Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, pääsiäinen miehen kanssa kaksin. Lapset sukuloimaan.

Vierailija
16.04.2014 |

TUlipa mieleen toisesta ketjusta, jossa joku valitti ettei kestä miestään 4 päivää pääsiäisen ajan. Mulla taas päinvastoin. Meillä lapset lähtee 300km:n päähän sukuloimaan mummulaan ja serkuille ja meillä miehen kanssa ihanat pyhät ihan toistemme seurasta nauttien. Yhtenä päivänä kutsutaan ystäviä ja yhtenä iltana lähdetään ulos, nämä ovat vain etukäteen suunniteltuja menoja, muutoin mennään miten mieli tekee.

Ihanaa olla vain ilman rutiineja, syödä koska haluaa ja missä haluaa ja aloittaa aamu vaikka skumpalla. 

Huomisesta klo 15:00 alkaen alkaa meidän loma.

Miksi te ihmiset valitsette sellaisia puolisoja joiden kanssa ette voi sietää olla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:36"]

Miksi te teette lapsia, joiden kanssa ette halua viettää lomaa vaan tungette ne sukulaisten niskoille?

[/quote]

Joo, niinpä. Lapsien hankkiminenhan tarkoittaa sitoutumista siihen, että kahdenkeskeistä parisuhde-aikaa tai omaa aikaa ei ole enää ikinä. Lapsien kanssa on vietettävä 24/7. Ne, jotka eivät niin tee, ovat huonoja, välinpitämättömiä ja vastuuttomia vanhempia. Sukuloimaan lapsia ei viedä, paitsi jos itse mennään mukaan. Jos lapset joskus jossain on, siitä ajasta ei todellakaan saa nauttia.

... Tai sitten onkin kyse siitä, että kaukana asuvat isovanhemmat haluavat myös nähdä lapsenlapsiaan ja serkukset toisiaan ja pääsiäisloma on siihen hyvä ajankohta? Ja että vanhemmatkin joskus tarvitsevat kahdenkeskeistä aikaa?

t. minulla ei ole lapsia

[/quote]

Tässä olisi yksi pohtimisen arvoinen ajatus: mitäs jos niitä sukulaisia ei kiinnosta toisen kakarat, mutta sitä ei nyt ihan päin naamaakaan kehtaa sanoa? Ihmisten pitäisi itse tajuta, että jos jonnekin kyläilemään mennään, niin itse on myös mukana. Eikä lähetä vaan lapsiaan sinne toisten vaivoiksi.

[/quote]

Niin mitä jos... Mitä jos ei? Aika kummallinen ajatus. Kaikille sukulaislapset eivät ole mikään riesa vaan päinvastoin heidän kyläilynsä voi olla odotettua ja toivottua. Tuskinpa ap on täräyttänyt sukulaisilleen, että meidän lapset tulee sitten sinne silloin ja silloin, vaan luulenpa, että asiasta on keskusteltu. Normaali ihminen osaa myös sanoa ääneen, jos jonkun kyläily ei sovi syystä tai toisesta :)

Minä vierailin lapsena kesäisin sukulaisten luona monen sadan kilometrin päässä. Vanhemmat veivät, viettivät vaikka juhannuksen siellä ja lähtivät sitten takaisin kotiin. Me lapset jäätiin sinne vielä usein viikoksi. Kyllä olivat isovanhemmat iloisia, kun saivat nähdä lapsenlapsiaan, kun se ei pitkän välimatkan takia ollut mahdollista usein :)

Vierailija
22/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:25"]

TUlipa mieleen toisesta ketjusta, jossa joku valitti ettei kestä miestään 4 päivää pääsiäisen ajan. Mulla taas päinvastoin. Meillä lapset lähtee 300km:n päähän sukuloimaan mummulaan ja serkuille ja meillä miehen kanssa ihanat pyhät ihan toistemme seurasta nauttien. Yhtenä päivänä kutsutaan ystäviä ja yhtenä iltana lähdetään ulos, nämä ovat vain etukäteen suunniteltuja menoja, muutoin mennään miten mieli tekee.

Ihanaa olla vain ilman rutiineja, syödä koska haluaa ja missä haluaa ja aloittaa aamu vaikka skumpalla. 

Huomisesta klo 15:00 alkaen alkaa meidän loma.

Miksi te ihmiset valitsette sellaisia puolisoja joiden kanssa ette voi sietää olla?

[/quote]

Miksi sinä lähetät lapsesi muille hoidettaviksi? Ärsyttävintä on juuri sukulaiset/ihmiset, jotka tunkee ne kullannuppunsa muiden elätettäviksi. Jos lapsia on hankkinut, niin kai niiden kanssa haluaakin sitten olla?

[/quote]

Olen siitä onnekas -ja ilmeisesti tämän palstan mittapuulla myös hyvin erikoinen tapaus- että meillä on suku, joka HALUAA viettää keskenään aikaa, ilman "pakotusta" tai "tunkemista". Lapsemme ovat alakoululaisia, ei enää aivan pieniä ja he näkevät sukulaisiaan harvoin, juurikin tämän 300 km:n välimatkan takia. Siispä usein lomalla lapsiamme tai koko perhettämme PYYDETÄÄN sukuloimaan heidän luokseen. Tämä visiitti on sovittu jo talvella aikaisin ja tahto tähän tuli juuri minun äitini sekä muiden sukulaisteni puolelta, jotka OMASTA HALUSTA JA OMASTA ALOITUKSESTA haluavat nähdä lapsiani ja KUTSUIVAT heitä vierailulle. Minua ei innostanut lähteä reissuun eikä miestäni vaan haluamme olla kotona, joten oli selvää että lapsemme lähtevät, koska itsekin sitä haluavat. Nyt vaan yleinen harmitus tuntuu olevan puolin ja toisin että öitä on liian vähän ollakseen kaikissa niissä paikoissa yötä, johon heitä on visiitillä pyydetty. Puhelimet on soinut tiuhaan että "tuleehan ne sitten perjantaina edes käymään täällä meillä.."

On erittäin kurja että sinulla ei ole vastaavanlaisia välejä omiin sukulaisiisi. Minulle he ovat rikkaus ja molemminpuolinen iloa tuottava asia.

Kannataisi ehkä olla vähemmän tuomitseva ja ryppyotsainen, ehkä sitten sinunkin sukulaisesi haluaisivat viettää aikaa sinun ja lapsiesi kanssa ihan omasta halusta ilman "tuputtamaista", "tunkemista" ja "pakottamista". 

Ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille!

-ap

[/quote]

Miksi et halua olla tekemisissä sukulaisten kanssa? Aika outoa toisaalta kertoa, miten paljon teitä kaivataan ja miten läheiset välit on, mutta samaan hengenvetoon todeta, että ei aiota edes käväistä sukulaisissa, vaikka on aikaa. Hirmu surullista tuollainen, että oikeastaan teillä ei ole mitään läheisiä välejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama suunnitelma, paitsi mummu ja vaari tulevat itse hakemaan lapset ja syödään tässä päivällinen porukalla ja ajavat lasten kanssa illalla kotiinsa:)

Me saadaan miehen kanssa olla kaksin, kävin jo täyttämässä viinikaapin ja huomenna haen ihania juustoja sekä hyvää musiikkkia.

Ihanaa pääsiäistä ap:lle ja tosiaan ei kannata välittää ilkeilyistä, se on suurimmaksi osaksi kateutta:)

Vierailija
24/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen olen minäkin. Lapset kumminkin vielä niin pieniä, ettei sukuloinnit mahdollisia. Ehkä muutaman vuoden päästä... Nyt vapaa-aika menisikin kumminkin vain nukkumiseen. :)

Vierailija
25/25 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nss

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi