Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko farmaseutti kommentoinut teidän lääkkeitä?

Vierailija
05.12.2020 |

Tuli mieleen, kun hain minipillereitä apteekista, ja resepti on ”1-2 tablettia vuorokaudessa kuukautisten hoitoon” (endo) niin apteekin täti hämmästeli ja kysy että ihanko joka päivä syön näitä. Jäi jotenkin hassu olo, ihan kuin itselleni olisin ne määrännyt :D Eikä koskaan ennen ole apteekissa sanottu mitään ns. extraa.

Mites muilla?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuote kyseessä?

Vierailija
2/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kysyny, että miten sä näin ison pillerin saat nieltyä (1600mg)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut että minipillereitä syötäisiin 2kpl/vrk, arvioitko ap itse tarpeen, kipujen/vuodon mukaan tms?

Sori tyhmä kysymys. :D

Itseltäni on vaan kysytty onko tuttu lääke tai osaanko käyttää epipeniä yms.

Vierailija
4/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ovat kysyneet onko uusi lääkitys ja antaneet sitten ohjeita. Ei mitään tuollaista outoa kommenttia ikinä.

Vierailija
5/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kysyny, että miten sä näin ison pillerin saat nieltyä (1600mg)?

Ehkä vain varmisti, ettet puolita sitä, jos se vaikuttaisi imeytymisominaisuuksiin.

Vierailija
6/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut että minipillereitä syötäisiin 2kpl/vrk, arvioitko ap itse tarpeen, kipujen/vuodon mukaan tms?

Niin ja jos on joku terolut tai primolut, niin niitä ei syödä yleensä jatkuvasti.

Vierailija
7/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vähän tarpeen mukaan, vaihtelee

Vierailija
8/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuote kyseessä?

mini-pill

Vierailija
9/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo AP:n juttu ole enemmän lääkärin outo sanamuoto, kun olisi voinut reseptiin laittaa "endokrinoosin hoitoon"? Olisin ihmetellyt itsekin.

Mä olen käynyt pitkän keskustelun farmaseutin kanssa aiheesta "diabetes, kuivuus & toistuvat hiivatulehdukset". Vaikea selittää, mutta se oli enemmän jutustelua, kuin että farmaseutti olisi vain kertonut näistä. Ihan siinä täyden apteekin hyllyjen välissä.

Vierailija
10/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lähinnä jos on reseptilääke, varmistetaan onko tuote tuttu vai uusi. Itse käytän särkyyn lähinnä aspiriinia, mutta mies ei tätä voi käyttää. Niin joskus kun olen sekä aspiriinin että buranan ostanut yhtäaikaa on kysytty että käytänhän vain yhtä särkylääkettä kerrallaan.

Vierailija
11/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Endokrinoosin"??

Vierailija
12/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo AP:n juttu ole enemmän lääkärin outo sanamuoto, kun olisi voinut reseptiin laittaa "endokrinoosin hoitoon"? Olisin ihmetellyt itsekin.

Mä olen käynyt pitkän keskustelun farmaseutin kanssa aiheesta "diabetes, kuivuus & toistuvat hiivatulehdukset". Vaikea selittää, mutta se oli enemmän jutustelua, kuin että farmaseutti olisi vain kertonut näistä. Ihan siinä täyden apteekin hyllyjen välissä.

Endometrioosia epäilen ap:n tarkoittavan

Vierailija
13/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja opiskelija myös apteekissa. Pyöritelty silmiä ja suureen ääneen kommentoitu rauhoittavia ja mielialalääkkeitäni, mitkä psykiatri ihan syystä on määrännyt minulle.

Vierailija
14/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja opiskelija myös apteekissa. Pyöritelty silmiä ja suureen ääneen kommentoitu rauhoittavia ja mielialalääkkeitäni, mitkä psykiatri ihan syystä on määrännyt minulle.

Samoin, kyseenalaistettu koko lääkityksen tarve ja vihjattu suoraan että käytän koko viikon annoksen kerralla päihtymis tarkoituksessa.

Vierailija
15/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu että miesfarmaseutit on yleensä asiattomampia.

Vierailija
16/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis apteekkarille valittaa asiattomuudesta.

Minäkin vakiapteekkini jouduon vaihtamaan farmaseutin törkeyden takia.

Vierailija
17/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kahdesti kysytty, olenko yliannostellut tyroksiinia. Luulen kyllä, että farmaseutti oli oikeassa.

Vierailija
18/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon roaccutan-kuurilla ja farmaseutti kovaan ääneen hämmästeli, miksi mulle on määrätty niin tuju lääke, vaikka ihoni on niin hyvässä kunnossa. Niin, miksiköhän se iho on hyvässä kunnossa..

Vierailija
19/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamislääkkeistä kokivat yhdessä vaiheessa asiakseen saarnata joka kerta. Ikäänkuin heitä olisi harmittanut että lääkäri oli ne määrännyt. Oli varmaan joku ohjeistus tällaiseen, nyt en ole samaa kokenut.

Vierailija
20/36 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja onneksi niin teki. Nuori mieslääkäri oli määrännyt mulle uuden lääkkeen, joka ei olisi sopinut yhteen jo olevan lääkitykseni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi