Miten vihjata vaimolle että siitä on tullut tosi pullukka?
En haluaisi loukata. Miten ohjata fiksusti liikunnan ja terveellisemmän ruoan pariin?
Ja ennenkuin alatte haukkumaan minua, niin olen suht normaalipainoinen mies.
Enkä ole haluamassa vaimostani missimittoihin sopivaa laiheliinia. Vaimoni ylipaino alkaa jo haitata hänen terveyttään.
Kommentit (43)
Normaalisti en näihin vastaa... mutta oikeasti - miksi nainen alkaisi laihduttaa matkan takia, jos ei muutenkaan kiinnosta? Ja siellä viimeistään tulee +5kg.
Itse kai toivoisin, että puhuttaisiin "meistä": jos mies ehdottaisi vaikka yleisesti terveellisempiä elämäntapoja, liikunaa, ruokavaliota, vain hyvä olon nimissä, voisin innostua.
Oletko värikkään pipsan kumppani?
Huoh - älkää ostako herkkuja kotiin. Menkää vaikka terveellisen ruuan kokkikurssille molemmat.
Näytä mallia.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:07"]
Mielummin sano suoraan että oletpas tukeva nykyään, kuin että vihjailisit mutkan kautta suoraan, loukkaa varmasti vähemmän.
[/quote] Joo, hitsin hyvä idea. Siinä mies saisi kerätä kamppeensa kahden minuutin sisällä ja juosta aika kovalla vauhdilla talosta pihalle ennenkuin kaulin naputtaisi takaraivoa. Ja viimeistään tunnin päästä olisi avioerohakemus rouvan toimesta tehty. Tilanne olisi siis molemmille hyvä ja molemmat saisivat vapaat kädet tehdä päätöksiään tulevaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:44"]Ottaisin hoikemman puolison etenkin, jos olet itse normaalipainoinen.
[/quote]
Näin vahvalle pohjalleko avioliitot nykyään solmitaan? Myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema meidät erottaa. Ps. Paitsi jos vaimosta tulee lihava!
Mä luulen että dilemman kohdalla noudatetaan samoja kaavoja kuin miehelle vihjaillaan että sen penis on liian pieni.
Vaihtoehtona silloinkn on tietty aina vaihtaa isompimunaiseen mieheen :)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:42"]Sano suoraan. .jos haluat kokeilla pitempää selibaattia :)
[/quote]
No tuskin on hirveä menetys, jos vaimo on läski?
[/quote] Eli kunhan nainen on laiha, niin kaikki on hyvin? :-D Millään muulla ei ole mitään merkitystä? Hahaa, jollakin välähti taas.
Sano sille "Rakas, sinusta on tullut pullukka!!" <3
Emmää sua siks haukkus että painat x kiloo. Haukkusin siks, että sun aloitus on helvetin tyhmä, ap.
Oikeasti toimiva idea joka ei loukkaa:
Löysää ruuveja yms jostain tuolista, joten se yllättäen "hajoaa" vaimosi painon alla. Siinä tulee hyvä herätys että painoa on tullut lisää eika vaimo voi sinulle pahastua.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:24"]
Ehdota lavatanssikurssia tai muita kivoja liikuntaharrastuksia. Tuli mieleen että esim. vierumäellä järjestetään liikunnallisia perheleirejä http://www.vierumaki.fi/perhe-on-paras-07-07-11-07-2014/?f=1357
siellä on myös naisille omia kursseja, on kehonmittausta jne...
Ollaan oltu yhdesti tennisleirillä, se oli ihan mahtava liikuntaloma!
...mutta tärkeintähän on loppujen lopuksi se mitä suuhunsa pistää. Ei toista voi painostaa laihdutukseen, vaan päätöksen on tultava itsestä. Tue ja ole mukana elämäntapamuutoksessa, tervelliseen ruokavalioon siirtymisessä jne. Tee selväksi että rakastat ja haluat häntä sellaisena kuin hän on.
[/quote] Hyi helvata. Jos mieheni alkaisi ehdottamaan minulle lavatanssikurssia tai tennisleiriä ja siihen mukaan jotakin kehon rasvaprosenttejen mittauksia, niin selibaatti miehelle olisi varma toistaiseksi. Mies voisi mielummin etsiä jonkun mukavan näköisen ja fiksun vapaan miehen ja esitellä hänet vaimolleen. Tälle uudelle tuttavuudelle mies voisi vaikka maksaa rahaa vaimon hienovaraisesta piirittämisestä. Eiköhän se vaimon paino alkaisi tippumaan nopeastikin ja vaatekoko pienenemään. Tässä suunnitelmassa on toki muutamia kohtia missä voi mennä pieleen, mutta kaikissa suunnitelmissa niitä on.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:10"]
Oikeasti toimiva idea joka ei loukkaa:
Löysää ruuveja yms jostain tuolista, joten se yllättäen "hajoaa" vaimosi painon alla. Siinä tulee hyvä herätys että painoa on tullut lisää eika vaimo voi sinulle pahastua.
[/quote]
Lapsuudenkodissani kävi yhdelle isolle vieraalle aikoinaan noin. Mutta se oli ihan vahinko. Aika noloa oli molemmille.
Kerro suoraan huolesi kuten aloitusviestissä. Olet huolissasi hänen terveydestä, että rakastat häntä ja toivot että hän olisi rinnallasi vielä pitkän elämän ajan. Rehellinen avoin keskustelu terveyden näkökannalta. Sanallakaan ei saa vihjata ulkonäköasiaa tai viehättävyyttä yms paskaa. Tosiasia on, että ylipaino voi tuoda monia sairauksia ja lyhentää elinaikaa ja elämänlaatua. Kerro, että mielelläsi osallistuisit hänen tukemiseen ja lähtisit lenkkiseuraksi tms.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:37"]
En haluaisi loukata. Miten ohjata fiksusti liikunnan ja terveellisemmän ruoan pariin?
Ja ennenkuin alatte haukkumaan minua, niin olen suht normaalipainoinen mies.
Enkä ole haluamassa vaimostani missimittoihin sopivaa laiheliinia. Vaimoni ylipaino alkaa jo haitata hänen terveyttään.
[/quote]
Olet ajautunut suhteessasi umpikujaan. Tästä on kaksi tietä eteenpäin: rauhallinen avioero tai silmittömän, jatkuvan riitelyn ennen pitkää aiheuttama avioero.
Vastausten perusteella paino on herkkä puheenaihe monelle. Minulle mies on sanonut suoraan mielipiteensä minun painostani pitkän liittomme aikana. Huvittavinta tässä on se, että minun bmi on 18-19 ja hänen 30+........
Joten sano ap vaimollesi suoraan mielipiteesi hänen ulkomuodostaan. Et menetä mitään :)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:53"]
Ai painoindeksi 27 ja pullukka :). No riippuu tietenkin onko lihasta vai läskiä, mutta sairaalloinen ylipaino joka haittaa terveyttä tuskin on kyseessä jos painoindeksi 27 eli lievästi ylipainoinen. Itselläni ikää 44 ja painoindeksi juuri tuon 25-27. harrastan 3-4krt viikossa säännöllisesti liikuntaa kuntosalilla sekä salitreenejä ja ryhmätunteja ja todellakin kehtaan kulkea kadulla tuntematta itseäni millään tavalla pullukaksi. Päinvastoin koen olevani paremmannäköinen, kuin koskaan ns. Tikkuvuosina. Aikuinen nainen saa jo ollakin hieman painavampi, ei näy rypyt ja muut iän tuomat rapistumat niin hyvin, kuin langanlaihoissa keski-ikäisissä naisissa, joilla silmäpussit helposti roikkuu kasvoissa ja iho näyttää kuivuneelta rusinalta :)
[/quote]
Hahaha kateellisten panettelua :D tääkö on uusi tekosyy läskeille? Ettei näy rypyt? :D Anna mun kaikki kestää...
t. hoikka keski-ikäinen nainen jolla ei terveellisten elämäntapojen takia ole ryppyjä
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:44"]Ottaisin hoikemman puolison etenkin, jos olet itse normaalipainoinen.
[/quote]
Näin vahvalle pohjalleko avioliitot nykyään solmitaan? Myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema meidät erottaa. Ps. Paitsi jos vaimosta tulee lihava!
[/quote]
Jos puoliso on muuttunut tavalla, joka estää suhteen jatkumisen onnellisena, ei kannata tuhlata aikaa puolison muuttamiseen. Se ei onnistu koskaan. Ihmiset muuttuvat harvoin ja silloinkin vain, koska se on itselle tärkeää. Ihan turha tuhlata vuosia elämästään. Joko hyväksy toisen muuttuminen tai lopeta suhde.
Ota sängyssä ollessanne vaimoasi pakarasta kiinni ja ravista. Tuumaa sitten; "Ihan kuin merellä olis..."
Mun mies ravisteli mun vatsaa ja sanoi "röllykkä". tein välittömästi sarjan vatsalihasliikkeitä ja kävin lenkillä. Tiedän lihoneeni lyhyen ajan sisällä ja nyt on pakko ottaa itseä niskasta kiinni. Äsken pesin hampaat, etten enää tänään napostelisi.
Sano, että olet ostamassa hänelle lahjaksi housuja ja mikä hänen kokonsa on?
t. Mies