Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 tyttöä jäi kaaharin auton alle

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omalle 10 vuotiaalle on sanottu että ei koskaan saa ajaa autotien yli pyörällä. Aina on pysähdyttävä ja talutettava yli. Juurikin sen vuoksi, että lapsi ei osaa hahmottaa kunnolla liikennettä ja helposti ajattelee, että kyllä minä tällä pyörällä yli ehdin.

Asiasta on keskusteltu miksi yli ei saa ajaa ja lapsi ymmärtää asian. Useamman kerran olen myös nähnyt lapseni liikenteessä ( niin että lapsi ole nähnyt minua) ja useampi tuttu on myös nähnyt ja aina lapsi on noussut taluttamaan pyörän autotien yli. Myös silloin kun mukana on kavereita ja kaverit ajavat tien yli. Joka kerta olen jälkeenpäin lapselle maininnut asiasta ja kertonut, että ole hänestä hyvin ylpeä, kun on niin fiksu.

Vierailija
2/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päästää 4-vuotiaan 10-vuotiaan kyytiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhemmat muka on syyllisiä jokaiseen lapsen tekemään mokaan tai onnettomuuteen? Kyllä 10-vuotias osaa jo ajatella omilla aivoillaan ja tajuaa kyllä että jos auton alle hyppää niin siinä voipi huonosti käydä. Kun olin 13, nyrjäytin nilkkani hyppiessäni trampalla isoveljeni kanssa. Tiesin, että siinä sai hypätä vain yksi kerralla. Olisiko mun pitänyt saada pimppiraget äidille ja isälle että teidän vika kun loukkasinn jalkani?!

Vierailija
4/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 21:55"]Miten vanhemmat muka on syyllisiä jokaiseen lapsen tekemään mokaan tai onnettomuuteen? Kyllä 10-vuotias osaa jo ajatella omilla aivoillaan ja tajuaa kyllä että jos auton alle hyppää niin siinä voipi huonosti käydä. Kun olin 13, nyrjäytin nilkkani hyppiessäni trampalla isoveljeni kanssa. Tiesin, että siinä sai hypätä vain yksi kerralla. Olisiko mun pitänyt saada pimppiraget äidille ja isälle että teidän vika kun loukkasinn jalkani?!

[/quote]

Ainakin sen 4-vuotiaan vanhemmat on syyllisiä. Ei noin pientä jätetä ilman ainuisen valvontaa.

Vierailija
5/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin meinannut törmätä lapseen joka ampaisi talon takaa pyörällä eteen. Onneksi ehdin väistämään vastaantulijoiden kaistalle. En ehtinyt kysyä lapselta onko kunnossa kun ampaisi karkuun. Näki että säikähti kunnolla, pysähtyi ja lähti siinä vaiheessa kiireesti pois kun sain auton pysäytettyä. Luuli varmaan että raivoan tmv.

Vierailija
6/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoiko auto ylinopeutta? 10 v ei saa kuljettaa ketään fillarin takaosassa.

Vierailija
7/32 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa ajaa autolla ja eniten pelkään pyörälijöitä. Vaikka kuinka ajaa itse liikennesääntöjen mukaan ja katsoo joka puolelle, silti jostain voi tulla joku täysin yllättäen pyörällä kovaa vauhtia eteen ja aina autoilija on syyllinen yleisen mielipiteen mukaan, vaikka pyöräilijä ajaa laput silmillä päin punaisia. 

Pahimpia ovat ne, jotka ajavat ajoradalla, paikassa, missä ei ole pyörätietä. Se on ok, koska niin pitääkin. Mutta aina tietä ylittäessä he koukkaavat vasemmaltakin tullessaan suojatielle ja tulevat eteen. Niin ei saa tehdä ja mielestäni pyöräilyonnettomuuksia ehkäistäisiin eniten alkamalla valvoa pyöräilijöitä ja sakottaa heitä. Esim. pyöräilijälle, joka ajaa pysähtymättä suojatielle, pitäisi lätkäistä kunnon sakko, niin oppisivat. 

Vierailija
8/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti selviävät, mutta odotetaan nyt lisätietoja ennen kuin tuomitaan ketään.

Vierailija
9/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että autoilijaa epäillään, kertoo kyllä jo aika paljon.

Ikävä juttu, pikaista paranemista tytöille ja voimia vanhemmille.

Vierailija
10/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomman tytön osuutta onnettomuuteen tutkitaan?

Vierailija
11/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän luki, että myös 10-vuotiaan osuutta selvitetään. Ei kannata huudella ennen kuin on varmat faktat mitä on tapahtunut...

Vierailija
12/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotiaan osuutta turmaan selvitetään, käsittämätöntä. Kyllä vastuu ja syy löytyy aikuisen ohjaaman auton ratin takaa.

Koskahan suomednkin ssatais heikomman oikeus, mikä jo keskieuroopassa on pitkään ollutkin.

Vierailija
13/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ihan lapsen omaa huolimattomuutta? Missään ei sanota että oli kaahari. Aina kuski saa syyn vamman tuottamisesta vaikka väkisten tultaisiin alle.

Missä vanhemmat, sillä 10v. lapsen eu kuulu kyyditä 4v. lasta. Se on vanhempien tehtävä.

Kuopukseni on 10v. ei ikinä saisi kyyditä 4v. lasta.

Vierailija
14/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poliisi ilmoittaa tuon että autoilijaa epäillään aina kun tutkinta käynnistetään. Ylinopeudesta häntä ei kuitenkaan epäillä ja muutkin rikosnimikkeet ovat hyvin lieviä rikkomuksia.

Vierailija
15/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:19"]

Se, että autoilijaa epäillään, kertoo kyllä jo aika paljon.[/quote]

Autoilija on aina syyllinen, vaikka auto seisoisi paikolillaan ja joku ajaisi autoa päin tai liukuisi auton alle. 

Vierailija
16/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitään ei ole tehtävissä jos lapsi väkisin tulee alle. Varmaan pyörän hallittavuus vaikeaa jos oman pyörän kyydissä on lapsella toinen lapsi.

Vierailija
17/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettevoi olla tosissanne, syytätte lasta?

Vierailija
18/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään tajua miksi kuskeja lähtökohtaisesti aina epäillään 'varomattomuudesta liikenteessä' vaikka jalankulkija/pyöräilijä pomppaisi puskasta alle. Mikä olisi riittävää varovaisuutta jos missään ei näy ketään - ennen kuin on liian myöhäistä?

Vierailija
19/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:24"]

Ettevoi olla tosissanne, syytätte lasta?

[/quote]

Auton jarrutusteho ei yksinkertaisesti millään riitä siihen, että saisi auton pysäytettyä jos lapsi hyppää yllättäen alle.

Vierailija
20/32 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mamman mieli muuttuu, kun oma lapsi tahallaan hyppää suojatiellä auton alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme