Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?

Vierailija
04.12.2020 |

Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!

Kommentit (394)

Vierailija
21/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä: lapset ovat 11-, 12- ja 14-vuotiaita, eivät pieniä.

Vierailija
22/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään alkuperäiseen tekstiini: otan puolet vastuusta arjen askareista ym. joten muutosta tuohon ei kannata tarjota ratkaisuksi ongelmaan.

Otat puolet vastuusta, mutta teetkö niitä kotitöitä? Olet todennäköisesti se vastuunkantaja, joka kertoo toiselle, että keittiössä kaatui maitolasi, mene siivoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen vastaus vaimoltasi. Ja todella hyvä, että olette keskustelleet asiasta! Nyt kummatkin tietää missä mennään ja asiaan on helpompi löytää ratkaisuja. Suosittelen, että yritätte löytää kahdenkeskistä aikaa, jos vaimosi halujen herättely sitä tarvitsee. Ja kaikki pieni kiva ja hellä koskettelu kaiken niin tekemisen keskellä saattaa myös herätellä haluja.. ja ehkä spontaani aloite vaimon puolelta saattaa silloin tulla sinulle yllätyksenä ;)

Vierailija
24/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tappaa tuota intoa, jos teillä ei ole muuta hyvältä ja luonnolliselta tuntuvaa läheisyyttä, suukkoja, halauksia, lähekkäin oloa vaan hakeudut läheisyyteen vain siinä toivossa että heruisi.

Vierailija
25/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ap varmaan kannattaa alkaa suunnittelemaan kahdenkeskisiä irtiottoja, jos asia on sinulle tärkeä. Silloin kipinä arjessakin säilyy helpommin.

Toimi äläkä valita, vai eikö sinulla taas ole voimia suunnitella ja toteuttaa niitä romanttisia hetkiä, että saisit sitä seksiä?

Vierailija
26/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap? Ihmetyttää että vasta nyt tajuat ja vain siksi että naisesi kertoo-miten naisen halut toimii. Kai se on itsestään selvää ettei tuossa tilanteessa jaksa edes alkaa seksiä ajatella. Onko liitto onnellinen jos naisesi on jatkuvasti niin väsynyt että ei jaksa ajatella esim seksiä? Veikkaan ettei ole.

Sinä näet että ongelma on seksin puute, minä sanon että ongelma on aivan jossain muualla.

Tyypillistä mies ajattelua sinulta.

Ajattele vähän omia tarpeitasi pidemmälle, ongelma on että kumppanisi on hyvin väsynyt

Eikä se, että sinä et saa reikää.

Vierailija
27/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tää on helppo.

Hankitte makkariin oman tv:n ja makkarin oveen lukon. Ja vietätte leffaillan. Ovi on lukossa ja äitiä ja iskää ei saa häiritä, koska katsotte sitä leffaa. Ja katsotte tietysti sitä leffaakin, ainakin alun..

Vierailija
28/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on muuttunut yleissyliksi, yleismuistajaksi, ja kuten tämän ketjun mieskommenteista ("seksissä haluan vaan pois siitä oravanpyörästä") voi päätellä, mieskin haluaa vaan panna siihen reikään jotain, eli mitä se seksi silloin muutakaan on kuin palvelusta miehelle?

Nainen kaipaa henkistä yhteyttä, sitä että ollaan mies ja nainen, sitä että mies antaa hänen olla Nainen, ei kodinkone jossa on tyydytysreikä miestä varten.

Vierailija
29/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletatko, että tuossa iässä lapsilla ei ole enää tarpeita vanhempien suuntaan? Ei tarvita kuuntelijaa, sparraajaa,ymmärtäjää? Ei kotitöissä ohjaajaa, aikatauluista muistuttelijaa?

Vierailija
30/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla yllätys, että eukkoa panettas korkeintaan siidepäissään lauantaina. Ja silloinkaan ei sun kanssa.

Herää todellisuuteen, tätä se on.

Vierailija
31/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään alkuperäiseen tekstiini: otan puolet vastuusta arjen askareista ym. joten muutosta tuohon ei kannata tarjota ratkaisuksi ongelmaan.

No silti se arki kuormittaa vaimoasi. Käykääpä läpi ihan huolella, mitä se teidän arki tarkoittaa ja kuka niitä asioita tekee, mikä siellä voisi olla turhaa tai ulkoistettavissa? Siivous, ruuat kotiovelle tms? En halua sinua haukkua, mutta keron meidän tarinan: mieheni tuossa samassa elämänvaiheessa (meillä on nyt jo lapset isoja, kuormitus on siis pienempää) , teki excelin meidän kotiaskareista ja siitä kuka ne tekee, antoi sen sitten minulle ja mä lisäsin siihen noi 50 riviä juttuja lisää, kuinka usein ne tehdään ja kauanko niihin noin suunnilleen menee aikaa (siellä oli mm tämä tyypilinen harha ruohonleikkuu ja pyykipesu; joo ruoho leikataan n. 8x vuodessa, kestää n. 30min kerta, hän hoitaa. Pyykkiä pestään joka viikko 8-12 koneellista ja sen kanssa menee noin 3h joka viikko, minä hoidan) . Oli hänelle aika silmiä avaava harjoitus. Lakkasi se narina siitä, että kun hän niin osallistuu. Kyllä, kyllä hän osallistuu, mutta 50%? Ei lähelläkään. 

Vierailija
32/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että vaatimustasoa kannattaa laskea. Seksi on hienoa vaikka se ei olisi täydellisesti sitä mitkä omat odotukset on. Kynttiläillaiset on sitten vähän niitä seksifantasioita jotka harvoin toteutuu mutta joista on kiva unelmoida.

Vierailija
33/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kokeilisin rikkoa ap:n vaimon mielikuvan että seksi on sitä että hän tyydyttää miehensä mielihalut.

Mitäpä AP jos joskus yllätät vaimon sillä että tarjoat hänelle eroottista hetkeä niin ettet itse vaadi mitään vaan keskityt koskettelemaan vaimoasi, käsillä, kielellä, leluilla, niin että hän voi vain keskittyä nauttimaan ilman että häneltä odotetaan yhtään mitään.

Joko se on hänelle virkistävä muutos ... tai sitten ei.

Mitä mieltä te muut naiset olette jotka osaatte samaistua ap:n vaimon tilanteeseen, koette/olette kokeneet vastaavaa, toimisiko tuollainen?

Vierailija
34/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tää on helppo.

Hankitte makkariin oman tv:n ja makkarin oveen lukon. Ja vietätte leffaillan. Ovi on lukossa ja äitiä ja iskää ei saa häiritä, koska katsotte sitä leffaa. Ja katsotte tietysti sitä leffaakin, ainakin alun..

Eli vaimo lukkojen taakse kuin vankilaan ja sitten on pakko haluta?

Vierailija
35/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ap? Ihmetyttää että vasta nyt tajuat ja vain siksi että naisesi kertoo-miten naisen halut toimii. Kai se on itsestään selvää ettei tuossa tilanteessa jaksa edes alkaa seksiä ajatella. Onko liitto onnellinen jos naisesi on jatkuvasti niin väsynyt että ei jaksa ajatella esim seksiä? Veikkaan ettei ole.

Sinä näet että ongelma on seksin puute, minä sanon että ongelma on aivan jossain muualla.

Tyypillistä mies ajattelua sinulta.

Ajattele vähän omia tarpeitasi pidemmälle, ongelma on että kumppanisi on hyvin väsynyt

Eikä se, että sinä et saa reikää.

no ajatteleeko nainen omia tarpeitaan pidemmälle? Mennään töihinkin väsyneenä, vaikka ei kiinnostaisi.

Vierailija
36/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen spontaanisti aktiivinen vain ovulaation aikoihin ja muulloin sitten tarvitsisi sitä viritystä.

Juuri noin! Minulla ei seksi käy edes mielessä muulloin kuin ovulaation aikaan. Tuolloin voin harrastaa seksiä ilman mitään virittelyjä. Toki voin siihen syttyä muulloinkin, mutta se vaatii yleensä olosuhteita, joita ei käytännössä koskaan ole. Tästä syystä seksiä on juuri se 1-2 kertaa kuussa. Kaikki konstit on kokeiltu, mutta käytännössä tuota on kyllä tosi hankala muuttaa niin kauan kuin perheessä lapset asuvat kotona.

Vierailija
37/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletatko, että tuossa iässä lapsilla ei ole enää tarpeita vanhempien suuntaan? Ei tarvita kuuntelijaa, sparraajaa,ymmärtäjää? Ei kotitöissä ohjaajaa, aikatauluista muistuttelijaa?

Ei 24/7 ainakaan.

Vierailija
38/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kokeilisin rikkoa ap:n vaimon mielikuvan että seksi on sitä että hän tyydyttää miehensä mielihalut.

Mitäpä AP jos joskus yllätät vaimon sillä että tarjoat hänelle eroottista hetkeä niin ettet itse vaadi mitään vaan keskityt koskettelemaan vaimoasi, käsillä, kielellä, leluilla, niin että hän voi vain keskittyä nauttimaan ilman että häneltä odotetaan yhtään mitään.

Joko se on hänelle virkistävä muutos ... tai sitten ei.

Mitä mieltä te muut naiset olette jotka osaatte samaistua ap:n vaimon tilanteeseen, koette/olette kokeneet vastaavaa, toimisiko tuollainen?

Ei toimi. Koska tuossa on koko ajan taustalla ajatus siitä, että ei tämä pyyteetöntä ole.

Vierailija
39/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silti se arki kuormittaa vaimoasi. Käykääpä läpi ihan huolella, mitä se teidän arki tarkoittaa ja kuka niitä asioita tekee, mikä siellä voisi olla turhaa tai ulkoistettavissa? Siivous, ruuat kotiovelle tms? En halua sinua haukkua, mutta keron meidän tarinan: mieheni tuossa samassa elämänvaiheessa (meillä on nyt jo lapset isoja, kuormitus on siis pienempää) , teki excelin meidän kotiaskareista ja siitä kuka ne tekee, antoi sen sitten minulle ja mä lisäsin siihen noi 50 riviä juttuja lisää, kuinka usein ne tehdään ja kauanko niihin noin suunnilleen menee aikaa (siellä oli mm tämä tyypilinen harha ruohonleikkuu ja pyykipesu; joo ruoho leikataan n. 8x vuodessa, kestää n. 30min kerta, hän hoitaa. Pyykkiä pestään joka viikko 8-12 koneellista ja sen kanssa menee noin 3h joka viikko, minä hoidan) . Oli hänelle aika silmiä avaava harjoitus. Lakkasi se narina siitä, että kun hän niin osallistuu. Kyllä, kyllä hän osallistuu, mutta 50%? Ei lähelläkään. 

olitkin tuossa kommentoinut lasten iät, no meillä on 13, 15 ja 18. viimeinen vuosi on alkanut olla selvästi helpompaa ja nyt kun ajokortteja on taloudessa kolme suurin aikasyöppö eli lasten kuskaaminen on omalta osalta helpottanut huomattavasti.

Vierailija
40/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen on lisääntynyt, hän menettää mielenkiinnon mieheen ja seksiin.

Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan.

Vaikka tekisit kaikki kotityöt ja hoitaisit lapset ja vaikka tekisit naisenkin työt, jotta nainen ei olisi väsynyt, niin nainen ei silti ole enää sinusta seksuaalisesti kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme