Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisvaltaiset työpaikat ja kiusaaminen?

Vierailija
05.12.2020 |

Pitääkö paikkansa, että naisvaltaiset työpaikat on pahimpia kiusaamispesäkkeitä? Mistä se johtuu, jos näin on?

Itse olen kuullut erityisesti varhaiskasvatuksen hirviömäisistä paikoista, joissa työntekijät uupuu ja vaihtuu yhä kiihtyvällä tahdilla. Kuulostaa pahalta, että juuri ne tärkeintä työtä tekevät, pienten lasten kanssa olevat, joutuvat kärsimään huonosta johtamisesta ja kiusaamisesta. Todella huolestuttavaa, jos näin on. Sen täytyy heijastua myös lapsiin.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että täältä et saa vastausta kysymykseen "pitääkö paikkansa". Kannattaa itse selvittää asiaa ihan faktojen pohjalta. Kokemuksia täällä varmasti kannattaa kysellä.

Vierailija
2/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Kiusaaminen ei ole sukupuolisidonnainen asia.

Vierailija
4/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa että päiväkodeissa on huono työilmapiiri, raskaaseen työhön ja huonoon paikkaan tympäännytään ja väki vaihtuu tiuhaan.

Vierailija
5/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateudesta.

Case closed.

Vierailija
6/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että täältä et saa vastausta kysymykseen "pitääkö paikkansa". Kannattaa itse selvittää asiaa ihan faktojen pohjalta. Kokemuksia täällä varmasti kannattaa kysellä.

Kyllähän usein vastauksia saa, kun tekee aloituksen. Aina tietysti aloitukseen ei reagoida mitenkään, mutta yksikin vastaus kysymykseen on vastaus.

ap

Vierailija
7/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa että päiväkodeissa on huono työilmapiiri, raskaaseen työhön ja huonoon paikkaan tympäännytään ja väki vaihtuu tiuhaan.

Mistä huono työilmapiiri tulee työpaikkaan? Lastenko kautta, vai heidän vanhempiensa? Vai pilaako päiväkodin johto ilmapiirin huonolla johtamisellaan? Vai tuleeko se jostain/joistain työntekijöistä? Tai mikä osuus on kuntapäättäjien toimilla tai lainsäätäjän vaatimuksilla?

ap

Vierailija
8/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää usein paikkansa. Olin kaupungin palveluksessa ja kateelliset akat savustivat minut ulos koeajalla. Siellähän mätänevät nyt keskenään. Pahaa tekee. Aikoinaan työskentelin isossa pörssiyhtiössä jossa oli miehiä ja naisia, oli reilu meininki.

Vierailija
9/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa pitää. Googlettamalla löytää artikkeleita, joissa kerrotaan että sosiaaliala ja naisvaltaiset alat ovat pahimpia kiusaamispesäkkeitä. Olen työskennellyt sekä Ruotsissa, että täällä Suomessa naisvaltaisilla aloilla, vain Suomessa kohtasin kiusaamista ja juoruilua.

Vierailija
10/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se johtuu siitä että naisvaltaiset alat ovat sosiaalialoja. Tottakai mitä enemmän ihmisten kanssa on tekemisissä, sitä enemmän tulee myös törmäyskursseja. Vähän sama kuin että pikkukylässä juorutaan ja kytätään naapureiden tekemiset, koska on tiiviimpi yhteisö. Aina ihmiset ajautuu kinastelemaan keskenään jos joutuu olemaan paljon tekemisissä.

Itse valitsin epäsosiaalisen työn juuri siksi ettei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä. Pääsee monessa mielessä paljon helpommalla. Ei tartte miettiä mitä uskaltaa sanoa ettei taas joku loukkaannu tai ymmärrä väärin.

Vierailija
11/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä pitää paikkansa oman kokemukseni perusteella ainakin päiväkodeissa. Selän takana puhumista ja ilkeilyä on paljon.

Vierailija
12/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan tulee sanonta nainen on naiselle susi. Me olemme Euroopan kärkimaita koulu ja työpaikkakiusaamisessa. Meillä on paljon masennusta ja olemattomat käytöstavat, esimerkiksi kaikki ei moikkaa koskaan naapureitaankaan.

Vierailija
13/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa päiväkodissa meininki on ihan kamala mutta on kivojakin paikkoja. Ei voida yleistää mutta aina työkavereiden kanssa ei vaan tule toimeen. Työ myös kyynistää paljon jos sitä tekee pidemmän aikaa. Osa ehkä oireilee kiusaamalla esim sijaisia tai harjoittelijoita.

Vierailija
14/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin julkishallinnossa ensin työntekijänä, myöhemmin esimiehenä. Jouduin yhden työntekijän silmätikuksi, muiden kanssa meni loistavasti, kuten töissä yleensäkin. Työilmapiirikyselyistä yksikköni sai jatkuvasti erinomaisia tuloksia. Lopulta en enää jaksanut tämän yhden kanssa, lähdin pois. Kaikenlaista prosessia hänen kanssaan yritettiin, mutta eipä niistä mitään apua ollut, meni pahemmaksi vain. Nyt mulla menee nykyisessä paikassa vähintäänkin yhtä hyvin. Julkishallinnossa vakkaria ei niin vain saakaan asioihin.

Vierailija
15/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en jaksa kiusata ketään töissä. Enkä jaksa välittää jos joku käyttäytyy epäasiallisesti minua kohtaan. Teen työni ja lähden kotiin, muu ei kiinnosta eikä työkavereiden mielipiteillä minun persoonastani ole mitään merkitystä. Onneksi työpaikalla muutkin ajattelevat saman suuntaisesti.

Varhaiskasvatuksen ope

Vierailija
16/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla työpaikoillani kiusaajt ovat aina olleet miehiä. Ja koko ala on miesvaltainen.

Eli miehet ei ainakaan ole erityisen vapaita tästä ongelmasta.

Kiusaamista taitaa esiintyä erityisen runsaasti siellä, missä työhön liittyy paljon arvosteltavana oloa ja missä työtä tehdään ”omalla persoonalla”. Jossain liukuhihnakokoamishommissa ei niinkään, koska siellä ei ole väliä, kuka olet.

Vierailija
17/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kuin yksi mätäomena joukossa, joka voi pilata ilmapiirin.

Vierailija
18/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan tulee sanonta nainen on naiselle susi. Me olemme Euroopan kärkimaita koulu ja työpaikkakiusaamisessa. Meillä on paljon masennusta ja olemattomat käytöstavat, esimerkiksi kaikki ei moikkaa koskaan naapureitaankaan.

Taas naisia saa YLEISTÄÄ.

Mies on tasan pahin susi naiselle. Miehet ne teitä Rai*Kaa, ahdistelee Aalto-yliopistossa ja estää tyttölasten syntymän. Nyt loppuu se naisten leimaaminen. Miehet ta**aa ja lyö naisia, silti kitisette naisista. Miksi miehistä ei puhuta näin? Valtaosa rikollisista on miehiä, eikä sitä silti saa sanoa. Miehistä ei saa sanoa edes faktoja, naisia vastaan saa heti kääntää kaiken.

Mitä ihmettä kitisette miesten yleistämistä kun teette naisille sitä koko ajan? Mies on pahin susi, miehet ne teidän turvallisuutta uhkaa ;) siellä ne miehet ahdistelee ja sulkee teitä ulos kerhoista. Vaan eipä mies ole koskaan syyllinen, nainen saa heti leiman.

Katsokaapa niitä Rai*kaustilastoja. Kumpi sukupuoli edustaa tekijänä? ;) Taitaa mies olla susi!

Yleensä vnahemmat naiset kiusaa nuorempia naisia, tai jos kyseessä on oman ikäiset naiset, he kiusaavat niitä kilttejä ja hiljaisia. Miehet ei yleensä kiusaa naisia.

Vierailija
19/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hoito-ja palvelualalla ihan peruskauraa. Näitä yhdistää naisten suuri osuus työpaikoilla, vuorotyö ja huono palkkaus työhön nähden. Vuorotyö itsestään altistaa huonolle ilmapiirille, koska vängätään niistä vuoroista ja lomista. Mitä isompi työyhteisö myöskin kyseessä, niin sitä enemmän henkilökemioihin liittyvää kärhämää tulee. Olisi ideaalista jos työpaikoilla olisi tasaisesti miehiä ja naisia, vaikuttaa positiivisesti ilmapiiriin, olen huomannut koska itse SAAN työskennellä ”sekatyöpaikassa”, eikä tosiaan ole mitään ämmäilyä.

Vierailija
20/60 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kohdalla saa vain leimata ja yleistää, miesten kohdalla asioita aina lievennetään. Huomaa kUka on syyntakeeton. Miesten kiusaaminen on aina uhrin vika, miesten kiusaaminen on nuoruuden sekoilua ja hihihi pikkujuttu mitäs loukkaannut.

Sitten kun naisten keskuudessa on ongelmia niin heti syytetään. Miksi miehet syyttää rai*kaiken uhria? Miksi naiset ei vieritä aina ongelmia muiden syyksi?

Minulle ainoa susi on mies. Miesten seurassa saa pelätä milloin nyrkki lentää ja milloin pakotetaan seksiin veitsi kurkulla. Siinä on naisten sekoilu pientä rinnalla ;)

Se on myös jännä miten Rai*katut akat puolustaa miehiä. Nainen saa heti leiman jos tekee jotain pahaa.

Naisvihaa. Kukas se teitä naisia ei halua sukulaisjärjestelmiin? No miehet! Miksi miehet on niin kaksinaamaisia että kääntää SUKUnimenne teitä vastaan? Kauheita susia!

lopeta jo. sähän oot ihan sekaisin. miesvihaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme