Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka vihaat sisustuksessa maalaisromantiikkaa, sisustustarroja, tähtikuvioita, sisustusliikkeitä ja valkoista valkoisen päällä

Vierailija
05.12.2020 |

Kerropas millainen sisustus sinulla itselläsi on?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa, mutta en pidäkään liian krumeruulisesta tyylistä. Minua viehättää enemmän suoralinjaisempi tyyli. Ehkäpä skandinaavinen sisustus on eniten makuuni. Vaaleista sävyistä pidän ja vaaleaa puuta saa olla mukana lämpöä tuomassa. Tällä hetkellä olen höystänyt tätä tyyliä ripauksella kimallusta ja turkiksia.

Vierailija
82/83 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein ihmiset, jotka kertovat rakasatavansa sisustamista, ovat juuri niitä, jotka keräävät kaiken krääsän kotiinsa, minkä kaupoissa näkevät.

Ei tavallisesti kotia tarvitse koko ajan *sisustaa*.

No miksi sisustamista ei saisi harrastaa siinä missä mitä tahansa muuta?

Ihan samoista syistä, miksi ei saisi kantaa pikamuotia kotiinsa. Se on turhaa kulutusta. On kaksi eri asiaa, että pitää harmonisesta ympäristöstä, ja että pakonomaisesti ”sisustaa” markkinoinnin uhrina.

-eri.

”Rakastan sisustamista” kertoo siis miten paljon eettisyydestä? Saako harrastaa sisustusta jos tekee paljon itse, entisöi ja kierrättää? Olisipa hauska tulla katsomaan sinun vaatekaappiasi ja kotiasi, arvostelija.

Olet joko todella rikas, tekopyhä tai näytät pummilta.

Kotiani ja vaatekaappiani en näytä kenellekään, joiden mielestä olisi ”todella hauska” tulla niitä katsomaan. En ole sirkuseläin enkä elä toisten hyväksynnästä.

En ole objektiivisesti katsoen rikas, kahteen viimeiseen väittämääsi lienen jäävi ottamaan itse kantaa. Jos minun pitäisi kuvailla itseäni, sanoisin että olen löytänyt rauhan.

No mikä pätevöittää sinut sitten arvostelemaan muita noin ikävästi?

Kuten yllä kirjoitin, jatkuva uudelleen sisustaminen, aivan kuten pikamuotikin, on turhaa kulutusta. Tämä on fakta, ja jos fakta on sinun mielestäsi ”ikävää muiden arvostelua”, et taida olla sinut faktan kanssa.

Et ymmärrä pointtia. Se, että joku tykkää harrastaa sisustamista, ei tarkoita heti että kyseessä on krääsäily ja kerskakulutus. Ärsyttää kivan ja positiivisen harrastuksen haukkuminen täysin perusteetta. Kodin laittaminen, somistelu ja ”pesänrakennus” on paljon parempi tapa käyttää aikaa, rahaa, energiaa ja luonnonvarojakin kuin moni muu asia.

Et mitenkään voi olla tämän yläpuolella, et millään muotoa.

Aika usein sisustuksen harrastaminen kuitenkin merkitsee tarpeetonta kulutusta. Tarpeettoman kulutuksen muotoja ei tarvitse pistää paremmuusjärjestykseen juuri sinun määräämälläsi tavalla, sikäli kuin ollenkaan.

Juuri niin. Siksi myöskään yksittäistä harrastusta (sisustus) ei tule painaa alas, ellei itse ole omavaraisesti asuva autoton vegaani.

Tuossa yllä juuri kirjoitettiin, miten sisustus on ”paljon parempi tapa” tuhlata luonnonvaroja kuin moni muu asia. Miksi niitä muita asioita saa arvostella mutta sisustusta ei?

Miksi sisustusta saa arvostella mutta ”monia muita asioita” ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa mitään tyyliä, mutta sanotaan vaikka että en pidä kyseisestä tyylistä enkä haluaisi sitä kotiini. 

Kotona minulla on kellahtavat puulattiat (jotka ovat minusta kauniin väriset), valkoiset seinät, kalusteissa vaaleaa puun väriä ja vähän valkoista, tummanharmaa sohva, konjakinruskea nahkanojatuoli. Esineitä on kulkeutunut sieltä täältä ja osan olen itse ostanut. Pidän väreistä, joten mulla on sateensinistä ja tummahkoa punaista sekä okrankeltaista matoissa ja tekstiileissä. Pari torkkupeittoa ja lampaantaljaakin löytyy. 

En ole mikään tyhjien pintojen minimalisti. En harrasta sisustusesineitä, mutta minulla on joitain matkoilta hankittuja, saatuja tai lapsuudesta mukana kulkeneita kauniita esineitä. Kirjoja ja levyjä on aika paljon, ja niitä löytyy sieltä täältä. Muutama kynttilälyhty on ikkunalla. Viherkasveja hankkisin lisääkin muttei mahdu. Kotini on minusta mukava ja viihdyin siinä. Kalusteet sun muut ovat sellaisia, että niitä katselee vaikka loppuiän. En oikeastaan ymmärrä, miksi sisustusta pitäisi ylipäätään vaihdella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi