Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen surullinen siitä, että ihmiset eivät ajattele itse

Vierailija
17.04.2014 |

Nythän ihmiskunta tulee menemään aina vaan huonompaan suuntaan ja hukumme paskaan, niin ihmispaskaan kuin muuhunkin paskaan.

Tälläkin palstalla on nähtävissä sellainen ilmiö, että jos joku haluaa vakuuttaa muut jostain vaikka miten tyhmästä mielipiteestään, moraalittomasta tai ilkeästä, niin hyvin usein  se onnistuu tosi helposti. 

Esimerkiksi ihmiset helposti peukuttavat samoin kuin ensimmäinen peukuttaja uskalsi peukuttaa.

Tai jos joku tekee aloituksen ja vastaa nopeasti pari kertaa itse itseään kannattavaa näkemystä, niin saa useimmiten lauman taakseen hyvin hyvin helposti vaikka esittäisi miten aivotonta roskaa, moraalitonta, tai tukisi kiusaamista, mutta sillä tavalla, että ei suoraa hauku jotain vaan esittää tyhmän tarinan jossa kertoo manipuloivalla tavalla naurettavuuksia.

Toki joskus palstalla on joku joka ajattelee itse, näitä ihmisiä on vähemmän kuin yksi kymmenestä tai yksi kahdestakymmenestä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä tilanteessa ne, jotka ovat kiinnostuneita vaikuttamisesta ja vallasta, saavat tehdä mitä haluavat.

Koska useimmiten ne, joilla on asiatietoa ja älyä, eivät ole.

Vierailija
2/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu sä olet typerä ap. Ehkä sä vaan suollat ihan käsittämätöntä PASKAA jota ei voi kuin ALAPEUKUTTAA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:41"]

Esimerkiksi ihmiset helposti peukuttavat samoin kuin ensimmäinen peukuttaja uskalsi peukuttaa.

[/quote]

Juuri tämän takia yläpeukutankin heti ensimmäisenä omia kommenttejani. Samoin katusoittajat laittavat jo valmiiksi rahaa rahankeräysastiaansa. Esimerkin voima toimii siinäkin.

Muutoin samaa mieltä tekstisi kanssa.

Vierailija
4/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on ap, että iso osa menee ilman ihmeempää ajattelua laumassa, kun se on helpompaa ja sosiaalisesti hyväksytympää niin. Löydäpä ne helmet sieltä täältä harvasta, jotka niin ei aina oman ajattelukykynsä sekä oman tahtonsa johdosta tee, niin sitten ainakin lähi-ihmistesi kanssa voit olla hyvällä mielellä ja saadakin siitä jotain.

Olen siis aika useinkin samaa mieltä; ihmiskunta on täynnä munatonta loputtoman puuduttavia apinamaisia sosiaalisia todella manipulatiivisia ällöjä pelejään pelailevia vallanhimoisia pikku pyrkyreitä. Toimii hyvänä unilääkkeenä esim. kuunnella kovasti itseään ja valtaa hamuavia tekemisiään tehostavaa oikein itserakasta ihmistä. Sellainen ihminen joka ei koko ajan paukuta henkseleitään ja jolla pelaa omatunto ja joka on kiinnostava (makuasia) - siinä on ihminen jonka kanssa on hyvä olla.

Vierailija
5/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen merkitystä on ylä- tai alapeukuilla? Tai sillä, millaista bullshittiä täällä provona kirjoittaa?

Suurin osa on tyhmiä - so what? Ei ne viisastu, vaikka ajattelisi sillä yhdellä aivosolullaan.

Vierailija
6/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on hyvä esimerkki lammasmaisuudesta. Elämässä on vain yksi oikea tie, ja se on oikeanlainen parisuhde suomalaisen samanikäisen miehen kanssa, mahdollisesti pari lasta, oikeanlainen asunto sekä elinympäristö, plus oikeanlaiset harrastukset ja työ. Av-mamma tietää mikä on oikeanlaista elämää.

Vierailija
7/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:01"]

Mitä ihmeen merkitystä on ylä- tai alapeukuilla? Tai sillä, millaista bullshittiä täällä provona kirjoittaa?

Suurin osa on tyhmiä - so what? Ei ne viisastu, vaikka ajattelisi sillä yhdellä aivosolullaan.

[/quote]

Tämä oli ihana ja lohduttava ja huumorintajuinen kommentti, kiitos tästä. ap

Vierailija
8/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, kyllä näitä ap:n kaltaisia yksinäisiä älykköparkoja sitten riittää. Aina heitä niin harmittaa, kun muut eivät vain osaa/pysty ajatella.

Kummallista, että tulevaisuudessa aiotaan yhä enemmän turvautua joukkoälyyn. Eikö olekin järkyttävän typerää? Mikseivät ne vain kysy ap:ltä, tuolta Suurelta Yksinäiseltä Älyltä, et mitä tarttis tehrä? Kun massathan on siis ihan hirvittävän typeriä, aina, ikuisesti.

Mut kyl se vaan on elämys nähdä ne valtavat kottaraisparvet tekemässä niitä kuvioitaan taivaalla joukkoälyn voimalla. Miksöhän ne niitä tekee? Vois melkein tyhmänä pässinä ajatella, et huvikseen ja urheilun kannalta.

Vierailija
9/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:41"]

[/quote]

Juuri tämän takia yläpeukutankin heti ensimmäisenä omia kommenttejani. Samoin katusoittajat laittavat jo valmiiksi rahaa rahankeräysastiaansa. Esimerkin voima toimii siinäkin.

Muutoin samaa mieltä tekstisi kanssa.

[/quote]

No minä en pysty, se tuntuu manipuloivalta toiminnalta... kai jonkin sortin hullu minäkin.

Vierailija
10/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:01"]

[/quote]

Tämä oli ihana ja lohduttava ja huumorintajuinen kommentti, kiitos tästä. ap

[/quote]

Mielenkiintoinen näkemys. Ajattelemisen aihetta.

Itse olen  huomannut opiskelussa, että muiden kanssa on niin paljon helpompaa, kun kaksi pöllöä päätä laittaa päät yhteen, tai useampi, niin aina joku tietää jotain jota itse ei, ja itse hoksaa jotain mitä muut ei.

Ryhmässä voi olla viisautta jos se pyrkii hyvään.

Mutta miksi useimmiten se pyrkii pahaan ja lynkkaamaan ja kiusaamaan?

Vierailija
11/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meni väärin, piti kommentoida kasia (8). tuolla edellisellä, joka meni vahingossa oman kommentin perään.

Vierailija
12/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen häkeltynyt. Pitäisikö aloitusta peukuttaa ja mihin suuntaan niin saa tehdä.

Ap itse solvasi yläpeukuttajat mutta tahtoo sitä varmasti nyt? 

Minusta on ihan normaalia että on erilaisia mielipiteitä ja moniin asioihin on kaksi eri puolta. Usein tietämättömyyskin vaikuttaa, koska ihmisillä on tarve sanoa mielipiteensä kuin vastaisi poliittisesti korrektisti ettei voi vastata koska ei tiedä asiasta paljon.

Mikä tässä olikaan aihe? Hehheh..

No ei vaiskaan, jos joku kirjoittaa mielipiteen niin se ei välttämättä ole kovin vahva jos sitä moni kannattaa, siihen on sitten mahdollista hyvällä perustelulla vaikuttaa mutta tosin kannattaa muistaa että kanta josta on tullut paljon peukutuksia niin se herättää tunteita ja silloin aihe on varmaan melko syvässä.

Vierailija
13/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lintuesimerkki joukon voimasta on hieno. ap

Vierailija
14/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan näitä juttuja lukiessani, että on helpompi peukuttaa jo valmiiksi peukutettua viestiä, mistä syystä on helpompi rikkoa rajoja senkin suhteen. Ajattelen tarkkaan, mitä mieltä olen itse ja peukutan vain ja ainoastaan sen mukaan.

Vierailija
15/15 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen sitten tietää ettei ihminen ajattele itse? Päätelläänkö se siitä etteivät he ole samaa mieltä sinun kanssasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä