Totuus omasta alkon käytöstä :)
Laitetaanko nyt viikon juomat kehiin? Miten paljon käytät alkoholia viikossa, oikeasti? Ja miksi näin? Vai onko tästä jo tehty täällä rehellistä galluppia?
Kommentit (37)
En osaa sanoa viikkotasolla mutta 12-18 olutta päivässä ja perjantaina sekä lauantaina
kaljan lisäksi n.1litra viinaa/päivä.
N31.
Ennen tuli juotu usemmin ja joskus melko vähänkin kerralla, mutta nykyään pyrin käyttämään alkoholia vain harvoin ja humalahakuisesti.
Join viiniä viimeksi isänpäivänä pari lasillista.
Vierailija kirjoitti:
Join viiniä viimeksi isänpäivänä pari lasillista.
Lisään vielä että ensin meinasin kirjoittaa etten muista milloin olisin käyttänyt alkoholia, mut sit muistui mieleen tuo illallinen. N46
Olut, siideri tai lonkero 1-2päivässä ja viikonloppuina, perjantaina ja lauantaina puolenkymmentä vastaavaa.
Aika erilaisia vastauksia. Meitähän on toki joka junaan. Joillakin 20 annosta / Pv, joillakin kalja vuodessa.
Itse siis juon paljon viiniä. Ja myös viinapaukkuja, noin 2 pulloa viiniä +- 4 paukkua/ viikko. Arkena vähemmän, lomilla enemmän, jne
Ei se ehkä humalahakuista ole, tissuttelua vaan, mutta ei pullollinen vielä tunnu humalalta, eikä tee krapulaa.
AP
Eilen 2 kaljaa ja 3 siideriä. Huono olo ollut tänään.
Tällä viikolla olen juonut joka päivä keskiviikkoa lukuunottamatta vähintään kolme isoa kaljaa. Mutta toisaalta sitä ennen olin reilun kuukauden juomatta.
Siideri 0-3 krt vuodessa, välillä ei sitäkään. Kuoharilasillisen, jos on juhla.
Käytän viiniä ruuanlaitossa, mutta sekin voi olla alkotonta.
Rommi on hyvää leivonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika erilaisia vastauksia. Meitähän on toki joka junaan. Joillakin 20 annosta / Pv, joillakin kalja vuodessa.
Itse siis juon paljon viiniä. Ja myös viinapaukkuja, noin 2 pulloa viiniä +- 4 paukkua/ viikko. Arkena vähemmän, lomilla enemmän, jne
Ei se ehkä humalahakuista ole, tissuttelua vaan, mutta ei pullollinen vielä tunnu humalalta, eikä tee krapulaa.
AP
Se johtuu siitä että juot niin paljon, että sulla on aika kova toleranssi. Moni on viinipullosta jo aivan kännissä.
Juon 2 pulloa viiniä kuukaudessa maksimissaan. Pidän tarkoituksella useamman tipattoman kuukauden vuodessa.
Pullo (1/3 l) A-olutta
Tölkki (1/2 l) ykkösolutta.
Tänään olisi tehnyt mieli olutta, mutta en viitsinyt lähteä tuonne räntäsateeseen hakemaan. Onkohan laiskuus vai juoppous suurempi synti?
Juon alkoholia yleensä pikkujouluissa vähän enemmän. Tämä voi tarkoittaa mitä vain viinilasillisesta useampaan vahvaan drinkkiin. Riippuu fiiliksestä.
Jouluna otan joskus ruoan kanssa lasin viiniä ja illalla tilkan portviiniä. Harvoin saan juotua näitä loppuun.
Muulloin... No, 1-3 kertaa vuodessa erehdyn ostamaan kotiin siiderin tai oluen, josta juon kerran ja loput jää jääkaappiin, mistä ne lopulta päätyvät viemäriin.
Puoli litraa viiniä viitenä tai kuutena päivänä viikossa.
On snadisti paljon, muttei tätä passkaa muuten jaksa. Iisi nousta aamulla töihin, ei siinä mitään.
Juon joka viikonloppu lonkeroa 4-8 annosta. Ennen join pari kertaa viikollakin muutaman, mutta nyt olen päässyt siitä tavasta onneksi eroon. Tänään selvinpäin, huomenna taas korkattava. Haluaisin lopettaa alkon käytön mutta ei taida pystyä enkä nyt ota siitä stressiä
Se riippuu ihan viikosta, yleensä ei lainkaan. Nyt olen ollut 6 viikkoa kokonaan juomatta, mutta uutena vuotena menee todennäköisesti pari päivää kännissä ja noin 30-40 annosta alkoholia.