Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi koti, uskonto ja isänmaa ovat nykyään niin halveksuttavia?

Vierailija
04.12.2020 |

Koti on paikka missä ladataan akkuja yhdessä rakkaiden kanssa ja eletään elämä myötä ja vastoinkäymisineen. Uskonto tuo elämään jatkuvuutta juhlineen ja rituaaleineen, on joulu, vauvan kaste, rippijuhla, häät ja hautajaiset, sunnuntai on pyhä, hetki rauhoittumiseen.
Isänmaa on jotain yhteistä, jonka vuoksi tehdään töitä ja uhrauksia, jotta seuraavilla sukupolvilla olisi hyvä jatkaa elämää tässä maassa. Miksi nämä on nyt tehty naurunalaiseksi?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti on ihan jees, mutta olen apateisti, uskonnolla ei siis ole sijaa elämässäni. Isänmaa ei ole mun juttuni. En koe mitään erityistä yhteistä juttua esim. sinun kanssasi. Kannatan EU:n syventämistä liittovaltioksi, jotta lapsillani olisi hyvä jatkaa elämäänsä tässä maailmassa.

Vastustan EUn syventämistä liittovaltioksi.

En kannattanut koskaan Kolmatta Valtakuntaakaan.

EU:n liittovaltio on erään AH:n unelmoima Neljäs Valtakunta. Suomen paikka ei ole siellä!

Olet aivopesty perseenreikäpersu.

Eu:n liittovaltio on Winston Churcillin unelma. Winston Churchill keksi EU:n.

Vierailija
62/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vapaus, veljeys ja tasa-arvo ovat parempia arvoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006664250.html

Vierailija
65/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
66/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Isänmaallisuus on tärkeää. Minulla tämäkin palautuu uskoon: Jumala on antanut meille tämän maan, jossa asua. Isänmaallisuus ja oman kansallisvaltion itsenäisyyden puolustaminen, oman kielen ja kulttuurin vaaliminen eivät ole muukalaisvihaa tms.

Minäkin olen kristitty, mutta en usko tuossa samoin kuin sinä. Tällä maapläntillä, jota nykyisin Suomeksi kutumme, on jääkauden jälkeen ehtinyt elää useita eri kansoja, eikä Jumala ole tämä mitenkään erityisesti juuri meille tämänhetkisille asukkaille antanut. Tai suomalaisille ylipäätään. Suomalaiset ovat tänne aikoinaan tullessaan tyrkkineet muita pois tieltä.

Kansallisvaltio on aika myöhäinen aate, vasta 1800-luvulta. Valtio voi onnistua olematta kansallisvaltio. Rakastan suomen kieltä, joka on äidinkieleni, mutta onhan täällä muitakin kieliä äidinkielenään puhuvia.

Suomalainen yhteiskunta on kyllä kohtalaisen hyvin toimiva, ja haluan sitä kyllä puolustaa. Ja samalla kehittää edelleen, koska ei se täydellinen ole. Itsenäisenä se kehittäminen onnistunee parhaiten, mutta valtion itsenäisyyttä sinänsä en pidä minään arvona. Voisin olla osa jotain suurempaakin itsenäistä valtiota, ja kai sekin onnistuisi, että vaikka tämä entisen Länsi-Suomen läänin alue itsenäistyisi omaksi valtiokseen. 

Vierailija
68/68 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pk seudun punavihreä madätys ajaa tilalle eu-liittovaltiota, feminismiä ja muuta hörhöilyä.

No miten selität että minulle, feministille, nuo arvot ovat tärkeitä? Eu-liittovaltiota en kannata. Ja feminismi ei ole hörhöilyä, se on perusihmisoikeuksien puolustamista.

Pk-seudulla lienee Kokoomus suurin puolue. 

Kokoomus muuttui vasemmistopuolueeksi 1987. Feminismi on misandriaa, ei ihmisoikeuksien ajamista.

Kokoomuksen linja muuttui kovemmaksi 1987.

Maksullinen koulutus ja Minä juon nyt kahvia.