Lapsi ei saa tulla enää meille
Jännää. Kaverin lapsi oli meillä ekaa kertaa sunnuntaina kylässä. Kaikki meni hyvin. Lapsi oli kysynyt kaverilta uudestaan eilen, että voisiko tulla meille, niin kaveri oli sanonut:" Äiti ei päästä mua enää."
Miksi? Eivät riidelleet, sai ruokaa ja kaikki meni hyvin..
Ajatteleekohan äiti etten jaksa ottaa, kun aiemmin olen pari kertaa joutunut kieltämään lasta tulemasta meille, kun on ollut menoa..
Kommentit (34)
No ehkä lapsen pitää olla joskus kotonakin. Tuskin tarkoittanut ettei enää ikinä :D Minkä ikäiset lapseta.
Kun näet äitiä, kerro, että meidän Maija ja teidän Kaija viihtyivät tosi hyvin yhdessä viimeksi ja oli kiva katsoa, kun leikit sujuivat heillä tosi kivasti. Kysy, tulisiko Kaija toistekin leikkimään.
5-vuotiaista lapsista kysymys. -ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:32"]Kun näet äitiä, kerro, että meidän Maija ja teidän Kaija viihtyivät tosi hyvin yhdessä viimeksi ja oli kiva katsoa, kun leikit sujuivat heillä tosi kivasti. Kysy, tulisiko Kaija toistekin leikkimään.
[/quote]
Täytyy kysyä :)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:35"]Oliko teillä sotkuista?
[/quote]
Ei?
Voisiko tuo "äiti ei päästä mua enää" tarkoittaa vain kyseistä päivää? Äidin mielestä myöhäistä lähteä kaverille enää?
Tuon ikäiset voi muotoilla lauseet vähän miten sattuu. :)
5-vuotiaina ainakin omat lapseni käyttivät aikamääreitä miten sattuu. Lapsi on voinut tsrkoittaa, että tänään ei pääse tai oma lapsesi välittänyt viestin väärin.
Mietin vaan teinkö jotain väärin. Lapsella oli ekaa kertaa kylässä kaveri ilman vanhempaa. Yleensä meillä kyläilee vain minun ystäväni lapsineen.. siksi vaan mietin että oliko väärin tarjota ruokaa tms -ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:03"]Mietin vaan teinkö jotain väärin. Lapsella oli ekaa kertaa kylässä kaveri ilman vanhempaa. Yleensä meillä kyläilee vain minun ystäväni lapsineen.. siksi vaan mietin että oliko väärin tarjota ruokaa tms -ap
[/quote]
Huoh. Lasten sanomisia ei tarvitse ottaa niin tosissaan.
No voithan ystävälliseen sävyyn kysyä kaverin äidiltä tyyliin: "Tosi kiva kun teidän lapsi on käynyt meillä kylässä. Meidän lapsikin on tykännyt. Voisiko teidän lapsi tulla joskus uudestaankin meille?"
Jos äiti vastaa, että ei se kyllä käy, niin voit sanoa, että "sepä harmi. Minun mielestäni näillä lapsilla on synkannyt hyvin. " tjms ja vähän udella syytä.
Näin saisit kuulla vähän äidinkin omaa mielipidettä asiaan eikä vain lapsen suusta kuullutta kommenttia. ;-)
:----DD huomaa että aloittajan lapsella ollut ekaa kertaa kaveri kylässä. :D äidistä yhtä jänskää kuin lapsesta.
No meilläkin 5-vuotias sanoo, ettei saa päiväkodissa ikinä ruokaa ja että aikuiset vaan saa syödä. En ihan usko.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:11"]No meilläkin 5-vuotias sanoo, ettei saa päiväkodissa ikinä ruokaa ja että aikuiset vaan saa syödä. En ihan usko.
[/quote]
XDDD
Meidän nelivuotias sano kerran että tarhakaveri ei tule enää IKINÄ tarhaan.
Oikeasti oli ollut pari päivää kipeänä. :D
Siis oli sunnuntaina kylässä ja keskiviikkona kärtettiin uudestaan kylään?
Kannttaa uskoa kaikki mitä viis vee sanoo