Miten horon leimasta eroon?
Oon 13-vuotias tyttö jolla on horon leima. Täytän 14v syyskuussa. Mua nimittelee aika moni ihminen horoksi ja kiusaa eri tavoin, tuntuu et enää en jaksa sitä... :(( oon nyt kestäny tota hommaa koko 7 luokan ja onneks kohta alkaa kesäloma ja saa pari kuukautta olla aika lailla ilman kokonaan niitä kiusaajia, mut jos kiusaaminen jatkuu viel 8 luokalla niin kerronko porukoille ja opettajille??
En kyl haluis. Koska siitä tulee rollikellomainen fiilis ja mä pelkään et se kiusaaminen vaan pahenee, kun ne kiusaajat saa tietää et mä oon kertonu opelle ja sit mun vanhemmilla on niin paljon jo kaikkii omii huolii et en viittis rasittaa niitä enempää...
Sit mä en tiiä et pitäskö mun tuntee syylisyyttä jostain. Mä oon kyl nyt seurustellu tosi usean kanssa ja monen kanssa lähetelly sellasia seksiviestejä, mut emmä oo kuitenkaan seksii harrastanu niinku noi väittää ja niiden puheet on sellasii. Oon vaan halunnu olla seksikäs ja haluttu ja joskus myös ottanu sellasii aika seksikkäitä kuvia itestäni, mut tuntu et kaikki tää homma meni joskus överiks ja mä olin ihan nolo kun mulla ei ollu kokemusta. Nyt sit tiiän et mitä ois pitäny tehdä toisin, mut tuntuu et se kaikki on liian myöhästä koska mua kiusataan jo...! toivon vaan et oisin onnistunu olee älykkäämpi ja kypsempi jotta oisin toiminu toisin. Ja yks kaveri on etenkin erittäin katkera kun mä olin tykästyny kanssa sen poikaystävään... ja tykkään kyllä siitä valitettavasti vieläkin... ja se sit älys et tykkään siitä, kun tein vähän semmosia juttuja... ei se poikaystävä pettäny mun kans tai mitään, mut juteltiin esim. vähän semmosii jne.
En tajua miten mulla oli elämässä yhessä vaiheessa sellanen vaihe et tuntu et mie tykkään kaikista! tai en oikeen tienny et ketä kohtaan mulla on millonkin tunteita. Sit se johti tuohon et poikaystävät vaihtu aika tiukkaan tahtiin, viikon seurustelun jälkeen yms. :(
Oonko mie ihan paska ihminen?
Ainoot kaverit keitä mulla nyt on niin muutama oman luokkalainen tyttö ja sit viikonloput pyörin yhtien 20v miesten kans kun ne ryyppää. Mä en kyl juo, mut oon niiden seuras mukana... On mukava et kelpaan ees joidenki seuraan, eikä ne halveksi mua, vaan on ystäviä mulle. Harmittaa et nähdään aina vaan sillon kun ne on yleensä humalassa... mut ollaan me viikollakin joskus koulun jälkeen selvinpäin nähty ja on ne mukavia ollu sillonki. :)
Mut tota kiusaamista tosiaan en enää jaksais... emmä enää käyttäydy niin typerästi. Mut kun se ei silti lopu... ja oon koittanu olla välittämättäkii, mutta ei tunnu auttavan mitään... jne.
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:08"]Yks vinkki: älä liiku niiden parikymppisten teinipillun vonkaajien kanssa.[/quote]
No kun ei nämä pojat/miehet oo vongannu multa VUOTEEN mitään! niin en usko että tulee jatkossakaan vonkaamaan. Ei ne oo semmosia, ne on vähän semmosia ressukoita yms...
Ja jos vonkais, nii ainahan mä voisin kieltäytyä.
Kyllähän mä tiiän et on olemassa niitäki parikymppisiä jotka juoksee teinipillun perässä... mut ei nuo ainakaa oo semmosii...
Ja yksinkö mun pitäis sit olla? esim. viikonloput?
Kun ei ole oikeasti muita kavereita... ja ne keiden seuras roikun arkena koulussa, on viikonloppusin aina jonkun muun kaverin kans ja jos kysyn et voitteko olla, nii ne on mielummin kahestaan...
Juuri siitä se horon maine johtuu, että hengailet parikymppisten ryyppyporukoissa! Jos maineestasi irti haluat, lakkaa toimimasta tavalla, joka huonoa mainetta ylläpitää. Eli etsi mieluummin ikäistäsi seuraa.
Jos siis haluat päästä horon leimasta eroon, niin kannattaa ensiksi jättää kaksikymppiset omaan seuraansa. Heti 2. viestissä oletettiin, että siihen kuuluu jossain vaiheessa seksiä, joten voit varmaankin päätellä, mitä ihmiset ajattelevat 13-vuotiaasta 20-vuotiaiden porukassa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:21"]
Juuri siitä se horon maine johtuu, että hengailet parikymppisten ryyppyporukoissa! Jos maineestasi irti haluat, lakkaa toimimasta tavalla, joka huonoa mainetta ylläpitää. Eli etsi mieluummin ikäistäsi seuraa.
[/quote]
No vittu, montako kertaa se pitää toistaa että oman ikäisiä kavereita ei pahemmin ole! ja uusiin kun koitan tutustua, nii ne häpee jotenki mua..
Ja ei voi johtua tuosta. Miks johtuis? kun emmä niiden jätkien kans oo mitään sen kummempaa tehny kun viettäny aikaa? ja sit toi toinen niistä tykkää musta ja sen kanssa tulee usein textailtuu mut puhutaan kyl ihan asiallisii? ne meidän jutut ei oo ollu sellasii seksijuttuja mitä oon joskus joidenki muiden kanssa kirjotellu...
Ja mua haukuttiin jo horoks, ennen kun tunsin noita poikia. Että niin... ne on vasta tullu sen jälkeen, sillon jo kun tää kiusaaminen on ollu päällä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:08"]Yks vinkki: älä liiku niiden parikymppisten teinipillun vonkaajien kanssa.[/quote]
No kun ei nämä pojat/miehet oo vongannu multa VUOTEEN mitään! niin en usko että tulee jatkossakaan vonkaamaan. Ei ne oo semmosia, ne on vähän semmosia ressukoita yms...
Kyllähän mä tiiän et on olemassa niitäki parikymppisiä jotka juoksee teinipillun perässä... mut ei nuo ainakaa oo semmosii...
Kun ei ole oikeasti muita kavereita... ja ne keiden seuras roikun arkena koulussa, on viikonloppusin aina jonkun muun kaverin kans ja jos kysyn et voitteko olla, nii ne on mielummin kahestaan...
[/quote] Ihmiset saattavat ajatella, että olet jätkäporukan yhteinen jakorasia. Arvelevat että saat heiltä röökiä ja sidukkaa, kun raotat heille jalkoväliäsi. Sellaisia tyttöjä on paljon, joten ei ihme jos sellaisen maineen saat.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:22"]
Jos siis haluat päästä horon leimasta eroon, niin kannattaa ensiksi jättää kaksikymppiset omaan seuraansa. Heti 2. viestissä oletettiin, että siihen kuuluu jossain vaiheessa seksiä, joten voit varmaankin päätellä, mitä ihmiset ajattelevat 13-vuotiaasta 20-vuotiaiden porukassa.
[/quote]
No kun ne on mukavia! en haluis hylätä niitä! oikeesti. Ne on vaan mulle kavereita. MEILLÄ EI OO KOSKAAN OLLU SEKSIÄ. Ja tuskin tulee olemaankaan, kun ikäeroo ton verran paljon... ellei sit joskus päädytä yhteen tuon toisen kans joka myös tykkää musta, mut sit kun mäkin oon vanhempi. Sit tilanne on eri. Ja mäkin tykkään tosta toisesta pojasta ja oon tosi otettu et se tykkää kans miusta, nii mun sydän särkyis siinäki mieles jos joutusin hylkäämään sen/ne...
Ymmärrätkö?
Ja lueppas toi yks viesti minkä kirjotin tänne vähän aiemmin. Siinä kerroin et tää mun kiusaaminen alko jo ennen kun näitä jätkii oli olemas mun elämäs...
Ja miks muka ihmiset olettais noin??
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:25"]
[/quote]
No vittu, montako kertaa se pitää toistaa että oman ikäisiä kavereita ei pahemmin ole! ja uusiin kun koitan tutustua, nii ne häpee jotenki mua..
Ja ei voi johtua tuosta. Miks johtuis? kun emmä niiden jätkien kans oo mitään sen kummempaa tehny kun viettäny aikaa? ja sit toi toinen niistä tykkää musta ja sen kanssa tulee usein textailtuu mut puhutaan kyl ihan asiallisii? ne meidän jutut ei oo ollu sellasii seksijuttuja mitä oon joskus joidenki muiden kanssa kirjotellu...
Ja mua haukuttiin jo horoks, ennen kun tunsin noita poikia. Että niin... ne on vasta tullu sen jälkeen, sillon jo kun tää kiusaaminen on ollu päällä.
