Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat!! Oletteko tahallaan inhottavia asiakaspalvelutilanteissa?

Vierailija
16.04.2014 |

Eli ärsytättekö tahallanne?? Mitä iloa saattee siitä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:58"]

En minä ole ilkeä tai veemäinen. Mutta en voi ymmärtää sitä jos kaupanmyyjä ei osaa omaa ammattiaan tai teen kioskilla veikkauksen ja sanon selvästi " se ja 2 riviä panos 5 euroa kiitos "  Myyjä tekee jotakin aivan muuta!  Tai sanon " tarkastatko nämä ja heitä pois "  No mitä myyjä tekee tarkastaa sanoo ei voittoa ja uusii ne! Sitten siihen minä, ei niitä uusita. No myyjä sitten naama norsun elimellä.  :|

Olkaa hyvä ja keskittykää työhönne ja opetelkaa työhönne kuuluvat asiat. JA kuunnelkaa asiakasta.

[/quote]

Joku toinen täällä vastasikin tähän jo hyvin, mut pakko vielä purkautua itsekin aiheesta :D Varsinkin näiden Veikkaus -tsydeemien kanssa toistuu usein sama juttu asiakkaan puolelta. Ensin luritellaan se puolen minuutin litania siitä mitä halutaan. Jep, tottakai se on ihan itsestäänselvä ja helppo tajuta, sinulle, kun tiedät mitä ostat, ja ehkä teet saman tilauksen viikoittain tai jopa useammin. Myyjä kuulee niitä vakioveikkauksia monta sataa päivässä, ja usein tuntuu että asiakkaan mielestä se oma tilaus pitäisi sisäistää samantien eikä mitään saa edes selventää kun "mähän otan tän saman joka viikko ja tässä samassa kaupassa!".

Vierailija
22/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä auttaisi ja vähentäisi väärinymmärryksiä, olisi se että asiakas hyväksyisi sen että asiakaspalvelija "johtaa" palvelutilannetta ja asiakkaa tulee tehdä kuten pyydetään. 

Koska asiakas on asiakas, hän ei tiedä miten tilanteen saa sujumaan helposti, joten kuuntele sitä asiakasta. Ottakaa rauhassa, älkää hätäilkö.

Esimerkiksi tuo Veikkaus! Jos haluat laittaa Lottoa määrän x riviä, ilman jokereita ja muita lisäjuttuja, niin mieti hetki miltä se kuulostaa kun putkeen sanot nopeasti, ehkä epäselvästi sen litanian "heitänvoistarkistaa, mutteitarviilaittaauudestaan vaan haluun sen neljäriviilottoo,ilmanjokereitajaettunaviidenporukkaan."

Kenties ehkä se aspakaan ei ole yli-ihminen, eikä sekunnissa saa selvää tai muista ulkoa koko litaniaa kertakuulemalta. Miten olisi vaihtoehtoisesti ihan tavallinen kanssakäyminen? Haluaisin lottoa. Montako riviä laitetaan? 4 kpl. Laitetaanko jokeri? Ei, kiitti. Tuleeko muuta? Sen loton voisi jakaa 5 porukkaan ja tarkastaa tämän vanhan lapun.

Itsestäni tuntuu välillä että turhaan ihmiset pelkää sitä ihmiskontaktia kassan kanssa, ihan normaalia kanssakäymistä siis, eikä siinä tilanteessa osata olla vaan koetaan se jotenkin tuskaisaksi jos se aspa käyttäytyykin kuin ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:46"]

Sama kuin hoitoalalla. Jotkut raukat kuvittelee, että tulemalla huutamaan päivystyspolin vastaanottavalle hoitajalle asia etenisi nopeammin. Ehei, voipi olla että hoitajaa ei huutamisen jälkeen enää kiinnosta tehdä asioita, joita hän usein saattaa tehdä lääkärille valmiiksi, esim. tilata labroja. Siinäpähän huutaja sitten odottelee että pääsee lääkäriin, että lääkäri tilaa labrat, jonottaa labraan, odottelee kokeiden valmistumista ja taas uudelleen pääsyä lääkärille... Ellei sitten ole huutanut siinä määrin että on tullut talutetuksi ulon vartijan käsipuolessa tai päässyt jopa sinisin siivin koppihoitoon.

Niin makaa kuin petaa.

[/quote]

Minä taas olen huomannut, että monille sairaanhoitajille ei kannata olla asiallinen ja ystävällinen. He kun saattavat tulkita sen nössöydeksi, ja siksi laittavat vaikkapa 5-vuotiaan lapsesi odottamaan tuntikausiksi ja "unohtavat" katsoa, onko tämän labratuloksia tullut. Ohi menevät aivan kaikki ovesta tulijat, vaivoista ja vakavuuksista riippumatta. 

Niin, aiemmin olin ystävällinen. Nykyään olen etenkin hoitajien suhteen tuntosarvet pystyssä, kun näitä passiivisaggressiivisia tapauksia on sattunut sen verran kohdalle. Yleensä tämän tietyn tyypin ihmiset eivät lähde kiusaamaan niitä, jotka eivät vaikuta "liian kivoilta".

Vierailija
24/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 00:35"]

Sama kuin hoitoalalla. Jotkut raukat kuvittelee, että tulemalla huutamaan päivystyspolin vastaanottavalle hoitajalle asia etenisi nopeammin. Ehei, voipi olla että hoitajaa ei huutamisen jälkeen enää kiinnosta tehdä asioita, joita hän usein saattaa tehdä lääkärille valmiiksi, esim. tilata labroja. Siinäpähän huutaja sitten odottelee että pääsee lääkäriin, että lääkäri tilaa labrat, jonottaa labraan, odottelee kokeiden valmistumista ja taas uudelleen pääsyä lääkärille... Ellei sitten ole huutanut siinä määrin että on tullut talutetuksi ulon vartijan käsipuolessa tai päässyt jopa sinisin siivin koppihoitoon.

Niin makaa kuin petaa.

[/quote]

Minä taas olen huomannut, että monille sairaanhoitajille ei kannata olla asiallinen ja ystävällinen. He kun saattavat tulkita sen nössöydeksi, ja siksi laittavat vaikkapa 5-vuotiaan lapsesi odottamaan tuntikausiksi ja "unohtavat" katsoa, onko tämän labratuloksia tullut. Ohi menevät aivan kaikki ovesta tulijat, vaivoista ja vakavuuksista riippumatta. 

Niin, aiemmin olin ystävällinen. Nykyään olen etenkin hoitajien suhteen tuntosarvet pystyssä, kun näitä passiivisaggressiivisia tapauksia on sattunut sen verran kohdalle. Yleensä tämän tietyn tyypin ihmiset eivät lähde kiusaamaan niitä, jotka eivät vaikuta "liian kivoilta".

[/quote]

Mikset kysy ystävällisesti, onko labrat tulleet? Tai sano, että olet huolissasi, että viisivuotias on niin huonossa kunnossa, ettei jaksa odottaa? Vai onko sinulla oikeaa syytä, et vain haluaa odottaa omaa vuoroasi? Et todellakaan saa parempaa palvelua huonolla käytöksellä. Jos on mukava potilas, niin yritän usein ajaa hänen asioitaan eteenpäin, saatan kysäistä lääkäriltä ottaako tämän potilaan vielä ennen ruokailua tai tähän väliin, mutta jos potilas mulkoilee vihaisesti tai on tyly, rajoittuu kanssakäyminen hänen kohdallaan vain pakolliseen. I

Vierailija
25/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mukava potilas, saatan antaa hänelle väliaikatietoja ja sopia, että esim. haen hänet kahviosta tai tulee tietyn ajan päästä takaisin kahviosta. Tylylle potilaalle en jaksa moista edes ehdottaa, koska kaikkien kohdalla ei voi toimia niin.

Vierailija
26/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:58"]En minä ole ilkeä tai veemäinen. Mutta en voi ymmärtää sitä jos kaupanmyyjä ei osaa omaa ammattiaan tai teen kioskilla veikkauksen ja sanon selvästi " se ja 2 riviä panos 5 euroa kiitos "  Myyjä tekee jotakin aivan muuta!  Tai sanon " tarkastatko nämä ja heitä pois "  No mitä myyjä tekee tarkastaa sanoo ei voittoa ja uusii ne! Sitten siihen minä, ei niitä uusita. No myyjä sitten naama norsun elimellä.  :|

Olkaa hyvä ja keskittykää työhönne ja opetelkaa työhönne kuuluvat asiat. JA kuunnelkaa asiakasta.

[/quote]

Puhut luultavasti epäselvästi/hiljaa.

Vierailija
27/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 00:59"]

Jos on mukava potilas, saatan antaa hänelle väliaikatietoja ja sopia, että esim. haen hänet kahviosta tai tulee tietyn ajan päästä takaisin kahviosta. Tylylle potilaalle en jaksa moista edes ehdottaa, koska kaikkien kohdalla ei voi toimia niin.

[/quote]

Ammatillisuus ohoi!

Vierailija
28/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:58"]

En minä ole ilkeä tai veemäinen. Mutta en voi ymmärtää sitä jos kaupanmyyjä ei osaa omaa ammattiaan tai teen kioskilla veikkauksen ja sanon selvästi " se ja 2 riviä panos 5 euroa kiitos "  Myyjä tekee jotakin aivan muuta!  Tai sanon " tarkastatko nämä ja heitä pois "  No mitä myyjä tekee tarkastaa sanoo ei voittoa ja uusii ne! Sitten siihen minä, ei niitä uusita. No myyjä sitten naama norsun elimellä.  :|

[/quote]

Joku toinen täällä vastasikin tähän jo hyvin, mut pakko vielä purkautua itsekin aiheesta :D Varsinkin näiden Veikkaus -tsydeemien kanssa toistuu usein sama juttu asiakkaan puolelta. Ensin luritellaan se puolen minuutin litania siitä mitä halutaan. Jep, tottakai se on ihan itsestäänselvä ja helppo tajuta, sinulle, kun tiedät mitä ostat, ja ehkä teet saman tilauksen viikoittain tai jopa useammin. Myyjä kuulee niitä vakioveikkauksia monta sataa päivässä, ja usein tuntuu että asiakkaan mielestä se oma tilaus pitäisi sisäistää samantien eikä mitään saa edes selventää kun "mähän otan tän saman joka viikko ja tässä samassa kaupassa!".

[/quote]

Ja sama muuten toistuu sitten esim. puutarhamyymälässä:

"Mulla on kaks orvokkia, siis taimea. Sitten on kolme orvokkiamppelia. Viis tuijaa, kaksi pylvästuijaa ja kolme timanttituijaa. Viis krysanteemia, kaks narsissia, ja viis säkkiä mustaa multaa ja kolme säkkiä puutarhan kevät nelkytkilosta".

Ja tämä kaikki siis yhteen hengenvetoon ja kun alkaa käymään tuotteita yksitellen ääneen läpi (jottei sitten tule niitä virheitä !!) niin ollaan erittäin vittuuntuneita, kun joutuu oikein toistamaan sanomaansa. Hirveää, onhan se iso vaiva ja suuttumisen arvoinen asia.

Vierailija
29/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 00:57"]

Niin makaa kuin petaa.

[/quote]

[/quote]

Mikset kysy ystävällisesti, onko labrat tulleet? Tai sano, että olet huolissasi, että viisivuotias on niin huonossa kunnossa, ettei jaksa odottaa? Vai onko sinulla oikeaa syytä, et vain haluaa odottaa omaa vuoroasi? Et todellakaan saa parempaa palvelua huonolla käytöksellä. Jos on mukava potilas, niin yritän usein ajaa hänen asioitaan eteenpäin, saatan kysäistä lääkäriltä ottaako tämän potilaan vielä ennen ruokailua tai tähän väliin, mutta jos potilas mulkoilee vihaisesti tai on tyly, rajoittuu kanssakäyminen hänen kohdallaan vain pakolliseen. I

[/quote]

Kyllä, kysyttiin moneen kertaan. Kyllä, käyttäydyin jatkuvasti ystävällisesti.

Se, mistä hoitaja silminnähden hermostui oli päivystykseen tullessani, kun kysyin että meneekö vastaanotolle päästessä sen verran aikaa, että ehdin käydä syöttämässä nälkäisen ja väsyneen viisivuotiaan läheisessä kahvilassa. Kuulemma ei ehdi. Odotimme penkillä hoitajan silmien alla lopulta neljä tuntia. Lapsi oli tosi kipeä ja väsynyt, makasi ja itkeskeli penkillä hiljaa. Kävin välillä ystävällisesti kysymässä etenemistä, mutta aina hän sanoi että mene takaisin odottamaan, minkäännäköistä aikaa ei voida luvata. Kaikki ovestakin saapuvat pääsivät ohitsemme vastaanotolle, aivan kaikki.

Lopulta menin koputtamaan lääkärin ovelle, kun hoitaja oli kadonnut tiskiltä ja päivystystä oltiin sulkemassa. Lääkäri oli vähän hätääntyneen olonen, kun hoksasi mitä kollegansa oli tehnyt. Kiusannut tahallaan pientä potilasta.

Jos asia olisi hoidettu asiallisesti, tyttö olisi päässyt puolessa tunnissa vastaanotolle. Paikalla ei ollut nimittäin minkäänlaista ruuhkaa. Ainoastaan hoitaja, jota oli vähän ärsyttänyt ja katsonut, että tuota nynnyä naista ja sen pientä lasta voi kiusata.

Sellaisiakin ihmisiä alalla on. Sääli, että jotkut laittavat syyn aina automaattisesti asiakkaiden niskoille, olisi tapahtunut vaikka mitä.

Vierailija
30/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:35"]

Inhottavat asiakkaat eivät itse tajua saavansa käytöksensä vuoksi huonompaa palvelua kuin ystävälliset.

[/quote]

Toisin sanoen sinä olet tahallaan inhottava itse ja vielä kehut sillä.

Etkö koskaan ole kuullut sanontaa "ei se ole tyhmä, joka aloittaa vaan se joka jatkaa"? Olet vain pikku kakara, joka ei kestä pettymyksiä kostamatta niitä. Kannattaa jatkaa samalla asenteella, niin pian sinulla ei ole asiakkaita.

Ai niin, melkein unohdin, että tulet kohta kertomaan, kuinka sinun yrityksesi on ainoa koko maailmassa, joka tarjoaa kyseistä palvelua. Sittenhän me tiedämme sinun nimesikin jo.

Vierailija
31/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin automaattisesti olen myyjälle äkäisempi jos on naama norsun vitulla tai puhuu muuten tiuskimalla tai päätä aukomalla.

Vierailija
32/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:35"]

Inhottavat asiakkaat eivät itse tajua saavansa käytöksensä vuoksi huonompaa palvelua kuin ystävälliset.

[/quote]

Toisin sanoen sinä olet tahallaan inhottava itse ja vielä kehut sillä.

Etkö koskaan ole kuullut sanontaa "ei se ole tyhmä, joka aloittaa vaan se joka jatkaa"? Olet vain pikku kakara, joka ei kestä pettymyksiä kostamatta niitä. Kannattaa jatkaa samalla asenteella, niin pian sinulla ei ole asiakkaita.

Ai niin, melkein unohdin, että tulet kohta kertomaan, kuinka sinun yrityksesi on ainoa koko maailmassa, joka tarjoaa kyseistä palvelua. Sittenhän me tiedämme sinun nimesikin jo.

[/quote]

Näitä  joo on.

Olen itse ollut aikoinaan asiakaspalvelualalla, ja voin kertoa että aivan kaikki kollegani välillä kettuilivat asiakkaille aina toisinaan tavalla tai toisella. Syyt vaihtelivat, mutta aina se oli "kun se oli niin ärsyttävä". Se mikä ihmistä ärsyttää, voi olla ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä. Melko yleinen syy tiuskia asiakkalle oli se, jos hän ei tiennyt jotain asiaa. Tai jos asiakas oli kiihtynyt siitä, että oli joutunut jotain kärsimään.

Minä olin ainoa, joka hoiti työn työnä siitä riippumatta, kenen kanssa olin tekemissä. En edes kuvitellut, että minun täytyisi pitää asiakkaista, jotta voisin kohdella heitä hyvin. Omat ärsyyntymiset eivät kuulu työhön, eivätkä ne edistä mitään.

Jos joku asiakas alkoi syyttä raivoamaan ja kiroilemaan, päätin keskustelun siihen ja ohjasin pois, koska tuskin asia etenisi mihinkään. Jos hän taas raivosi aiheesta (esim. minä tai joku muu oli mokannut), selvittelin asiaa ja etsin ratkaisua, mitä tehdä. Joka ikinen kerta asiakkaan raivo muuten laantui, kun järkevä ratkaisu löytyi ja ammattilaisena otin vastuun tilanteesta. Monesti he saattoivat oma-aloitteisesti pyytää jopa anteeksi, mikä kertoo myös siitä miten fiksuja asiakkaat yleensä ovat. Koskaan en ottanut mitään itseeni, olisi siellä mikä tahansa setämies tytötellyt tms. Miksi olisin, mitä väliä?

Ikävä kyllä asiakaspalvelualalla ja näemmä myös hoitajina työskentelee paljon ihmisiä, joilla on suuria vaikeuksia hoitaa asioita asioina ja työtä työnä. Omat tykkäämiset ja ärsyyntymiset ohjaavat toimintaa aivan liikaa.

Vierailija
33/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyttäydyn aina ystävällisesti ja asiallisesti mutta asiakaspalvelijoitakin on niin moneen junaan. 2 kertaa olen kiroillut varatessani aikaa terveyskeskuksen päivystykseen, toisella kerralla kipeä rintatulehdus+korkea kuume ja hoitaja langan päässä täysi tumpelo. Toisella kerralla tunnetusti töykeä hoitaja oli sitä mieltä ettei päivystykseen saa aikaa selkäkivun takia kun en sentään alleni pissinyt. Minä en pikkuharmien takia tk:ssa ravaa joten poltin päreeni. Aika löytyi.  

Vierailija
34/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikanaan Hgin Stockalla asiakkaiden keskuudessa hyvin pidetty myyjä. Kohtelin jokaista hyvin, asiallisesti ja näin aktiivisesti vaivaa saadakseni heidät tyytyväisiksi. Koskaan en näyttänyt asiakkaalle huonotuulisuuttani tai sitä, jos asiakas ärsytti. Mutta miellyttäviä, hyväkäytöksisiä asiakkaita palvelin vielä tavallistakin paremmin. Heidän vuokseen hain vaikka kuun taivaalta, jos suinkin pystyin. Heiltä sain usein palautetta, että olin pelastanut heidän päivänsä tmv.

Tylyt, tympeät, etuilevat ja myyjiä pompottavatkin asiakkaat saivat minulta aina hyvää palvelua, mutta nuo ylimääräiset asiakaspalvelun taidonnäytteet varasin ainoastaan heille, jotka kunnioittivat sekä minua että muita asiakkaita ja osasivat käyttäytyä.

Vierailija
35/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 00:57"]

Niin makaa kuin petaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se, mistä hoitaja silminnähden hermostui oli päivystykseen tullessani, kun kysyin että meneekö vastaanotolle päästessä sen verran aikaa, että ehdin käydä syöttämässä nälkäisen ja väsyneen viisivuotiaan läheisessä kahvilassa. Kuulemma ei ehdi. Odotimme penkillä hoitajan silmien alla lopulta neljä tuntia. Lapsi oli tosi kipeä ja väsynyt, makasi ja itkeskeli penkillä hiljaa. Kävin välillä ystävällisesti kysymässä etenemistä, mutta aina hän sanoi että mene takaisin odottamaan, minkäännäköistä aikaa ei voida luvata. Kaikki ovestakin saapuvat pääsivät ohitsemme vastaanotolle, aivan kaikki.

Lopulta menin koputtamaan lääkärin ovelle, kun hoitaja oli kadonnut tiskiltä ja päivystystä oltiin sulkemassa. Lääkäri oli vähän hätääntyneen olonen, kun hoksasi mitä kollegansa oli tehnyt. Kiusannut tahallaan pientä potilasta.

Jos asia olisi hoidettu asiallisesti, tyttö olisi päässyt puolessa tunnissa vastaanotolle. Paikalla ei ollut nimittäin minkäänlaista ruuhkaa. Ainoastaan hoitaja, jota oli vähän ärsyttänyt ja katsonut, että tuota nynnyä naista ja sen pientä lasta voi kiusata.

Sellaisiakin ihmisiä alalla on. Sääli, että jotkut laittavat syyn aina automaattisesti asiakkaiden niskoille, olisi tapahtunut vaikka mitä.

[/quote]

Ensimmäisessä viestissäsi puhuit kaikista sairaanhoitajista, mutta nyt yksittäistapauksesta? Nämä ovat oikeasti niin mielenkiintoisia tapauksia, kuinka ihmiset tulkitsevat päivystyksen ja sen jonotuksen. Sehän toimii triage-periaatteella ja sisään voi omilla jaloilla kävellä esim. Huumeidenkäyttäjä, joka ei vaikuta kiireelliseltä potilaalta, mutta hänellä on verenmyrkytys. Ja sitähän sinä et tiedä vaan meuhkaat av:llä. Samoin sillä sekavasti käyttäytyneellä keski-ikäisellä miehellä voi olla epäily aivoverenvuodosta ja hiljaa istuen odottavalla naisella vakava kohtutulehdus. Valitettavasti sairas lapsi ei mene kaikkien edelle päivystyksessä ja sitä on monien vaikea ymmärtää. Meillä Helsingissä asia on järjestetty Lastenklinikalla. Suosittelen vakuutusta. Itseänikin ärsyttää jonottaa lasten kanssa päivystyksessä, mutta niin se vain menee. Aikuisella voi olla aika vakavakin tilanne eikä se näy päälle päin, kannattaa muistaa se. Esim. Vanhus voi olla kaatunut ja loukannut jalkansa, mutta hänellä onkin verenohennuslääke, joka ei ole hoitotasapainossa ja epäily sisäisestä verenvuodosta kaatumisen seurauksena. Silloin ei korvakipuinen kuumeinen lapsi mene ohi. Vakuutus on hyvä olla, ei tarvitse jonottaa.

[/quote]

Tulkinnassasi on sen verran paljon vääristelyä asioista, jotka olen selvästi toiseksi sanonut, että pyydän sinua tekstini vielä uudestaan ajatuksen kanssa.

En ole ensinnäkään missään vaiheessa puhunut "kaikista sairaanhoitajista" enkä myöskään "yksittäistapauksista". Vastaavia virheellisyyksiä suorastaan vilisee tekstissäsi. Sivuutat faktat kokonaan, ja niiden sijaan tulkitset tapausta omiin ennakkoluuloihin ja oletuksiin perustuen. Onko sinulla jokin motiivi lukea asiat väärin, vai tuleeko tuo vahingossa? Toimitko samalla tavalla myös ammatissasi keskustellessasi asiakkaiden kanssa?

Kerrottakoon vielä, että tapaus on jälkikäteen tutkittu ylempien tahojen toimesta. On vahvistettu, että sairaalassa ei ollut minäänlaista ruuhkaa ja ilman simputusta tyttö olisi päässyt vastaanotolle puolessa tunnissa, kuten aiemmin mainitsinkin. Myös sairaalan ylilääkäri on suoraselkäisesti esittänyt syvimmän anteeksipyynnön hoitajan epäasiallisen käytöksen vuoksi. 

Vierailija
36/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ensin sanoa että en. Enkä olekkaan ikävä asiakas, jos asiakaspalelussa myös ollaan asiallisia.

Mutta kyllä tässä vuosien varrella on tullut tilanteita, joissa asiakaspalvelussa oleva on joko tietämätön tollo, joka ei ole edes niiden vähäisten tehtäviensä tasalla tai sitten muute vain idiootti. Silloin minäkin voin olla aika ikävä ja tyly.

Gigantissa mm. totesin vakuutuksen tyrkyttäjällä että se on vain tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
37/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 00:57"]

Niin makaa kuin petaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ensimmäisessä viestissäsi puhuit kaikista sairaanhoitajista, mutta nyt yksittäistapauksesta? Nämä ovat oikeasti niin mielenkiintoisia tapauksia, kuinka ihmiset tulkitsevat päivystyksen ja sen jonotuksen. Sehän toimii triage-periaatteella ja sisään voi omilla jaloilla kävellä esim. Huumeidenkäyttäjä, joka ei vaikuta kiireelliseltä potilaalta, mutta hänellä on verenmyrkytys. Ja sitähän sinä et tiedä vaan meuhkaat av:llä. Samoin sillä sekavasti käyttäytyneellä keski-ikäisellä miehellä voi olla epäily aivoverenvuodosta ja hiljaa istuen odottavalla naisella vakava kohtutulehdus. Valitettavasti sairas lapsi ei mene kaikkien edelle päivystyksessä ja sitä on monien vaikea ymmärtää. Meillä Helsingissä asia on järjestetty Lastenklinikalla. Suosittelen vakuutusta. Itseänikin ärsyttää jonottaa lasten kanssa päivystyksessä, mutta niin se vain menee. Aikuisella voi olla aika vakavakin tilanne eikä se näy päälle päin, kannattaa muistaa se. Esim. Vanhus voi olla kaatunut ja loukannut jalkansa, mutta hänellä onkin verenohennuslääke, joka ei ole hoitotasapainossa ja epäily sisäisestä verenvuodosta kaatumisen seurauksena. Silloin ei korvakipuinen kuumeinen lapsi mene ohi. Vakuutus on hyvä olla, ei tarvitse jonottaa.

[/quote]

Tulkinnassasi on sen verran paljon vääristelyä asioista, jotka olen selvästi toiseksi sanonut, että pyydän sinua tekstini vielä uudestaan ajatuksen kanssa.

En ole ensinnäkään missään vaiheessa puhunut "kaikista sairaanhoitajista" enkä myöskään "yksittäistapauksista". Vastaavia virheellisyyksiä suorastaan vilisee tekstissäsi. Sivuutat faktat kokonaan, ja niiden sijaan tulkitset tapausta omiin ennakkoluuloihin ja oletuksiin perustuen. Onko sinulla jokin motiivi lukea asiat väärin, vai tuleeko tuo vahingossa? Toimitko samalla tavalla myös ammatissasi keskustellessasi asiakkaiden kanssa?

Kerrottakoon vielä, että tapaus on jälkikäteen tutkittu ylempien tahojen toimesta. On vahvistettu, että sairaalassa ei ollut minäänlaista ruuhkaa ja ilman simputusta tyttö olisi päässyt vastaanotolle puolessa tunnissa, kuten aiemmin mainitsinkin. Myös sairaalan ylilääkäri on suoraselkäisesti esittänyt syvimmän anteeksipyynnön hoitajan epäasiallisen käytöksen vuoksi. 

[/quote]

Mutta sinähän rankasti yleistit, että sairaanhoitajille kannattaa olla epäystävällinen ennemmin kuin kiltti ja esitit perusteluna tämän kertomasi kokemuksen? Oletko ihan idootti? Kuka normaali ihminen kehottaa olemaan ilkeä toiselle, työtä tekevälle, ihmiselle? 

Vierailija
38/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ymmärsit, että kokemuksesi oli yksittäistapaus ja ennen kaikkea sitä on jopa sinulle pahoiteltu; sen perusteella kehoitat kaikkia muitakin olemaan epäystävällinen hoitajille? Toivottavasti et tule pilaamaan työpäivääni.

Vierailija
39/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että hyvin monet ovat. Useat tahallaan tivaavat, "testaavat" tiukaten asioita, tenttaavat (tyyliin:" no mistäs maasta tämä kalanfile on kotoisin?!?! Noh? Etkös tiedä?!?!" kun kaupassa on satoja tuotteita) ja muutenkin monet vaikuttavat siltä, että ovat jo valmiiksi semmosella asenteella että nyt toi ei varmasti tiedä mitään ja palvelee mua huonosti, katsotaanpa. Huhhuh

Vierailija
40/81 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 ja 43: Nyt vihaiset sairaanhoitajat siellä ruutujen takana, sisälukutaito käyttöön!

Ei ihme että teitä ärsyttää, jos kuvittelette ihmisten sanoneen asioita, joita he eivät ole ikinä sanoneet ja vääntelette asiat muutenkin miten sattuu. Melkoisia draamakuningattaria - mahtaa olla elämä siellä rankkaa.

No, mä feidaan nyt keskustelusta. Koettakaahan ottaa iisisti, tässä ketjussa on annettu monia hyviä vinkkejä, joista raivottarien kannattaisi ottaa koppia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi