niin muutama oman luokkalainen tyttö ja sit viikonloput pyörin yhtien 20v miesten kans kun ne ryyppää. Mä en kyl juo, mut oon niiden seuras mukana... On mukava et kelpaan ees joidenki seuraan, eikä ne halveksi mua, vaan on ystäviä mulle. Harmittaa et nähdään aina vaan sillon kun ne on yleensä humalassa... mut ollaan me viikollakin joskus koulun jälkeen selvinpäin nähty ja on ne mukavia ollu sillonki. :)

Mut tota kiusaamista tosiaan en enää jaksais... emmä enää käyttäydy niin typerästi. Mut kun se ei silti lopu... ja oon koittanu olla välittämättäkii, mutta ei tunnu auttavan mitään... jne.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:48"]

Olen aika vanha äijä kommentoimaan 13-vuotiaan juttuja, mutta kyllähän noita sunkaltaisia tapauksia oli koulussa silloin munkin nuoruudessani. Tarkoitan siis, että esittivät jonkinlaista kovista, mutta niistä näkyi samaan aikaan, et se oli sellaista esittämistä. Ja sitten, kun ne nimittelee sua, niin ne (tytöt) joko yrittää kostaa sulle jotain kateellisuuden tunnettaan, tai pojat yrittävät kerätä sun tai jonkun muun huomiota nokkimalla sua.

Mä luulen, että paras taktiikka korjata tehtyjä virheitä, on käydä juttelemassa (kahdestaan) sellaisten poikien kanssa, jotka sua kiusaavat. Ja tarkoitan tällä juttelemisella sitä, et pyydät sopivan tilaisuuden tullen sivuun ja kysyt miksi se nimittelee? Äläkä syyllistä vaan ole ennemminkin vähän surullinen ja siinä yhteydessä voit kertoa, ettet oikeasti ole sellainen kuin väitetään. Ei ne pojatkaan tyhmiä ole ja samalla, kun saavat vähän sun huomiota, niin alkavat puhua sun puolesta. Ja senkin jälkeen saat edelleen joiltain lokaa niskaasi, mutta ei se silleen haittaa, kun oot saannu äänesi kuuluviin ja tiedät suurimman osan tietävän totuuden. Tyttöihin tämä keino ei tepsi, mutta se huutelu kyllä loppuu, kun pojat eivät lähde mukaan.

Ja tsemppiä sulle sinne. Edelleen joskus muistelen erästä sunkaltaista "pikkukovista" joka iski mut kait sen takia, et sen kaveri oli ihastunut muhun koulun ujoimpaan poikaan, mut johon en sit tuntenut sellaista vetoa kuin häneen. Olin vaan silloin niin outlife, ettei siitä tullut mitään, mutta jos tapaisin hänet tänään, niin häntäkin harmittaisi, et aika tutustua oli väärä. Olkoon tämä viimeinen vaikka vinkki sulle siitä, ettet kävele vuosisadan rakkaustarinan ohi. ;)

[/quote] 

Ok. No kiitos vastauksesta. :)

Minkä ikänen sä oot?

[/quote]

Sellaiset 50, mutta riittävän "nuori" muistamaan millaista se oli. Voin myös sanoa, että noi jotka sanoo sun 20-vuotiaiden kavereiden olevan liian "vanhoja", niin syököön betonia. Me täällä kylillä liikuttiin just samanlaisen ikähaarukan kanssa eikä kukaan puhunnut pedofiliasta tai muustakaan, jos 13 ja 20 vuotiaat seurusteli. Tiedän jopa tapauksen, jossa 15-vuotias alkoi seurustella 25-vuotiaan kanssa seurusteltuaan sitä ennen toisen 15-vuotiaan kanssa. Onneksi sen vanhemmat olivat fiksuja ja kuuntelivat tytärtään, joka on edelleen naimisissa tämän nykyään 60:sen miehen kanssa, lapsia 2kpl. Tiedän, kun oli mun luokkakaveri ja ollaan kavereita edelleen.

Mulla on kanssa tytär ja jota kiusattiin koulussa. Sain sen loppumaan hieman eri tavalla, kun tässä sulle neuvoin, kun syyt olivat erilaisia. Ensin varoitin näitä kiusaajia, kun näin ne huoltamolla ja, kun olivat liian typeriä uskoakseen, niin otin kouluun yhteyden ja sanoin haluavani jutella tyttöjen sekö heidän vanhempiensa kanssa. Loppui tieks siihen sillä samalla sekunnilla, kun ajoin prätkällä koulun pihan poikki ihan siihen oven eteen ja marssin kampeineni sinne luokkaan, asetin kypärän pulpettimelle ja kysyin tytöiltä, että muistavatko he mitä sanoin heille siellä huoltamolla? Samalla sanoin, että olen töissä ihan siinä kivenheiton päässä ja antanut tyttärelleni ohjeet, että mikäli eivät edelleenkään tajua lopettaa, soitto mulle ja olen koululla viidessä minuutissa, katsotaan naurattaako vielä sen jälkeen. Sen toisen äiti (joku spurku) yritti siinä lässyttää, että kutsuvat poliisit, johon sanoin, että soittaa nyt ja katsoo miten kauan niiltä kestää saapua paikalle.

Toi toimi siis tuossa tapauksessa, kun tiesin lasten paisuttavan tarinaa ja ketään halunnut testata pitikö lupaukseni paikkaansa. Ja olisihan se, olin luvannut tyttärelleni, että se loppuu nyt ja niin myös loppui. Harmi vaan, että niin monta vuotta ehtivät pilaamaan ja mitä olen tyttäreni kanssa jälkeenpäin jutellut, niin olisi pitänyt reagoida heti, tehdä kiusaajien olo niin epämiellyttäväksi, kiristää ruuvia, etteivät saa siitä mitään ja alkavat pelkäämään. Sun tapauksessa toi pelko ei vaan toimi, kun syyt kiusaamiseen ovat toiset eikä ole järkeä vahvistaa sun kovismainetta, päinvastoin.

[/quote]

No mitä sun mielestä pitäis sit tehdä?

Ja aika jännä, et sunkin aikaan ollu tollasia "huora-tyttöjä"...

Ja meil on ollu kyl kotona vähän vaikeuksii kans...

Vierailija
82/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:52"]

Ja empä oo oikeestaan pyytäny anteeks, mut nyt vielä vähemmän haluan sitä tehdä kun ne haukkuu ja hakkaa mua...

[/quote]

KERRO NYT IDIOOTTI JOLLEKIN AIKUISELLE, JOS SUA HAKATAAN! 

Pahoinpitely on Suomessa rangaistava rikos. 

PUHU VANHEMMILLESI!!! 

Ehkä mahdollisesti voisit vaihtaa koulua ja sen kautta päästä uusiin piireihin, jossa sinua ei vielä tunneta. 

[/quote]

No kerronko pelkästä pahoinpitelystä vai kaikesta muustakin?

[/quote]

IHAN KAIKESTA! Pahasta olosta, ahdistuksesta, kiusaamisesta, haukkumisesta, pahoinpitelystä. 

Avaa suusi hyvä lapsi!! Ei asioihin tule muutosta, jos et niistä puhu kenellekkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran horo, aina horo, mutta ei joulupukin poro heheeh

Vierailija
84/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset 50, mutta riittävän "nuori" muistamaan millaista se oli. Voin myös sanoa, että noi jotka sanoo sun 20-vuotiaiden kavereiden olevan liian "vanhoja", niin syököön betonia. Me täällä kylillä liikuttiin just samanlaisen ikähaarukan kanssa eikä kukaan puhunnut pedofiliasta tai muustakaan, jos 13 ja 20 vuotiaat seurusteli. Tiedän jopa tapauksen, jossa 15-vuotias alkoi seurustella 25-vuotiaan kanssa seurusteltuaan sitä ennen toisen 15-vuotiaan kanssa. Onneksi sen vanhemmat olivat fiksuja ja kuuntelivat tytärtään, joka on edelleen naimisissa tämän nykyään 60:sen miehen kanssa, lapsia 2kpl. Tiedän, kun oli mun luokkakaveri ja ollaan kavereita edelleen.

[/quote]

Asiat ovat vähän muuttuneet ajan myötä, koska ainakin nykyään katsotaan paheksuen 13- ja 20-vuotiaan seurustelua.

Vierailija
85/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:01"]

Ja empä oo oikeestaan pyytäny anteeks, mut nyt vielä vähemmän haluan sitä tehdä kun ne haukkuu ja hakkaa mua...

[/quote]

PUHU VANHEMMILLESI!!! 

Ehkä mahdollisesti voisit vaihtaa koulua ja sen kautta päästä uusiin piireihin, jossa sinua ei vielä tunneta. 

[/quote]

[/quote]

Kerrot ihmeessä kaikesta muustakin. Jos koulun henkilökunta ei saa kiusausta loppumaan, niin rohkeasti poliisille.

[/quote]

Okei. Kiitti. :) mietin vaan et oonko törkee jos vaadin sitä loppumaan? et pitäiskö mun nyt ikään kuin kärsiä sit tässä jostain, kun oon tehny noita typeryyksiä?

Vierailija
86/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:32"]

Ei luoja..

Onko niin vaikea ymmärtää, että jos jatkat noiden sun "kavereiden" kanssa hengailua niin kiusaaminen jatkuu ihan samanlaisena.

Toinen vaihtoehto on hetki olla yksin ilman kavereita. Ihan varmasti jossain vaiheessa saat sitten uusia kavereita -> kiusaaminenkin loppuu.. 

Sulla ei ole tollasessa tilanteessa muita vaihtoehtoja. Ymmärrä se. 

Jos mielummin oot sun "kavereiden" kanssa ja kuuntelet sitä, että sua haukutaan horoks nii siinähän sitten olet. Turha kuitenkaan itkeä netissä siitä, koska ittehän olet päätökses tehny. 

Tsemppiä!

[/quote]

EI SE KIUSAAMINEN SIITÄ LÄHTENY, VAAN SIITÄ ET OLIN KUSESSA KAVERIN POIKAKAVERIIN, KÄYTTÄYDYIN VÄLILLÄ VÄHÄN HUONOSTI JA OLIN SÄÄTÄNY MYÖS MUIDEN POIKIEN KANSSA KAIKENLAISTA JA SEURUSTELLU USEEMMAN KANSSA YHDESSÄ VAIHEESSA!

Miten voin sitä muka enää muuttaa????

Vaikka oon nyt tajunnu virheeni.

Tuskin se auttaa et hylkään mun ainoatkin kaverit.

Ymmärrätkö?

[/quote]

Ahaa kyse olikin tuollaisesta. Ymmärsin väärin. 

Harmi, että olet mennyt törttöilemään - nyt sinun täytyy vain kestää seuraukset. 

Jos olisin kaverisi niin käyttäytyisin varmasti ihan samalla tavalla sinua kohtaan. Aika törkerösti olet nimittäin käyttäytynyt. Kai olet ees pyytänyt anteeksi? 

Jatkossa varmaan muistat, että kaikilla teoilla on seuraukset ja mietit kaksi kertaa ennen kuin teet jotain. 

Kannattaa varmaan hetkeksi unohtaa kaikki pojat - edes siksi aikaa kunnes tilanne alkaa helpottamaan.. :)

[/quote]

No millon muka alkaa helpottamaan? vasta sitten kun koulu päättyy? miten kestän siihen asti... sen loppumiseen on vielä muutama vuosi...

Ja toivon että en ois törttöilly. :(( ja vaikka täytän vasta 14v ja oon vielä tosi nuori, nii tajuan sen nyt... mut silti aivan liian myöhään...

Ja siis säkin haukkusit mua koko ajan ja oisit hakannu myös?

Ja kyllä mä opin tästä, mut pelkään tän myös hajottavan mun pään kokonaan, millä on sit pidempi kantoset seuraukset, ehkä koko loppuelämän seuraukset... kuuluuks sen sit olla niin? oonko tehny todella niin pahoja juttuja?

Ja eipä kukaan halua minun kanssa enää ees seurustella, kun se on enemmän häpee kun hyvä asia, joten eipä tarvii tuommosia ees miettiä et joku rakastus muhun... ees se kenestä tykkään kovasti tällä hetkellä. :/

[/quote]

Niin helpottaa, sitten kun koulu päättyy.. Koita vaan kestää nyt siihen asti! 

[/quote]

No en pysty kestää. Mua masentaa jo nyt aivan tolkuttomasti ja ahdistaa ja en saa nukutuks.

Mut vastaa siihen kysymykseen, ihan samalla tavallako säkin oisit nyt sit mua kohtaan perseillyt?

[/quote]

Tuon ikäisenä kyllä olisin varmasti. Jos joku kaverisi olisi käyttäynyt samoin kuin sinä niin olisit varmasti samanlainen häntä kohtaan (jos et tietäisi miltä tuo tuntuu). 

Ja tietenkin kerrot nyt kaikesta vanhemmillesi, ahdistuksesta, kiusaamista, pahoinpitelystä..

[/quote]

Mä en ikinä näin raakaa kiusaamista kuitenkaan harrastais, sen tiiän oman luonteen puolesta. Oon mä kiusannu kans kyl joskus... ala-asteella, 5-6luokilla, kun halusin esittää kovaa ja pönkittää jotenkin itteeni ja omaa mainettani, mut nyt kun mua on kiusattu todella rajusti niin tiiän miten väärin se on ollu!

Mut etkö siis yhtään miettis minkälaisia jälkiä jättää mun mielenterveydelle se et mua haukutaan, mulle huudellaan, tönitään, lyödään, potkitaan, mulkoillaan, nauretaan, levitetään perättömiä juoruja, kirjotetaan koulun vessan seiniin minusta esim. kaikkea paskaa, halutaan ettei mulla oo yhtään ystävää... ja jatketaan sitä vaikken reagoi. Miks ne jatkaa, jos en sano niille mitään tms?

Ja nää kiusaajat kiusas esim. yhtä tyyppiä läskiks jo ennen minua. En tiiä onko niitä muitaki uhreja ollu...

Mä en ehkä vaan näytä ulospäin oikeen sitä mun katumusta noista teoista kun en halua olla heikko ja jos näyttäsinki, nii en usko et sillä ois oikeen mitään merkitystä kun oon koittanu kyl netissä kirjottaa niille et lopettakaa jo mut sanovat ettei oo lopetettavissa...

Mä halusin sillon jotain suosioo ja kaikkee paskaa, perseilin sit ja ei ollu kokemusta. Ois pitäny olla vaan oma ihtensä ja rauhassa kasvaa, eikä sotkeutua muiden asioihin sen kummemmin. En vaan tajunnu. En tiedä mikä mussa oli sillon vikana, kun nyt sitten tajuan vasta kun tapaus on jo sattunu.

Vierailija
87/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:05"]

[/quote]

PUHU VANHEMMILLESI!!! 

[/quote]

[/quote]

IHAN KAIKESTA! Pahasta olosta, ahdistuksesta, kiusaamisesta, haukkumisesta, pahoinpitelystä. 

Avaa suusi hyvä lapsi!! Ei asioihin tule muutosta, jos et niistä puhu kenellekkään.

[/quote]

Eli en oo törkee ja itsekäs jos teen sen, vaikka oonki perseilly?

Vierailija
88/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:05"]

Kerran horo, aina horo, mutta ei joulupukin poro heheeh

[/quote]

No mitenkä pystyy aina olemaan horo jos muuttaa esim. käytöstään? :)

Vierailija
89/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Asiat ovat vähän muuttuneet ajan myötä, koska ainakin nykyään katsotaan paheksuen 13- ja 20-vuotiaan seurustelua.

[/quote]

Miks ihmeessä? tavallaan ymmärrän, tavallaan en.. mut mä en ees seurustele noiden kaa. :)

Vierailija
90/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

PUHU VANHEMMILLESI!!! 

[/quote]

[/quote]

Kerrot ihmeessä kaikesta muustakin. Jos koulun henkilökunta ei saa kiusausta loppumaan, niin rohkeasti poliisille.

[/quote]

Okei. Kiitti. :) mietin vaan et oonko törkee jos vaadin sitä loppumaan? et pitäiskö mun nyt ikään kuin kärsiä sit tässä jostain, kun oon tehny noita typeryyksiä?

[/quote]

Et ole törkeä, olet silloin juuri vahva. Jos tästä tulisi poliisiasia, niin mieti, kumpi näistä on pahempi:

1. on huoritellut ja hakannut

2. on ollut paljon poikaystäviä ja on ihastunut toisen poikaystävään

Ensimmäisessä syyllistytään henkiseen (tai kunnianloukkaus) ja fyysiseen väkivaltaan.

Toisessa syyllistytään... ei mihinkään, paitsi Raamatun kymmenen käskyn kymmenenteen käskyyn ("Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."), jota ei ole kirjattu Suomen lainsäädännössä.

Voi olla, ettet saa paljoa tai ollenkaan kavereita luokaltasi, mutta et silloin saisi muutenkaan, jos kiusaaminen jatkuu. Nyt olisi tärkeintä saada kiusaaminen loppumaan, ettei pääsi hajoa ennen yläasteen loppumista. :) 

Vierailija
91/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

Miks ihmeessä? tavallaan ymmärrän, tavallaan en.. mut mä en ees seurustele noiden kaa. :)

[/quote]

En tiedä tarkalleen, millainen ilmapiiri on aikoinaan ollut, koska olen itsekin suhteellisen nuori. Mutta epäilen, että nykyään nuoret ovat seksuaalisempia ja on enemmän sosiaalista painetta hypätä aikaisin sänkyyn. Tämä taas helpottaa seksuaalista hyväksikäyttöä, mitä uhri ei tajua.

Lisäksi 13- ja 20-vuotiaalla on valtava kehitysero. 20-vuotias on yhteiskunnan silmissä aikuinen, joka on fyysisesti täysin kehittynyt ja henkisestikin "melkein valmis".  13-vuotias on fyysisessä kehityksessään puolivälissä ja henkisesti useimmiten vielä aivan lapsi.

Vierailija
92/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo. Normaalit aikuiset miehet eivät todellakaan kaveeraa tai seurustele 13-vuotiaiden lasten kanssa. Ja millaiset vanhemmat antavat 13-vuotiaan tytön viettää viikonloput 20-vuotiaiden miesten ryyppyporukassa?!

Vierailija
93/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja..

Onko niin vaikea ymmärtää, että jos jatkat noiden sun "kavereiden" kanssa hengailua niin kiusaaminen jatkuu ihan samanlaisena.

Toinen vaihtoehto on hetki olla yksin ilman kavereita. Ihan varmasti jossain vaiheessa saat sitten uusia kavereita -> kiusaaminenkin loppuu.. 

Jos mielummin oot sun "kavereiden" kanssa ja kuuntelet sitä, että sua haukutaan horoks nii siinähän sitten olet. Turha kuitenkaan itkeä netissä siitä, koska ittehän olet päätökses tehny. 

Tsemppiä!

[/quote]

EI SE KIUSAAMINEN SIITÄ LÄHTENY, VAAN SIITÄ ET OLIN KUSESSA KAVERIN POIKAKAVERIIN, KÄYTTÄYDYIN VÄLILLÄ VÄHÄN HUONOSTI JA OLIN SÄÄTÄNY MYÖS MUIDEN POIKIEN KANSSA KAIKENLAISTA JA SEURUSTELLU USEEMMAN KANSSA YHDESSÄ VAIHEESSA!

Ymmärrätkö?

[/quote] 

Oli kiusaaminen lähtöisin mistä hyvänsä, tuo seuravalintasi edesauttaa sitä. Se ylläpitää sinun kevytkenkäistä mainettasi. Ikävä tosiasia on se, että kaksikymppisten miesten ryyppyseurana pyöriminen takaa sen, että et horon maineesta eroon pääse. Joten jos haluat parantaa mainettasi,  oon sinun valittava seurasi paremmin. Sinä itse päätät ja elät päätöksesi kanssa. Jos et ryyppyporukkaasi hylkää ja ala olemaan vaikka kotona viikonloppuisin, ei pidä sitten ihmetellä ja valittaa maineestaan. Sinä tiedät nyt, mitä sinun pitäisi tehdä yrittääksesi parantaa mainettasi. Sinä päätät haluatko yrittää.

Vierailija
94/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sie siit leimast eroon pääse mitä siu juttui oon täs lukenu. Olet selvästi horo, etkä vain hyväksy sitä. Teinihorot ei välttämättä seksiä harrastele mut huomiohuoraus ajaa saman tasoisen käytöksen.

Vierailija
95/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:40"]

Ei luoja..

Tsemppiä!

[/quote]

Ymmärrätkö?

[/quote]

Ahaa kyse olikin tuollaisesta. Ymmärsin väärin. 

Harmi, että olet mennyt törttöilemään - nyt sinun täytyy vain kestää seuraukset. 

Jos olisin kaverisi niin käyttäytyisin varmasti ihan samalla tavalla sinua kohtaan. Aika törkerösti olet nimittäin käyttäytynyt. Kai olet ees pyytänyt anteeksi? 

Jatkossa varmaan muistat, että kaikilla teoilla on seuraukset ja mietit kaksi kertaa ennen kuin teet jotain. 

Kannattaa varmaan hetkeksi unohtaa kaikki pojat - edes siksi aikaa kunnes tilanne alkaa helpottamaan.. :)

[/quote]

No millon muka alkaa helpottamaan? vasta sitten kun koulu päättyy? miten kestän siihen asti... sen loppumiseen on vielä muutama vuosi...

Ja toivon että en ois törttöilly. :(( ja vaikka täytän vasta 14v ja oon vielä tosi nuori, nii tajuan sen nyt... mut silti aivan liian myöhään...

Ja siis säkin haukkusit mua koko ajan ja oisit hakannu myös?

Ja kyllä mä opin tästä, mut pelkään tän myös hajottavan mun pään kokonaan, millä on sit pidempi kantoset seuraukset, ehkä koko loppuelämän seuraukset... kuuluuks sen sit olla niin? oonko tehny todella niin pahoja juttuja?

Ja eipä kukaan halua minun kanssa enää ees seurustella, kun se on enemmän häpee kun hyvä asia, joten eipä tarvii tuommosia ees miettiä et joku rakastus muhun... ees se kenestä tykkään kovasti tällä hetkellä. :/

[/quote]...voi ei, nyyh, elämäs loppuu tähän, VOI ITKU!!! Kuvitteletko että sinulla on samat kaverit muka vielä 10v päästä? monella vaihtuu kaveriporukka 100%:sesti vielä tuon ikäisenä, joten mikset voi vain aloittaa sitä jo? Luuletko että maailman miljardeista ihmisistä juuri ne, jotka löydät ekan 15v aikana, on oikeita kavereita sulle? *stupid h..x99*

Vierailija
96/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niinpä, ja osin tuon takia otin esille tämän jutun, jottet turhaan kanna syyllisyyttä ystävistäsi. Ja, vaikka lain mukaan 18-vuotias on täysikäinen, niin etenkin syrjemmällä asuva 20-kymppinen poika on edelleen melko lapsi. Osa sitten taas on "kehittyneempiä", huonossa mielessä, ja siksi tuollainen puhdas ikäraja kohtelee väärin monta nuorta poikaa, kun kaikesta pitää nykyään tehdä saastaista. Aikuisen saastainen mieli vaan keksii sellaista.

Ootkin varmaan huomannut, että täällä on melkoinen kasa näitä alaspeukuttajia, joiden kannattaisi olla huolissaan omista asenteistaan ja etenkin tavasta kohdella apua pyytävää nuorta tällä tavalla. Osa noista alaspeukuttaa muakin siksi, koska meitä 50-kymppisiä miehiä pidetään yleisesti ällöttävinä kaljamahaisina namusetinä. Eivät ressukat vaan tiedä, ettivät kaikki ole samanlaisia ja jotkut vanhemmat ihmiset eivät mm. näe punaista mopopoikein kohdalla, vaan siitä tulee itellekin hyvät muistot mieleen, ku pääs kotoa pois tyttöjä tapaamaan.

Ota siis rennosti, sä oot ikäiseksesi todella fiksu ja sun ajatukset ovat kypsempiä kuin monen näistä tällä mielialalääkityksen alaisena kirjoittavista lähiövalaista. Jatkat kaveriesi kanssa ihan silleen kuin tähänkin saakka ja, jos tulee mahdollisuus jutella kahdenkesken noiden huutelevien poikein kanssa, ni koeta auttaisiko se mitä tuossa alussa ehdotin. Ja niitä huutelevia tyttöjä voit vetää suoraan kirjalla turpaan, ni saavat kokeilla miten meikki peittää. Parin kolmen kerran jälkeen ei tee enää silleen mieli huudella, kipu opettaa. ;)

Vierailija
97/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ei lopu itsestään. Sinun ikäisten on vaikea luottaa ja uskoa auktoriteetteihin, mutta kerro opettajalle. Kiusaaminen on ryhmädynamiikan ongelma, eikä se auta ollenkaan, jos puhut vain kiusaajan kanssa tai yrität etsiä uutta seuraa. Tärkeintä on saada kiusaajan apurit, kannustajat ja hiljaiset hyväksyjät tuomitsemaan kiusaaminen, jolloin kiusaajalla ei ole kiusaamiseen kannustavaa yleisöä.

Sinua ehkä lohduttaa tieto, että kiusatut menestyvät pääasiassa hyvin elämässään, tosin heillä on taipumusta masennukseen ja ahdistukseen (no, kenellä ei olisi..?). Kiusaajat sen sijaan hyvin usein päätyvät rikosten polulle ja päihdeongelmaisiksi.

Vierailija
98/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 15:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niinpä, ja osin tuon takia otin esille tämän jutun, jottet turhaan kanna syyllisyyttä ystävistäsi. Ja, vaikka lain mukaan 18-vuotias on täysikäinen, niin etenkin syrjemmällä asuva 20-kymppinen poika on edelleen melko lapsi. Osa sitten taas on "kehittyneempiä", huonossa mielessä, ja siksi tuollainen puhdas ikäraja kohtelee väärin monta nuorta poikaa, kun kaikesta pitää nykyään tehdä saastaista. Aikuisen saastainen mieli vaan keksii sellaista.

Ootkin varmaan huomannut, että täällä on melkoinen kasa näitä alaspeukuttajia, joiden kannattaisi olla huolissaan omista asenteistaan ja etenkin tavasta kohdella apua pyytävää nuorta tällä tavalla. Osa noista alaspeukuttaa muakin siksi, koska meitä 50-kymppisiä miehiä pidetään yleisesti ällöttävinä kaljamahaisina namusetinä. Eivät ressukat vaan tiedä, ettivät kaikki ole samanlaisia ja jotkut vanhemmat ihmiset eivät mm. näe punaista mopopoikein kohdalla, vaan siitä tulee itellekin hyvät muistot mieleen, ku pääs kotoa pois tyttöjä tapaamaan.

Ota siis rennosti, sä oot ikäiseksesi todella fiksu ja sun ajatukset ovat kypsempiä kuin monen näistä tällä mielialalääkityksen alaisena kirjoittavista lähiövalaista. Jatkat kaveriesi kanssa ihan silleen kuin tähänkin saakka ja, jos tulee mahdollisuus jutella kahdenkesken noiden huutelevien poikein kanssa, ni koeta auttaisiko se mitä tuossa alussa ehdotin. Ja niitä huutelevia tyttöjä voit vetää suoraan kirjalla turpaan, ni saavat kokeilla miten meikki peittää. Parin kolmen kerran jälkeen ei tee enää silleen mieli huudella, kipu opettaa. ;)

[/quote]

Sinäkin annat itsestäsi tosi fiksun kuvan. Vai että väkivaltaan vastataan väkivallalla? Kohta AP:lla itsellä on syyte, kun käy mukiloimassa tyttöjä kirjoilla! Ja sen jälkeen ollaankin varmasti hyviä kavereita...

Vierailija
99/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä 50-vuotias mies on nuoruutensa viettänyt, mutta oma kokemukseni ei ihan sama ole, vaikka olen lähes saman ikäinen. Minun nuoruudessani ei tosiaan olisi hyvällä katsottu 13 vuotiaan tytön 20 vuotiaiden kollien ryyppyporukassa pyörimistä.  Huonon maineen sai tyttö vähemmästäkin. Ja ylipäätään tuon ikäisenä missään ryyppyporukoissa liikkuminen oli todella huono juttu. Ei olisi tullut kuuloonkaan silloin, että vanhemmat olisivat sallineet 13 vuotiaan tyttärensä kaveerata parikymppisten miesten kanssa alkoholin merkeissä.

En suosittele väkivaltaan väkivallalla vastaamista. Toivottavasti 50 v mies ei itsekään tosissaan sellaista suosittele. Jos ap menee vetelemään turpaan kiusaajiaan, hän saattaa hyvinkin saada kahta kovempaa takaisin. Sittenkö 50 v mies täältä menee häntä suojelemaan kun on väkivaltaankin ensin häntä yllyttänyt? 

Kyllä sinun aloittaja pitää kiusaamisesta aikuisille kertoa. Ja mieti kuitenkin vielä kannattaako sinun siinä ryyppyporukassakaan pyöriä? Ei sellainen seura varmasti asiaasi ainakaan auta. Ihmettelen kyllä miten vanhempasi antavat sinun olla sellaisessa seurassa. Jos minä olisin äitisi, en antaisi sinulle lupaa tuollaisessa porukassa pyörimiseen. Ihan jo oman turvallisuutesi takia. 

Vierailija
100/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:17"]

[/quote]

PUHU VANHEMMILLESI!!! 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et ole törkeä, olet silloin juuri vahva. Jos tästä tulisi poliisiasia, niin mieti, kumpi näistä on pahempi:

1. on huoritellut ja hakannut

2. on ollut paljon poikaystäviä ja on ihastunut toisen poikaystävään

Ensimmäisessä syyllistytään henkiseen (tai kunnianloukkaus) ja fyysiseen väkivaltaan.

Toisessa syyllistytään... ei mihinkään, paitsi Raamatun kymmenen käskyn kymmenenteen käskyyn ("Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."), jota ei ole kirjattu Suomen lainsäädännössä.

Voi olla, ettet saa paljoa tai ollenkaan kavereita luokaltasi, mutta et silloin saisi muutenkaan, jos kiusaaminen jatkuu. Nyt olisi tärkeintä saada kiusaaminen loppumaan, ettei pääsi hajoa ennen yläasteen loppumista. :) 

[/quote]

Okei kai mä sit kerron porukoille ja pistän asiaa eteenpäin. :)