[/quote]
Ei se leima aina tule siitä, mitä oikeasti tapahtuu, vaan siitä, mitä näyttää tapahtuvan. Se, että hengailet huomattavasti vanhempien ihmisten kanssa ja vielä tekstailet yhen kanssa, niin ei sitä ulkopuolinen näe mitenkään viattomana.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:13"]
[/quote] Ihmiset saattavat ajatella, että olet jätkäporukan yhteinen jakorasia. Arvelevat että saat heiltä röökiä ja sidukkaa, kun raotat heille jalkoväliäsi. Sellaisia tyttöjä on paljon, joten ei ihme jos sellaisen maineen saat.
[/quote]
Joo, no tosi kiva sit...
Kai sit mun täytyy hylätä suurin piirtein mun ainoot kaverit! arvaa tuntuuko hyvältä?
Kun mä oikeesti välitän noista ihmisistä.
Sitten suuttuvat nekin mulle kun lyön välit poikki ilman syytä jne...
Oikeesti mun tekis mieli kuristaa tollaset ihmiset jotka kuvittelee jotain tollasta!!!!!!! Mua vituttaa ja oksettaa niin paljon, tollanen, tyhmyys.
Ottais jumalauta ensiks ite selvää eli tulis vaikka suoraan kysyy multa et oonko niiden kans vaan kun jaan itteeni vai mitä vittuu, eikä väittäis perättömiä! TOLLANEN ON SIIS TOSI _OKSETTAVAA_ JA _TÖRKEETÄ_ !
Kuuluuko muka tollanen kaikki paska teini-ikään?? ja miksi ihmeessä??
Mut kun mä vähän ihmettelen täs vaan sitä kun toi kiusaaminen alko JO ennen kun noita jätkiä oli olemas ees mun elämäs! oikeestaan sillon kun siitä yhestä tytöstä tuli katkera, kun mä aloin tykätä siitä sen poikaystävästä.
Ps. Eikä ikä sais määrittää kaveruutta. Mut on ainaki opetettu siihen et kaiken ikästen kaveri voi olla.
Onks se teistä väärin?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:31"]
[/quote]
[/quote]
Ei se leima aina tule siitä, mitä oikeasti tapahtuu, vaan siitä, mitä näyttää tapahtuvan. Se, että hengailet huomattavasti vanhempien ihmisten kanssa ja vielä tekstailet yhen kanssa, niin ei sitä ulkopuolinen näe mitenkään viattomana.
[/quote]
No huoh... voi vittu.
No onko se sitten minun vika? jos oon noiden jätkien kans kaveri vaan ja vaikka yks niistä tykkääkin musta ja minä siitä, mut kun viestittelyy kummempaa ei oo tapahtunu ja se et myönnettiin tunteemme.
Mut älkää sit tajutko sitä et se mun kiusaaminen alko jo aiemmin...
Ite tiiän kuitenki et näin oli.
[/quote]
[/quote]
No hei, ilmeisesti mieluummin pidät huonon maineesi kuin tekisit jotain siitä eroon päästäksesi. Älä sitten tule nettipalstoille valittamaankaan, kun et ole kiinnostunut ottamaan neuvoja vastaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:29"]
No kun ne on mukavia! en haluis hylätä niitä! oikeesti. Ne on vaan mulle kavereita. ... ellei sit joskus päädytä yhteen tuon toisen kans joka myös tykkää musta, mut sit kun mäkin oon vanhempi.
[/quote]
Ok, tule sitten kolmen vuoden päästä kertomaan miten teillä menee.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No huoh... voi vittu.
No onko se sitten minun vika? jos oon noiden jätkien kans kaveri vaan ja vaikka yks niistä tykkääkin musta ja minä siitä, mut kun viestittelyy kummempaa ei oo tapahtunu ja se et myönnettiin tunteemme.
Mut älkää sit tajutko sitä et se mun kiusaaminen alko jo aiemmin...
Ite tiiän kuitenki et näin oli.
[/quote]
NO EIHÄN NE NEUVOT VOI KUITENKAAN OLLA SELLASIA ET HYLKÄÄ AINOOT KAVERISI ...
Ja nyt pitäs varmaan ruveta sit varoo kaikkee pukeutumisesta ja meikkaamisesta lähtien ettei anna vaan itestään horon vaikutelmaa. On tää yhtä tuskaa... ja aina oo tienny tai tiedä, mitä sitä oikeen pitäis varoa...
Eikä muuten kannata kailotella kaikkia tuntemuksia. Jos sanot, että kaverisi poikaystävä on ihana tms., niin ei kai se mitään positiivisia ajatuksia herätä muissa.
Ei kyllä 13 vuotiaan paikka ole viikonloppuisin jossain aikuisten miesten ryyppyringissä! Kotona sinun ikäistesi lasten pitäisi olla! Miten vanhempasi antavat sinun viettää aikaasi tuollaisessa seurassa?
Olen aika vanha äijä kommentoimaan 13-vuotiaan juttuja, mutta kyllähän noita sunkaltaisia tapauksia oli koulussa silloin munkin nuoruudessani. Tarkoitan siis, että esittivät jonkinlaista kovista, mutta niistä näkyi samaan aikaan, et se oli sellaista esittämistä. Ja sitten, kun ne nimittelee sua, niin ne (tytöt) joko yrittää kostaa sulle jotain kateellisuuden tunnettaan, tai pojat yrittävät kerätä sun tai jonkun muun huomiota nokkimalla sua.
Mä luulen, että paras taktiikka korjata tehtyjä virheitä, on käydä juttelemassa (kahdestaan) sellaisten poikien kanssa, jotka sua kiusaavat. Ja tarkoitan tällä juttelemisella sitä, et pyydät sopivan tilaisuuden tullen sivuun ja kysyt miksi se nimittelee? Äläkä syyllistä vaan ole ennemminkin vähän surullinen ja siinä yhteydessä voit kertoa, ettet oikeasti ole sellainen kuin väitetään. Ei ne pojatkaan tyhmiä ole ja samalla, kun saavat vähän sun huomiota, niin alkavat puhua sun puolesta. Ja senkin jälkeen saat edelleen joiltain lokaa niskaasi, mutta ei se silleen haittaa, kun oot saannu äänesi kuuluviin ja tiedät suurimman osan tietävän totuuden. Tyttöihin tämä keino ei tepsi, mutta se huutelu kyllä loppuu, kun pojat eivät lähde mukaan.
Ja tsemppiä sulle sinne. Edelleen joskus muistelen erästä sunkaltaista "pikkukovista" joka iski mut kait sen takia, et sen kaveri oli ihastunut muhun koulun ujoimpaan poikaan, mut johon en sit tuntenut sellaista vetoa kuin häneen. Olin vaan silloin niin outlife, ettei siitä tullut mitään, mutta jos tapaisin hänet tänään, niin häntäkin harmittaisi, et aika tutustua oli väärä. Olkoon tämä viimeinen vaikka vinkki sulle siitä, ettet kävele vuosisadan rakkaustarinan ohi. ;)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:29"]
No kun ne on mukavia! en haluis hylätä niitä! oikeesti. Ne on vaan mulle kavereita. ... ellei sit joskus päädytä yhteen tuon toisen kans joka myös tykkää musta, mut sit kun mäkin oon vanhempi.
[/quote]
Ok, tule sitten kolmen vuoden päästä kertomaan miten teillä menee.
[/quote]
No okei okei, hylkään sit mun AINOOT , ainoot, tajuatko AINOOT KAVERIT!
Kerta sitä haluat. Pelkään että tolla tavalla painun vaan entistä enemmän suohon...
Ja kun ne on sanonu ettei ne aio sitä mun kiusaamista lopettaa ja tiiän ettei ne lopeta!
Ihan kun niistä ois vaan kiva kiusata mua.
Helvetti kun tekään ette osannu parempia neuvoja antaa, kun polta siltasi...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:47"]
Eikä muuten kannata kailotella kaikkia tuntemuksia. Jos sanot, että kaverisi poikaystävä on ihana tms., niin ei kai se mitään positiivisia ajatuksia herätä muissa.
[/quote]
No joo, en ajatellu sitä sillon... nyt on päässy jo virhe tapahtumaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:48"]
Ei kyllä 13 vuotiaan paikka ole viikonloppuisin jossain aikuisten miesten ryyppyringissä! Kotona sinun ikäistesi lasten pitäisi olla! Miten vanhempasi antavat sinun viettää aikaasi tuollaisessa seurassa?
[/quote]
No oon sanonu vanhemmille vaan, et ne on kavereita ja sit ne oli silleen et ok ja luottavat siihen et oon tarpeeks kypsä ja fiksu etten tee sit niiden kans mitään typerää, vaan oon vaan kaveri. Ja mun äitiki kun täytti just helmikuussa 43v ja isä täyttää elokuun lopussa, nii ne parikymppisetki vois olla niiden lapsia nii kai ne näkee niiden silmin et niidenki silmissä parikymppiset on vielä aika lapsia... nii ei se sit oo niin paha jos ollaan kavereita. :)
Yks vinkki: älä liiku niiden parikymppisten teinipillun vonkaajien kanssa.