Miehen naispuolinen työkaveri
Mun miehellä on muutaman vuoden nuorempi naispuolinen työkaveri, joka on ihan kivan näköinenkin. Tulevat hyvin juttuun ja ollaan puhuttu miehen kanssa sen työkavereista, tästä naisesta kun oon joskus kysynyt, on sanonut että on se ihan mukava. Tää nainen on puhunut mun miehelle paljon siitä, kuinka huonosti hänellä menee parisuhteessa. Oon nähnyt tän naisen ja mun mielestä puhuu todella "ystävälliseen" sävyyn miehelleni, ihan kuin vähän flirttailis. Tää nainen on ilmeisesti nyt eroamassa miehestään. Ihmetyttää vaan hieman naisen käytös, onko mitään aihetta olla mustasukkainen?
Kommentit (69)
Joo, ei tuommoisia jutella työkaverin kanssa kun ollaan vastakkaista sukupuolta. Kyllä sillä naisella on varmaan naispuolisia ystäviä joille voi avautua. Ihmetteklen kyllä miestä joka jää tuollaisia kuuntelemaan, enkä ihmettele ollenkaan että ap olet huolissasi, syytä varmaan on. Taitaa nainen pohjustaa jotain..meneekö miehesi siihen mukaan riippuu tietysti hänestä itsestään. Jos niin höllässä on teidän suhde anna mennä, aika moni avioliitto kariutuu työsuhteiden takia.
Kannattaa pitää silmät auki ja katella muuttuuko miehen käytös jotenkin. Kyllä sen luulis huomaavan kotona kun kiinnostus alkaa lopahtaa ja ajatukset on jossain muualla.
Ja jos on mennäkseen niin menköön, ei sitä voi estää, nolaa vaan itsensä ruikutuksilla! Ketään ei voi pakolla pitää.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:19"]
Itsellä myös aika tuore kokemus vastaavasta. Ja sanoisin, että kannattaa olla varuillaan. Oma mieheni tapasi sattumalta lapsettoman naispuolisen työkaverin kaupungilla ja olivat menneet sitten käymään kahvilla. Siellä nainen oli avautunut miehelleni parisuhteestaan johon oli kuulunut esim väkivaltaa. Oli työkaverina vielä melko uusi tuttavuus. Ehkä pari kertaa ollut samassa vuorossa mieheni kanssa. Juttu oli sitten jatkunut työn ulkopuolella soittelulla ja viestittelyllä noin kolme kuukautta kun asia minulle selvisi. Homma oli mennyt siihen, että nainen oli myöntänyt ihastuksen mieheeni. Melkoisen kriisin tämä aiheutti meidän suhteelle, jota selvitellään edelleen.
[/quote]
Minulla lähes identtinen tarina omasi kanssa. Hyvin kuvasit juuri tuota mielipahaa kun kuulee oman miehensä puhuvan empaattisesti toiselle naiselle, se satutti järjettömästi. Me emme koskaan päässeet siitä yli. 12vuoden liitto kariutui lopulta, toivottavasti teille ei käy samoin. Ap:lle siis neuvo: ole varuillasi ja seuraa tilannetta.
Miehillä tuntuu olevan myös suojeluvietti vahvana silloin, kun kyseessä on nuori neito pulassa. Mieheni lohdutti puhelimessa itkevää työkaveriaan ja oli niin helläpuheinen ja vaikka mitä. Kieltämättä aikamoinen kateellisuuden vihlaisu kävi, kun kuulin miehen puhuvan toiselle naiselle noin, varsinkin kun en itse saanut samanlaista sympatiaa omaan mielipahaani (liittyen ihan mihin tahansa aiheeseen). Mikäs sillä toisella naisella ollessa, kun saa huomiota ja empatiaa osakseen loputtomiin. Näillä vaan tuntuu olevan se vaikutus, että mies on täysin sokea ympärillään tapahtuville asioille eikä päähän mahdu mitään muuta kuin tämä neitokainen.
Vaikka tästä meidän episodista on jo useampi vuosi niin jätti kyllä niin pahat jäljet minuun, etten vieläkään uskalla täysin luottaa toiseen.
44 jatkaa
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:20"]
Kyllä mä luotan mun mieheeni, ei ole ikinä antanut mitään syytä epäillä ja käyttäytyy kotona ihan normaalisti. Tää nainen nyt vaan vaikuttaa mun silmään että olis kiinnostunut ja kun on kohta puolin sinkkukin, niin luulenpa että yrittää vaan kovemmin jos on todella kiinnostunut. Naisessa ei tosiaan ole mitään vikaa, uskon että vetäisi paljonkin puoleeni miestäni jos mies olisi sinkku.
Ap
[/quote] no nyt juurhan sä sen ite sanoit! et sä luota sun miehees. toiset täällä viel yllyttää sua mustasukukkasuuteen ja epäilemään miestäs. älä anna niitten brovosoida sun ajatuksiasi. opettele luottamaan, luottamus on kuitenkin suhteen perusta. epäilemällä ja kyselemällä tästä naisesta mieheltäs sä ajat miehes tän naisen syliin.
Olisin ite kyllä aika kauhuissani jos mies lähtisi tommosessa tilanteessa laivalle työkavereiden kans, jos siis yhtään jo valmiiks epäilyttää että niillä vois olla jotain meneillään.
Voi voi ja vielä voi voi. Kylläpä ketjussa onkin ongelmaisia naisia äänessä, mukana on sentään muutama järkevä ja ajatusmaailmaltaan tervekin.
Ap:n miehen pitäisi vaihtaa työpaikkaa mitä pikimmin, ettei vaan tuo nainen puhu hänelle mitään henkiläkohtaista omasta elämästään eikä ap:n mies menisi avautumaan omastaan.
Nyt kyllä soitat sille työnantajalle ja käsket, et siis pyydä vaan käsket, häntä siirtämään miehesi mahdollisimman kauas tästä naisesta ja jos mahdollista, naiselle potkut lirkuttelusta. Onhan se lunttu saatava ruotuun ja kaikille samanhenkisille kehottaisin samaa.
Siis vuonna 2014 ja eletään kuin 1700 luvulla, miehet ja naiset, erikseen, ei yhteisiä juttuja, vielä kun pystyis kontrolloimaan jonkun ajatukset...
Arvon ahdasmieliset, hakekaa apua.
Mun tuttavapiirissä viiskymppinen mies oli parisuhdeongelmien olkapäänä kolmekymppiselle työkaverilleen sillä seurauksella että erosi vaimostaan. Kyllä näitä sattuu.
Meilla aikoinaan vähän vastaavanlainen tilanne. Miehen naispuoleinen työkaveri purki huonoa parisuhdettaan miehelleni ja firman illanvietot venähti aina aamuyölle "kun piti olla olkapäänä" tälle työkaverille. Yhden illanvieton jälkeen kävin lopulta lukemassa miehen kännykästä tekstiviestit ja niinpähän vaan sieltä löytyi viestejä tälle naiselle missä mieheni kehui häntä ihanaksi jne. Pisti silloin aikamoisen paskamyrskyn käyntiin meidän parisuhteessa.
Aika säälittävää jos pitää varattua miestä haikailla kun oma suhde menossa perseelleen.
Tämmösessä tapauksessa kannattaa panostaa omaan suhteeseen kympillä eikä antaa omaa energiaa kaiken maailman vampeille. Koita vaan parhaasi olla itsevarma, rakastava itsesi ja unohda mustasukkaisuus.
jösses.meitti olisi laittanut äijän auton paskaksi tommosesta:D
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:44"]
Aika säälittävää jos pitää varattua miestä haikailla kun oma suhde menossa perseelleen.
Tämmösessä tapauksessa kannattaa panostaa omaan suhteeseen kympillä eikä antaa omaa energiaa kaiken maailman vampeille. Koita vaan parhaasi olla itsevarma, rakastava itsesi ja unohda mustasukkaisuus.
