Käsittämättömimmät blogiyhteistyöt
Ymmärrän kyllä että bloggaajat mainostavat yhteistyön merkeissä saamiaan tuotteita mutta välillä ainakin mulla menee yli ymmärryksen mitä kaikkea mainostetaankaan kun saadaan jotain ilmaiseksi, nyt tuoreimpana esimerkkinä Adalmina's Secretin Kikkoman-yhteistyö :D Joskus taannoin Mona's Daily Style esitteli Lambin kosteuspyyhkeitä. Varmasti hyviä tuotteita molemmat mutta jos mulla olisi blogi niin en taatusti mainostaisi ko. tuotteita siellä :) Mitä muita erikoisia yhteistyöjuttuja teille muistuu mieleen? Ja ennen kuin joku kommentoi että olen kateellinen niin en ole, saan kyllä soijakastiketta kosteuspyyhkeitä kaupastakin :D
Kommentit (189)
tuskin ne pelkkää soijaa siitä saa, vaan ihan rahaa..
Väriä vaihtavat halpiskynttilät, taisi olla useammassakin blogissa syksyllä.
Life of Silja ja silmälasit, vaikkei käytä ees silmälaseja.
Joku bloggaaja mainosti jotain yhteistyö-hampaanvaalennustahnaa, ja irvisti (tekohymyili, ilman että hymy loisti silmistä saakka) kuvissa niin pelottavan näköisenä että en varmasti uskalla koskea tuotteeseen jos sen kemikaalit aiheuttavat samanlaisen kauhuleffailme-krampin minun naamaan!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:07"]
Väriä vaihtavat halpiskynttilät, taisi olla useammassakin blogissa syksyllä.
[/quote]
Eiks tää ollut Buzzador-kampanja?
Bloggaaja Teekupponen taisi saada vuoden yhteistyövessapaperit jos nyt oikein muistan.
Adalminalla oli myös Friendtex-yhteistyö, joka oli vielä käsittämättömämpi kuin tämä Kikkoman, mun mielestä. Soijakastiketta A sentään varmasti käyttää, Friendtexin vaatteita ei varmasti. Tämä tuli hyvin esille siitä tekstistäkin. Mun mielestä huonoa mainosta noille brändeillekin, jos valitsevat ihan vääränlaisen bloggaajan mainostajakseen.
Xenia ja Elovena valmispuurot! No, ehkä se sokruhöttö sopii hyvin hänen lifestyleensä...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:13"]
Bloggaaja Teekupponen taisi saada vuoden yhteistyövessapaperit jos nyt oikein muistan.
[/quote]
Kai hänellä joku arvostelu oli vessapaperi X:n ominaisuuksista lbogissaan, kuvien kera?
Musta se on kaikista käsittämättömintä että jos se yksi keskusteltu blogikoti on pelkkä mainoskulissi eikä siellä oikeasti asu kukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:10"]
Joku bloggaaja mainosti jotain yhteistyö-hampaanvaalennustahnaa, ja irvisti (tekohymyili, ilman että hymy loisti silmistä saakka) kuvissa niin pelottavan näköisenä että en varmasti uskalla koskea tuotteeseen jos sen kemikaalit aiheuttavat samanlaisen kauhuleffailme-krampin minun naamaan!
[/quote]
tää taisi myös olla Adalmina...
Noloimmat on mun mielestä olleet se adalminan soijajuttu ja xenian puuromainostaminen, se tekstikin niissä oli ihan outoa, soija maistuu hyvältä, puuro laittaa vatsan toimimaan, jotain tuollaista kornia, ehkä siihen on ihan syynsä, että mainoksilla on ammattikirjoittajat.
Ei kaikissa Elovenan puuroissa (valmis/mikro) ole ollenkaan sokeria? Ei ainakaan tossa oo mitä me syödään, Elovena luomu pikapuuro. Vain kaura+suola.
No musta oli ainaski hassua et mamigogo lähti sinne pampersreissulle ja vielä mainosti niitä blogissaan.
Human not a sandwich-iina mainosti joskus hampaidenvalkaisua ja hymyili "jälkeen" kuvissa niin, että hirvittävän laikukkaan hampaat loisti. Tommosen mainostuksen jälkeen en uskaltais kävellä ees ko valkaisulafkan ohi =D
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:36"]
WTD-Nata ja HK:n leikkeleet alle puoli vuotta sen jälkeen, kun julisti vegebodariruokavaliotaan blogissa ja puhui myös juuston ja kananmunien jättämisestä pois eettisistä syistä.
[/quote]
Tää on aika paha.
Mulle on jäänyt mieleen moumoun ja jonkun kuukautissuojamerkin yhteistyö. Ei se tosin ole niin käsittämätön ottaen huomioon että moukku mainostaa ihan kaikkea.
Mun tietojen mukaan noista blogimainoksista harvoin saa ihan oikeaa riihikuivaa rahaa vaan juuri tuotelahjoja tai lahjakortteja. Jos raha vaihtaa omistajaa niin se on monimutkaisempi juttu mainostajalle eikä silloin voi bloggaajakaan jättää "epähuomiossa" verottajaa huomioimatta. Lehtien mainoksissakaan ei läheskään aina raha kulje vaan palvelukset. Siksi niissä pieni piiri pyörii;) Taitaa muuten kesän jälkeen mainostus loppua monessa paikkaa kun firmojen budjeteista ei löydy niihin varoja.
Mitä te luulette että jostain keksimainoksesta tienaa?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:17"]
Crocs ja Karla All I ever wanted. Eivät istuneet millään yhteen.
[/quote]
Ai mun mielestä sopi oikein hyvin. Voin kuvitella niiden tyttöjen jaloissa ja Karlan omissa, sairaalatyöntekijät tykkäävät crocseista:)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:24"]
Sillon joskus 2010 (tai tolloin, muutamia vuosia sitten) kun oli Tradedoubler-villitys, niin blogeissa oli linkkejä ties mihin Ikean lihapulliin sun muihin. Mungoanna ja Too Fast For Love Meri hehkutti just jotain jugurtteja ja hernekeittoja ja patikointisaappaita. Mikään ei tuntunu olevan off limits - varmaa Kodin putkimieskin löyty jonkun linkin takaa.
[/quote]
Joo eikä mitään mainintaakaan siitä, et se olis mainos. Mietin aina et miks vitus nää linkittää lihapullia blogeihinsa. :D
No kertoisiko tuo siitä millaiset tahot sitä yhteistyötä heidän kanssaan tekevät? Mille tasolle heidät on rankattu. Tuskin kumpikaan tekisi yhteistyötä Kikkomanin tai Lambin kanssa jos voisivat valita oman blogin aihealueeseen liittyviä yhteistöitä vaikkapa joltakin luksusta myyvältä yritykseltä.