Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on asua Oulun seudulla?

Vierailija
20.04.2014 |

Millasia kokemuksia Oulusta ja naapurikunnista asuinpaikkana? Erityisesti maaseutu kiinnostaa. Ovatko kesät kylmiä? Onko ihan junttia seutua? Onko talvella aina lunta? Ovatko ihmiset ystävällisiä tuntemattomille? Kasvaako puutarhassa mikään niin pohjoisessa? Kuinka lämmintä järvivesi on kesällä?

Pahoittelut, jos ja kun kysymykset tuntuvat naurettavilta. Eteläsuomalainen olen ja pohjoisessa käynyt vain talvisin hiihtokeskuksissa. Oulussa en ole tainnut käydä ikinä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 09:00"]No mutta tämä talvi olikin harvinainen poikkeus. Yleensähän pakkanen paukkuu kolmessakympissä tuon tuosta, ja metriset hanget sulavat vasta toukokuussa.

Hellepäiviä on muutama, vesi on kylmää ;)

[/quote]

Vappuna oon hyvin harvoin nähnyt enää lunta missään, en tiiä kyllä missä Siperiassa sää elät jos on vielä metri lunta. Kyllä se huhtikuussa sulaa.

-3

[/quote]En mielestäni sanonut että vappuna metri, mutta kuitenkin lunta on. Tänäkin vuonna, vaikkei sitä lunta edes käytännössä tullut, voi varmaan todeta Oulun korkeudella kun lähtee kelikameroista katsomaan tuonne itään päin että jossain on vielä tienvarret paikoin valkoisena tänäkin päivänä. Tokihan Oulusta on matkaa reilu sata kilsaa, mutta eihän se ole matka eikä mikään, joten kai se Oulun seuduksi on luettava.

Vierailija
22/38 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 09:44"]

Älä pliis muuta Ouluun/lähistölle jos vaan voit valita...:( ite tein sen virheen ja nyt odotan pari vuotta vielä, että opinnot loppuu ja pääsen pois täältä. Muuta mielummin vaikka Rovaniemelle...

[/quote]Mikä sua ahistaa, ja miksi pitäis mieluummin johonkin lappiin muuttaa? Ja eikö toi Rovaniemi ole kauhean levoton paikka?

[/quote]

Muutin Ouluun avoimin mielin, itsekään en ollut käynyt Oulussa koskaan ennen tänne muuttamistani. Oulu on ihan ok, mutta olen tullut siihen tulokseen, että täällä vallitsee paljon negatiivisempi yleisilmapiiri kuin monessa muussa Suomen kolkassa. Jatkuvasti valitetaan kaikesta (jos lukee esim Kalevan keskustelupalstaa ym.) sekä jostain syystä alueella vallitsee erittäin vahva muutosvastaisuus. Kiva kun monet tykkää, mutta ei vaan ole minua varten :) Lisäksi en ymmärrä sitä, kun jatkuvasti arvostellaan eteläistä suomea..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiinnostava ketju! Itsekin olen puoliksi huvikseni, mutta kuitenkin, miettinyt muuttamista Oulun suunnalle ja vieläpä maaseudulle, mistä sukuni on kotoisin. Itse vain olen asunut ikäni Etelä-Suomessa, pk-seudulla. Ja ihan oikeesti näillä alueilla on kyllä eroa. Esim. kukaan ei ole vielä maininnut, kuinka hirveästi hyttysiä Oulussa ja Pohjois-Suomessa on kesäisin. Se on jotain aivan muuta kuin etelässä. Maaseudulla asuessa voisin myös veikata, ettei julkinen liikenne toimi samaan malliin kuin vaikka Espoossa tai Hkissä - oma auto olisi pakollinen.

Sanokaa mitä sanotte, minusta myös ihmiset ovat ja näyttävät erilaisilta.

Vierailija
24/38 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herätään, illalla mennään nukkumaan.

Vierailija
25/38 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista.

Vierailija
26/38 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kaupunni.

Vierailija
27/38 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Kesät ovat lämpimiä ja talvet kylmiä. Lumet sulavat yleensä toukokuun alkuun mennessä, mutta ei aina.

Mun mielestä Oulussa on rennompi ilmapiiri kuin vaikkapa Helsingissä. Ihmiset ovat kiireettömämpiä ja rennompia. Tutustuminen uusiin ihmisiin on helpompaa. Moni täällä asuva on kotoisin Pohjois-Suomesta. Se kyllä näkyy asenteissa, ja paikallisilla ihmisillä on melko vahva identiteetti.

Asuminen ja kaikki on täällä tietysti halvempaa. Pitserioita on joka kadun kulmassa.

Oulusta puuttuu myös vihervasemmistolainen kupla. Arvomaailma on vähän vanhoillinen ja oikealle kallellaan.

Yksityisautoilu on ennemmin sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
28/38 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä ja vettä tulee taloihin.

Vierailija
29/38 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kaupunni.

Vierailija
30/38 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10 vuoden aikana nähnyt Oulussa 2 hyttystä ja toisen tapoin.

Vierailija
31/38 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa osataan ainakin syytää rahaa turhanpäiväisiin hankkeisiin 😡Otetaan nyt vaikka kaupunkipyörät ja kulttuuripääkaupunkihomma. Samalla muualta kurjistetaan, yleensä tärkeämmistä asioista. Paska kaupunni etten sanois.

Vierailija
32/38 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kätevintä on asua rautatie- ja linja-autoasemien lähellä, koska reissaan jonkin verran julkisilla.

Onko kellään kokemuksia asumisoikeustaloista tai vuokra-asunnoista Rautatienkadulla tai lähistöllä? Onko alue nyt Vanhatulli, Etu-Lyötty vai mikä..

Olen muuttamassa Tampereelta Ouluun luultavimmin vähintään 5vuoden ajaksi.

Vierailija
33/38 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla parempi, että pysyt vaan siellä etelässä.

Vierailija
34/38 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piippasi.

Vierailija
35/38 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntteja on paljon ja ahdasmielisiä.

Mikäs itse olet viestisi perusteella. Fiksu vai..

Vierailija
36/38 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. (Ja ihan oikeesti..)

Kasvaako omenapuut? Entä kirsikkapuut?

Pitäisikö saada liekki merkki.. 😄😄😄

Vierailija
37/38 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 09:44"]

Älä pliis muuta Ouluun/lähistölle jos vaan voit valita...:( ite tein sen virheen ja nyt odotan pari vuotta vielä, että opinnot loppuu ja pääsen pois täältä. Muuta mielummin vaikka Rovaniemelle...

Mikä sua ahistaa, ja miksi pitäis mieluummin johonkin lappiin muuttaa? Ja eikö toi Rovaniemi ole kauhean levoton paikka?

Ei ole. Kaunista seutua ja ihmiset kivoja.

Vierailija
38/38 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Moukka ja yritän mollata Pohjois Suomea vähän joka ketjussa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme