Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kap Verde joulun aikaan

Vierailija
17.04.2014 |

Onko kuinka kylmää ja tuulista? Lämpötila olisi matkatoimiston sivujen mukaan 24-25 astetta mutta miten on, tarkeneeko esim altaalla pulikoida?

Jos joku ollut Riu Funanassa, saa kertoa mielipiteen!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattelen myös joulumatkaa samaan paikkaan :) Mutta asiaan; käväisin reilu vuosi sitten siellä joulukuussa. Saarella tuuli kokoajan, mutta se oli oikeastaan vaan helpottavaa, koska muutan olisi ollut kuuma.. Erittäin miellyttävä ilmasto ja kivat kelit osuivat meille ainakin ja pulikoida pystyi hienosti sekä altaalla että meressäkin parina päivänä (siellä tuulee sen verran paljon, että aika usein rannalla punaiset liput. Vesi sinällään oli lämmintä).

Vierailija
2/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulee aina kovaa, mereen ei mitään asiaa uimaan. En menisi uudestaan, ei mitään katsottavaa koko paikassa. Oltiin siis Boa Vistalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Tuo meri ei niin kiinnosta kun lapsi 1v mutta tärkeintä, että pystyy altaalla pulikoiman paleltumatta.

ap

Vierailija
4/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvää joulua vaan

Vierailija
5/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä matkustaa 1 v kanssa jonnekin uima-altaalle? Matkustaminen on noin alle 4-vuotiaiden kanssa ihan älytöntä, melkein lasten kiusaamista (ja kanssamatkustajien).

Vierailija
6/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa vielä. Me oltiin Salilla, mukana oli yksi leikki-ikäinen ja tosiaan meille sattui aika kivat kelit ja mereenkin pääsi uimaan :) Tosin ei mekään taaperoa meressä varsinaisesti uitettu, mutta rantaviivalla oli kiva leikkiä. Upea ranta siellä kyllä on.

Salilla ei varsinaisesti ole "mitään", mutta minä tykkäsin kyllä paikasta kovasti. Ihmiset olivat ystävällisiä, vaikkakin aika tuttavallisia. Ei kuitenkaan kiusaksi saakka. Kallista on, joten aurinkorasvat ja muut tarpeet kannattaa ehdottomasti tuoda Suomesta mukaan. Lento on vähän tuskaisa, kun se tehdään sen verran pienellä koneella, mutta kyllä siitäkin selviää :) 

Vierailija
7/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 2 vielä jatkaa: rattailla pystyy Salilla liiikkumaan oikein mukavasti. Katukaupustelua jonkin verran, mutta ei pahimmassa mahdollisessa mittakaavassa. Ihmiset lähinnä uteliaita. Jos haluatte auttaa ja menette Salille, niin ottakaa mukaan kyniä, vihkoja ja muuta pientä viemistä paikallista lastenkotia varten. Oppaat neuvovat kyllä. Paikallinen musiikki on ihanaa. Kiva paikka minusta, tosin kaikki tutut eivät ole tykänneet.

Vierailija
8/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2 :)

Nyt onkin hakusessa matkakohe, missä ei ole mitään eli pääasia, että lapsi saa palan kesää keskelle talvea. Palaamme sitten muutaman vuoden kuluttua matkakohteisiin, joissa tutkitaan paikkoja.

Salia mekin olemme tosiaan ajatelleet.

ap

Vierailija
9/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsen kanssa salin saarella helmikuussa ja todellakin suosittelen! Ihanan lämmintä ja aurinkoista mutta tuuli tekee siitä siedettävää. Minunkaan mielestä saarella ei ole "mitään" ja se juuri tekee siitä niin ihanan.

Vierailija
10/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Santiagon saarta, jossa on myös Kap Verden pääkaupunki 

praia, rantoja ja upeaa vehreää sademetsämäistä vuoristoa, josta koko maa on nimensä saanutkin. Salin saarta en suosittele, siellä ei yksinkertaisesti ollut mitään.

Vierailija
11/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että Sal oli tuulinen ja kylmä, ikävästi lensi hiekkaa tuulessa, kuulemma Saharasta. Olimme jouluna reissussa.

11

Vierailija
12/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, moni varmaan päätyy Boavistalle ja Salille kohtuuhintaisen pakettimatkan kautta. Mitä kautta te matkustitte Santiagoon?

Vierailija
13/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut Boa Vistalla joulukuussa, enkä kyllä suosittele. Todella kova tuuli, ei oikein pystynyt pitämään edes silmiä auki ilman aurinko- tai silmälaseja, ja tukka lensi koko ajan naamalle ja suuhun vaikka kuinka tiukan nutturan olisi tehnyt. Meressä uiminen täysin mahdotonta. 10 päivän reissuni aikana kolme turistia hukkui kyseisellä pikkuruisella saarella: menivät uimaan varoituksista huolimatta. Saarella oli myös todella paljon isoja, ärhäkkäitä ampiaisia /herhiläisiä. En menisi uudestaan.

Vierailija
14/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 13 jatkaa.... Muut saaret varmasti kivempia kuin Boa Vista ja niissä enemmän tekemistä ja nähtävää, näin olen ainakin kuullut. Itse olisin halunnut vaihtaa saarta parin päivän jälkeen, mutta dengue-kuume-epidemian vuoksi (vuosi 2009) en olisi saanut palata enää takaisin saarelle (josta minulla oli paluulennot), sillä se oli ainoa virusvapaa saari valtiossa tuolloin.

Vierailija
15/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento on ihan tautisen pitkä. Pikkulapsen kanssa vielä tuplasti pitempi.

Vierailija
16/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:26"]

Lento on ihan tautisen pitkä. Pikkulapsen kanssa vielä tuplasti pitempi.

[/quote]

Eihän sinne ole kuin 10 h lento.

Vierailija
17/22 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkalla, yhdistelmäloma Sal-Santiago. Finnmatkojen kautta.

11

Vierailija
18/22 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen paikka on tuo Praia, pääkaupunki?

Vierailija
19/22 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahygienian heikkouden ja pöpöjen takia en veisi noin pientä.

Vierailija
20/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Boa Vistalla Riu Touareg hotellissa, ensin 2014 tammikuun alussa ja sitten saman vuoden marraskuussa. EIKÄ kylläkään palellut. Aurinkoa oli riittämiin, leuto tuuli viilensi paahtavaa auringon paistetta. Meressä oli suuret aallot eikä siellä juurikaan voinut uida, hotellin allas alue oli kyllä riittävän suuri isollekin turistiporukalle. Pitkät hiekkarannat, ilman roskia, olivat aivan mahtavat. Pieniä lapsia oli muutama samalla lennolla ja itkuista päätellen, jollekin matka kuullosti olleen liian pitkä. Hotellin aluella oli lasten hyvä juoksennella ja uima-allaskin oli sopiva lasten käyttöön, tietysti valvottuna.  Kyllähän tuollainen pitkän matkan loma on  suuri koettelemus pikkuisen kanssa matkaavalle.....olisikohan hyvä odottaa kunnes pienokainen on vähän isompi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä