Naurettavin/uskomattomin selitys sille, ettei voi laihduttaa?
Mikä on siis naurettavin tai muuten vaan uskomattomin kuulemasi selitys sille, ettei joku voi laihduttaa?
Minun tuttavani kertoi, ettei voi laihduttaa, koska aina kun hän käy salilla, juuri se hänen tarvitsemansa laite on varattu...
Aika ruuhkaisaan aikaan sattuu aina salille..
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:18"]
Kyllä se aika on oikeasti tosi kortilla ainakin itselläni. Useimpina päivinä pääsen kotiin vasta 17-18, jolloin mummu on hakenut lapset hoidosta/koulusta. Sitten äkkiä yhteistä aikaa, lapsen kanssa läksyjä jne. Mies tulee kotiin noin 20:30-21. Pieni yhteinen iltapala, lasten iltatoimet, luetaan kumpikin lasten kanssa (nuoremmalle Nalle Puhia, vanhemman kanssa lastenromaaneja) Noin 21:30-21:45 on lapset vihdoin unilla. Sitten alkaa itsellä olla virta vähissä, kun aamulla herätys taas 6:30.
Mulla ei oikeasti ole edes 30 minuuttia päivässä aikaa lenkkeillä, kun tää on nyt tässä vaiheessa tätä. Enkä voi ajatellakaan, että ottaisin sen ajan silloin klo 17-18, koska oikeasti lasten tarvii päästä kotiin asap.
[/quote]
Mulle on sinänsä ihan sama mitä muut ihmiset tekee tai jättää tekemättä, mutta aikoinaan (kun lapset olivat pieniä ja mies tuli töistä 20.30) lähdin lenkille joko illalla klo 21 tai aamulla klo 5. Se oli mun valinta, kun en muuten olis päässyt liikkumaan.
Tuli vaan mieleen...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:18"]Kyllä se aika on oikeasti tosi kortilla ainakin itselläni. Useimpina päivinä pääsen kotiin vasta 17-18, jolloin mummu on hakenut lapset hoidosta/koulusta. Sitten äkkiä yhteistä aikaa, lapsen kanssa läksyjä jne. Mies tulee kotiin noin 20:30-21. Pieni yhteinen iltapala, lasten iltatoimet, luetaan kumpikin lasten kanssa (nuoremmalle Nalle Puhia, vanhemman kanssa lastenromaaneja) Noin 21:30-21:45 on lapset vihdoin unilla. Sitten alkaa itsellä olla virta vähissä, kun aamulla herätys taas 6:30.
Mulla ei oikeasti ole edes 30 minuuttia päivässä aikaa lenkkeillä, kun tää on nyt tässä vaiheessa tätä. Enkä voi ajatellakaan, että ottaisin sen ajan silloin klo 17-18, koska oikeasti lasten tarvii päästä kotiin asap.
[/quote]Löydän tuosta heti aikaa, lasten kanssa yhdessä jumppaa, ulkoilua. Alussa edes 15-30min. Sekin on parempi kuin ei mitään ja laskepa paljonko se ois viikossa, kuukaudessa, vuodessa?
[/quote]
Mikset urheile vapaapäivinäsi? Pyörällä työmatkat? Pyörällä osan matkaa, jos on pitkä matka? Mun äiti on tosi hoikka eikä ehtinyt työvuosinaan arkena liikkua, mutta vetäisi sitten vapaapäivinä kahden tunnin sauvakävelyt. Vai etkö ehdi vapaapäivinäkään liikkua? Itsellä myös työ aika samanrytmistä kuin sulla, mutta urheilen vapaapäivinä ja poljen pyörällä työmatkat
[/quote]
Just tää: Ei ole aikaa.
Kun laihduttamiselle ei tarvita "aikaa". Vaatii ainoastaan sen että pysyt poissa jääkaapilta ja herkkujen äärestä. Voit vaikka joka päivä liikkua 2 tuntia mutta jos sen jälkeen mätät kaikkea mahdollista suuhusi et taatusti laihdu. Suomeksi siis: KATSO MITÄ SUUHUSI PISTÄT.
ei saa laihduttaa jos imettää. Onpa hyvä syy ahtaa herkkuja kaksin käsin. Jos en herkuttelisi joka päivä, laihtuisin varmasti monta kiloa tai ainakin voisinparemmin. T. Läski mutta normaalipainoinen
Ajanpuute. Kaupasta saa nykyään kevyttä ja ihan terveellistäkin ruokaa valmiina, eikä sen kevyemmän ruuan syöminen vie sen kauemmin kuin epäterveellisen. Sosekeiton voi lämmittää ja juoda vaikka termarista, jos joku tosiaan on niin kiireinen, ettei ehdi edes lusikoimaan ruokaa suuhunsa.
Tiedän, ettei laihduttaminen ole kaikille todellakaan helppoa, eikä kukaan ole velvollinen selittämään mulle, miksei laihduta, mutta noita (teko)syitä latelemallahan ylipainoinen pettää lähinnä itseään. Eikä laihdutusprosessi lähde kunnolla käyntiin ennen kuin myöntää itselleen, missä vika ihan oikeasti piilee, olipa se sitten tiedon/taidon/motivaation puute tmv.
Kaveri sanoi että anoppi ei anna laihduttas ja tuputtaa syömään
Ei kai kuntosalilla käyvä pysty laihtumaan? Lihastahan siellä saa.
Minä olen myös kuullut, ettei voi laihduttaa kun tissit alkavat roikkua.
miks kaikkien pitäisi laihduttaa?
Koska on synnyttänyt. Ymmärrän vatsan veltostumisen ja roikkuvat rinnat ja muut iän ja raskauksien tuomat muutokset, mutta ei se vauva siellä vatsassa paina kun jälkikasvu on jo täysi-ikäistä! Ei naisen tarvitse painaa jokaisen synnyttämänsä lapsen edestä ja kärsiä lihavuudesta vain koska on äiti. Äiditkin saavat syödä terveellisesti ja kohtuudella ja harrastaa liikuntaa ihan siinä missä muutkin.
"Mää oon aina ollut tämmönen pyöree, vaik mitä tekisin..." sanoo samalla kun ottaa kolmatta annosta kakkua.
Olen aika ällistynyt aloituksen saamasta vastaanotosta. Mun mielestä aloitus on harmitonta huvia. Itsekin olen ylipainoinen ja lihavimmillani mitä olen ikinä ollut. En silti ymmärrä miksi jotkut ottaa itseensä ja loukkaantuu tällaisista aloituksista. Kyllä minä ainakin tiedän mistä läskini ovat tulleet ja miten ne minuun vaikuttavat. Enkä oleta, ettei kukaan ole huomannut, että olen lihonut.
Olisi ihan kiva, jos lihavuudestakin voitaisi keskustella joskus ihan neutraalisti ja ilman, että heti kymmenet läski ovat takajaloillaan hirnumassa, että puheenaihe on kielletty, loukkaava, tabu tai muuta tyhjää.
Lihavat eivät todellakaan ole leppoisia.
Mä herään pari kertaa viikossa klo 4.50, että ehdin kuntosalille tai lenkille ennen töihin lähtöä. Pienet on lapset ja aika kortilla. Mies usein illat töissä, eikä lastenvahtia ole. Muut urheilut hoidan vapaapäivinä tai kotona jumpaten lasten kanssa.
11, ylävitonen sinulle
Nauretaanko yhdessä sille miten kertakaikkisen huvittavia olemme? Kyllä on haussunhauskaa, ettei laihana pysyminen onnistu sitten millään. On kuule hupaisia tekosyitä takataskut tursollaan. 5
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 09:49"]
En muista kuulleeni mitään naurettavaa. Kaikilla on omat syynsä tai ei ole, mutta yhden asian tiedän: laihduttaminen on ennen kaikkea henkilökohtainen asia, hyvin yksityinen, arka ja vaikea juttu. Siihen liittyy niin paljon henkistä painetta ja solmuja, että ei ole kenenkään ulkopuolisen asia puuttua kenenkään motiiveihin tai motivaation väsähtämiseen.
Korjaan: korkeintaan asia kuuluu lääkärille.
Olen todella väsynt siihen, että kanssakulkijoiden paino tuntuu oikeuttavan ihan tolkuttomaan solvaamiseen, naureskeluun, pilkkaamiseen ja älynlahjojen kyseenalaistamiseen. Eikö teille opetettu kotona, että muiden ulkonäköön ja henkilökohtaisiin omainaisuuksiin puuttuminen on erittäin huono tapa?
[/quote]
peukutin tän. hyvä paskanjauhantaselitys. syyllistät vielä muita omasta epäonnistumisestas.
Isot luut. Huonot geenit. Läski on koteloitunutta. Ei laihdu vaikkei söisi mitään.
Ostaiskin lentokoneessa tuplapaikat, mutta ei. Naapurin pitää nostaa sen sijaan käsinoja ylös, että lihava saa leveällä ahterillaan viedä puolet naapurin paikasta ja palkaksi kuulla valitusta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 09:49"]
En muista kuulleeni mitään naurettavaa. Kaikilla on omat syynsä tai ei ole, mutta yhden asian tiedän: laihduttaminen on ennen kaikkea henkilökohtainen asia, hyvin yksityinen, arka ja vaikea juttu. Siihen liittyy niin paljon henkistä painetta ja solmuja, että ei ole kenenkään ulkopuolisen asia puuttua kenenkään motiiveihin tai motivaation väsähtämiseen.
Korjaan: korkeintaan asia kuuluu lääkärille.
Olen todella väsynt siihen, että kanssakulkijoiden paino tuntuu oikeuttavan ihan tolkuttomaan solvaamiseen, naureskeluun, pilkkaamiseen ja älynlahjojen kyseenalaistamiseen. Eikö teille opetettu kotona, että muiden ulkonäköön ja henkilökohtaisiin omainaisuuksiin puuttuminen on erittäin huono tapa?
[/quote]
peukutin tän. hyvä paskanjauhantaselitys. syyllistät vielä muita omasta epäonnistumisestas.
[/quote]
Ok, kiitos peukuista. Kaiapsinkin niitä todella juuri sinulta, kun olen niin nolo ja avuton. Tuli heti paljon parempi mieli, kun palstalla on kaltaisiasi lähimmäisiä. Olen ihan varma, että antamasi hyvä palaa sinulle kolminkertaisena. Seuraavan onnenpotkuen osuessa kohdallesi saatat ehkä muistaakin mistä hyvästä se löysi luoksesi. Näin sitä voi ihan tuntematonkin piristää toisen päivää jonkun keskustelupalstan välityksellä, tämä on AV:n parhaita puolia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:17"]
Minulla ei mene naposteluun aikaa laisinkaan. Syön autossa. Lapsille kokkaan ruokaa noin 30 minuuttia max, aamu- ja iltapaloihin menee ehkä 5 minuuttia laittaa ne esille. Syön, kun teen töitä ja syön, kun ajan autoa. Ehkä kerran viikossa syön pöydän ääressä vain syömisen takia.
Lihavat eivät ole lihavia siksi, että he arvostavat ruokaa, kokkaavat pitkän kaavan mukaan ja istuvat pöydässä syömässä jokainen päiviä monta tuntia. Tällainen tapa on ainakin ravintoterapeutin mielestä terveellinen ja hyvä tapa. Lihavat ovat lihavia, koska he eivät anna aikaa ruokailuhetkille vaan nappaavat vain jotain kaupasta tai kaapista ja syövät sen ajattelematta, mitä juuri söivät. Kun tekee muuta samalla kun syö, ei edes välttämättä huomaa täysinäisyyden tunnetta eikä muista, mitä tuli juuri äsken syötyä. Tämä on se ongelma, ei se, että siihen ruoanlaittoon ja syömiseen kuluttaa niin paljon aikaa.
[/quote]
Tämä oli oudointa mitä olen ikinä kuullut!! Miksi syöt autossa etkä lasten kanssa pöydän ääressä? Ymmärrän hyvin jo olet lihava kun nappaat jotain mättöä mitä voi näppärästi autossa syödä... Tuohan olisi todella helppo muuttaa normaaliksi ruokailutavaksi...
[/quote]
Huoh, luulin, että viestini suorastaan huusi, miksi...
Väännän rautalangasta siis. Kukaan ei oikeasti halua olla lihava. Kenenkään tavoite ei ole olla vaarallisesti ylipainoinen tai edes reilusti ylipainoinen. Jokainen, jolla on niitä kiloja ihan silmämääräisesti liikaa, haluaa laihtua. [/quote]
Täyttä puppua...
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2321812/Tammy-Jung-23-feeds-5000-calories-day-funnel-hope-obese-internet-star.html