Kiropraktiikka kokemuksia
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia ja onko auttanut hakemaasi vaivaan?
Kommentit (42)
Minä suosittelisin käymään ensin ortopedillä ja selvittämään onko mihinkään manipulointihoitoihin (niksnaks) hyväksi mennä ensinkään. Saattaa olla syytä piipahtaa jopa magneettikuvassa eli parempi tutkia ennen kuin antaa hutkia jos sittenkään.
70 € maksoi mulla.
Kallistahan se on, mutta auttoi heti pahaan niskakipuun.
Mä koin, että rahat meni murren persiiseen eli hukkaan. Kävin Järvenpäässä eräällä lääkäriasemalla kiropraktikolla kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla istuin rintsikoissa haastateltavana suurimman osan ajasta. Sitten mahalleen pöydälle ja mies painoi käsillään 1-2 kertaa selkärankaani suurinpiirtein lapaluiden välistä. Se siinä. Hintaa tälle HOMMALLE tuli yhteensä about 150€. Kela ei korvaa mitään, koska kyseessä ei ollut kassaneidin mukaan sairauden hoito. Kiropraktikot kun eivät ole lääkäreitä. En siis suosittele. Panacod ja kävely ovat turvallisempia ja myös halvempia. Selkä ja iskias voivat oireilla välilevyn pullistuman eli välilevytyrän tms. takia. Siihen auttaa liikunta ja lääkkeet, ei nikamien niksauttelu tai selän silittely...
Mulla ihan samanlaiset negatiiviset kokemukset kuin viimeisellä kirjoittajalla. Parin minuutin hoidot, niks-naks, luennointia vähän, oma-apuliikkeitä saai kyselemällä kysyä ja kukkaro keveni 80 euroa/kerta. Turku, Suomen kiropraktikkokeskus. En suosittele.
kannattaa muistaa, että suomessa kriropraktikot ovat ihan puhtaasti puoskareita. joilla kuilla niistä saattaa olla jotain osaamista, mutta ne eivät kuulu meidän terveydenhuoltojärjestelmäämme. eli sä hoidatat itseäsi siellä ihan omalla vastuullasi.
on kävin kuopiossa hinta 75e 1tunti auttoi välittömästi fasettilukko ja s-nivel väärässä asennossa suosittelen koulutettua kiropraktikkoa ja ammattiliittoon kuuluvaa Tiina Leskistä
tarja koski-vähälä sonkajärvi
Kiropraktikot kuuluvat terveydenhuoltoon ja heillä on potilasvakuutus, kuten lääkäreillä. Valuutusmaksu on alhaisempi, koska korvattavia tapauksia (=potilasvahinkoja) on huomattavasti vähemmän.
Näinbainakin täällä Norjassa, jossa menin järjestelmän ohjaamana ensin kiropraktikolle, joka teki diagnoosin, antoi sairauslomaa ja hoiti minut kuntoon.
En suosittele Fraser Blissiä Bliss Cliniciltä Turusta.
Kävin kiropratkilolla ja hän survoi ja ähki kun käsittele selkärankaani. Lopulta selkäranka tuli ulos takapuolestani. Pahoitteli ja soitti ambulanssi.
Ei ole mulla auttanut koskaan. Kolmesti olen ottanut viiden käynnin sarjan ja aina on rahat menneet hukkaan. Enää en mene kiropraktikolle, vaikka joka kerta on kuitenkin kysessä ollut koulutettu kiropraktikko, DC. Mulla on pitkäaikaista vaivaa niskassa ja selässä, mutta ehkä just johonkin akuuttiin vaivaan siitä voi apua olla. Mieluummin käyn hierojalla tai naprapaatilla. Naprapaattikin avaa hyvin fasettilukkoja, mutta samalla saa myös rentouttavaa manipulaatiohoitoa toisin kuin kiropraktikolla, joka niksauttelee n. 20 minuuttia ja rahaa menee n. 70 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mulla auttanut koskaan. Kolmesti olen ottanut viiden käynnin sarjan ja aina on rahat menneet hukkaan. Enää en mene kiropraktikolle, vaikka joka kerta on kuitenkin kysessä ollut koulutettu kiropraktikko, DC. Mulla on pitkäaikaista vaivaa niskassa ja selässä, mutta ehkä just johonkin akuuttiin vaivaan siitä voi apua olla. Mieluummin käyn hierojalla tai naprapaatilla. Naprapaattikin avaa hyvin fasettilukkoja, mutta samalla saa myös rentouttavaa manipulaatiohoitoa toisin kuin kiropraktikolla, joka niksauttelee n. 20 minuuttia ja rahaa menee n. 70 euroa.
Minulla valitettavasti samanlaisia kokemuksia. Ei auta kroonisiin selkäkipuihin. Lisäksi niskan niksauttelun seurauksena minulle tuli niskaan ylimääräinen rahinaääni, joka kuuluu päätä käännettäessä.
Neurologi varoitti kiropraktikoista. Joutuu hoitamaan niiden vammauttamia vastaanotollaan. Menkää mieluummin fysioterapeutille.
Jos se olisi hyväksi, niin kai sillä hoidettaisiin potilaita sairaalassa?
Rahastusta tuo kiropraktiikka.. epätoivoissaan 5 krt kävin. En saanut mitään tietoa mikä selkääni vaivaa (vaikka oli kuvausta ja analyysiä, keskustelua jne.) enkä saanut mitään jumppaliikkeitä Kotona tehtäväksi tms. Tarjouksen sain, pikkasta yli parilla tonnilla vuosi ja olisi hintaan kuulunut liikkeitä, luentoja ja kiropraktikolla käyntejä. En tarttunut tarjoukseen ja kävin yhden kerran osteopaatilla, joka maksoi paljon vähemmän ja hän kertoi, että kyse on lihaksista eikä tarvitse olla huolissaan välilevyistä tai muista. Neuvoi samalla muutamat liikkeet ja katsoi, että ne menee oikein. Pojot siis osteopaatille tällä kertaa.
Eilen kävin kiropraktikolla,kotiin päästyä rajua oksentelua ja huimausta,jatkuen tänä aamuna,minulle passasi.Osteopaatilla tavallisesti käyn,eli palaan ns ruotuun,osteopaatilla käynnin jälkeen ei tarvi 2 päivää maata kipeänä ja katsella kun seinät pyörivät ympäriinsä.Niin,niskoja ei käsitelty.
Mulla oli lapojen väli ja niska jumissa. Osteopaatti, jolla oon yleensä käyny oli reissussa ja näin ollen jouduin akuutissa tilanteessa miettiin jotain toista vastaanottoa. Mulle suositeltiin kovasti erästä kiropraktikkoa, jonne sitten meninkin. Pääsin vastaanotolle 20 minuuttia myöhässä. Heppu kyseli kyllä aika huolella kaikenlaista vaivaan liittyvää ja muutakin. Sen jälkeen pritsille makaamaan ja samantien ilman mitään lämmittelyä tai hierontaa alkoi manipulointi tyyliin niks naks. Ensin hän käsitteli selän fasetit, joista ei kaikki lukot auenneet. Sitten siirryttiin käsitteleen niskaa. Heppu käänsi mun pään sivuttain ja paino samantien meneen. Kuulu hirvee rusahdus, jonka takia itse refleksinomaisesti pelästyin ja ähkäisin ja taisin vähän kiroillakin. Kaveri totes vaan, että hyvä merkki ku mies pystyy vielä puhumaan, mutta olin kyllä aistivinani, että hän tais vähän säikähtää itsekkin. Varsinkin kun hän ei sitten toista puolta alkanu edes rusauttaan. Varsinainen operaatio kesti muutaman minuutin ja hintaa sille tuli 80€. Tään kokemuksen jälkeen päätin, että en mee ikinä enää kiropraktikolle.
Pointtihan noissa jumeissa useinmiten on se, että lukkoja ja jumeja tulee niveliin sen takia koska lihakset on niin jumissa ja ne vääntää esim selkärankaa. Sitten kun varsinaista juurisyytä ei hoideta niin lukkot uusii samantien. Eli tollanen pelkkä niks naks meininki on yhtä tyhjän kans ja rahat pois hommaa. Osteopaatti, jolla käyn tekee ensin akupunktiohoidon ja sitte hieroo lihakset huolella elastisiksi ja vasta sitten manipuloi nivelet. Manipulointikin on paljo harkitumpaanja hellävaraisempaa. Sitten hän antaa vielä jumppa- ja venyttelyohjeet. Kun homma tehdään tolleen huolella ja juurisyyt poistamalla, niin lukot ei kovin äkkiä uusiudu varsinkin kun muistaa itse jumpata ja venytellä.
Onko kellään kokemusta neurokiropraktiikasta Hesassa tai Kouvolassa?
Kyllä mulla on hyvii kokemuksia, hän aina kertoo mitä tekee ja naksauttelee.
Mulla on sairaus missä nivelet menee lukkoon, paikoiltaan ja vääriin asentoihin, joten mulla tää toimii.
Olo paranee huomattavasti.
Eihän jokaiselle sovi kaikki hoitomuodot ja ihmisen pitää itse löytää ne itselleen.
Esim mulla ei hieronta tai akupunktio auta hölkäsen pöläystä kun ongelmat on nivelissä ja kiropraktikka nimensä mukaisesti on siihen suunnattua.
Sekä mulle ei sovi kipulääkkeet, joten panacod ja kävely ei toimi minulle.
Ei pidä silti haukkua jotain hoitomuotoa jos se ei itselle sovi, mutta tekijöissä ja firmoissa on suuria eroja, niistä voi kokemuksiaan jakaa.
Taitaa olla laajalla skaalalla hintataso?
ap