Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö mielestänne sallia toimeentulotukea saaville perheille lasten säästötilit esim. opiskeluaikaa varten?

Vierailija
04.12.2020 |

Tänään juuri oli lehdessä juttua siitä, että yhä useampi säästää tai sijoittaa lapsille. Toimeentulotukea saava perhe ei tällaista voi tehdä, edes siinä tapauksessa, että saisi kuukausittain tai edes joka kuukausi jonkun summan nipistettyä säästöön. Tai säästää voi toki vaikka pöytälaatikkoon, mutta siitä tulee sitten ns. "pimeää rahaa". Mitä mieltä olisitte, pitäisikö sallia se, että voisi säästää lapsille vaikka opiskelua varten sellaiselle tilille, jota ei voi käyttää ennen lasten opiskeluaikaa? Tarkoitan siis, että tällaista säästöä ei sitten huomioitaisi toimeentulotuessa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tukia hakee, ei pidä olla säästöjä eikä omaisuutta.

Kela on itse sanonut että voi säästää jos voi todistaa rahojen olevan toimeentulotuesta säästettyjä ja sitten päättää sen perusteella. Ongelma on että se on aina tulkinnanvaraista ja kun jollain kelantädillä on huono päivä niin säästöt katsotaankin tuloiksi ja taas menee monen kuukauden rahat.

Kela ihan itse sanonut... Plääh.

Jos esim työkkärituista on ollut varaa säästää etelän matkaan niin olkoot.

Sitä en ymmärrä, että omistuskämppiin saa asumistukea ja jos säästöjä on kymppitonneja... ei vaan sovi mun ajatusmaailmani kanssa yhteen.

Vierailija
22/22 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uussuomalainen säästää Sossun rahat ja lähettää pikasiirtona kotimaahansa sukulaisille tai omalle tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme