Epäselvästi puhuvat ihmiset
Onko täällä epäselvästi puhuvia ihmisiä? Menisitte terapiaan, ärsyttää kun joutuu oikein pinnistelemään että saa selvää siitä sössötyksestä. Tai olkaa edes hiljaa jos puhuminen on liian vaikeaa.
Kommentit (9)
Ja sitten jos nämä ihmiset olisivat aina hiljaa, heille valitettaisiin: "Miksi te ikinä puhu mitään, menisitte terapiaan!"
Minä artikuloin selvästi mutta monesti huomaan että se on ihan turhaa.
Minua taas ärsyttää sellaiset, jotka eivät kuule/kuuntele/saa selvää vaikka huutamalla tavuttaisi sanat.
No just tuon takia en jaksa puhua mitään, mikä tosin sekään ei kelpaa ihmisille. Harvoin mun asiani on niin tärkeitä, etteikö tuntuisi idiootilta yrittää mahdollisimman selkeästi artikuloiden huutaa sitä kolmeen kertaan ja silti tajuta, että toinen kuuli väärin ja arvaili puolet. En voi sille mitään, että mulla on todella pehmeä ja hento ääni. Hankkikaa kuulolaite tai antakaa mun olla rauhassa! Kyllä muakin vituttaa kovaääniset kailottajat joiden kanssa samassa huoneessa oleminen saa korvat soimaan mut en silti ala avautua heille luonnollisista ominaisuuksistaan, joille tuskin voivat mitään (kai ne puhuisivat normaalilla äänellä jos osaisivat). En vaan mene tauolle jos huutajat sattuvat olemaan kahvihuoneessa.
Mullakin on huono kuulo ja vituttaa ihmiset jotka eivät tätä tajua. Jos pyydän ystävällisesti puhumaan selkeämmin niin asia unohtuu jo viiden minuutin päästä ja sama sössötys jatkuu.
Lopetin vastaamasta puhelimeen eräälle kaverille, joka puhui epäselvästi ja liian hiljaa pitkiä puheluita, taustamelun kera. Olin ihan poikki kun olin yrittänyt kuunnella mitä hän puhuu, kuuloni on varmaan hieman alentunut, niin että varsinkin taustamelun takaa on hankala kuulla.
tai mene itse testaamaan kuulosi?
munkin on välillä vaikea saada selvää muiden puheesta, oon miettinyt että mulla on ehkä huono kuulo.
mut joo, on tietty niitä jotka mutisee tai sössöttää.