Puhelinmyyjien uusin kikka: ulkomaiset myyjät eivät ymmärrä suomea!
Hankalaa neuvotella ja keskustella kun myyjä puskee puhelimesta väkipakolla paperista lukemaansa tekstiä eikä ymmärrä hölkäsenpöläystä mitä sanot ja vainka kuinka kieltäydyt niin silti yrittää tyrkyttää tarjousta. Ärsyttävää.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntirekisteri, johon pitäisi ilmoittaa erikseen, mistä haluaa puhelinmyyntiä. Saattaisi lista jäädä aika lyhyeksi. Kaikille muille rangaistukset soittelusta. Se ei riitä syyksi soitella, että on esimerkiksi jo valmiiksi jonkun yrityksen asiakas. Puhelinmyynti, huijaupuhelut ja feissarit nykypäivän pahimpia häiriköitä Kaupungilla pitää kulkea muita katuja kuin pääkatua, jotta ei tule vähän väliä feissarin tai jonkun muun tyrkyttäjän pysäyttämäksi.
Ootteko koskaan ajatelleet, että ehkä olette liian heikkoja tapauksia, jos pysähdytte heidän puhuteltavaksi?
Mä olen jo oppinut tavaksi, että "EI KIITOS" (kuten puhelinmyyjille) ja jatkan kävelemistä, en edes pysähdy. Todella nopeasti he antavat periksi, kun huomaavat ettei mua kiinnosta vttuakaan jäädä heidän kanssa keskustelemaan. Ja jos yrittävät jatkaa puhua, niin sanon uudelleen vielä äänekkäämmin EI KIITOS. Loppuu silloin viimeistään.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painat punaista luuria ja sitten laitat kyseisen numeron estetyksi. Ei soita enää. Turha olla niille kohtelias.
Näin.
Minulla monta sataa numeroa estossa. Harvemmin kukaan soittaa.
Mulla myös kaikki sukulaiset. Saa rauhassa istua.
Täytyy olla ikäihminen tai todella avuton, jos ei pärjää puhelinmyyjän kanssa. Ne todellakin tekee sitä TYÖKSEEN eikä soittele mitään kohteliaisuuspuheluita. Ne viis veisaa siitä, jos joku ei kauniiden sanakäänteiden kera pahoittelekaan omaa tilaamattomuuttaan ja jää jutustelemaan niitänäitä.
Mulla soitti joku afrikkalaisittain englantia puhuva "kauppias", joka alkoi höpöttämään jotain ikkunaremonteista. En sitten jaksanut kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit neuvotella ja keskustella puhelinmyyjän kanssa?
Jotta saan puhelun kohteliaasti päätökseen ilman että samasta lakasta soitetaan minulle hetkenpäästä uudelleen. Siksi.
Ap
Käsket vaan painua helvettiin ja kiellät soittmasta ikinä uudestaan.
Ja Robinson-rekisterissähän sinulla esto jo onkin.
Hei luuaivo, ne on ihan tavallisia ihmisiä siellä siellä luurin toisessakin päässä jotka yrittävät tehdä töitä elääkseen. Siksi kohtelias kieltäytyminen on parempi ratkaisi kuin töykeys ja törkeyksienhuutelu toiselle. Koitapa vaikka ensi kerralla itse niin huomaat.
Ap
Mistä sinä voit tietää, onko kyseessä oikea puhelinmyyjä vai huijari? OK. Voi olla, että se huijarikin tekee vain työtään, mutta se ei ole rehellistä työtä. Nykyisin on todella monenlaisia puhelinhuijareita linjoilla.
Esimies huohottaa puhelinmyyjän takana ja painostaa jatkamaan puhelua, vaikka asiakas sanoisi ettei osta tarjottua tuotetta tai ei kaipaa muitakaan lisäpalveluja. Esimies huytaa myy, myy, myy, vaikka tuollaiset puhelut karkoittavat ne viimeisetkin asiakkaat. Markkinointiammattilaisten mukaan ihmisä häiritsevät kylmäpuhelut eivät ole nykypäivää, mutta nuo puhelinmyyntifirmoja perustavat eivät taida olla mitään markkinoinnin ammattilaisia eikä kaikkien taustat taida kestää päivänvaloa, Vähän kuin pikavippifirmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta saan puhelun kohteliaasti päätökseen ilman että samasta lakasta soitetaan minulle hetkenpäästä uudelleen. Siksi.
Ap
Hei luuaivo, ne on ihan tavallisia ihmisiä siellä siellä luurin toisessakin päässä jotka yrittävät tehdä töitä elääkseen. Siksi kohtelias kieltäytyminen on parempi ratkaisi kuin töykeys ja törkeyksienhuutelu toiselle. Koitapa vaikka ensi kerralla itse niin huomaat.
Ap
Mistä sinä voit tietää, onko kyseessä oikea puhelinmyyjä vai huijari? OK. Voi olla, että se huijarikin tekee vain työtään, mutta se ei ole rehellistä työtä. Nykyisin on todella monenlaisia puhelinhuijareita linjoilla.
Jep, vanhuksille (ja miksei muillekin) pitää jaksaa muistuttaa, että poliisi tai pankki harvoin ylipäänsä soittelevat koteihin eivätkä ne varsinkaan kysele tunnuslukuja ja jos puhelimessa kehotetaan tarkistamaan aitous soittamalla takaisin, ei soitella annettuun numeroon vaan otetaan yhteys omaan paikalliseen pankkiin tai poliisilaitokseen.
Minä rinnastan puhelinmyyjät puhelinhuijareihin.
Ihan kaikkea, mitä puhelinmyyjät myyvät, voi ostaa myös muuta kautta. Tai jos on joku, mitä ei voi, en tarvitse sitä.
Myyntitarkoituksessa soittelu on häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suoramarkkinointikielto?
Puhelinnumeron muuttaminen salaiseksi?
Kummatkaan ei oikeasti toimi.
Molemmat yhdessä toimivat täydellisesti.
Ymmärtää ne punaista luuria ja estoa.
Sanoisin, hyvää päivänjatkoa ja hei hei, jonka jälkeen luuri kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei kohteliaisuus vaan riitä.
Varsinkin feissareille ja kerjäläisille toimii parhaiten kun on mahdollisimman törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Juuri siksi, että ne ovat tavallisia ihmisiä ja onpa oma lapsenikin joskus yrittänyt hankkia rahaa puhelinmyynnillä, minulla on telemarkkinointikielto, jotta minulle ei turhaan soitettaisi. Enkä anna numeroani mihinkään pilipalikilpailuihin yms. Jos joskus myyntipuhelu kuitenkin tulee niin totean heti alkuun, että "En osta koskaan puhelinmyynnistä, mukavaa päivänjatkoa" ja suljen puhelimen. JUURI SIKSI, että se on sen puhelinmyyjän etu toimia noin. Hän pääsee nopeammin soittamaan seuraavalle. Hänen ei myöskään tarvitse kuulla esimieheltään moitteita siitä, ettei ollut tarpeeksi myyvä tai positiivinen tai selkeäsanainen, koska hän ei saanut tilaisuutta edes aloittaa myyntipuhettaan.
Usko pois, teet kaikkein parhaan palveluksen puhelinmyyjälle lopettamalla puhelun kohteliaasi mutta jämäkästi heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Esimies huohottaa puhelinmyyjän takana ja painostaa jatkamaan puhelua, vaikka asiakas sanoisi ettei osta tarjottua tuotetta tai ei kaipaa muitakaan lisäpalveluja. Esimies huytaa myy, myy, myy, vaikka tuollaiset puhelut karkoittavat ne viimeisetkin asiakkaat. Markkinointiammattilaisten mukaan ihmisä häiritsevät kylmäpuhelut eivät ole nykypäivää, mutta nuo puhelinmyyntifirmoja perustavat eivät taida olla mitään markkinoinnin ammattilaisia eikä kaikkien taustat taida kestää päivänvaloa, Vähän kuin pikavippifirmat.
Juuri näin. Ja siksi kaikkein paras palvelu myyjälle on todeta heti puhelun alkuun kohteliaasti ei kiitos ja lopettaa puhelu. Silloin sen myyjän ei tarvitse kuunnella esimiehensä puhuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luuri kiinni aina heti
Hyi hitto. Ei puhelinmyyjät ja feissarit mitään ihmisiä oo joten ei heitä pidä myöskään ihmisinä kohdellaan.
Jätän puhelimen pöydälle auki ja menen muihin hommiin. Saa myyjä jutella niin paljon kuin jaksaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Jätän puhelimen pöydälle auki ja menen muihin hommiin. Saa myyjä jutella niin paljon kuin jaksaa 😁
Eräs kaverini vedättää puhelinhäiriköitä joskus huvikseen. Ennätys on lähes 45 minuuttia juttelua jonka lopuksi mitään ei tietenkään osteta.
Kaikki tuo on pois siitä ajasta kun ehtivät häiriköidä muita.
Puhelinmyyjänä tuskin mopnikaan on omasta halustaan. Kuuntelin vähän aikaa työkkärin infoa puhelinmyyntifirmasta. Ensimmäisen viiden päivän aikana ei saa mitään palkka, jos ei saa myytyä mitään tai muutaman euron koko päivältä. Sittenhän onkin hyvä ottaa seuraavat kokelaat. Puhelinmyyjälle jää vaan hirveä rumba työkkärin ja tukien kanssa. Työkkärin näkökulmasta varmaan on työntekijän syy, kun ei saanut pakotettua ketään ostamaan kalliita tuotteita, jotka kaiken lisäksi ovat automaattisia jatkotilauksia.