Laihtuminen / muu ulkonäköön panostaminen - ihmisten suhtautuminen
Laihdutin paljon ja aloin huolehtimaan ulkonäöstä ja muutuin ulkonäöltä tosi paljon sen myötä. Suhtautuminen minuun on muuttunut mielestäni selvästi. Saa parempaa palvelua joka paikassa jne. En käyttäydy itse eri tavalla kuin ennen ja jopa unohdan sen että näytän ihan eriltä. Joskus oikein ihmettelen että kappas, miten näin hyvää palvelua ja sitten ajattelen että johtuuko se siitä että nykyään olen hyvännäköinen ja huoliteltu, kun ennen olin läski plösö.
Onko muut huomanneet samanlaista?
Kommentit (9)
2 - Kun olen vieläkin silti yhtä epävarma ja silti näin. Omasta käytöksestäni se ei ainakaan johdu. ap
Poikkeuksellisen kaunis tytärpuoleni sanoo usein saavansa asioita vain koska on niin kaunis. Hän on 13-vuotias nyt. Voi sanoa esimerkiksi sain kaupassa alennusta koska olen niin kaunis. Ei siis ollenkaan mahdotonta. Uskoisin että kauniita ihmisiä kohdellaan eri tavalla kuin rumia.
Selasin muutaman sivun tota blogia ja meinasin nukahtaa, järkyn tylsä blogi.
Joidenkin tuttujen on ollut vaikea kestää mun laihtumistani. Olen pudottanut kymmeniä kiloja, uusinut vaatteet ja hiukset. On vihjailtu anoreksiasta, vaikka olen yli kolmekymppinen järkevä ihminen. Joku kauhisteli, että posket on menneet lommolle ja olen vanhentunut. Kateellisten panettelua, luulen.
Ainakin vaatekaupoissa ja meikkiosastoilla saan parempaa palvelua kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:03"]
Joidenkin tuttujen on ollut vaikea kestää mun laihtumistani. Olen pudottanut kymmeniä kiloja, uusinut vaatteet ja hiukset. On vihjailtu anoreksiasta, vaikka olen yli kolmekymppinen järkevä ihminen. Joku kauhisteli, että posket on menneet lommolle ja olen vanhentunut. Kateellisten panettelua, luulen.
Ainakin vaatekaupoissa ja meikkiosastoilla saan parempaa palvelua kuin ennen.
[/quote]
Tuttavien mielestä olet saattanut muuttua itseriittoiseksi ihmiseksi. Kysy suoraan heiltä, onko jotain vialla.Tuntemattomat taas tekevät työtään kaupassa ja muualla ja siihen kuuluu asiakaspalvelu. Vai voitko verrata tiettyjä paikkoja ennen ja nyt?
Eiköhän nuo ajatukset kuitenkin ole korviesi välisessä tilassa kuitenkin?
Yleensä kehutaan kovasti, mikä on tavallaan loukkaavakin entistä minää kohtaan. Ainoa negatiivinen on yksi työkaveri, joka käyttää kaiken aikansa ja energiansa ulkonäköön ja treenaamiseen. Hän ei näköjään kestä, että joku muu nainen on "edes melkein" samoilla sfääreillä. Ei sano mitään, on muuttunut tympeäksi. Pelkää oman glooriansa vähenevän, jos hän ei saakaan olla ainoa kuningatar töissä. Todellisuudessa olen häneen verrattuna aika plösö, mutta selvästi parantunut kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:19"]
Yleensä kehutaan kovasti, mikä on tavallaan loukkaavakin entistä minää kohtaan. Ainoa negatiivinen on yksi työkaveri, joka käyttää kaiken aikansa ja energiansa ulkonäköön ja treenaamiseen. Hän ei näköjään kestä, että joku muu nainen on "edes melkein" samoilla sfääreillä. Ei sano mitään, on muuttunut tympeäksi. Pelkää oman glooriansa vähenevän, jos hän ei saakaan olla ainoa kuningatar töissä. Todellisuudessa olen häneen verrattuna aika plösö, mutta selvästi parantunut kuitenkin.
[/quote]Sorrut itse samaan eli vertailuun eli kilpailuun.
Olen huomannut saman, mutta oletan, että käyttäydyn itse hieman itsevarmemmin ja oletan, että se on myös osasyynä erilaiseen kohteluun.