Lapsella kurikset, kaverillaan ei -> ei hyvä.
Hieman ärsyttää kun meillä on ollut tapana, että tällaisilla keleillä laitetaan kurikset pihalle, mutta lapsen tällä hetkellä ainoa ulkoleikkikaveri ei käytä ollenkaan kuriksia, niin sittenpä meidänkin lapsi on niistä ruvennut valittamaan, vaikka aiemmin on ihan mielellään pukenut. Olisiko ihan tyhmää kysyä kaverin äidiltä, että jos nekin voisi laittaa ne kurikset?
Kommentit (34)
Kurahousukansa ei oikein tajua teinielämää. Luulevat, että niitä "lapsia" lähetetään tai talutetaan kouluun vielä 15-vuotiaanakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei teini välitä mistään kypäräkäskyistä.
Voitteko kuvitella, että minä sain seiskaluokkalaisena kotona remmikurituksen siitä hyvästä, kun en ollut suostunut pitämään pyöräilykypärää! Ja ei tästä ole kuin noin 15 vuotta aikaa.
En tarkoita, että nykyään lapsia pitäisi tällä tavalla kurittaa, mutta kyllä nyt jonkinlainen kuri pitäisi olla, että saadaan kypärät pysymään päässä.
Ajattelitko kuljea teini kanssa koulumatkat vai miten ajattelit tuon vahtimisen hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko kuljea teini kanssa koulumatkat vai miten ajattelit tuon vahtimisen hoitaa?
Miten teinit pidetään kurissa muissa asioissa?
Olen hämmentynyt.
Ap, olisi tyhmää kysyä.
Entäpä jos kys perheen äiti kysyisi sinulta, että "onkos sen "kerttuerkin" pakko käyttää kuriksia, kun ei meilläkään lapsi niitä käytä? Ja kysyn koska meidän herranterttua asia harmittaa.
Herramunjeee, sinun asiasi on nyt kaivaa se vanhemmuus ja aikuisuus esille ja keskustella lapsesi kanssa asiasta, teillä näin ja heillä noin, piste. Yhtään mollaamatta tai arvostelematta toista perhettä ja tapaansa toimia.
Se, että sinun lapsesi asiasta ottanut herneen pieneen nenäänsä ei ole riittävä syy sinun tehdä samoin, hän on lapsi, sinä aikuinen. Eikä ole viimeinen kerta, kun hän vänkyttää "kun muutkin/joku muu" ja plaaplaaplaa.
Elämä on, aina ei kaikki lasta miellytä ja kouluttaa/suututtaa/harmittaa, se on ok ja normaalia, mutta se taas ei ole, että vanhempi yrittää sitten silittää asian sileäksi ja sellaiseksi, ettei murua kismittäisi, jopa näköjään puuttumalla toisten kasvatustapoihin😕
T. Varhaiskasvattaja ja 17v+19v äiti.
Ohhoh, lukaisin viestini jälkeen ketjua aloitusta pidemmälle ja oikeastiko joudutte vääntämään pyöräilykypärän käytöstä? Tai ette edes väännä vaan annatte periksi?
Ilmeisesti outoa, mutta meillä ei kumpikaan kersoista ole asiassa kummemmin ongelmaa nähnyt, edes pahimmassa murkkuiluvaiheessa, tajusivat sen, että kallo on kuin munankuori katuun tms iskeytyessään ja pyöräilijä on tod suojatien ja häviää aina esim.autolle. Meillä ei olisi pyörää käyttöönsä saanut, jos olisi kypärättä halunneet ajella.
*27*
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt.
Ap, olisi tyhmää kysyä.
Entäpä jos kys perheen äiti kysyisi sinulta, että "onkos sen "kerttuerkin" pakko käyttää kuriksia, kun ei meilläkään lapsi niitä käytä? Ja kysyn koska meidän herranterttua asia harmittaa.
Herramunjeee, sinun asiasi on nyt kaivaa se vanhemmuus ja aikuisuus esille ja keskustella lapsesi kanssa asiasta, teillä näin ja heillä noin, piste. Yhtään mollaamatta tai arvostelematta toista perhettä ja tapaansa toimia.
Se, että sinun lapsesi asiasta ottanut herneen pieneen nenäänsä ei ole riittävä syy sinun tehdä samoin, hän on lapsi, sinä aikuinen. Eikä ole viimeinen kerta, kun hän vänkyttää "kun muutkin/joku muu" ja plaaplaaplaa.
Elämä on, aina ei kaikki lasta miellytä ja kouluttaa/suututtaa/harmittaa, se on ok ja normaalia, mutta se taas ei ole, että vanhempi yrittää sitten silittää asian sileäksi ja sellaiseksi, ettei murua kismittäisi, jopa näköjään puuttumalla toisten kasvatustapoihin😕T. Varhaiskasvattaja ja 17v+19v äiti.
No jos ne on hyviä tuttuja niin miksi ei voisi kysyä? Ei siis painostaen vaan ihan sillain vaan. Ehkä toinen ei ole ajatellut koko asiaa ja ei olisi mikään iso juttu niille.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan yläasteella kukaan puutu johonkin pyöräilykypärään. Siellä on huumenuoria, v7ritettyjä mopoja, lintsaavia nuoria, teiniraskauksia jne. eli ihan niitä oikeitakin ongelmia. Ja mä en äitinä voi valitettavasti kulkea teinini perässä kyttäämässä 24/7 onko kypärä päässä vai ei. Muuten on onneksi kunnon kansalainen, hoitaa hyvin koulun jne.
Minkälaisella alueella te oikein asutte? Mä olin aikoinani yläasteella Kalliossa eikä meillä ollut edes yhtään teiniraskautta.
Ainoa oikea tapa toimia on ääneen arvostella kaverin perhettä lapselle. Tyyliin: ”Ai kamala, eikö kaverin äiti välitä siitä, että lapsi kastuu?!?” Kaikilla ei ole ehkä varaakaan kurahousuihin, mutta onneksi meillä on. ”
And the rest is history.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt.
Ap, olisi tyhmää kysyä.
Elämä on, aina ei kaikki lasta miellytä ja kouluttaa/suututtaa/harmittaa, se on ok ja normaalia, mutta se taas ei ole, että vanhempi yrittää sitten silittää asian sileäksi ja sellaiseksi, ettei murua kismittäisi, jopa näköjään puuttumalla toisten kasvatustapoihin😕T. Varhaiskasvattaja ja 17v+19v äiti.
No jos ne on hyviä tuttuja niin miksi ei voisi kysyä? Ei siis painostaen vaan ihan sillain vaan. Ehkä toinen ei ole ajatellut koko asiaa ja ei olisi mikään iso juttu niille.
Jos on hyviä tuttuja sitä suuremmalla syyllä sitä kunnioisi heidän valitsemaa tapaa. Mikä siinä lasten pettymysten vastaanottamisessa on niin pelottavaa ja kamalaa?. Entä jos heillä on sitä varten ostetut tekniset ulkopuvut, jotka kestävät kelissä kuin kelissä ja millään hengittämättömillä kurahousuilla eivät halua lastaan kiusata? Laita itse kurahousut moneksi tunniksi ja koita miltä tuntuu. Itsekkyys kyllä huipussaan, kun tälläistä pitää edes miettiä. Kannattaa itse ostaa kunnon tekninen puku sille lapselle, niin ei tarvitse muiden valintoihin puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt.
Ap, olisi tyhmää kysyä.
Jos on hyviä tuttuja sitä suuremmalla syyllä sitä kunnioisi heidän valitsemaa tapaa. Mikä siinä lasten pettymysten vastaanottamisessa on niin pelottavaa ja kamalaa?. Entä jos heillä on sitä varten ostetut tekniset ulkopuvut, jotka kestävät kelissä kuin kelissä ja millään hengittämättömillä kurahousuilla eivät halua lastaan kiusata? Laita itse kurahousut moneksi tunniksi ja koita miltä tuntuu. Itsekkyys kyllä huipussaan, kun tälläistä pitää edes miettiä. Kannattaa itse ostaa kunnon tekninen puku sille lapselle, niin ei tarvitse muiden valintoihin puuttua.
Meidän lapsilla (3v,6v,8v) on hienot tekniset puvut yms mutta silti kunnon kurakelillä laitetaan pihalle kurahousut. Sitä vartenhan ne on olemassa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt.
Ap, olisi tyhmää kysyä.
Meidän lapsilla (3v,6v,8v) on hienot tekniset puvut yms mutta silti kunnon kurakelillä laitetaan pihalle kurahousut. Sitä vartenhan ne on olemassa, eikö?
Joillakin on ja toisilla ei, onneksi kotona voi ihan vapaasti valita. Meillä on lapsilla monet ulkovaatteet ja kaikki teknisiä. Jos rymyhommiin ihan mennää pihalle tai metsään, niin otetaan erikseen oleva "rynttypuku". Millään hengittämättömillä vaatteilla ei tarvitse pelata ja lapsillakin mukava olo ulkoillessa. Ei minua muiden kuravaatteet kyllä haittaa millään tavalla, en ole edes ajatellut koko asiaa ennen tätä aloitusta.
Ei teini välitä mistään kypäräkäskyistä.