Esiteini söi jo kolmannen joulukalenterin
Haastavan lapsen kanssa yritän elää. Sijoituskodistaan sai kalenterin jonka söi jo autossa kotimatkalla meidän oikeaan kotiin ja toisen kalenterin söi tai olisi syönyt eilen pitkän angstikohtauksen jälkeen mielenosoituksena. Mummo toi sitten illalla vielä kalenterin poislaitetun tilalle ja nyt kun menen huonettaan siivoamaan niin luukut syöty pitkälle ensi viikkoon!
Miten sitä voi opettaa kärsivällisyyttä, selitin ettei äitikään juo heti baarikaappi tyhjäksi tai syö koko pizzaa kerralla mutta esimerkit loppuu ja voimattomuus tulee. Ei kyllä lasta tehtäessä kukaan kertonut tai muistutellut hoitamisen vaivasta
Kommentit (34)
Minulla neljävuotias ei ymmärtänyt pointtia päivä kerrallaan mutta nykyään on numerot hallussa.
Kai hän syö, kun tietää saavansa uuden. Opeta teinille, että teoilla on seuraukset.
Hanki ensi jouluksi rosterinen kotelo, jossa on 24 lukollista luukkua.
Tuo "sijoituskoti" kertoo kaiken oleellisen. Lapsi on kotoisin surkeilta vanhemmilta, joten ei siltä voi paljon odottaakaan
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Hanki ensi jouluksi rosterinen kotelo, jossa on 24 lukollista luukkua.
miten käytetyt sukkahousut liittyy tähän?
Elääkö se raukka pahvilla. Eikös hiiret ja rotat pysy hengissä vaikka pahvia syömällä. Puhutko sinä ihmislapsesta ? Esiteini on aika epämääräinen ilmaisu. Voi olla vaikka 8 vuotias.
Minä, aikuinen sinkku, söin suklaakalenterin loppuun tänään... Uutta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aikuinen ja ostaan suklaani miten haluan. Kalenterit on liian heppoisia kun haluttaa suklaata. Huonoa kiusaamista koko kalenterit. En yhtään ihmettele jos lapsi syö sen kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aikuinen ja ostaan suklaani miten haluan. Kalenterit on liian heppoisia kun haluttaa suklaata. Huonoa kiusaamista koko kalenterit. En yhtään ihmettele jos lapsi syö sen kerralla.
Kalenteri on oppimisväline lapselle. Mahdollisimman houkutteleva niin lapsi oppii parhaiten piilottamaan mielihalut. Meillä kalenterin syö vanhemmat mutta vasta joulun jälkeen, lapsi saa avata luukut mutta laittaa herkut talteen!
Me syötiin kalenterit esiteinin kanssa jo marraskuussa :D ostettiin toiset, mutta nekin meni ns. parempiin suihin. Ollaan suklaahiiriä kumpainenkin. T. Huono äiti
Vierailija kirjoitti:
Me syötiin kalenterit esiteinin kanssa jo marraskuussa :D ostettiin toiset, mutta nekin meni ns. parempiin suihin. Ollaan suklaahiiriä kumpainenkin. T. Huono äiti
Miksi ostatte joulukalentereita suklaanhimoon? Halvempaa ja/tai parempaa suklaatakin löytyy.
Mä olen suklaahiiri mutta en syö joulukalenteria. Haen herkuttelusuklaat kaupasta erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostatte joulukalentereita suklaanhimoon? Halvempaa ja/tai parempaa suklaatakin löytyy.
Mä olen suklaahiiri mutta en syö joulukalenteria. Haen herkuttelusuklaat kaupasta erikseen.
Satoi vettä/ kauppa oli kiinni. Hätä keinot keksii...
Teini toimii normaalisti, te ette.
Silloin kun lapsi avaa luukut kerralla niin terävin lapsuus on ohi. Kasavatuskaan ei ole ollut liian ankaraa kun teini uskaltaa sen tehdä.
Vain typerys ostaa uuden kalenterin tilalle.
Meillä on tytöllä 1 kalenteri. Miksi ihmeessä jollain lapsella on monta?
Tottakai se syö ne, jos saa uuden tilalle :D
Järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tytöllä 1 kalenteri. Miksi ihmeessä jollain lapsella on monta?
Tottakai se syö ne, jos saa uuden tilalle :D
Järkeä?
Jep. Lapset ja nuoret harvoin pystyvät kontrolloimaan herkkujen syömistä, jos aikuiset mahdollistavat rajattoman herkuttelun. Terveydellisestä, kasvatuksellisesta ja usein myös taloudellisesta näkökulmasta typerää ostaa lisää / antaa toinen kalenteri.
Meillä onneksi lapset ei syö kalentereita vaan suklaat sisältä!