Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koti, uskonto ja isänmaa ovat nykyään niin halveksuttavia?

Vierailija
04.12.2020 |

Koti on paikka missä ladataan akkuja yhdessä rakkaiden kanssa ja eletään elämä myötä ja vastoinkäymisineen. Uskonto tuo elämään jatkuvuutta juhlineen ja rituaaleineen, on joulu, vauvan kaste, rippijuhla, häät ja hautajaiset, sunnuntai on pyhä, hetki rauhoittumiseen.
Isänmaa on jotain yhteistä, jonka vuoksi tehdään töitä ja uhrauksia, jotta seuraavilla sukupolvilla olisi hyvä jatkaa elämää tässä maassa. Miksi nämä on nyt tehty naurunalaiseksi?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat konservatiivisia arvoja.

Ne ovat pahoja, koska mennyt maailma on paha, patriarkkojen maailma.

Vierailija
2/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat Kokoomuksen arvot, jotka ovat jo unohtaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on ihan jees, mutta olen apateisti, uskonnolla ei siis ole sijaa elämässäni. Isänmaa ei ole mun juttuni. En koe mitään erityistä yhteistä juttua esim. sinun kanssasi. Kannatan EU:n syventämistä liittovaltioksi, jotta lapsillani olisi hyvä jatkaa elämäänsä tässä maailmassa.

Vierailija
4/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu uskonnosta. Yhtä uskoa kumartavat kaikki ateistikommareista feministeihin.

Vierailija
5/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienosti kirjoitit ap, ainakin itselle nuo ovat tosi tärkeitä edelleen ja haluan uskoa että muitakin on, joille perinteiset arvot ovat rakkaita.

Vierailija
6/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun aikoja, saatanan tekosia

Vierailija
7/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pk seudun punavihreä madätys ajaa tilalle eu-liittovaltiota, feminismiä ja muuta hörhöilyä.

No miten selität että minulle, feministille, nuo arvot ovat tärkeitä? Eu-liittovaltiota en kannata. Ja feminismi ei ole hörhöilyä, se on perusihmisoikeuksien puolustamista.

Pk-seudulla lienee Kokoomus suurin puolue. 

Vierailija
8/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti ja isänmaa ovat hyviä arvoja.

Uskonto vain nille, jotka sen haluavat. Ei tuputtamista kiitos.

Vierailija
9/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun aikoja, saatanan tekosia

Joopa joo. Arvothan ei ketään pelasta. Uskonto ei ketään pelasta. Vain Jeesus pelastaa.

Vierailija
10/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole halveksuttavia. Ne eivät koskaan olleet halveksuttavia. Kysymyksesi ap kai lienee se, kannattaako vastuuttomien tai hämmentyneiden yksilöiden älämölöä kuunnella. En minä vain kuuntele. He kuitenkaan tee mitään järkevää kenenkään eteen.

Vierailija
11/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti on ihan jees, mutta olen apateisti, uskonnolla ei siis ole sijaa elämässäni. Isänmaa ei ole mun juttuni. En koe mitään erityistä yhteistä juttua esim. sinun kanssasi. Kannatan EU:n syventämistä liittovaltioksi, jotta lapsillani olisi hyvä jatkaa elämäänsä tässä maailmassa.

Hyi helevetti, mutta kai sullakin on oikeus mielipiteeseesi:(

Vierailija
12/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pk seudun punavihreä madätys ajaa tilalle eu-liittovaltiota, feminismiä ja muuta hörhöilyä.

No miten selität että minulle, feministille, nuo arvot ovat tärkeitä? Eu-liittovaltiota en kannata. Ja feminismi ei ole hörhöilyä, se on perusihmisoikeuksien puolustamista.

Miksi et ole egetaliristi joka aja kaikkien tasa-arvoa? Feminismi on misandriaa ja joka pitää sotaveteraanejakin ja 5v pikkupoikia kaiken pahan alkuna.

Vierailija
13/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus muuttui vasemmistopuolueeksi 1987. Feminismi on misandriaa, ei ihmisoikeuksien ajamista.

Vierailija
14/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koti on arvoissani hyvin korkealla edelleen.

Uskonnoton olen nykyään.

Isänmaakin tuntuu melkoisen tärkeältä mutta ajatus maailmankansalaisuudestakin kiehtoo.

Vierailija
15/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kannatat liittovaltiota mutta me muut emme. Olet häpeäksi sotaveteraaneille.

Isoisäni oli 5 vuotta sodassa aikanaan. Kun hän tuli takaisin, hän ensi töikseen erosi kirkosta ja liittyi kommunistiseen puolueeseen.

Vierailija
16/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns nationalistit eli siis rasistit yrittävät omia nämä termit. Isänmaa on todella epäselvä termi, joten helppo rassejen ottaa omakseen. Junes Lokka on marokkolainen mutta kuitenkin arvostettu isänmaalalainen koska rasistimölisee. Uskontokin on aika helppo omia, persu uskiksilla on oma kristinuskonsa, omine rasistivivahteineen. Kotia on vaikeampi omia. Ehkä koti voisi olla suojalinnake nasseja vastaan.

Vierailija
17/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on uskonnonvapaus se tarkoittaa kaikkia uskontoja saa harjoittaa tai olla harjoittamatta. en ymmärrä miksi tuo ap sanonta niin vahvasti mieletään kristittyjen eduksi.

Ennenkaikkea sitä käytetään verbaalisena lyömäaseena muita uskontoja tai ateismia kohtaa.

Vierailija
18/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonnin yliopistossa konservatiisilla nuorilla miehillä on motto: "uskonto, tiede ja veljeys"

Siis tuolla kasvatetaan tulevia kristillisdemokraattisen puolueen poliitikkoja. Naisia ei helpolla oteta messiin.

Vierailija
19/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto tosiaan joutaa jo tuosta "pyhästä suomalaisesta kolminaisuudesta" pois. Pelkkää satua.

Vierailija
20/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niitä ei pitäisi tarkastella yhtenä klimppinä.

Kyllä kotia moni arvostaa. Toivon kuitenkin, ettei palaa esim. se ajattelu, että lähisuhdeväkivalta on kodin seinien sisäinen asia, johon ulkopuolisten ei pidä puuttua.

Uskonnottomia on paljon. En minä heille halua uskontoa pakkosyöttää, vaikka en itse olekaan uskonnoton.

Isänmaan määritelmääsi sisältyi "jotain yhteistä, jonka vuoksi tehdään töitä ja uhrauksia, jotta seuraavilla sukupolvilla olisi hyvä jatkaa elämää". Minä haluan ajatella tuon laajemmin kuin vain tässä omassa maassamme asuvien kannalta. Miksi minun pitäisi uhrautuvuuteni vain suomalaisiin rajata? 

Arvostan kyllä suomalaista yhteiskuntajärjestelmää ja haluan omalta osaltani auttaa sen voimassa pysymistä.

"Isänmaallisina" valitettavasti esiintyy usein öyhöttäjiä, jotka lähinnä keskittyvät pilkkaamaan muita kansakuntia. Se tuskin on omiaan nostamaan isänmaallisuuden arvostusta.