Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella kurikset, kaverillaan ei -> ei hyvä.

Vierailija
04.12.2020 |

Hieman ärsyttää kun meillä on ollut tapana, että tällaisilla keleillä laitetaan kurikset pihalle, mutta lapsen tällä hetkellä ainoa ulkoleikkikaveri ei käytä ollenkaan kuriksia, niin sittenpä meidänkin lapsi on niistä ruvennut valittamaan, vaikka aiemmin on ihan mielellään pukenut. Olisiko ihan tyhmää kysyä kaverin äidiltä, että jos nekin voisi laittaa ne kurikset?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tyhmää kysyä. Jos joku kaveri saa karkkia joka päivä ja teillä vain lauantaina, et varmaankaan pyydä kaverin perheeltä, että alkavat tehdä kuten te.

Kaverilla on varmaan hyvät vedenpitävät ulkoiluvaatteet, ei niiden päälle tarvitse kurahousuja.

Omalle lapsellesi tekee vain hyvää oppia, että teillä on teidän säännöt ja kavereilla omansa.

Vierailija
2/34 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousuhullu taas päässyt lomille 😒

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vastaava tilanne sillain, että meidän on alle kouluikäinen ja kaverinsa on koululainen, ja olen sanonut, että koululaisten ei tarvitse käyttää kurahousuja. Se riitti vastaukseksi.

Vierailija
4/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tyhmää kysyä. Jos joku kaveri saa karkkia joka päivä ja teillä vain lauantaina, et varmaankaan pyydä kaverin perheeltä, että alkavat tehdä kuten te.

Kaverilla on varmaan hyvät vedenpitävät ulkoiluvaatteet, ei niiden päälle tarvitse kurahousuja.

Omalle lapsellesi tekee vain hyvää oppia, että teillä on teidän säännöt ja kavereilla omansa.

Miksei voisi kysyä, siis ihan jutella, että mites teillä, kun meillä näin jne.

Vierailija
5/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kasvattaisit lapsesi itsenäiseksi etkä opettaisi että aina pitää ottaa mallia muista. Kurikset päälle.

Vierailija
6/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kasvattaisit lapsesi itsenäiseksi etkä opettaisi että aina pitää ottaa mallia muista. Kurikset päälle.

Teoriassa varmaan näin, mutta kyllä minä muistan lapsena, että ei se kivaa ollut, kun oli erilaiset vaatteet kuin muilla. Esimerkiksi mulle ostettiin talvihaalareita vielä silloin, kun muilla ei enää ollut ja erityisesti mun parhaalla kaverilla oli jo sitten sellaisia muodikkaan näköisiä isompien tyttöjen vaatteita, niin eihän se kiva ole, kun itse joutuu haalaria vaan vetämään päälleen. Mutta tämä siis oli varmaankin isompana kuin ap:n lapsi, ehkä tuossa 9-10 vuotiaana.

Vierailija
7/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua ärsyttää se, kun toiset antaa lastensa ajaa pyörällä ilman kypärää. Meillä tietysti tiukka kuri siinä, mutta toisinaan saa kuulla sitä ininää, että " mutku ei Maijallakaan ole"... !!!

Vierailija
8/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ei kukaan käytä kypärää. Muakin ärsyttää, mutta ei sille mitään voi.

Vierailija
9/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menimme tuttavien kanssa luontopolkuretkelle, kyllä puhelimessa aikataulusta sovittaessa kysyin, että mitä teillä lapset laittaa päälle ja sovittiin, että kaikki lapset laittaa kurahousut. Mitä pahaa tässä on, että kysyy toiselta, en ymmärrä.

Vierailija
10/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä opetat lapselle, että jokainen perhe saa toimia valitsemallaan tavalla ja teidän lapsen tulee tehdä niin kuin teillä on tapana ja totella niitä sääntöjä. Minä en ala muuttamaan meidän perheen valintoja sen takia, ettei toiset jaksa kasvattaa omia lapsiaan ymmärtämään etteivät kaikki perheet toimi samalla tavalla. Lapset pitää opettaa sietämään pettymyksiä ja jos et opeta pienestä asti, niin myöhemmin aina vaikeampaa. Kunnioittakaa erilaisia tapoja toimia.

Vierailija
11/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella ei kukaan käytä kypärää. Muakin ärsyttää, mutta ei sille mitään voi.

Eikö koulun taholtakaan ole mitään "vahvaa suositusta" tai vastaavaa painostusta?

Vierailija
12/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi väärin pakottaa? Meillä 8lk tyttö, jonka kanssa tästä on väännetty, mutta en tule antamaan lupaa ajaa ilman.

Vierailija
13/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan yläasteella kukaan puutu johonkin pyöräilykypärään. Siellä on huumenuoria, v7ritettyjä mopoja, lintsaavia nuoria, teiniraskauksia jne. eli ihan niitä oikeitakin ongelmia. Ja mä en äitinä voi valitettavasti kulkea teinini perässä kyttäämässä 24/7 onko kypärä päässä vai ei. Muuten on onneksi kunnon kansalainen, hoitaa hyvin koulun jne.

Vierailija
14/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun henkilökunnalla on vähän toisenlaiset murheet nuorista kuin joku pyöräilykypärä.

Vierailija
15/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina sanonut tollaisissa tilanteissa, että eri perheissä eri säännöt ja nämä ovat meidän perheen sääntöjä (mm.säänmukainen pukeutuminen.) Ja piste.

Vierailija
16/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas vaan kun lapsesi on teini. Luuketko, että menee rippikouluunkin kurikset jalassa?

Vierailija
17/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun henkilökunnalla on vähän toisenlaiset murheet nuorista kuin joku pyöräilykypärä.

Niin, maskit!

Vierailija
18/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin.

Vierailija
19/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koululla ole toimivaltaa koulumatkojen osalta. Poliisi ratsaa välillä nuorten mopoja, mutta ei mitään pyöräilykypäriä.

Vierailija
20/34 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koululla ole toimivaltaa koulumatkojen osalta. Poliisi ratsaa välillä nuorten mopoja, mutta ei mitään pyöräilykypäriä.

Lapsi voi traumatisoitua, jos joku käskee kypärän päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä