Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te muut vieraantuneet ystävistänne tänä vuonna?

Vierailija
05.12.2020 |

Minulta ainakin tämä korona-ajan eristäytyminen oman perheen kesken on vienyt lähes kaikki ystävä/kaverisuhteet. Vain yhden ystävän kanssa pidetään viikoittain puhelinyhteyttä. Muiden kanssa ei enää edes viestejä vaihdella. Pelkään pahoin, ettei tilanne entisöidy, jos joskus tästä koronanpaskasta päästään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään muutosta kaverisuhteisiin, livetapaamiset vain vaihtuneet osin digitaalisiksi. Mutta olenkin mies.

Kun tätä elämää on jo jonkin vuosikymmenen ehtinyt nähdä, olen yhä vahvemmin tullut siihen johtopäätökseen että naisilla ei ylipäätään ole todellisia ihmissuhteita. Vaimollani on samankaltainen tilanne kuin ketjun aloittajalla korona-ajalta.

Naisten ihmissuhteet ovat luonteeltaan puhtaan pragmaattisia, tunteilla ei niissä ole sijaa. Vahva poikkeus edelliseen tosin suhteet omiin sukulaisiin ja etenkin lapsiin ja lapsenlapsiin. Mutta ystävättäret, miehet, kaikki muu. Pidetään voimassa vain silloin kun ”ihmisssuhteista” on jotain hyötyä.

No, vaimoni on minusta taloudellisesti riippuvainen mikä selittänee meidän vuosikymmenien avioliiton.

Oletpa typerä tunteilija.

Vierailija
22/30 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja samalla olen huomannut, että en ole heitä kaivannutkaan. Vaikka yhteisissä menoissa on ollut aina mukavaa, niin tässä sen huomaa miten merkityksetöntä se on pohjimmiltaan kuitenkin ollut.

Etkö sitten tunne itseäsi yksinäiseksi? Minä ainakin tunnen, todella. Tietysti myös epäonnistuneeksi, kun ei sitten ystäviäkään ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja samalla olen huomannut, että en ole heitä kaivannutkaan. Vaikka yhteisissä menoissa on ollut aina mukavaa, niin tässä sen huomaa miten merkityksetöntä se on pohjimmiltaan kuitenkin ollut.

Etkö sitten tunne itseäsi yksinäiseksi? Minä ainakin tunnen, todella. Tietysti myös epäonnistuneeksi, kun ei sitten ystäviäkään ollut.

En ollenkaan. Ehkä minussa on sitten jotain vikana kun en tunne, mutta niin se vain on.

Vierailija
24/30 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En tiedä, onko kaikki vaan sulkeutuneet kotiinsa oman perheen pariin vai onko minut vaan pudotettu kaikesta yhteydenpidosta. Pelottaa, että sitten kun taas voisi kavereita tavat, minulla ei ole yhtäkään. Ja olen laitellut jotain viestejä, joihin olen kyllä saanut vastauksia, mutta kukaan ei lähetä viestejä tai soita minulle.

Vierailija
25/30 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En tiedä, onko kaikki vaan sulkeutuneet kotiinsa oman perheen pariin vai onko minut vaan pudotettu kaikesta yhteydenpidosta. Pelottaa, että sitten kun taas voisi kavereita tavat, minulla ei ole yhtäkään. Ja olen laitellut jotain viestejä, joihin olen kyllä saanut vastauksia, mutta kukaan ei lähetä viestejä tai soita minulle.

Uskon että tässä on kyse osin tietynlaisesta lamaantumisesta. Ja varmasti tästä toivutaan melkein ennalleen. Mutta hämmentävää tämä on minustakin. Laittakaa vielä lisää kokemuksia!

Vierailija
26/30 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/30 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, mutta ei se koronasta johdu. Ollut niin paskaa viimeinen vuosi, ettei voimat riitä ystävyyssuhteiden ylläpitämiseen.

Vierailija
28/30 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta toisaalta olen löytänyt koronavuoden aikana uusia ystäviä. 

Vierailija
29/30 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

monellau lkomaisel keskustelupalstal ollu juttua tästä aiheesta,nyt ehkä selviää monelle ketkä on ne todelliset läheiset? jotka välittää ikäväs tilantees. keitä taas ei kiinnosta muiden jutut.? mun mielestä ihan kiinnostavia juttuja paljastuu ympäristön ihmisistä.

tosin varmaan on ihmisil niin paljon terveys ja talous ongelmia, et aika menee niitä selvitelles.

kannattaa ehkä itse laittaa mitä kuuluu tekstaria ja miettiä myös omaa suhtautumista muihin.

Vierailija
30/30 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monellau lkomaisel keskustelupalstal ollu juttua tästä aiheesta,nyt ehkä selviää monelle ketkä on ne todelliset läheiset? jotka välittää ikäväs tilantees. keitä taas ei kiinnosta muiden jutut.? mun mielestä ihan kiinnostavia juttuja paljastuu ympäristön ihmisistä.

tosin varmaan on ihmisil niin paljon terveys ja talous ongelmia, et aika menee niitä selvitelles.

kannattaa ehkä itse laittaa mitä kuuluu tekstaria ja miettiä myös omaa suhtautumista muihin.

Itse laitoin tekstaria noiden ”kuulumattomien” perään puolisen vuotta, sitten lopetin. Elämän pituiset ”ystävyydet” tyssäsi tähän. Tosin saattaahan siellä toki stressiäkin olla, ken tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme