Miten voi tavata ystäviä ilman syömistä?
Olen tiukalla VLC-dieetillä, koska olen sairaalloisen ylipainoinen. Olen lääkärin valvonnan alaisena. En todellakaan saa syödä mitään muuta kuin niitä VLCD-pirtelöitä.
Tätä kestää 12 viikkoa. Miten ihmeessä pystyn näkemään ketään kavereita, kun joka tapaamiseen liittyy aina syöminen? Mennään ravintolaan, mennään kahville, tavataan jonkun luona.. Aina!
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:39"]Olen tiukalla VLC-dieetillä, koska olen sairaalloisen ylipainoinen. Olen lääkärin valvonnan alaisena. En todellakaan saa syödä mitään muuta kuin niitä VLCD-pirtelöitä.
Tätä kestää 12 viikkoa. Miten ihmeessä pystyn näkemään ketään kavereita, kun joka tapaamiseen liittyy aina syöminen? Mennään ravintolaan, mennään kahville, tavataan jonkun luona.. Aina!
[/quote]
Tai sitten juot kivennäisvettä, vihreää teetä, syöt vihreän salaatin tms.
Eikös kahvillekin voi mennä syömättä mitään? Juo vaikka teetä, sen ääressä ehtii hyvin rupatella (luulisin että sitä saa juoda, teessä kun ei ole kaloreita... ellei sitten ympäröivä ruoka toimi liiallisena ärsykkeenä). Leffaan, lenkille, uimaan vaikka? :)
No litkit semmoisen pirtelön, tai sitten jotain kaloritonta juomaa.
Eikö ystäville voi ihan suoraan kertoa dieetistä? Jos tapaatte jonkun kotona, ota pirtelöt mukaan. jos muut syö, juot vettä tai teetä tms. Ja voithan ehdottaa, että tapaamisen pääpaino olisi jossain muussa kuin syömisessä. Eiköhän ystävätkin halua tukea sun dieettiä.
Kerrot ystävälle tilanteesi, varmasti ymmärtää. Tapaatte jommankummn luona tai menette elokuviin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:39"]
Mennään ravintolaan, mennään kahville, tavataan jonkun luona.. Aina!
[/quote]
Ravintola voi olla vähän hankala toteuttaa syömättä sieltä listalta mitään, mutta kahvilassa ei ole lainkaan pakko puputtaa pullaa ja keksiä, vaikka olet itsellesi opettanut sellaisen tavan. Siellä "jonkun luona" sinua tuskin pakotetaan syömään.
Jos olet sairaalloisen lihava, niin ihan varmasti ystäväsi kannustavat sinua laihduttamaan. Jos eivät, niin eivät kyllä mitään ystäviä ole.
Mikä se ongelma oli?
"kahvilassa ei ole lainkaan pakko puputtaa pullaa"
Olisiko ap lihava jos pystyisi hallitsemaan itseään? tuskin...
Sama kun lopetat tupakoinnin niin et mene tupakkakopille seuraksi tai osta tupakkia laukkuun
Jahas, siis miten voi tavata ystäviä syömättä? No, menee johonkin muualle kuin ravintolaan. Niin helppoa se on.
Jos teillä on usein tapana tavata mättämisen merkeissä, mitäpä jos ehdottaisit nyt jotain muuta?
Järki hoi...
Tuo on asia, jota joudut miettimään myös jatkossakin. Noilla tapaamisilla syö helposti huomaamatta turhia kaloreita ja sun painonhallintaprojekti tietysti jatkuu vielä pussikuurin jälkeenkin. Keksikää yhdessä tekemistä, mihin ei liity syöminen. Tai mihin voi kumpikin ottaa omat eväät. Kesä tulee, puistoon, rannalle, kävelylle, taide- tms näyttelyyn, kirjastoon tms. Onhan näitä, eikä aina tarvitse mennä kahville sen päälle. Tai juo vettä...
En ymmärrä, miksi ihmiset tekevät asioista aina näin hankalia.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:59"]
"kahvilassa ei ole lainkaan pakko puputtaa pullaa"
Olisiko ap lihava jos pystyisi hallitsemaan itseään? tuskin...
Sama kun lopetat tupakoinnin niin et mene tupakkakopille seuraksi tai osta tupakkia laukkuun
[/quote]
Niin, totta tuokin. Jos ei kerta kaikkiaan pysty estämään kättään lappamasta sokeria ja rasvaa suuhun, ei ehkä pidä mennä sokerin ja rasvan lähelle.
Syömistä ei kuitenkaan voi lopettaa kokonaan, joten sinänsä nuo eivät ole ihan verrattavissa. Pullan mussuttamisen toki voi lopettaa.
Ongelma tuntui kuitenkin olevan se, että on aivan pakko syödä ystäviä tavatessa. Eikä millään keksinyt, miten voisi olla syömättä seurassa. Ratkaisu on niin yksinkertainen, ettei lapa sitä ruokaa suuhun. Vaikeaa se voi olla jos on tuollaiseen itsensä totuttanut, mutta ei mahdotonta.
Mun yhdellä tutulla on suolistosairaus joka on välillä niin pahana, ettei voi syödä mitään vaan juo vain apteekin NutriDrinkkejä. Tapaa kavereita ihan normaalisti (ellei kivut estä) ja juo sitten niitä omia juomiaan kun muut syö. No problem.
Ja luulen että kaverisi kyllä tietävätä että olet lihava ja ymmärtävät täysin dieettisi jos kerrot siitä.
Menkää lenkille. Ei maksakaan mitään.
Kust ystävät sun luo, mutta ei mitään tarjottavia. Jutella voi ilman syötävääkin!
Se on kyllä totta, että kavereiden tapaamiseen liitty usein jonkin sortin syöminen tai juominen. Itse en edes muista milloin olisin viimeksi tavannut kavereita ilman, että jossain välissä käytäisiin haukkaamassa jotakin, vaikka itse tapaamisen tarkoitus olisikin jokin muu juttu. Aina sitä vaan jossain vaiheessa ajautuu esimerkiksi kahvilaan. Itse tekisin vaan niin, että joisin pelkät kahvit tai teetä, näitähän voi pussikuurillakin juoda. Kertoisin kaverille ihan rehellisesti pussikuurista, niin ei tarvitse ihmetellä.
Joo, miksi siitä pussikuurista ei voisi kertoa. Ylipaino kun on asia, jonka näkee päällepäin. Jos minulla olisi sairaalloisen ylipainoinen ystävä, pitäisin paheksuttavana sitä kalorien mättöä. Pyrkimystä laihduttaa pitäisin iloisena asiana, tietäisin, että ystävä viimein yrittää pitää itsestään huolta.
No keksi ihmeessä jotain muuta, ja kutsu ystäväsi itse. Vaikka kävelylle, keilaamaan, elokuviin. Sanot reippaasti, ettet voi nyt syödä, piste.