[/quote]
Tässä kommentissa näkee sen yleisen kapeanäköisyyden, eihän aloittajan työkaveri olen iskemässä varattua, vaan puhunut tälle omasta parisuhteesta. Miten te naiset voitte olla noin saatanan ahdasmielisiä? Jos oma naiseni olisi tuollainen, hän olisi exä alta aikayksikön.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 21:39"]Mun tuttavapiirissä viiskymppinen mies oli parisuhdeongelmien olkapäänä kolmekymppiselle työkaverilleen sillä seurauksella että erosi vaimostaan. Kyllä näitä sattuu.
[/quote]
No sehän se just on, tiedän että tommosta tapahtuu. Uskon että mun mies on ihan täysin tyytyväinen elämäänsä mun kanssa. Mut tiedän miten kieroja tietyn tyyppiset naiset osaa olla jos jotain todella haluaa. Ja totta kai jokainen meistä nauttii huomiosta joltain hyvännäköiseltä ja mukavalta naiselta/mieheltä. Mä uskon että melkein kuka vaan voi pettää jos sellainen hetki tulee. Mut nää on tosiaan näitä juttuja mihin ei vaan pysty itse vaikuttaa, muuten kuin tekemällä kaikkensa oman parisuhteen eteen. Eikä tommosta voi koko ajan miettiä, hulluksihan tässä tulisi. Toi aloitusviesti nyt oli tommosta pohdintaa, että onko mitään syytä olla mustasukkainen. Mut sitähän ei voi kukaan tietää, en minä eikä kukaan tänne kirjoittanut.
Ap
ei kuulu parisuhdeavautumiset työpaikalle, eikä työkaverin kuulu avautua vastakkaiselle sukupuolelle, olkoon vaikka miten 1920-lukua. Kyllä naisella on tukiverkosto oltava, ettei lohtua tarvitse työpaikan miehistä hakea. Valitettavasti, kaikki teinit, tuo ei ole työpaikalle soveliasta käytöstä.
Parisuhdeasioista avautuminen syvällisellä tasolla ei ole enää mitään työkaveruutta, vaan jo jotain muuta.
Mieheen vetoaminen ei näissä asioissa koskaan tuota tulosta, mutta itse kävisin vähän juttelemassa sen naikkosen kanssa asioiden laidoista ja varsinkin aidan laudoista.
Ap, keskustelitko miehen kanssa asiasta?
Tulee mieleen Satuhäiden Lidl-pariskunta. Siinähän sulhanen oli esimies ja morsian alainen. Nainen oli jutellut henkilökohtaisia asioitaan miehelle, jossain vaiheessa mies oli eronnut vaimostaan ja alkanut seurustella alaisensa kanssa.
On se jännä, että palstan naiset ei miellä työkavereitaan muuten kavereiksi. Töissä kuitenkin menee melkein suurin osa valveillaoloajasta, outoa on jos ei pysty lainkaan omasta elämästään puhumaan.
PS. Suhteessa on jotain pielessä, jos et voi uskoa miehesi keskustelevan tuttavansa parisuhdeasioista ilman että vaihtaisi sinua häneen.
Onneksi olen oman mieheni kanssa siinä asiassa samalla aaltopituudella, ettei tuollainen ole hyäksyttävää. Töissä tehdään töitä.
Onneksi mieheni on niin introvertti, ettei edes juuri tahdo jutella ylimääräisiä muiden kanssa. Jos mulle alkaisi joku mies tuommoisia parisuhdeongelmia juttelemaan, niin kehottaisin (ja olen kehottanutkin) keskustelemaan vaimonsa/tyttöystävänsä kanssa asiat selväksi. Ei olisi oikein sitä toista osapuolta kohtaan, jos minä toimisin jonkun äijän olkapäänä. Eikä se olisi oikein miestäni kohtaan. Näin asia on meidän suhteessamme. Jos joku on suhteessaan sopinut toisin, niin fine.
Ja olen ihan normaali, alle 30 vuotias nainen, en mikään "kukkahattutäti".