Totuus omasta alkon käytöstä :)
Laitetaanko nyt viikon juomat kehiin? Miten paljon käytät alkoholia viikossa, oikeasti? Ja miksi näin? Vai onko tästä jo tehty täällä rehellistä galluppia?
Kommentit (37)
Käytän alkoholia 1-3 krt vuodessa. Kerran tai pari kesämökillä ja kolmas kerta, jos sattuu tulemaan vastaan sellainen tilanne, että tarjotaan ja tekee mieli. Harvoin tekee.
Hyvin säännöllisesti lasi viiniä päivässä, 12-16cl. Joskus jää 1-2 päivää välistä.
1-2krt kuussa juon niin paljon kuin huvittaa eli 1-3 pulloa viiniä tai skumppaa vuorokaudessa.
N50
3-6 annosta viiniä yleensä kai keskimäärin. Joskus 0 joskus harvoin (ennen korona-aikaa) ehkä 9.
Miksi haluaisin keskustella alkoholin käytöstäni täällä? Mitä siitä saisin?
Vierailija kirjoitti:
3-6 annosta viiniä yleensä kai keskimäärin. Joskus 0 joskus harvoin (ennen korona-aikaa) ehkä 9.
Tämä oli siis viikkokulutus.
Kerran kuussa juon. Pullo viiniä ja pullo kuoharia riittää ja olen tillintallin ja kärsin 2 päivää krapulasta. Paria päivää ennen menkkoja mulle tulee kauhee alkoholin himo, muuten ei maistu ollenkaan.
Viime viikolla tissuttelin keskiviikkona lasin ja viikonloppuna 2 lasia viiniä päivässä (perjantaista alkaen eli 3 päivää). Nyt on menossa 1 kalja joka saa jäädä tän viikon ainoaksi.
Viime vkl 0,5l konjakkia+3 tölkkiä 5,5%, viikolla 10 tölkkiä 5,4%, nyt 0,7Jim Beam, 0,7Stoli, 0,7 punaviini, 0,7 kuohuviini (tämä sunnuntaina). Vähän isolta tuntuu, mutta yksin ei tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin keskustella alkoholin käytöstäni täällä? Mitä siitä saisin?
Miksi keskustella mistään täällä? Mitä sait tästä? Miksi edes avasit tätä otsikkoa?
Itse juon pullon viiniä pe ja toisen la :) Melkein joka vko.
Olen raitistunut alkkis ja sekakäyttäjä.
Aiemmin joka päivä känni tai kodeiinipöhnä. Nyt 7 vuotta täysraittiutta.
En pysty samaistumaan kohtuukäyttäjiin enkä tajua, miten suurin osa populasta osaa käyttää alkoholia kohtuudella. Oon sillä tavalla mielisairas tms.
Alkoholin kulutukseni on hyvin kausiluontoista. Jos vapaat sattuu viikonlopulle, tänä syksynä joka neljäs vkl vapaa, otan asian suhteen rennommin. Mutta jos on työviikonloppu, yksi saunajuoma saa kelvata. Arkipäivinä en yleensä viitsi alkoholia ottaa, vaikka vapaapäivä olisikin, kun on niin paljon kaikkea tekemistä. Mutta voisin kyllä ottaakin, ei vaan ole ollut tapana.
Nuoruusvuosien siiderit, lonkerot, kaljat, tequilat ja ihmeellisen nimiset ja väriset drinkit ovat vaihtuneet viineihin, gin toniciin ja viskiin.
En käytä viikoittain enkä edes vuosittain. Viimeksi olen juonut Kuopiossa vuoden 2019 lokakuussa yhden konjakin kahvin kanssa edustuspäivällisillä.
Juon keskimäärin kerran kuussa. Sillon voi mennä pullollinen viiniä tai useampi puolen litran olut.
Enintään 1 Kombutsa per viikko, alkoholia tässä merkissä < 0,5%
Siinä sulle totuus. Joka viikko ei sitäkään.
käytän niin vähän, että työpaikalla järjestetty op:n tekemä terveyskartoitus oli sitä mieltä, että minun kannattaisi puhua asiasta jollekkin, koska selvästi salailen jotakin. Juon siis lasin häissä ja toisen pikkujouluissa pari kertaa vuodessa.
N32
Olen ollut lähes alkoton nyt jo useamman vuoden. Kaverin häissä 2017 join viimeisen kerran enemmän. Siitä jäi niin karsea olo, että ei ole tehnyt mieli ottaa uusiksi. Siis en todellakaan mitään överikännejä, mutta tulen hyvin huonovointiseksi jo muutamasta annoksesta. Kesällä 2018 join n. puolikkaan mojiton (koska rakastan niiden makua), siitäkin tuli tosi kammottava olo. Nyt kesällä maistelin vähän viiniä (edelleen mausta pidän hyvinkin paljon), mutta sama kammottava, myrkytetty ja tokkurainen olo, joten eipä vaan kiinnosta. Eräälle lääkärille mainitsin asiasta ja hänen mielestään mun kroppa ei pilko alkoholia normaalisti tms. ja sitten muodostuu paljon aldehydiä joka tekee voinnin huonoksi, mutta en sitten tiedä mikä on totuus. Joka tapauksessa elämä raittiina on niin paljon parempaa! Suosittelen kokeilemaan miltä tuntuu, kun se tokkuraisuus ja sumuverho häviävät ja vaihtuvat kirkkauteen ja selkeyteen.
Erittäin vähän. Ei väkeviä , ei olutta tai siidereitä lainkaan. Viiniä muutaman kerran vuodessa.
Tänä vuonna tullut juotua max. 0,5 litraa siideriä ja 1 shotti.
En ole juonut sitten kesäkuun 2019 yhtään alkoholia.