Oletko muuttanut elämäsi aikuisena?
Oletko tehnyt elämässäsi täyskäännöksen tai jotain radikaaleja muutoksia, jotka ovat muuttameet elämänsuuntasi täysin? Oletko tehnyt rohkeita valintoja, joiden ansiosta elämäsi on muuttunut kurjasta tai tylsästä loistavaksi? Oletko onnistunut saamaan elämän, jota et aiemmin koskaan olisi uskonut saavasi?
Kommentit (19)
Olen :) muut pitivät hulluna etenkin alussa, osa pitää yhä, mutta itse olen todella onnellinen!
Kyllä. En jäänyt lesken rooliin, jossa ympäristöni minun oletti kai olevan koko loppuelämäni.
Olen vaihtanut suuntaa pariinkin kertaan. Ensin 28-vuotiaana lopetin päihteiden käytön sekä suljin pois elämästäni myrkylliset, negatiiviset "kaverit". Keskityin asioihin jotka aidosti tekevät minut onnelliseksi.
Sitten kolmikymppisenä hyppäsin burnoutissa pois oravanpyörästä ja erosin työstäni esimiehenä. Jäin työttömäksi ja tulin viimeinkin pitkän yrittämisen jälkeen raskaaksi. Elintaso toki laski, mutta terveys nousi kohisten ja vahingossa laihduin kolmekymmentä kiloa.
Suunnittelen jo seuraavaa askelta: aiomme myydä asuntomme ja muuttaa vuokralle. Se pienentäisi asumiskustannuksiamme huomattavasti ja antaisi liikkumisvaraa elämässä.
Olen lopettanut päihteet, käynyt terapian, lopettanut ajelehtimisen ja ruikuttamisen, katastrofeista toiseen ajautumisen.
Elän nyt tasaista ja mukavaa perhe-elämää, olen hyvässä työssä, eikä kukaan nykyelinpiiristäni perheen ulkopuolella tiedä menneisyydestäni. Olen joka päivä onnellinen että sain tavallisen elämän.
Olen. Paljon paskaa satoi niskaan, mutta se loppui aikanaan. Nyt saan olla se mikä olen, ja näköjään muutkin on taas tyytyväisiä. Eli kaikki hyvin :) Pitää uskaltaa tehdä itselleen oikeita valintoja, ajattelematta aina ja joka asiasta mitä muut ajattelevat.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:39"]Olen lopettanut päihteet, käynyt terapian, lopettanut ajelehtimisen ja ruikuttamisen, katastrofeista toiseen ajautumisen.
[/quote]
Tämä oli hyvä! Mullakin siis ensisysäys elämänmuutoksiin oli tuo ruikuttamisen lopettaminen. Piti ymmärtää se, että vain minä olen vastuussa valinnoistani.
"Hyväksy ne asiat joita et voi muuttaa, ja muuta ne jotka voit."
-15
Mä olen muutoksen edessä Pelottaa ja mietin mitä muut ajattelevat enemmän kuin mitä itse haluan, mikä on tietysti typerää. Kunhan pääsisi sellaisesta ajattelusta eroon.
Mä olen hitaasti muuttamassa elämääni. Teen todella niitä asioita joista nautin ja yritän ympäröidä itseni ihmisillä, jotka kiihdyttävät "luovaa kasvuani".
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:20"]
Olen :) muut pitivät hulluna etenkin alussa, osa pitää yhä, mutta itse olen todella onnellinen!
[/quote]
mitä sitten teit? :)
En. Olen tiennyt koko ajan, minne haluan mennä. Se on itse asiassa eräs parhaita omnaisuuksiani.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:50"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:20"]
[/quote]
[/quote]
Kyse on oikeastaan ryppäästä asioita. Rakastuin mieheen, joka on kaikkea sitä, mitä en olisi ikinä kuvitellutkaan. Vaihdoin alaa, eli aloitin myös opiskelut tavallaan alusta. Suunnittelen muuttoa ulkomaille. Heitin kasan "ystävyyssuhteita" romukoppaan, kun tajusin, etteivät ne oikeasti tee hyvää minulle. Aloin rakastaa itseäni ja toteuttaa omia unelmiani :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:50"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:20"]
[/quote]
[/quote]
Kyse on oikeastaan ryppäästä asioita. Rakastuin mieheen, joka on kaikkea sitä, mitä en olisi ikinä kuvitellutkaan. Vaihdoin alaa, eli aloitin myös opiskelut tavallaan alusta. Suunnittelen muuttoa ulkomaille. Heitin kasan "ystävyyssuhteita" romukoppaan, kun tajusin, etteivät ne oikeasti tee hyvää minulle. Aloin rakastaa itseäni ja toteuttaa omia unelmiani :)
[/quote]
No just tällaisia tarinoita ajan takaa! Itse olen samoilla linjoilla.
Kyllä olen. Erosin miehestäni 24-vuotiaana (avioon 19-vuotiana). Onneksi ei ollut lapsia. Lähdin opiskelemaan ja löysin elämäni rakkauden opiskelujen myötä.
Nyt 37-vuotiaana on kaksi ihanaa, toivottua ja rakastettua lasta miehen kanssa, ketä ilman en voisi tai tahtoisi kuvitella eläväni.
En tiedä miten vanha AP olet, mutta jos tuntuu että olet jumissa tilanteessa, jossa et tahdo olla, pyri pois siitä. Helppoa se ei tule olemaan, mutta varmasti kannattaa jos et ole onnellinen.
Meillä kaikilla on vain yksi elämä.
Olen kyllä. Ei tämä loistavaa ole nytkään, mutta paljon helpompaa kuin ennen muutosta. Saan elää itselleni ja olen enimmäkseen onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 02:15"]
Mikäs lehti nyt kaivaa jutun aihetta?
[/quote]
Voi kuule, ei mikään lehti, vaan ihan tavallinen av-palstan saunnaislukija, keski-ikäinen naishenkilö, joka etsii inspiraatiota oman elämänsä muuttamiseen. En ole koskaan elänyt onnellista elämää, elämäni on ollut täynnä vastoinkäymisiä. Nyt haluan luoda itselleni sen elämän, joka minun on tarkoitettu elää...
Kyllä melkein, 16-vuotiaana.