Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vihjata vaimolle että siitä on tullut tosi pullukka?

Vierailija
19.04.2014 |

En haluaisi loukata. Miten ohjata fiksusti liikunnan ja terveellisemmän ruoan pariin?

Ja ennenkuin alatte haukkumaan minua, niin olen suht normaalipainoinen mies.

Enkä ole haluamassa vaimostani missimittoihin sopivaa laiheliinia. Vaimoni ylipaino alkaa jo haitata hänen terveyttään.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, vaimo varmaan tietää asian itsekin. ei siis tarvitse vihjata.

Vierailija
2/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan sano "olet läski".

Tehkää yhdessä jotain. Ei voi vaatia toista liikkumaan, jos itse kyhnyttää sohvalla. Tehkää yhdessä jotain mieluisaa, josta kumpikin pitää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota rantalomaa puolenvuoden päähän. Ehkä innostuu laihduttamaan joko ennen tai jälkeen.

Vierailija
4/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parhaiten ehdottamalla yhteistä elämäntapa remonttia johon myös itse sitoudut. Yhdessä käytte lenkeillä jne.

Vierailija
5/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:38"]

Öh, vaimo varmaan tietää asian itsekin. ei siis tarvitse vihjata.

[/quote]

ei välttämättä. itse en huomannut läskejäni ennen kuin laskin joskus huvikseni bmi:ni ja se oli jotain 27. 

Vierailija
6/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai painoindeksi 27 ja pullukka :). No riippuu tietenkin onko lihasta vai läskiä, mutta sairaalloinen ylipaino joka haittaa terveyttä tuskin on kyseessä jos painoindeksi 27 eli lievästi ylipainoinen. Itselläni ikää 44 ja painoindeksi juuri tuon 25-27. harrastan 3-4krt viikossa säännöllisesti liikuntaa kuntosalilla sekä salitreenejä ja ryhmätunteja ja todellakin kehtaan kulkea kadulla tuntematta itseäni millään tavalla pullukaksi. Päinvastoin koen olevani paremmannäköinen, kuin koskaan ns.  Tikkuvuosina. Aikuinen nainen saa jo ollakin hieman painavampi, ei näy rypyt ja muut iän tuomat rapistumat niin hyvin, kuin langanlaihoissa keski-ikäisissä naisissa, joilla silmäpussit helposti roikkuu kasvoissa ja iho näyttää kuivuneelta rusinalta :)

Vierailija
7/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liitto on hyvällä pojalla niin otat jeti sen puheeksi ja sano sasian suoraan, mutta jos suhde epävarmassa tilassa niin suosittelen parisuhde terapeuttia ja siellä on hyvä avautua asiasta.

Vierailija
8/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänelle joku täky minkä takia voisi painoa pudottaa, mutta jos hiiskahdatkin painon pudotuksesta, et saa mitään muuta kuin vihaa päällesi. Eli varaa ensi talvelle vaikka parin viikon Karibian reissu ja eiköhän se homma lähde siitä sujumaan. Et edes vihjaile rouvan syömisistä ja juomisista mihinkään suuntaan, et sano puolta sanaakaan mahdollisista lenkkeilyistä tai muista mitään, et puristele jenkkakahvoja, et silittele läskejä, et vihjaisekaan mistään ellei sinulta asiasta kysytä. Muista pitää myös katseesi mm. saunassa hyvin tavallisena, ei päästä varpaisiin arvostelevana, ei sivusta päin arvioivana jne. Ja jos asiasta pyydetään sinun kommenttia, pidät kielen keskellä suuta ja mietit jokaisen tavun tosi tarkkaan. Ja älä missään tapauksessa vertaa vaimoasi johonkin toiseen naiseen, ne vertailut muistetaan loppu ikäsi ja senkin jälkeen, samoin kuin muutkin mitä teet tai sanot väärin. Onnea matkaan siis vain ja älä pihistele tässä vaiheessa rahojasi tai häviät tämän erän.

Vierailija
9/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää varmasti, jos teillä on peili. Ehdota yhteistä harrastusta ja yhteisiä terveellisiä elämäntapoja. voitte tsempata toinen toistanne ja yhdessä tekeminen on hauskaa (siis jos teillä on mukava parisuhde). Ei varmaan olisi sinullekaan pahitteeksi, kun sanoit olevasi SUHT normaalipainoinen mies. Eli laita itsesi myös likoon, tsemppiä!

Vierailija
10/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaimosta valokuva ja laita se jääkaapin oveen.  

Vierailija
11/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin sano suoraan että oletpas tukeva nykyään, kuin että vihjailisit mutkan kautta suoraan, loukkaa varmasti vähemmän.

Vierailija
13/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:40"]Ehdota rantalomaa puolenvuoden päähän. Ehkä innostuu laihduttamaan joko ennen tai jälkeen.

[/quote]

Niin ja ehdota että ostatte vielä jotkut uudet kivat matkavaatteet ennen lähtöä. Niin että on niinkuin siistin näköinen siellä.

Vierailija
14/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjailu on aina vähän hankalaa. Koita saada vaimo itse innostumaan laihduttamisesta. Jos hän mainitsee jotain niin ole innokkaasti mukana. Sano vaikka että "Hei mä oon ajatellut ihan samaa, tuntuu että hengästyn nykyään kauhean helposti rappusissa. Pitäiskö ruveta yhdessä lenkkeilemään?" Älä nyt kuitenkaan liian innokas ole. Ja kuten sanottu, ole tosi hienovarainen. Jos vaimo kysyy että onko hän lihonnut, oliko hän aikaisemmin viehättävämpi tms niin mieti vastaukset tosi tarkasti. Kommentoi jotain ympäri pyöreää tyyliin "rakastan sinua vaikka mitä tapahtuisi mutta minusta meille kummallekin tekisi hyvää skarpata ruokailujen kanssa ennen kesää". Itse tietysti rouvasi tunnet, voihan olla että hän ei pane pahakseen suorastakaan puheesta. Mutta jos hän yhtään on helposti loukkaantuva niin mieti ennen kuin sanot. Suhtaudu itse hommaan positiivisesti ja huumorilla. Anna teoillasi ymmärtää että vaimo on edelleen sinulle rakas ja näet hänet myös seksuaalisesti viehättävänä.

Vierailija
15/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota lavatanssikurssia tai muita kivoja liikuntaharrastuksia. Tuli mieleen että esim. vierumäellä järjestetään liikunnallisia perheleirejä http://www.vierumaki.fi/perhe-on-paras-07-07-11-07-2014/?f=1357

siellä on myös naisille omia kursseja, on kehonmittausta jne...

Ollaan oltu yhdesti tennisleirillä, se oli ihan mahtava liikuntaloma!

...mutta tärkeintähän on loppujen lopuksi se mitä suuhunsa pistää. Ei toista voi painostaa laihdutukseen, vaan päätöksen on tultava itsestä. Tue ja ole mukana elämäntapamuutoksessa, tervelliseen ruokavalioon siirtymisessä jne. Tee selväksi että rakastat ja haluat häntä sellaisena kuin hän on.

Vierailija
16/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan mitä ajattelet ja tarjoudu osallistumaan enemmän kodin asioihin, jotta se vaimo ehtii treenaamaan. Osta sille vaikka pt tueksi sitten.

Vierailija
17/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan. .jos haluat kokeilla pitempää selibaattia :)

Vierailija
18/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:07"]

[/quote] Vaimo voi sitten laittaa siihen viereen avioerohakemuksen.

Vierailija
19/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:42"]Sano suoraan. .jos haluat kokeilla pitempää selibaattia :)

[/quote]

No tuskin on hirveä menetys, jos vaimo on läski?

Vierailija
20/43 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin hoikemman puolison etenkin, jos olet itse normaalipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän