Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teillekin näin negatiivisen raskaustestin jälkeen?

Vierailija
16.04.2014 |

Nyt tilanne on se, että kondomit jätetty pois vuodenvaihteessa ja raskautta toivotaan mieheni kanssa kovasti. Menkat ovat tulleet ajallaan melkein joka kuukausi. Kuitenkin pari kertaa on ollut päivän tai kaks myöhässä, ei ollut edes menkkaoireita ja olin niin toivoa täynnä, että olisin raskaana, silloin olen tietysti tehnyt raskaustestin ja heti sen jälkeen kun olen todennut, että raskaustesti näyttää tyylipuhdasta negaa niin samantien on alkanut alavatsaa nipistellä ja menkat tulleet takuulla puolen tunnin sisällä testistä, sattumaako?

3 päiväá sitten olis pitänyt alkaa menkat, ei mitään juilimisia mahassa, ei menkkamaisia tunteita niinkuin yleensä ja nyt tein aamusta raskaustestin vihdoinkin ja negatiivinen tulos ja ehkä just se 30 minuuttia ja hanat aukeni...

Onko tää vaan mun päässä vai onko toi vaan sattumaa?

Käykö kellekään mulle samalla tapaa?

Muistan kerran suhteemme alkuaikoina kun käytin vuoden ajan pillereitä ja menkat sit oli kerran myöhässä 5 päivää, raskaus ei olisi ollut silloin toivottu ollenkaan ja kädet täristen sain tehtyä sen raskaustestin ja muistan silloinkin et menkat alkoi heti sen jälkeen normaalisti kun näin sen negan tuloksen...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kannattaa nyt laskea kuukautiset epäsäännöllisiksi ja testata ihan pisimmän kiertosi mukaan ja siitäkin voi odottaa päivän tai pari. Mitään et kuitekaan hyödy siitä että sä tiedät raskaudestasi keskiviikkona tai perjantaina -jos maltat odottaa testaamista kierron loppuun saakka niin säästät lähinnä rahaa.

Vierailija
2/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Varmasti se helpotus tai pettymys, jota tunnet, kun näet sen negatiivisen raskaustestin, aiheuttaa aivoissa sähkökemiallisia reaktioita ja ne sitten vaikuttavat siihen, millaisia hormoneja ja välittäjäaineita ja muita kehossa alkaa erittyä.

Tulee mullekin kuukautiset vaikka 2 viikkoa etuajassa, jos olen kovin hermostunut jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:27"]

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Varmasti se helpotus tai pettymys, jota tunnet, kun näet sen negatiivisen raskaustestin, aiheuttaa aivoissa sähkökemiallisia reaktioita ja ne sitten vaikuttavat siihen, millaisia hormoneja ja välittäjäaineita ja muita kehossa alkaa erittyä.

Tulee mullekin kuukautiset vaikka 2 viikkoa etuajassa, jos olen kovin hermostunut jostain.

[/quote]

Tuota mäkin uskon. Koska joskus jos menkat ovat olleet myöhässä päivän niin olen tehnyt negan testin heti, siitä seuraa myös heti menkat. Joskus olen malttanut ja sinnitellyt neljäkin päivää myöhästyneiden menkkojen kanssa ja sit tehnyt negan testin ja puolen tunnin kuluttua menkat saapuu..

Se pettymys ja joskus helpotuskin varmaan laukaisee ne hormonit ja menkat jne.

Mulla siis on ollut todella säännöllinen 28 päivän kuukautiskierto jo ainakin kahdeksan vuotta, ehkäisynä meillä on käytetty vaan kondomia, eli ei ole hormoneita pumpattu sitten muuta kuin ekan seurusteluvuoden aikana, mutta luulis jo niiden hormonien poistuneen kehosta, eivät edes vaikuttaneet kiertooni silloinkaan ja tuostakin jo aikaa paljon.

En koe tarpeelliseksi tehdä raskaustestejä ellei ne menkat ole myöhässä, usein olen tehnyt jos on myöhässä ja illalla on jotain ohjelmaa/juhlaa joissa alkoholitarjoilua, en halua juoda jos tiedän olevani raskaana.

ap

Vierailija
4/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakko" saada lapsi = 110%  varma ehkäisymenetelmä

Vierailija
5/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:34"]

"Pakko" saada lapsi = 110%  varma ehkäisymenetelmä

[/quote]

Lapsi ei tunnu ainakaan tässä vaiheessa pakkopullalle, toki kovasti odotamme ja toivomme sellaista ihmettä, mutta olemme molemamt myös sitä mieltä, että jos meille ei suoda lasta niin sitten otamme kaiken ilon irti siitä, että elämme aikusten kesken kahdestaan. Lapsi siis olisi mielettömän ihana yllätys, mutta mikään edellytys täyteen elämään ei se minulle tai miehelleni ole. 

Emme laske ovulaatioita emmekä muutenkaan ole mitään muuta muutosta tehneet kuin vaan jättänyt ne kortsut pois :)

ap

Vierailija
6/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:27"]

[/quote]

Tuota mäkin uskon. Koska joskus jos menkat ovat olleet myöhässä päivän niin olen tehnyt negan testin heti, siitä seuraa myös heti menkat. Joskus olen malttanut ja sinnitellyt neljäkin päivää myöhästyneiden menkkojen kanssa ja sit tehnyt negan testin ja puolen tunnin kuluttua menkat saapuu..

Mulla siis on ollut todella säännöllinen 28 päivän kuukautiskierto jo ainakin kahdeksan vuotta, ehkäisynä meillä on käytetty vaan kondomia, eli ei ole hormoneita pumpattu sitten muuta kuin ekan seurusteluvuoden aikana, mutta luulis jo niiden hormonien poistuneen kehosta, eivät edes vaikuttaneet kiertooni silloinkaan ja tuostakin jo aikaa paljon.

En koe tarpeelliseksi tehdä raskaustestejä ellei ne menkat ole myöhässä, usein olen tehnyt jos on myöhässä ja illalla on jotain ohjelmaa/juhlaa joissa alkoholitarjoilua, en halua juoda jos tiedän olevani raskaana.

ap

[/quote

Valitettavasti on niin ettäjos sä stressaat siitä raskaaksi tulosta niin paljon että

Sun kierto venyy iin se ressaaminen ihan 100% varmasti vaikuttaa sun hedelmällisyyteen myös. Pitkittynyt kierto kertoo siitä että et ehkä ovuloi. Koita nyt saada jotain muuta ajateltavaa äläkä ainakaan roiku vauvapalstalla äläkä fiilistele nippailuja ja nappailuja vaan aloita vaikka joku uus harrastus ja käytä aikasi siihen että haet tietoa siitä harrastuksesta ja keskustelet siitä vaikka nettipalstoilla.

Vierailija
7/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:27"]

[/quote]

ap

[/quote

Valitettavasti on niin ettäjos sä stressaat siitä raskaaksi tulosta niin paljon että

Sun kierto venyy iin se ressaaminen ihan 100% varmasti vaikuttaa sun hedelmällisyyteen myös. Pitkittynyt kierto kertoo siitä että et ehkä ovuloi. Koita nyt saada jotain muuta ajateltavaa äläkä ainakaan roiku vauvapalstalla äläkä fiilistele nippailuja ja nappailuja vaan aloita vaikka joku uus harrastus ja käytä aikasi siihen että haet tietoa siitä harrastuksesta ja keskustelet siitä vaikka nettipalstoilla.

Vierailija
8/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:43"]

[/quote]

ap

[/quote

[/quote]

Olet varmaan oikeassa. Ekan yrityskierron aikana olin tietysti 150% varma, että olen raskaana ja voi sitä pettymystä kun menkat tuli kellontarkasti ajallaan. Seuraavassa kierrossa olin jo hiukan realistisempi. Nyt viime kierrossa oikeastaan en edes ajatellut nippailuja ja nappailuja ollenkaan, olo on ollut mitä parhain, aloitin juuri lenkkeilyn talvikauden jälkeen :) Mutta nyt kun menkat eivät tulleet ajoillaan niin meilikuvitus pääsi taas valloilleen. Piti mennä tekemään raskauslaskuri missä näkyy milloin LA :D No eipä tarvinnut kauaa unelmoida kun jo taas palautettiin maanpinnalle. Mutta mietin vaan tätä ilmiötä nyt enemmän, että miksi ihmeessä jos menkat ovat myöhässä niin tarviin sen negatiivisen raskaustestin että ne alkais taas ajoissa?

ap

Vierailija
9/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta enkä ole ikinä tehnyt yhtään raskaustestiä ja haluaisin kysyä miksi sinä hyvä ihminen niitä testejä teet?!

Vierailija
10/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:49"]

Minulla on neljä lasta enkä ole ikinä tehnyt yhtään raskaustestiä ja haluaisin kysyä miksi sinä hyvä ihminen niitä testejä teet?!

[/quote]

En tunne henkilökohtaisesti ketään äitiä, joka ei olisi tehnyt edes yhtä testiä raskauden aikana, taidat olla aika poikkeus.

Olen tehnyt testejä vain silloin kun yleensä kellontarkasti säännölliset menkkani ovat olleet myöhässä ja meillä ei ole ollut käytössä ehkäisyä. Yleensä nyt ei olisi niin kiirekään testailla, mutta usein on sattunut juuri jotain kissanristiäistä tai illallista, missä mielellään  nauttisin lasin viiniä ja itse kuuluun siihen vanhanaikaiseen koulukuntaan joka ei halua sotkea raskautta ja alkoholia keskenään?

Ja ihmettelenpä sitäkin vielä, että mitä ne muiden raskaustestit sun pyllyä kutittaa?

Jos sulla kerta on kokemusta jo neljästä lapsesta niin luulisi, että olet jo huomannut että mitä tulee raskauteen ja äitiyteen niin on miljoona eri tapaa ja uskomusta ja siinä menis ikä ja terveys jos kaikesta otat itseesi.

Tsemppiä sulle! kuulostat vähän sille satuhäiden Piialle ;)

ap

Vierailija
11/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:00"]

[/quote]

En tunne henkilökohtaisesti ketään äitiä, joka ei olisi tehnyt edes yhtä testiä raskauden aikana, taidat olla aika poikkeus.

Olen tehnyt testejä vain silloin kun yleensä kellontarkasti säännölliset menkkani ovat olleet myöhässä ja meillä ei ole ollut käytössä ehkäisyä. Yleensä nyt ei olisi niin kiirekään testailla, mutta usein on sattunut juuri jotain kissanristiäistä tai illallista, missä mielellään  nauttisin lasin viiniä ja itse kuuluun siihen vanhanaikaiseen koulukuntaan joka ei halua sotkea raskautta ja alkoholia keskenään?

Ja ihmettelenpä sitäkin vielä, että mitä ne muiden raskaustestit sun pyllyä kutittaa?

Jos sulla kerta on kokemusta jo neljästä lapsesta niin luulisi, että olet jo huomannut että mitä tulee raskauteen ja äitiyteen niin on miljoona eri tapaa ja uskomusta ja siinä menis ikä ja terveys jos kaikesta otat itseesi.

ap

[/quote]

No huh huh. Oletpa sinä ystävällinen ihminen. Itse olen sitä koulukuntaa, joka ei ole koskaan edes nauttinut alkoholia. Olen lähes nelikymppinen, enkä ole keksinyt mitä ideaa alkoholin juomisessa on. Ehkä on ihan hyvä, että et ole vielä raskautunut. Sinun on hyvä vähän vielä kypsyä ja aikuistua.

Vierailija
12/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:00"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ruma sana. Olen pöyristynyt aikuinsen naisen käytöksestä. Mikä antaa sinulle luvan olla noin töykeä ihmiselle, joka vain esitti sinulle kysymyksen.

Vierailija
13/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun dikitaalisentestitikun näyttöön tulee : ID100TTI. Mitäköhän se tarkoittaa...

Vierailija
14/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee raskaaksi, olo on sellainen useimmilla kuin olisi kovaa pms:sää ja supermenkat tulossa. Jos olo ei ole yhtään menkkamainen, et ole raskaana etkä luultavasti edes ovuloinut. Useimmilla näin. Poikkeuksiakin toki on aina.

Vierailija
15/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vaan yltiöilkeästä viestistäni, mutta ottaa päähän, että kun kysyn oikean kysymyksen niin joku viitsi sitten tulla "Minulla on nelkytlasta, olet kyllä idiootti kun oot tehnyt raskaustestin, minäpäs en ole tehnyt ollenkaan".. oliko tuo kommenti nyt ihan asiallinen? En kysynyt mielestäni aloituksessa, että kommentoikaahan, että mitä mieltä olette siitä, että olen tehnyt raskaustestin jos menkat ovat olleet ihan kunnolla myöhässä?

Ei täällä av:lla tarvitse olla yltiömaallisen ystävällinen idiooteille. Jokainen tehkööt tai olkoot tekemättä miljoona raskaustestiä jos siltä tuntuu.

ap

Vierailija
16/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:20"]

Sori nyt vaan yltiöilkeästä viestistäni, mutta ottaa päähän, että kun kysyn oikean kysymyksen niin joku viitsi sitten tulla "Minulla on nelkytlasta, olet kyllä idiootti kun oot tehnyt raskaustestin, minäpäs en ole tehnyt ollenkaan".. oliko tuo kommenti nyt ihan asiallinen? En kysynyt mielestäni aloituksessa, että kommentoikaahan, että mitä mieltä olette siitä, että olen tehnyt raskaustestin jos menkat ovat olleet ihan kunnolla myöhässä?

Ei täällä av:lla tarvitse olla yltiömaallisen ystävällinen idiooteille. Jokainen tehkööt tai olkoot tekemättä miljoona raskaustestiä jos siltä tuntuu.

ap

[/quote]

Ja minua ottaa päähän sinunlaisesi, joka ei osaa jättää sellaisia viestejä omaan arvoonsa vaan lähtevät mukkaan tälläisiin heldelmättömiin eipäs juupas viesteihin, joten ken leikkiin lähtee sen kestäköön vittuilematta. Eihän ne asiattomuudet ikänä lopu, jos niitä suorastaan ruokitaan. Joten kypsyyttä vaaditaan aloittajaltakin, eikä vain vastaajilta. On käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja.

Tämä hyvää harjoitusta sinulle. Lapsen tasolleko ajattelit itsesi typistää, kun lapsi vänkää vastaa tai ottaa päähän. Joten ota tämä elevänä oppimateriaalina ja vastaa vain asiallisiin kysymyksiin.

Vierailija
17/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin sama juttu...nyt 7kk yritystä takana. jos menkat alkamassa saatan tehdä testin samana päivänä tai jos päivänkin myöhässä ja heti testin jälkeen alkaa menkat. muutaman kerran on menkat olleet myöhässä 3pv ja heti testin jälkeen tai seuraavan tunnin aikana alkaa vuoto.

Vierailija
18/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Kannattaisi kokeilla olla ystävällinen. Ei kukaan yksin jaksa olla idiootti.

Vierailija
19/19 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:27"]

ap

[/quote]

Ja minua ottaa päähän sinunlaisesi, joka ei osaa jättää sellaisia viestejä omaan arvoonsa vaan lähtevät mukkaan tälläisiin heldelmättömiin eipäs juupas viesteihin, joten ken leikkiin lähtee sen kestäköön vittuilematta. Eihän ne asiattomuudet ikänä lopu, jos niitä suorastaan ruokitaan. Joten kypsyyttä vaaditaan aloittajaltakin, eikä vain vastaajilta. On käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja.

Tämä hyvää harjoitusta sinulle. Lapsen tasolleko ajattelit itsesi typistää, kun lapsi vänkää vastaa tai ottaa päähän. Joten ota tämä elevänä oppimateriaalina ja vastaa vain asiallisiin kysymyksiin.

[/quote]

Ja tämä juupas eipäs jatkuu omankin viestisi osalta, mutta minä jätän nyt tältä erää nämä kommentit omaan arvoon.

ja nro 18, kiitos asiallisesta vastauksesta. Mielenkiintoista kuulla, että muillakin on samanlaisia kokemuksia

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi