Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤Enskat LauantaiLöpinöihin¤¤

29.07.2006 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten samassa hetkessä unohdin asian ja aloitin pelkän la-pinon :) Se siitä miettimisestä :)

Huikea pino oli taas perjantaille! Onneksi nyt olen ehtinyt lukea sitä monta kertaa päivässä, niin pysyy hyvin mukana!!

Täällä oli sairaalakasseista puheista ja lomakkeista sun muista. Itse ajattelin pikkuhiljaa alkaa tekemään sitä listaa, mitä sairaalaan voisi mukaan ottaa, mutta jotenkin sen kassin kokoaminen tuntuu liian aikaiselta. Täytyypi muuten vinkata miehelle listan paikka jos vaikka tuleekin kiire! Semmoisen lomakkeen minäkin olen saanut ja taisin sen jo täyttääkin suurilta osin (hätäkastenimiä en kylläkään ole vielä lisännyt). En vain tiedä pitääkö se antaa neuvolan terkalle vai vasta taysissa? Sain sen silloin samaan aikaan kuin kelan paperitkin ja en ole muistanut sitä terkalta kysyä...

Minulla oli nyt 2 kk-ikäinen poistu yökylässä, kun hän kuulemma häiritsi omia tämän päivän ristiäisten järjestelyitä. Kumma juttu, meillä vain nukkunut eilisillasta klo 17 etiäpäin tähän asti välillä syöden :)

Nyt täytyykin alkaa valmistautumaan niitä polttareita varten! Kaaso se antoi minulle eilen tehtävän tehdä " hääkimppu" risuista ja nakitin homman äidilleni ja kummitytölleni kun en viitsi itse metsässä nyt kyykkiä :)

Hyvää lauantaita kaikille!!

MiaMik rv 31+3

Vierailija
2/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh! Kerrankin kun pääsen jo aamulla lukemaan pinoa, niin eihän täällä olekaan mitään massiivista kirjoitustulvaa... Mulla on vaan vissiin ihan eri rytmit kuin suurimmalla osalla muista...

Näin inhottavaa painajaista viime yönä. Siinä unessa oltiin miehen kanssa sängyssä nukkumassa, kun yhtäkkiä ovisummeri alkoi soida. Ei menty avaamaan, mutta kohta kuului lukon räpellystä, ja joku mies tiirikoi itsensä sisään! Onneksi siinä unessa mun rohkea mies meni ja löi tunkeutujaa jollain kovaa päähän, niin että se tajusi häippästä äkkiä paikalta :) Vitsi mikä uni, pelotti koko aamun, kun jouduin nukkumaan itsekseni miehen lähdettyä aikaiseen aamuvuoroon. Oli muuten ensimmäinen painajainen koko raskausaikana!

Nyt pitää lähteä valmistautumaan töihin. Eipä taas kerran inspaa yhtään, mutta onneksi enää vajaa kuukausi tällä tahdilla. Kai sen jotenkin kestää...

Kandi & muhku 18+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=68228B]Aamu alkoi jo klo 07.00 kun puhelin hälytti miehen töihin..Jospa se tulis kotiin joskus iltapäivällä niin kerittäis vielä kauppoihin katsomaan häävaatteita..Alkaa noi shoppailumahikset olla vähissä tämän viikonlopun jälkeen =)

Koko kaupunki haisi vähän aikaa sitten vielä savulle kun joku Siwa paloi..Oli niin kitkerä haju, että jouduin menemään ihan oksentaan ja päässä jyskytti. Muistutti ihan krapulaa =D

Onkohan liian aikaista tuoda jo hoitopöytää sisään kämppään? Meitin kun se vie jonkun verran tilaa ja täällä ei sitä paljoa ole, mutta täytyyhän sen joskus (tammikuussa!!!) kuitenkin mahtua? =)

Kandilla oli vasta eka painajainen! Mulla on ollut niitä aika paljon..Myöskin viinanottounia on ollut paljon ja niissäkään mä EN VOI JUODA!! Eli nekin oli painajaisia? XD Hassua, että en edes unissa suo itselleni sidukkaa =)

Hauskoja polttareita Mialle!

Nyt painun suihkuun ja torille! Mukavaa lauantaita kaikille!!

t. poppis ja räpätti rv14+3

Vierailija
4/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältäkin suunnalta!!

Viikko on tosiaan mennyt aikasta lailla nukkuessa ja elokuvia katsellessa :)

Uusille tervetuloa joukkoon ja onnea matkalaisen johdosta!!

Kävin eilen tuolla vauva puolella etsimässä pinoa, mutta aika hiljaiselta näytti kun sivulle 14 asti plarasin enkä pinoa löytäny.. Vai meniköhän mulla vaan ohi??

Eilisen neuvolan jälkeen tuli vähän outo fiilis kun tosiaan meinas että tiiti on ottanut kunnon kasvu pyrähdyksen tähän loppuun..

Mennään siis maanantaina uudestaan synnytystapa ultraan/ paino arvioon. Epäili että ei pian mahtuisi alakautta syntymään!!

Vähän tuntuu oudolta kun tiiti on koko raskauden kasvanut keski käyrällä tai ihan hitusen sen alle, että nyt sitten olisi kuitenkin ISO vauva tulossa??

Positiivista tässä on ainaki se että lääkäri tekee sisätutkimuksen ja nähdään onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään edistystä.. Ja tietysti ku päästään näkemään tiiti vielä ennen syntymää ;)

Synnärikassista on ollut puhetta.. Mulla on kaikki tarpeellinen kasattuna hoitotasolle! Siitä sit vaan laukkuun kun aika koittaa.. Mahdollisesti huomenna laitan laukun valmiiksi ja otan varalta maanantain reissulle mukaan ;)

Kotiutumis vaatteet mulle ja tiitille on pakattuna hoitolaukkuun ja on pinniksessä turvakaukalon seurana! Saa sit isukki tuoda lähempänä kotiutumista ne meille sairaalaan :)

Mä oon kans ajatellu olevani kotona niin pitkään kun suinki pystyy synnytyksen alkaessa.. Matkaa tasan 10min. kotoa synnärin vastaanottoon! Ellei sitten jouduta käynnisteleen tai leikkaan :(

Ostin sellasen lämpö/kylmä tyyyn ku mulla lämpö aina auttanut selkä ja menkkakipuihin.. jos auttais sitten synnytyskipuihinkin!

Melkein jo eilen innostuin kun supistuksia tuli tosi paljon ja ihan säännöllisestikkin.. Mutta ne ei ollu kovin kippeitäkään ja loppu ku menin nukkumaan!

Vaunuhankinnoista oli myös juttua.. Mehän ollaan ostettu vaunut jo maaliskuulla :) Sillon meillä oli mun vanhemmat mukana kun käytiin ne ostamassa ja saatiin todella hyvää palvelua!!

Mutta muutama viikko sen jälkeen menin samaan liikkeeseen kaverini kanssa ja oho.. myyjä oli ku myrkyn niellyt kun kyselin pinnaheijastimia vaunujen renkaisiin!! Kyllä sen heti huomas että nuorista ajatellaan ettei rahaa ole.. Pisti kyllä tympimään!!

En muuten vieläkään ole nitä heijastimia saanu.. Emmalla on vaunutarvikkeissa heijastimet mutten ole mistään kaupasta löytänyt!!

Tänään olisi tarkoitus lähteä miehen kanssa kaupungille pyörimään.. Ehkä tekemään heräte ostojakin ;)

Mies tuolla vielä tuhistaa.. mutta mun on nyt kyllä pakko mennä syömään jotain ette tule huono olo!!

Niamey ja tiiti rv 39+2

Vierailija
5/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla enskattaret lauantain kunniaksi vielä tutimassa =)

Mä heräsin jo kasin maissa, kun oli niin kova vessahätä ja nälkä, eikä sitten enää tullut uni. Nyt annan miehen nukkua kymmeneen, ja sitten pitää alkaa siivota. Normaalisti se nukkuu viikonloppuisin kahteentoista-yhteen, mutta sillon päivä on jo niin pitkällä ettei ehdi enää oikein mitään!

Oltiin eilen Särkänniemellä hurvittelemassa, tai siis itse tietenkin seurasin vierestä kun ei laitteisiin voi mennä. Pakotin miehen lupaamaan, että ensi kesänä mennään Särkikselle kahdeksi päiväksi, ja otetaan joku lapsenvahdiksi mukaan - olen nimittäin laitehullu.

Tervetuloa uusille odottajille!

Burde: Mä oon myös ajatellut, että yrittäisin jonkin aikaa sinnitellä kotosalla, riippuen tietysti siitä, meneekö lapsivesi vai alkaako supistuksilla. Voi olla, että tosipaikan tullen fiilis on toinen... Katsotaan! Synnärikassin pakkausta en oo vielä aloittanut, enkä edes tiedä mitä tarviis olla mukana. Täytyy yrittää perehtyä siihen tässä lähiaikoina, tarkoitus olisi että about kuukautta laskettua aikaa se olisi valmiina - just in case...

Onnea Poppikselle pinniksen valmistumisesta! Ja tosi kiva, että sait noin edullisesti vauvatavaraa - jos joutuu kaiken uutena ostamaan, sillä saa kyllä ison loven budjettiinsa!

Sippu: Mä laitoin kesäkuun lopussa paperit Kelaan, ja päätös rahoista tuli viime viikolla, samoin äippäpakkauksesta. Pakkaus tulee siis tässä parin viikon sisällä. Luulin, että päätös pakkauksesta olis tullut ennen rahapäätöstä, mutta menikin toisin päin. Näin siis Vantaalla, tosin mulla asia meni sen työpaikan sairauskassan kautta.

Ezzie: Kun lueskelin Kelan internetsivuilta omia tietojani, sieltä ymmärsin, että päätös lapsilisästä tehdään vasta lapsen synnyttyä. Eli ei tähän samaan syssyyn kuin muut.

AinoAurora: Mistä löysit alennuksella noita kuviollisia puklurättejä? Mä haluisin niitä ostaa, mutta on pääsääntöisesti aika kalliita... Verrattuna tavallisiin. Olis kiva kuitenkin erottaa jotenkin vaippaharsot pukluharsoista, ja ajattelin myös senkin takia ostaa kuviollisia tai värillisiä et jos pitää julkisella paikalla imettää niin laitan vaikka harson vauvan ja rintavarustuksen suojaksi. Mitä mieltä muuten olette " julkisesta" imettämisestä? Näin kerran esim. Onlyssa yhden äitin imettävän vauvaansa. Itse en tykkää niin julkisesti imettää, siksi tuo harso olisi hyvä. Mutta kukin tietysti omaan tyyliinsä ja oman häveliäisyytensä rajoissa...

Amy: Meillä äiti kävi pelastamassa tilanteen ja ompeli vauvan huoneeseen verhot, lakanat, pussilakanat, tyynyliinat, pinnikseen reunasuojan ja verhon ja sitten vielä imetystyynyn päällisen. Itse olen surkea ompelija, vaikka haluaisin tosi kovasti tehdä kaikkea itse. Kai se liittyy jotenkin pesänrakennusvimmaan, kun nyt haluaisin myöskin alkaa itse paistaa ruisleipää! Sellaista en ole koskaan halunnut ennen itse tehdä :D

Makkara: mulla on joskus teininä ollut migreenikohtauksia, ja raskausaikana niitä tuli taas muutaman kerran. Mut vaan muutama, joten selvisin siitä vaan petipotilaana olemalla.

Tsemppiä Tappert, alkuun se on ihan normaalia että viikot muuttuu ja muuttuu - sitä kun ei ihan varman päälle voi tietää mikä on oikea laskettu aika ja masuvauvan ikä. Kyllä se siitä!

Haavegallup: Nyt kun rupesin miettimään, aika moni haaveistani on toteutunut! Ihana mies, vauva, oma koti... Ehkä sen lisäksi haaveena olisi, ettei tarvitsisi kärsiä hirvittävästi rahahuolista ja että itselle löytyisi vielä se unelmien työpaikka. Ja miehen kanssa olisi ihanaa viettää joskus loma jossain kaukana. Yhteinen haave meillä on joku päivä matkustaa Rio de Janeiroon ja kivuta Corcovadon vuorelle patsastelemaan Kristus-patsaan vierelle =)

Vaunuista myös ollut puhetta ja ikävistä ostostelukokemuksista. Me pääyttiin tilaamaan vaunut Vantaan A-T Lastenturvasta koska saatiin aivan loistavaa palvelua. Myyjän into ja ammattitaito oli yksi syistä, miksi päädyttiin ostamaan kalliihkot Teutoniat. Vaunut vaan esiteltiin niin perusteellisesti ja myyjä osasi vastata jokaiseen hassuunkin kysymykseen, ettei saatu samanveroista palvelua mistään muualta. Ja tykästyttiin Teutonioiden sporttiseen malliin. Mutta se voi olla ihan tuurista kiinni, et kuka sattuu myyjäksi, ja millainen päivä myyjällä sattuu olemaan. Valitettavasti niin, vaikka eihän se niin saisi olla.

Mutta nyt täytyy aloittaa miehen herättely -projekti. =)

Hyvät viikonloput kaikille!

Karssuli ja vauveli rv 32+2

Vierailija
6/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tsemppaajille noitten saakutin viikkojen kanssa, ei mulla niitten suhteen muuten mitään väliä ole, mutta se np-ultra huoletti...mutta jos se ei kerran olekaan niin tarkkaa että on vkolla 12 tai 13 niin eihän mulla sitten ole mitään hätää...meillä vaan terkkari sitä painotti että niille kahdelle viikolle se pitäis saada mahtumaan..no, paha mahduttaa kun on aina vaan viikolla 6+...*virn

Mulla on ihan sikatukala olo...siis oon allergikko ja unohdin aamulla töihin lähtiessä ottaa Zyrtekin, avopulisko sitten navetassa pöllytti kuivia heiniä lehmille (itseppä käskin), ja se pöly tai jokin yllättäen kävikin henkeen. Näköjään kun hormoninuha tukkii nenän ja kai turvottaa vähän limakalvojakin, niin tuo pöly kävikin sitten tosi pahasti...ei mulla astmaa ole, mutta välillä tuntui että hengityskin vinkuu. Onneks kotiin päästyä otin het tabletin ja nyt alkaa helpottaa...

naureskeltiin miehen kanssa eilen illalla, että tätä menoa kaikki tietää ennen viikkoa 12, jo pelkästää vilkaisemalla mua. Iltapuolella alamasu pömpöttää NIIN paljon, että sen tosiaan huomaa - en oikein usko silmiäni, voisin uskoa jos viikkoja olis nyt se terkkarin 7+6, mutta ei käy mun järkeen kun mennään vasta 6+3:ssa...mutta kun se on oikeesti iso! Housutkin kiristää alamasun kohdalta!

Njah, taidan lähteä etsimään jotain syömistä...hassua kun aamusin voi ihan huoletta syödä mitä vaan mutta iltapuolella alkaa tuntua että jotain nousee kurkkuun, vähän kuin närästystä mutta ilman mitään polttavaa tunnetta...ilmakuplia vaan nousee masusta ylös.

Tappert - outolintu, viikolla ?

Vierailija
7/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista heti alkuun kyselisin teiltä, että osaisiko joku sanoa, mitä kantsii tehdä, jos on joku [color=blue] ihmetulehdus silmäLUOMESSA [/color] . Heräsin äsken ja huomasin, että toisen silmän silmäluomi punoittaa ja on ihan turvonnut...kääks! Luomi on myös hieman kipeä. Nyt kun on viikonloppukin, niin en voi mistään terveydenhoitajalta kysäistä asiaa=( Pitäisikö tässä vaan nyt odotella, että tulehdus lähtee itsekseen pois vai pitääkö sitä oikeasti mennä näyttämään johonkin?

Yleensä (siis ilman raskautta) en jaksaisi moisesta vaivasta varmasti välittää ja huolestua yhtään, mutta nyt tuli heti mieleen, että " Apuva, voiko tulehduksesta olla jotain haittaa vauvelille" ... Eipä siitä varmaan voi, mutta kaikista pikkujutuista huolestuu ihan eri tavalla raskaana ollessaan, tai ainakin niin on minulle käynyt.

Kiitos, jos joku fiksu osaa neuvoa:)

Vilkutuksia kaikille iiiiiisolla kädellä!

~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 7+0 (jippii, uusi viikko!) ~ ♥ ~

Vierailija
8/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa tuntua tosiaan siltä, että on raskaana. Eulen oltiin tosiaan sukuloimassa Heinolassa. Matkoineen koko hommaan meni reilu kuusi tuntia, eikä vauhti huimannut päätä: istuttiin autossa, vähän käppäiltiin väillä, juotiin kakkukahveet ja istuksittiin rauhassa turinoimassa. Tänään olis kuitenkin hyvien yöunien jälkeen tarkoitus lähteä mökille rakentamaan grillikatosta ja tädin kanssa suolle poimimaan lakkoja. Vaatinee hyvät päikkärit päälle... ;o)

Ja sitten taas hetkeksi kommentteihin...

Uusia oli taas ilmaantunut: onnea vaan uusille odottajille ja tervetuloa!

Kyrsä kyseli migreenistä. Tässä joku aika sitten meitä muutama asiaa täällä pohdiskeli eli kyllä meitä löytyy. Mulla on ollut migreeniä pienestä pitäen ja lääkkeenä on ollut välillä estolääkitystä ja välillä sitten niitä täsmälääkkeitä kohtaukseen. Viimeisinä lääkkeenä olen syönyt Miranaxia, mutta tosiaan sitä ei voi dotusaikana ottaa. Alkuraskaus mulla sujui tosi hyvin, mutta sitten joskus ennen kymppiviikkoa alkoi päänsäryt ja niitä oli lähes päivittäin. Niitä kestikin jonnekin tuonne melkein puoleen väliin. Ja aina välillä edelleen. Aika hyvin olen kyllä panadolilla pärjännyt, vaikkakin joskus on täytynyt vetää pariin kertaan se kaks tablettia. Ä-polilla lääkäri sanoi mys, että ihan pahimpiin oireisiin voi ottaa panacodia, ja siihen olen turvautunut kerran. Ja sitten yks toinen lääkäri sanoi, että keskiraskaudessa voi ottaa ibuprofeenia, jos tosi pahalta tuntuu. Nyt mulla on helpompi kausi menossa ja toivotaan, että sullakin tuo oli vain yksittäinen kohtaus!

Karssuli: meillä kanssa äiti ja avoppi on niitä parempia ompelijoita, äiti jopa aikanaan ollut sen alan opettaja, mutta mun mielestä on aina ollut kiva ommella jotain pientä. Oon mä joskus jotain vaatteen puoltakin yrittänyt itselle, mutta lähinnä on mennyt kassien ja varhonpäärmeiden ompeluun. Nyt tosiaan aattelin koittaa, mitä sais aikaan. Ja onneks ompelukone ja saumuri on äiteellä, joten apu on siellä lähellä, jos menee ihan sormi suuhun... ;o) Ja mä tosiaan lasken tän tuohon pesimisviettiin samalla tavalla tällä hetkellä kuin välillä iskevän pakonomaisen tarpeen siivota jotain jne.

Nyt ei toimi pää enempää. Jatkan myöhemmin. Voikaahan hyvin!

-Amy ja EkaVekara rv 27+2

Vierailija
9/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi iloinen ensikko kirjoittelee... En olisi alkukesästä tai vielä viime viikolla uskonut, että pystyn olemaan 5 päivää erossa miehestä, mutta nähtävästi se onnistui. Pari tuntia vielä pitäisi odotella ja sitten hänen pitäisi olla kotona, ihanaa!

Varmaan ihan hyvät nämä päiväpinot viikonloppunakin, etenkin jos miettii viime viikonloppua!

MiaMikillä on ollut mitä ihanin yövieras! Mukavia polttareita ja otahan iisisti!

Kandilla oli ollut ikävä painajainen, höh! Tsemppiä sulle töihin! Aika raskaalta vaikutti tuo sun työtahti, mutta ainakin helpotusta on tiedossa sitten elokuussa, hyvä niin!

Toivottavasti savu on hälvennyt poppiksen kulmilla ja saat käydä raittiissa ilmassa torilla...

Niameylle mukavaa shoppailukierrosta! Toivotaan, että Tiiti on jatkanut samalla kasvu-uralla kuin tähänkin asti ja että hän pian päättää tulla äitiä ja isää moikkaamaan!

Karssulin särkänniemen reissu kuulosti mukavalta. Mä olen pohtinut, että viitsisikö sitä vielä käydä Lintsillä. No ainakin siihen uuteen maailmanpyörään, rinkeliköhän se oli, olisi mukava vielä mennä!

Tappertille tsemppiä allaergia- ja raskausnuhan kanssa! Toivottavasti ahdistus helpottaa... Sulla voi olla eteenpäin kallellaan oleva kohtu ja siitä syystä masu jo pullottaa?!

Viipulin silmäluomiasiaan vastaisin, että mä ainakin kävisin näyttämässä sitä jossain lekurissa. Silmät on kuitenkin aina kovin herkät ja jos siellä todella on joku tulehdus, niin ei taida mennä ohi ilman silmätippoja. Pienelle siitä tuskin on haittaa, näin maallikkona ajateltuna...

Amylla on aika aktiivinen viikonloppu! Hyvä, että otat vähän päikkäreitä välillä, niin sitten taas jaksaa... Kuulosti kivalta tuo teidän lakkojen poiminta! Tekisi itsekin mieli vielä jotain marjoja saada pakkaseen. Mustikkaa ei vain taida tulla ja vattupaikkoja en tiedä. Anoppi kyllä lupasi kerätä heidän vakipakoiltaan myös meille vattuja!

Ompeluksista oli ollut puhetta. Osan uskaltauduin tekemään itse, mutta kun äiti on ammatiltaan ompelija, niin suosiolla jätin suurimman osan sille. Ja varmasti on jälki parempaa kuin mun tekemänä! Nyt alkaisikin olla kaikki valmista pienen tulla!

Pitänee lähteä sohvalle köllöttelemään ja kohta kahvin keittoon ja miestä odottamaan!

Voikaa hyvin!

Sippu ja pikku-tikru 32+1

Vierailija
10/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän marjanpakastus urakka on vihdoin takana, putsattiin kaks isoa vatia mustaviinimarjoja..mies on tosi nopsa näpeistään siinä hommassa:)

Sit vielä lisäks karviaisia,nam:) Niistä tulee sitten talvella ihana kiisseli ohrasuurimopuuron kanssa:)

Mustikoita ja puolukoita kyllä vielä täytyy saada pakkaseen.

Viipulin silmäjuttuun: Jos se itse silmä ei siis oo tulehtunu tai kipeä vaan luomessa on semmonen tosi arka piste ja luomi on turvonnut niin sitä ainakin meidän äiti kutsuu " näärän näpyksi" , kait se oikeasti on joku tukkeutunut rauhanen tai vastaava, tulee ihan hetkessä..itse en oo sen takia menny lääkäriin vaan se on helpottanut muutaman päivän jälkeen. kelju se kyllä on..meidän äidin viisauksiin kuuluu myös että tuon näärän näpyn saa kun katsoo vessanpönttöön:D

Mukavaa vkloppua kaikille ihanaisille enskattarille ja masuille!!!

Queen ja Pulla rv 38+3

Vierailija
11/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on taas vierinyt!!!

Meille on syntynyt poika 7.7.Hän painoi komiat 3780g ja oli pitkä 53cm.Voimme koko perhe hyvin!Vaavi kasvaa ja kehittyy silmissä.Ikää vekkulilla on jo 3 viikkoa ja välillä tuntuu,ettei meillä enää vastasyntynyttä olekaan!

Aika menee vauvaa hoidellessa,imettäessä ja kotihommia tehdessä.Ei ehdi koneelle istua!

Toivotan teille hyvää loppuraskautta -vauvamasu on katoavaista!!! ;) Sitä tulee kyllä ikävä!Synnytyksen jälkeen pahoinvointi kaikkoaa heti ja turvotukset viikon kuluttua.Sormukset mahtuvat sormeen ehkä kahden viikon kuluttu...Näin lohdutukseksi!Synnytys oli mun kohdalla ainakin hyvä kokemus.Kipuja on,mutta kipulääkkeet auttoivat.Ja mies on paras kipulääke!!!Turha pelko siis pois!

Hyvää loppukesää kaikille!!!!

T:PauliNea ja Vaavi-poika 3 viikkoa

Vierailija
12/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme minua vaivaa. Eilisen ja tämän päivän ajan olen suunnilleen inhonnut miestäni. Jotenkin se ärsyttää ihan hirveesti. Ahistaa että haluanki jättää sen kokonaan rueta yh äidiks. Mikä hitto siinä nyt ärsyttää niin hemmetisti. Jotenki tuntuu että se on niin älyttömän tyhmä. Voih, ihan itkettää jaällöttää kattoo koko miestä.

Jouhi 5+5

Vierailija
13/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski taas hirveä masis, kun katselin irc-galleriasta toisten odottajien masukuvia. Monella on jo rv16 paljon isompi maha kuin mulla nyt! Itse asiassa, suurimmalla osalla odottajista tuntuu tässä vaiheessa olevan isompi maha kuin mulla :(

Paradoksaalista kun kohtu ihan oikean kokoinen lääkärin mukaan, ja tunnen pikkuisen liikkeet päivittäin, mutta silti se onnistuu mahtumaan jonnekin tuonne vatsan ja lantioiden uumeniin...

Pullahtaako se masu kuitenkin kaikilla jossain keskivaiheen paikkeilla/vähän myöhemmin? Että enkai mä enää rv24 ole ihan littanamasuinen? Alkaa jo vähän ahdistaa, kun olen koko ajan ajatellut, että " kyllä se heinäkuun loppuun mennessä pullahtaa" . No se on nyt käsillä, eikä tuo maha kyllä kovinkaan näy!!!

Mistähän Suomesta niitä " I' m not fat, I' m pregnant" -pinssejä saisi?!

Kandi & (littana) muhku 18+4

Vierailija
14/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut koko teidän perheelle! Olipa mukava lukea sun positiivisia kuulumisia. Tunnut nauttivan äitiydestä täysin siemauksin, ihanaa! Aika iso poju teillekin sitten tuli. :) Mukavaa vauva-arkea toivottelee

-Q- ja -q- 36+5 (Perästä tullaan!)

Vierailija
15/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...masennu! Musta ei vieläkään näe tavalliset vaatteet päällä mitään vauvamahaa, näytän vain paksulta. Lanteet ovat leviät ja koskaan en ole mikään pikkuriikkinen ollut, joten vauva maastoutuu loistavasti toistaiseksi. Eiköhän mekin ne vauvamasut saada, ennemmin tai myöhemmin! :) Hmmm., jos hankkisi oikein kireitä paitoja ja kulkisi vatsa oikein löysänä....

Keinuhepo ja Sitruuna 19+6

Ps. huomenna täydet 20, jeeeee! :)

Vierailija
16/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että oikein isot onnittelut PauliNealle!!!

Vierailija
17/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsee taas palstautumaan. Kun työharjoittelu toukokuussa alkoi, en päässyt enää koulun koneille ja nyt vasta saatiin hommattua netti kotiin. Ihan on pudonnut kärryiltä näissä jutuissa, mutta nyt taas pystyy aktiivisemmin seurailemaan. Ei vaan enää jaksa istua niin pitkään yhteen menoon koneen ääressä.

Ompeluista oli ainakin puhetta. Oon itse koulutuksen alalle saanut, mutta niin se vaan on, että suutarin lapsella ei ole kenkiä;). Vaikka oon tässä jo juhannuksesta asti ollut lomalla, en oo saanut aikaiseksi kuin vauvalle huppupyyhkeen ja itselleni imetyspaidan. Suunnitelmissa olisi kyllä vielä kestovaippojen ompelua sekä potkupuku ja haalari sairaalasta kotiutumista varten. Kankaita ois kyllä kauheesti ostettuna, mutta kun on saanut tutuilta niin paljon käytettyjä vaatteita vauvalle, tuntuu turhalta ommella niitä lisää. Ehkä sitten isompia, kun ei kasva enää niiiin nopeasti. Ja kun nyt sais tietää kumpi sieltä oikein tulla tupsahtaa...

Silmä vaivaiselle sanoisin, että ensi hoitona voisi kokeilla pyyhkiä silmää keitettyyn veteen kastetulla pumpulilla ulkonurkasta sisään päin, mutta ohje kyllä silmävaivojen suhteen yleensä on, että kannattaa mahdollisimman pian mennä lääkäriin.

Hassua että kuumeillessa tuli aateltua vauvajuttuja enemmän, kuin nyt raskaana ollessa. Jotenkin sitä vaan yrittää touhuilla niin normaalisti kuin voi, vielä kun voi ja uppoutuu vauva juttuhin enemmän sitten vasta synnytyksen jälkeen. Vaikka on sitä tullut luettua läjäpäin vauvalehtiä ym. Mutta ajatukset ei pyöri pelkästään vauva asiossa. Välillä jännittää vauvan tulo kauheesti ja välillä taas on ihan innoissaan, että meillekin tulee oma vauva:)!

Täytyypi jatkaa lueskelua, että saa käsityksen ketä kaikkia tänne on tällä aikaa ilmestynyt.

t:nau rv33+2

Vierailija
18/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai täällä on joku muukin nauku :D heips vaan sinnekin!!!

eipä ole paljon kerrottavaa, töissä oltu viikko (loman jälkeen, jep lomanjälkeinen ahdistus) ja kyllä oli jotenkin takkuista siellä olla,

väsytti ihan hirveesti ja kahviakaan ei uskaltanut paljoa juoda ja mulla on ollut jotenkin tavattoman vetämätön olo koko viikon, ei oikein mitään jaksais tehä siis kotonakaan. Mitään pahoinvointia ei ole että välillä tosiaan tuntuu että onko sielä todellakaan mitään? mutta sitten tuleekin jonkinsortin juilintakohtaus alavatsaan ja miettii että kai sielä sitten jotain tapahtuu? tiedä häntä. Vielä ois viikko aikaa ultraan.

Mä oon miettinyt kovasti että mitä sitä oikein uskaltaa syödä kun tuntuu että kaikissa nopeissa ruuissa on jotain riskiä, jossakin kirjassa luki että ruokaloissa sitä pöpöt vasta muhiikin niin ja mehut joita voi juoda niin sekin on oikeeta tiedettä, ei siis keinosokereita muttei myöskään suositella sokerimehuja siis mitä sitten? täysmehujako vaan? useissa mehuissa on glukoosia ja hedelmäsokeria, eikös nämä ole ihan ok sokeri ja hedelmäsokeri, vai ei? Eniten ärsyttää että sinne neuvolaan pääsee vasta viikolla 10 ja sitä ennen saa olla kaikesta epätietoinen ja otella itse selvää jos edes tajuaa selvittää? Anteeksi tämä purkaus, ottaa vaan hermoon tämä tietämättömyys:/

ootteko te kaikki muuten saanut neuvolasta sen vauva dvd:n? jossa pari tuntia vauvajuttua? olis mielenkiintoista kuulla nimittäin jos sitä ei saa neuvolasta niin sen voi tilata postikulujen hinnalla.

kaikille mukavaa viikonloppua!

väsynyt ja kärttyinen nauku 5+5..kohta 6!

Vierailija
19/20 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla on toi neuvola vasta vkolla 10 niin pitäiskö mun tilata polille jo aika np ultraan ennen sitä, se ärtsy täti sielä neuvolassa (puhelimessa oleva sijainen) ei antanut mitään vinkkiä asiasta ja nyt oon alkanut miettiä että onko liian myöhäistä varailla vkolla 10 täällä pääkaupunkiseudulla???? voi tätä tietämättömyyttä ja niin onko jotain muuta tutkimuksia joita pitäisi tilata ennakkoon jo kun on yli 30 v??

Vierailija
20/20 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea PauliNealle!!!! Ja koko perheelle tietysti :)

pikku-milli & Akseli 3kk