Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntija/esimieshommissa olevat; kuinka paljon teette töitä iltaisin ja viikonloppuisin?

Vierailija
05.12.2020 |

Eli siis jos viikkotyöaika on virallisesti 37,5h-40h; paljonko siihen päälle teette? Aina ja jatkuvasti useamman tunnin extraa vai vaan jossain erikoistilanteessa?

Meillä menty viime kuukaudet alimiehityksellä ja normityöpäivä on nykyään klo9-18 pelkillä vessa-ja nopeilla välipalatauoilla. Loputonta Teams-palaveria toisensa perään; sähköpostia& kaikenmaailman chatti/intra/webinaaritulvan väleissä. Koko ajan teen kahta asiaa yhtä aikaa enkä mitään kunnolla. Nyt olisi pakko puristaa itsestä vielä lisää työtunteja viikonloppuun, yksi projektiluontoinen tehtävä täytyy saada valmiiksi ennen joulua. Mutta väsyttää ja kypsyttää tämä hyvätekeväisyys; näistä ei makseta eikä ylimääräiseen saldovapaaseen koskaan ole aikaa.

Taitaa olla sama juttu kaikkialla nykyään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin on. Ja tuntuu että jos haluaa organisaatiossa säilyttää saavutetun hyvän aseman myös tulevaisuudessa, niin pakko vaan jaksaa. Itseäni mitataan yksikköni tuloksella, eli ei vain ”ole varaa” jättää mitään tekemättä.

Ainut tapa millä tää loppuisi olisi se että koko organisaation kaikki asiantuntijat ja esimiehet lakkaisi tekemästä jatkuvaa ilmaista extraa. Yksin ei pysty, kun sitten on kohta kengän kuva hanurissa kun yksikköni tulos laskee.

Nooh, elän nyt tosi sniidusti ja pistän palkasta ison siivun sivuun. Kunhan saan kunnon puskurin kasaan niin vaihdan helpompiin hommiin ja aivan tasan teen vain 37,5h/viikko.

Vierailija
2/5 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaiset työt ehdin tekemään työajalla, mutta asiantuntemus ei pysy yllä eikä kehityksessä pysy mukana, jos en opiskele ja seuraa alan kehitystä omalla ajalla. Omaa tutkimustakin teen iltaisin/viikonloppuisin. Palkka ei mitenkään kompensoi kaikkea tätä käytettyä aikaa, joten ei tätä kannattaisi tehdä, jos ala ei aidosti kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla, paljon. On taas sellainen projektitilanne, että jouduun asti pakko painaa kaikki illat ja viikonloput. Ja joo, ei näistä makseta, mutta jos ei jousta, tulee kenkää seuraavissa yt:issä. Pari kertaa olen vaihtanut duunipaikkaakin mutta ihan sama touhu joka paikassa, ryynätään suoli pitkänä hullun lailla ja kauhea kilpailu työntekijöiden välilläkin.

Vierailija
4/5 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kyllä vain ja ainoastaan työaikani. Mutta sen teen hemmetin hyvin, niin eivät kehtaa mahdollisissa yt:issä poiskaan pistää.

Olen tehnyt selväksi sen että teen vain ne tunnit mistä minulle maksetaan. Toisaalta olen myös erikoistilanteissa valmis painamaan vaikka kellon ympäri.

Koen että olen sitoutunut ja hyvä työntekijä, vaikka pidänkin omat rajani.

Vierailija
5/5 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijana mulle ei usein tule edes 30 tuntia viikossa täyteen. Palkan toki saan täydeltä ajalta.