Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyisin perustamaan sellaisen firman että suunnittelen itse tietyn tuotteen mutta joku muu jossain tekee sen?

Vierailija
05.12.2020 |

Tätä voisi olla erilaisia ns. kuoseja. Tuossa kun selasin googlea yksi joululahja-ajatus mielessä, huomasin että Suomesta tällainen markkina puuttuu kokonaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia firmoja on maailma täynnä. Sekaan vain!

Hyvin harva isokaan tuotemerkki tekee juuri mitään itse.

Vierailija
2/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusliiketoimintaahan tuo on. Etsit vain alihankkijan valmistajaksi, ja itse hoidat materiaalihankinnat, suunnittelun, markkinoinnin ja jakelun. Tai ulkoistat ne kaikki.

Haaste tulee siinä miten tämän saa tehtyä kannattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on siis se ongelma? Sinulla on joku idea, toivottavasti useampikin, sen jälkeen alat ottaa yhteyttä eri tahoihin, jotka pystyvät valmistamaan sellaisia tuotteita. Pyydät tarjouksia, mihin hintaan ne niitä tekisivät ja valitset jonkun. Tilaat ensin näyte-erän ja jos se on haluamaasi laatua niin sitten vain painattamaan/teettämään lisää. Myyt tuotteen, huolehdit yrittäjävelvoitteesi (verot, YEL yms), maksat sille taholle joka tuotetta valmistaa ja hinnoittelet tietysti tuotteen niin, että kaiken tuon jälkeen siitä jää sinulle voittoa.

Vierailija
4/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tällainen markkina puuttuu Suomesta, miksi haluat sinne firman perustaa jos ei kerta ole ostajia?

Vierailija
5/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sellainen siis tapahtuu käytännössä? En tiedä yhtään mistä tuotetta lähtisi tilaamaan suunnitelmani mukaisesti. Ja ettei sitten kukaan muu varasta ideaani sillä aikaa. ap

Vierailija
6/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiisesssa maassa on omansalaiset systeeemit, manageriit, lakimiehet, juutalaiseet milardööörit ja erilaiisia ryhmittymiä jne.. Et sä ymmmärrä edes kultttuureista mitään.

Vierailija
7/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita tahoja siis löytyy helpoiten, josta voi kysellä ja pyytää koe-erää?

Vierailija
8/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sellainen siis tapahtuu käytännössä? En tiedä yhtään mistä tuotetta lähtisi tilaamaan suunnitelmani mukaisesti. Ja ettei sitten kukaan muu varasta ideaani sillä aikaa. ap

Ensin kannattaa tehdä prototyyppi valmiiksi ja sen jälkeen kysellä mitä sen valmistaminen maksaa.

Sincc

Vierailija
9/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset tähän apua, löytyy useita konsulttitoimistoja jotka voivat auttaa sinua. Tuntiveloitus alkanee noin 150e. Ensimmäisen neuvon saat ilmaiseksi tässä:

Älä ala yrittäjäksi jos et ole erittäin oma-aloitteinen ja valmis kaivamaan tietoa

Vierailija
10/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiisesssa maassa on omansalaiset systeeemit, manageriit, lakimiehet, juutalaiseet milardööörit ja erilaiisia ryhmittymiä jne.. Et sä ymmmärrä edes kultttuureista mitään.

Esiim ruotsalaiinen bisnes luistaaa paljon paremmin koska siellä ostaaan ajatella paljoon positiiivisemmin.

Vierailija
11/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset tähän apua, löytyy useita konsulttitoimistoja jotka voivat auttaa sinua. Tuntiveloitus alkanee noin 150e. Ensimmäisen neuvon saat ilmaiseksi tässä:

Älä ala yrittäjäksi jos et ole erittäin oma-aloitteinen ja valmis kaivamaan tietoa

Juu en mä nyt tältä istumalta ole mitään koe-eriä tilaamassakaan mutta tuota ajatusta voisi jalostaa joskus tulevaisuudessa. ap

Vierailija
12/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita T-paidoista googlaa teespring. Samantyyppisiä palveluita on muillekin vaatteille.

Vierailija
13/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita tahoja siis löytyy helpoiten, josta voi kysellä ja pyytää koe-erää?

Ehdottomasti täältä vauva-palstalta löydät parhaiten apuja aloittamiseen.

Vierailija
14/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhat firmat tekevät itselleen. Näin joulun alla tulee mieleen, että Weiste tekee itse itselleen joulukoristeet.

Mutta esim. Uudenkaupungin autotehdas tekee Mercedes Benz-autoja, mutta Mersu ei omista siitä tehtaasta mitään, eikä tehdas omista Mersusta mitään. Tehdas ei myöskään valmista osia, joista auto lyödään kasaan, eikä niitä valmista myöskään Mersu. Komponentit tulevat kaikkialta maailmasta. Lopputuote on kuitenkin Mercedes Benz.

Vierailija
15/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuotteesi puuta, muovia, metallia, jotain muuta? Jotain firmoja löytyy Suomestakin, mutta jos alat pieniä eriä myydä ja teettää et ikinä pääse omillesi. Kiinasta esim valmistus muttei ketään kiinnosta pikkumäärät. Sulla pitäisi olla kunnolla rahaa että pääsisit alkuun. Ja silti ihan mahdoton homma kilpailla tuontiroinan kanssa. Etenkin kun et tajua yritys- ja tuotantotoiminnasta mitään.

Vierailija
16/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin poikkeuksellisen hapuilevaa tämä ap:n orastava yritystoiminta, kun neuvoja haetaan vauva-palstalta. :D JA jopa minä, täysin yrityisasioista tietämätön ihminen, näemmä tietäisin paljon ap:ta enemmän mistä lähteä liikkeelle. 

Vierailija
17/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita T-paidoista googlaa teespring. Samantyyppisiä palveluita on muillekin vaatteille.

Ei ole kyllä varsinaisesti vaate mutta tuotanto voisi laajentua vaikka t-paitoihin joskus. Mutta päätuote olisi ihan muuta. ap

Vierailija
18/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on erittäin hyvä verkkopalveluidea.

Miten saan jonkun tekemään sen minulle ilmaiseksi, ilman että minun tarvitsee riskeerata omia varojani?  Voisin maksaa vaikkapa palvelun tuotosta 10% toteuttajalle.

Vierailija
19/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on erittäin hyvä verkkopalveluidea.

Miten saan jonkun tekemään sen minulle ilmaiseksi, ilman että minun tarvitsee riskeerata omia varojani?  Voisin maksaa vaikkapa palvelun tuotosta 10% toteuttajalle.

Myyt idean sijoittajille, jotka voivat omistusosuutta vastaan sijoittaa yritykseesi. Sitten ostat koodauspalvelun ulkoistettuna. Easy money.

Vierailija
20/21 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että jos olet nähnyt haluamiasi kuoseja tms. muualla ja tilaat muualta tuotteitasi niillä, alkuperäinen kuosien kehittäjä voi huomata ja vaatia oman osuutensa. Ei siis voi vain kuvitella, että koska haluamaasi kuosia ei saa juuri haluamaasi tuotteeseen valmiina, voit vain alkaa valmistaa tuotteita toisilla kuoseilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi