Sinä joka vihaat sisustuksessa maalaisromantiikkaa, sisustustarroja, tähtikuvioita, sisustusliikkeitä ja valkoista valkoisen päällä
Kerropas millainen sisustus sinulla itselläsi on?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein ihmiset, jotka kertovat rakasatavansa sisustamista, ovat juuri niitä, jotka keräävät kaiken krääsän kotiinsa, minkä kaupoissa näkevät.
Ei tavallisesti kotia tarvitse koko ajan *sisustaa*.No miksi sisustamista ei saisi harrastaa siinä missä mitä tahansa muuta?
Ihan samoista syistä, miksi ei saisi kantaa pikamuotia kotiinsa. Se on turhaa kulutusta. On kaksi eri asiaa, että pitää harmonisesta ympäristöstä, ja että pakonomaisesti ”sisustaa” markkinoinnin uhrina.
-eri.
”Rakastan sisustamista” kertoo siis miten paljon eettisyydestä? Saako harrastaa sisustusta jos tekee paljon itse, entisöi ja kierrättää? Olisipa hauska tulla katsomaan sinun vaatekaappiasi ja kotiasi, arvostelija.
Olet joko todella rikas, tekopyhä tai näytät pummilta.
Maalaisromantiikka ei välttämättä tarkoita tuota, mitä kuvailit. Ei siinä tyylissä kaiken tarvitse olla valkoista, sisustustarroja ym krääsää. Se voi olla enemmän nimensä mukaista, aitoa maalaistyyliä, hyvinkin värikästä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, nuo aloituksessa kuvatut asiathan ei ole sisustamista vaan koriste-esineillä ja elementeillä koristelua. Sisustaminen ja sisustusarkkitehtien työ on niiden suurten elementtien suunnittelu, seinä- katto- ja lattiamateriaalit, kalustuksen kokonaisuus ja materiaalit, keittiösuunnittelu, kylpyhuonesuunnittelu jne.
Sen jälkeen tulee sit koristelun eli koristetyynyjen vuoro, jota nykyään "sisustamiseksi" kutsutaan.
Ei. Arkkitehtuuri on arkkitehtuuria (myös sisustus-) ja sisustaminen on sisustamista. Arkkitehti ja sisustusarkkitehti päättävät seinien, ikkunoiden ja kiintokalusteiden paikat ja jakavat pintojen suunnittelun sisustussuunnittelijan kanssa. Sisustussuunnittelija lisäksi kalustaa, valaisee ja somistaa.
Somistaja on se joka ”koristelee” tai stailaa.
Totta, olet oikeammassa kuin minä tuon edellisen kirjoittaja. Täysin.
Oman kodin "sisustaminen" on somistamista ja koristelua, ei sisustamista.
Voi luoja mitä pilkunviilausta
Pidän tummasta puusta ja tummansinisestä. Seinillä on paljon maalattuja tauluja, ei siis mitään markettikopioita tai julisteita. Kirjahyllyt (isot, joissa lasiovet) ovat ihania, mutta kaksiooni mahtuu vain tietty määrä huonekaluja. Suosin massiivipuisia huonekaluja.
Jos olisi rahaa isompaan asuntoon, haaveilen erillisestä kirjastohuoneesta, jossa olisi seinät täynnä kirjahyllyjä, puupaneelit, ja iso, nahkainen nojatuoli tai pieni sohva. Työpöytä, jossa vihreäkupuinen, pitkä pöytälamppu. Antiikkinen karttapallo. Ja takka! Mutta se on tällä hetkellä vain haaveissa.
En vihaa, mutta en halua tuollaista omaan kotiini. Joidenkin tyyliin tuo sopii, ja se on OK. Ei vaan ole minun juttuni.
Oma kotini ei ole tällä hetkellä sisustettu niin kuin haluaisin, mutta se johtuu vain siitä, ettei meillä ole tilaa sisustaa. Tänne ei mahdu edes kaikki, mitä tarvitsemme. Mutta näillä mennään, kunnes pääsemme muuttamaan isompaan.
Eikö tuo aloittajan kuvaama tyyli ole jo pois muodista? Nythän on in kiiltovalkoinen, harmaa, minimalismi ja sellainen vähäeleisyys. Lkekö ne "väripilkku" tyynytkään enää in.
Minulla on värillisiksi maalatut seinät, värikkäät verhot, räsymattoja, eripari tyynyjä ja kukkapurkkeja, viherkasveja, muutama taulu, pöytävalaisimia, kuparisia kakkuvuokia seinällä, vanhoja (eri aikakausilta olevia) huonekaluja, jne, eli ihan omannäköinen, varmasti monen mielestä hirveä, tyyli. Yhdistelmä kaikkea, mikä on minun mielestäni kivaa, ja zopii minun kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Maalaistaloon taas on turha yrittää mitään Bauhaussia värkätä.
Odotahan vaan, kun kohta tulee joku mamma selittämään, miten "meillä mies asensi maalaistaloon Bauhaussista ostetun keittiön"
:D
Sitä sun tätä. Päivitetään pikkuhiljaa halpaa valkoista lastulevysisustusta mieleisemmäksi, kun rahatilanne kohenee, ja pääasiassa ostamme käytettynä kaiken. Eipä näin vielä opintojen loppusuoralla olisikaan varaa ostaa massiivipuisia huonekaluja uutena, mutta torissa tulee tehtyä välillä löytöjä. On kastanjanruskea kirjahylly koivusta, kirjoituspöytä tammea, sohvapöytä akaasiapuuta ja keittiön pöytä luullakseni pähkinäpuuta. Ja sitten on miehen karmea nariseva videopelituoli :D osa matoista luonnonmateriaaleja, osa jotain ei-niin-laadukasta keinokuitua. Ei mitään sisustuskrääsää kuten tuossa maalaisromantiikassa, vaan meille tärkeitä tauluja ja huonekasveja. Tuo maalaisromantiikka ei sopisi meille siksikään, ettei olla kovin sisustusorientoituneita. Halutaan vaan, että olis kotoisaa, ja tarrat ja tähtikuviot ei sitä meidän mielestä ole.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo aloittajan kuvaama tyyli ole jo pois muodista? Nythän on in kiiltovalkoinen, harmaa, minimalismi ja sellainen vähäeleisyys. Lkekö ne "väripilkku" tyynytkään enää in.
Minulla on värillisiksi maalatut seinät, värikkäät verhot, räsymattoja, eripari tyynyjä ja kukkapurkkeja, viherkasveja, muutama taulu, pöytävalaisimia, kuparisia kakkuvuokia seinällä, vanhoja (eri aikakausilta olevia) huonekaluja, jne, eli ihan omannäköinen, varmasti monen mielestä hirveä, tyyli. Yhdistelmä kaikkea, mikä on minun mielestäni kivaa, ja zopii minun kotiini.
On pois muodista mutta niin on tuo kiiltovalkoinenkin.
Nyt muotia on kupariset yksityiskohdat, samettiset sohvat, kukkatapetit, tiikki yms
Valkoisia huonekaluja on, mutta myös värikkäitä. Sohva ei ole beessi tai harmaa, vaan vihreä, värikkäät verhot ja matot. Mukava kotoinen sisustus ilman valkoisia kuluneen näköiseksi tehtyja huonekaluja, huonekalut on hyvässä maalissa kuten ne on alunperin tarkoitettu.
Inhosin kerrostalossa asuessani kaikenlaista maalaisromanttista, valkoista väriä ja naureskelin kaikille sisustustikkaat-viritelmille.
Muutin sitten asumaan taloon jonka sisäpinnat oli kauttaaltaan kellastunutta puupaneelia. Ne sitten päätettiin maalata valkoiseksi ja voi että mikä uusi maailma siitä avautuikaan. Valkoinen on ihan uskomattoman kaunis väri eri vuorokauden ja vuodenaikojen valossa. Myös hiukan maalaisromanttinen tyyli alkoi pikkuhiljaa hiipiä ensin terasseille ja siitä myös sisälle. Tähtitekstiilejä eikä tekstitauluja ole eikä tule eikä niitä tikkaita mutta tähän taloon ja maisemaan sopii mielestäni hyvin rustiikki maalaisromantiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassista tyyliä. Siihen ei tarrat ja tähtitaivaat kuulu.
Eli Sotka-Masku geneerinen tyyli.
Pirttikalustolla keittiösä saa tehtyä kivan maanläheisen tunnelman.
Tummaa puuta, punaisia huonekaluja, oranssiin vivahtava parketti. Tauluja ja grafiikoita. Suuri, tummansininen (yönsininen) upottava matto. Messinkiset lampunvarjostimet. Vaaleat verhot ja seinät. Paljon suuria huonekasveja.
Vierailija kirjoitti:
Tummaa puuta, punaisia huonekaluja, oranssiin vivahtava parketti. Tauluja ja grafiikoita. Suuri, tummansininen (yönsininen) upottava matto. Messinkiset lampunvarjostimet. Vaaleat verhot ja seinät. Paljon suuria huonekasveja.
Sekä vaalea sohva.
Mulle on ihan sama, miten muut sisustavat kotinsa. En inhoa muiden sisutuksia. Oman kotini sisustus perustuu omiin erilaisiin tunnetiloihini. Tarvitsen sekä viileän paikan että lämpimän paikan. Tarvitsen sekä rauhoittavan paikan että energisen ja inspiroivan paikan. Sen vuoksi kotini on remontoitu ja sisustettu siten, että jokaista tunnetilaani vastaava paikka löytyy jostain kohtaa kodistani. Esim mun "sisäänpäinkäpertymispaikkani" on kooltaan vain noin puolitoista neliömetriä. Se on kuitenkin paikka, jossa pystyn irtautumaan kaikesta muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, nuo aloituksessa kuvatut asiathan ei ole sisustamista vaan koriste-esineillä ja elementeillä koristelua. Sisustaminen ja sisustusarkkitehtien työ on niiden suurten elementtien suunnittelu, seinä- katto- ja lattiamateriaalit, kalustuksen kokonaisuus ja materiaalit, keittiösuunnittelu, kylpyhuonesuunnittelu jne.
Sen jälkeen tulee sit koristelun eli koristetyynyjen vuoro, jota nykyään "sisustamiseksi" kutsutaan.
Ei. Arkkitehtuuri on arkkitehtuuria (myös sisustus-) ja sisustaminen on sisustamista. Arkkitehti ja sisustusarkkitehti päättävät seinien, ikkunoiden ja kiintokalusteiden paikat ja jakavat pintojen suunnittelun sisustussuunnittelijan kanssa. Sisustussuunnittelija lisäksi kalustaa, valaisee ja somistaa.
Somistaja on se joka ”koristelee” tai stailaa.
Totta, olet oikeammassa kuin minä tuon edellisen kirjoittaja. Täysin.
Oman kodin "sisustaminen" on somistamista ja koristelua, ei sisustamista.
Umpiturhaa pätemistä. Kyllä minä kotonani sisustan, myös kokkaan vaikkei kukaan maksa ruuistani 43e/annos ja siivoan, vaikken vetele käytäviä swingolla joka torstai.
Minä en missään nimessä inhoa maalaisromanttista sisustusta, mutta mitään noita otsikossa mainittuja asioita en kotiini halua. Asun itse kutakuinkin 100 vuotta vanhassa talossa maalla, ja omakin sisustukseni on varsin maalaisromanttinen, esimerkiksi puuta ja pellavaa on käytetty paljon.
Maalaisromanttinen sisustus on niin paljon kaikkea muutakin kuin valkoista, valkoista, valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama, miten muut sisustavat kotinsa. En inhoa muiden sisutuksia. Oman kotini sisustus perustuu omiin erilaisiin tunnetiloihini. Tarvitsen sekä viileän paikan että lämpimän paikan. Tarvitsen sekä rauhoittavan paikan että energisen ja inspiroivan paikan. Sen vuoksi kotini on remontoitu ja sisustettu siten, että jokaista tunnetilaani vastaava paikka löytyy jostain kohtaa kodistani. Esim mun "sisäänpäinkäpertymispaikkani" on kooltaan vain noin puolitoista neliömetriä. Se on kuitenkin paikka, jossa pystyn irtautumaan kaikesta muusta.
Aika ihailtavaa itsetuntemusta. Miten olet käytännössä toteuttanut eri tunnetiloihin sopivat tilat? Näyttääkö kotisi erikoiselta? Mitä eri tunnetiloja sinulla on kodissasi?
Mitä ihmeen tekemistä maalaisromantiikalla on sisustustarrojen ja tähtikuvioiden kanssa?
Niin, eiköhän meistä suuri osa niin tee, kuten itsekin, mutta enpä tuota sisustamisen harrastamiseksi osaa kutsua sentään.